Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:58

en hij staat ook op riding... Nou ja, dan niet :) Dan moet ik volgende keer mn telefoon maar niet vergeten ;)

NienkeV1994

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:03

Mijn uitstaprondje van 4 uur geleden staat er ook gewoon al op ja.. Apart

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:45

Djuulsie, jammer dat hij de km's er niet bij telt :(

Tinkertje, dan waren het toch aardig wat km's die je getrackt had met runkeeper :j

Moonforever, dat was zeker donker zeg! Loopt ze nu weer goed?

Blingh, wat een mooie omgeving van in het bos :D De route erheen is een behoorlijke onderneming als ik dat zo zie en lees! Maar wel de moeite waard :j

@ Crazyshar: Mijn gps deed ook een tijd heel vervelend, maar daar is een app voor! Heb je android? Zoja, dan kan ik de je de app 'GPS status' aanraden en met die app kun je je gps resetten waarna hij het beter doet :) Eerst vond mijn telefoon geen gps en na het installeren van deze app weer wel en nog snel ook! (en blijvend :D)

Mijn paard heeft weer 2 dagen vrij en ik ben van plaats 25 weer naar 29 gegaan -O- . Gisteren was het prachtig weer, maar ik had afgesproken met een vriendin dus kwam het er niet van. Deze middag zou het wel kunnen, maar ik ben eergisteren ook al anderhalf uur lang verregend en ik heb er vandaag geen zin in :o Wellicht morgen weer als het een beetje droog blijft 'smiddags.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:29

Ik denk dat je mij bedoelt Dais? Ik was wel samen met Blingh :+

Ja vandaag is het ook echt rot weer.
Morgen zou het een stuk beter zijn.
Ik ga zondag pas weer. Dan niet naar de duinen. Ik laat vriendje achter op de wei namelijk.
Beetje sneu als ik 3 uur weg ben :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:33

Sorry, jij en Blingh ja :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:39

Dais_ ja zeker om precies te zijn 72,71 km
ik reed eerder alles met de runtastic app dus ja dan is het wel de moeite om effe de tijd ervoor te nemen het in te tekenen :j

rijden word vandaag niks het is hier baggerweer

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:41

Heb ik ook gedaan tinkertje!
Ik reed altijd (en rij nog steeds) met sports tracker.
Dus ik heb ook alles overgetekend. Denk wel iets van 130 km ofzo!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:19

Dais_ schreef:
Djuulsie, jammer dat hij de km's er niet bij telt :(

Tinkertje, dan waren het toch aardig wat km's die je getrackt had met runkeeper :j

Moonforever, dat was zeker donker zeg! Loopt ze nu weer goed?

Blingh, wat een mooie omgeving van in het bos :D De route erheen is een behoorlijke onderneming als ik dat zo zie en lees! Maar wel de moeite waard :j

@ Crazyshar: Mijn gps deed ook een tijd heel vervelend, maar daar is een app voor! Heb je android? Zoja, dan kan ik de je de app 'GPS status' aanraden en met die app kun je je gps resetten waarna hij het beter doet :) Eerst vond mijn telefoon geen gps en na het installeren van deze app weer wel en nog snel ook! (en blijvend :D)

Mijn paard heeft weer 2 dagen vrij en ik ben van plaats 25 weer naar 29 gegaan -O- . Gisteren was het prachtig weer, maar ik had afgesproken met een vriendin dus kwam het er niet van. Deze middag zou het wel kunnen, maar ik ben eergisteren ook al anderhalf uur lang verregend en ik heb er vandaag geen zin in :o Wellicht morgen weer als het een beetje droog blijft 'smiddags.

Hii..

Op gras/zand/ruiterpad loopt hij goed... daar begin hij zelfs praatjes te krijgen puper haha
Maar zodra je ook naar de bak loopt of stuk van de bak naar ruiterpad loop hij niet goed is over zodra je op zand komt
dus verlopig zijn of korte buitenritten..
hellaas komt allemaal goed

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:26

Nessa ik had gelukkig endomondo geregeld aan dus hoefde niet alle ritten over te tekenen pwieeuwww dat scheelt hihi

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:56

Ik heb ook een rondje uitgewaaid vandaag :D
Afbeelding
Afbeelding

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:49

hier vandaag ook een rondje van 8km gereden, lekker nat in de regen en wind pff, daardoor toch maar een stuk korter als gepland.
had een bokker op bezoek om samen te rijden, was erg gezellig en een leuke afwisseling.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:25

Toch me deken ff uit getest..
als ik ooit weer x in de donker een x buiten komt, als weer ken met zijn hoeven...
Morgen wil ik klein rondje doen met gras/ruiterpad enzo.!

Afbeelding

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:47

Toch is alleen reflectie niet zo veilig als ook met lampjes, nu wordt je pas gezien als er lampen op hem schijnen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:49

Delaja schreef:
Toch is alleen reflectie niet zo veilig als ook met lampjes, nu wordt je pas gezien als er lampen op hem schijnen.

Dat is absoluut waar. De reflectiestrepen zitten boven de zichtlijn van bijvoorbeeld automobilisten en die zien je pas als hun autolampen op de deken schijnen. Dan zijn ze al behoorlijk dichtbij. Draag dus alsjeblieft zelf ook iets wat licht uitstraalt, dan val je echt beter op.

Ik hoop van het weekend weer wat kilometers te gaan maken :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:07

Hilli schreef:
Delaja schreef:

Dat is absoluut waar. De reflectiestrepen zitten boven de zichtlijn van bijvoorbeeld automobilisten en die zien je pas als hun autolampen op de deken schijnen. Dan zijn ze al behoorlijk dichtbij. Draag dus alsjeblieft zelf ook iets wat licht uitstraalt, dan val je echt beter op.

Ik hoop van het weekend weer wat kilometers te gaan maken :)

Dat dus, alleen jij verwoord het wel wat duidelijker :D

Ik heb zelf echt een hele verzameling aan lampjes. Mijn paard (en ik ook trouwens) is net een kerstboom maar we zijn wél goed zichtbaar!
Zo heb ik een reflecterend borsttuig waar ik zelf 3 witte fietslampjes aan heb bevestigd, heeft ze peesbeschermers voor die aan de zijkant knipperen zodra ze beweegt, rode lampjes om de achterbenen op kniehoogte, een rood lampje in de staart, ene hesje met rode knipperende lampjes aan de achter en voorkant en dan nog ene witte lamp op mijn cap aan de voorkant. Verder heb ik nog zo'n laarslamp met wit voor en rood achter maar die doe ik eigenlijk nooit om...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:19

Blue met koplