Hey! Ik zag net dat ik mij in 2013 aangemeld had, maar toen geen Endomondo. Nu ik aan het trainen ben voor Endurance k1 heb ik het gedownload. Echt ideaal. Nu meld ik mij bij dezen officieel aan. (Endomondo doet irritant dus dat doe ik later even.)
Vandaag stuiter rondje ponylief is beetje te fit/fris 6,5 km had beetje haast anders langer geweest
fleur_yen
Geplaatst: 20-12-16 17:26
Mag ik mij hier (opnieuw) melden? Heb al eerder meegepraat hier, maar vanwege verhuizing van mijn paard (en weg bij het bos, helaas) had ik weinig meer mee te praten. Al die tijd heb ik nog wel een haflinger merrie gereden, die nog wel aan de rand van de amerongse bossen staat, momenteel probeer ik haar zo'n 2/3 keer per week te rijden, waarvan zeker 1x in het bos, dus zo blijven we langzaam maar gestaag toch km's bij elkaar sprokkelen. Pony is veranderd van nogal bol naar bijna strak, en qua instelling is ze ook redelijk ontwikkeld, van enorm traag en lui, is het inmiddels best een fanatiek dier, dus ik ben helemaal blij Met mijn eigen (kwpn) merrie was ik altijd wel van de actievere en langere ritten, nou heeft deze daarvoor iets minder haar lijf mee, dus we bouwen rustig de afstanden en/of snelheid op.
Mijn eigen merrie is momenteel herstellende van een blessure, maar we hebben groen licht gekregen om ook weer bosritjes te mogen maken, echter moet er altijd een trailer aan te pas komen wil ik die in het bos rijden, dus dat gebeurt minder vaak, helaas zijn we als combinatie niet zo landweggetjes-proof, dus rondom stal rijden doen we eigenlijk niet.
Ons ritje vandaag, helaas hield de laatst ±2 km m'n foon ermee op, dus de tijd iets moeten schatten.
Leuk Fleur!! Je bent fanatiek bezig met de haflinger! Hopelijk binnenkort ook weer heerlijke bosritjes met Bu
fleur_yen
Geplaatst: 21-12-16 00:17
Chouchou schreef:
Leuk Fleur!! Je bent fanatiek bezig met de haflinger! Hopelijk binnenkort ook weer heerlijke bosritjes met Bu
Haha ja, arm hafje met haar iets te fanatieke amazone 't is echt totaal wat anders dan ik gewend ben, dingen die voor mij vanzelfsprekend zijn omdat Bu dat met 2 hoeven in haar neus doet, bleken voor haar nog iets meer uitdaging te zijn. Naast bosritten trainen we ook dressuurmatig fanatiek, en nu ze steeds rechter/losser/atletischer wordt, gaat het haar ook een stuk makkelijker af, en begint ze ook de lol in te zien van een galopje. Waar ze eerst na 30 meter in een handgalopje al leeg was, galoppeerde ze vandaag uit zichzelf wel een kilometer door in toch best een flink tempo
En ik kan inderdaad niet wachten om weer met Bu'tje op pad te gaan
Heerlijk rondje gereden vanmorgen! Wel rustig aan gedaan, veel gestapt.
Anoniem
Geplaatst: 25-12-16 16:16
Rustig aan, 7.2 km/u gemiddeld
Even een teken van leven hier. Laatste post is van 8/11 zag ik Maar we leven dus nog, alledrie
Gaat alleen beetje moeizaam hier. Heb nog wel wat ritjes gedaan maar niet veel en niet de moeite. Verder ook wel gewandeld aan de hand maar dat hou ik nooit bij ..
Hoop dat het binnenkort weer beter gaat .. we blijven in ieder geval puzzelen en hoop dat de puzzel bijna af is en dat we er dan echt volop tegenaan kunnen zonder dipjes. Heb het wel zo'n beetje gehad
Voor degene die ons kennen .. [***]'s vitamine E is weer te laag, ondanks paardendosis supplement... Hij had ook last van de deken, daar kwam een deel van zijn "winterchagrijnigheid" vandaan. Maar dus nu ook weer het vitamine E-probleem, inclusief schrikkerigheid & reactiviteit, terwijl hij tegelijk na 10 minuten pompt alsof hij een marathon heeft gelopen, puur pompen, zonder zweten ofzo.. Dus dat nog bij het minderen van de rugspieren (door zadel?). Ik vind hem niet goed uitzien, ben ook wel de enige maar bon.. Dus voorlopig wat spielerei en stapmomentjes en geen echte ritten meer
Maar ergens hoop ik toch nog steeds ooit die "trektocht" te gaan rijden
Mandarijn
Geplaatst: 25-12-16 16:48
Spook had er een ander idee over... 'Rustig' stappen op de terugweg ging stiekem steeds een pasje sneller ('maar ik stap nog steeds baas dus ik doe niets wat niet mag! ').
7,2 gemiddeld is rustig toch? Leuke foto's mandarijn
Hier mini kerst ritje van 4 km gemaakt. Wat een miezer en wind bleh
Fijne feestdagen van ons
Fabster
Geplaatst: 26-12-16 12:50
[***],wat vervelend. Heb dat hier ook gehad, met die vit E. Op aanraden van de DA toe alleen hooi en bietenpulp gevoerd, aangevuld met vit E. (Wel veel hooi natuurlijk ook) Na een paar weken ging het toen goed. Volgens haar kan vit E moeilijk opgenomen worden als er veel ijzer wordt gevoerd. Dat zit meestal al ruim voldoende in hooi, maar wordt vaak ook nog veel toegevoegd in brok. In pulp zit niet zo heel veel, behalve eiwit. Mss het proberen waard?
Hier gebeurt ook nog niet heel veel. Geen zin, te moe, te druk. Maar hoop het straks wel weer op te pakken.
Anoniem
Geplaatst: 26-12-16 13:10
Voor hier is 7.2 ongelooflijk hard, ik ben al trots als we gemiddeld op 6+ km/u zitten
@ Fabster : wat toevallig .. dat is exact wat we nu gaan proberen Ben nog even op reactie van DA aan het wachten want heb het via iemand anders, maar we zijn stiekem wel al begonnen (kleinere hoeveelheid pulp en nog een klein beetje krachtvoer) en ze zien het wel zitten denk ik. Kan nu een paar dagen niet gaan maar denk dat we daarna de echte omschakeling gaan doen en dan wordt het (naast hooi uiteraard) bietenpulp + lijnzaadvlokken + vitaminen/mineralenkorrel en dan voor [***] nog extra vitamine E en koper .. Ik mag dan alleen nog een paar wortelen geven en that's it. Ben benieuwd
Ik doe inderdaad pulp, lijnzaad, handje luzerne en dan vit E en magnesium erbij. Die magnesium werkt ook goed op het spier- en zenuwstelsel. Na een paar weken had ik ineens een paard waar ik redelijk nirmaal mee kon rijden, ipv dat ze zich dood schrok van elke mug.
Anoniem
Geplaatst: 26-12-16 13:38
Magnesium ga ik in eerste instantie niet bijvoeren want dat is normaal in het bloed en dat schrikkerige komt bij [***] van de vitamine E (vorig jaar bloed laten trekken omdat hij zo raar ging doen, toen had hij ondanks supplement zwaar te kort, supplement opgeschroefd qua dosis, na 2 maanden ok, schrikkerige weg .. Nu bloed laten trekken ter controle: vitamine E tekort, na 2-3 weken ook ineens weer schrikkerig , dus denk als het onder een bepaalde waarde gaat ofzo, weet het niet... ).
Dus eerst even zo proberen en dan zien we wel weer. Wil het toch wel eens in orde krijgen, want ineens in het veld staan omdat hij schrikt van een boot die al 500 meter naast hem vaart is er toch wel over
Magnesiumtekortennkun je niet zien in het bloed (volgens mijn DA dan), omdat een tekort eerst uit spier gehaald word. Dus als je tekorten in het bloed gaat zien, dan is je paard al ingestort. Dus daar zou ik me niet op richten. Niet dat je er meteen aan hoeft te beginnen, maar je kunt t altijd in je achterhoofd houden. En ik zou nog even op je brok checken of ze daar geen extra ijzer in hebben gestopt.
Die rare acties ken ik ja. Ik heb net even te vaak bijna op een auto gezeten, in een greppel gehanhen, of in het hekwerk, omdat er een brievenbus stond ofzo....
Anoniem
Geplaatst: 26-12-16 13:51
I know, maar alsnog .. Hij krijgt sowieso in de zomer magnesium bij naast zijn spirulina voor zijn headshaking (al ben ik er ondertussen achter gekomen dat hooikoorts/allergieën met tekort aan koper kunnen te maken hebben en aangezien zijn tekort behoorlijk is .. wie weet ) dus we zullen zien.. als het schrikkerige niet weg gaat door vitamine E komt de magnesium er wel vanzelf En dan kan ik nog volgende winter zien om het te blijven doorgeven
Brok was de Sport Mix Zero van Aveve, maar die gaat hij nu toch niet meer krijgen dus maakt niet meer uit
Jammer genoeg is het voor mij niets verder dan een klein rondje over de baan de laatste tijd Paard dat normaal mt mijn moeder meeging is met pensioen en door een val paar jaar geleden en een paard dat ooit gaan lopen is (niet de mijne) ben ik echt bang om alleen te gaan rijden, ik hoop het terug een beetje op te bouwen, woensdag ga ik klein rondje bos proberen
Weer een heerlijk rustig ritje gedaan! Was met mijn bijrijdster en ging zelf op de oma-haf van de boer dus moesten bejaardentempo doen en dat was wel koud... maar fijn ritje!
Hier geen foto's maar dit weekend weer heerlijk gereden. Laatste maanden geen lange afstanden meer gereden, dat komt vast wel weer. Zit nu ruim over de 550 km dit jaar en wil volgend jaar toch minstens de 600 halen .
Ik ga dit jaar afsluiten met 1371 km. Hoop volgens jaar de 1500 te halen. Hebben een trektocht gepland en gaan ook starten in klasse 2 endurance dus dat is hopelijk wel haalbaar. Vandaag ritje van 9km gedaan, mevrouw had er geen zin in. Elke keer als ik goed zo of braaf zei dacht ze terug in stap te mogen. Was een klein wereldje door de mist, helaas geen foto's
Ik heb nu op mijn jaarteller 1055 km staan. En op de bokkers challenge, vanaf 1 augustus, al 427 km. Ik ga er dus vanuit volgend jaar veel meer km te maken. Nu moet ik wel zeggen, ik ben dit jaar begonnen met doorrijden van mn jonkie en mn ouwetje van nu bíjna 29 aan het afbouwen gegaan. Die loopt af en toe ook nog eens 12 of 14 km, maar de ander loopt inmiddels soms wel 45 of meer km in de week. En naarmate de dagen weer langer worden, zal dat af en toe best nog wel meer worden, verwacht ik.
Ik had in 2015 1300km op de teller, blijf nu rond de 825 steken. Jammer, maar niets aan te doen. Hoop er volgend jaar wel wat meer te kunnen rijden en dan rond de 1000 uit te komen.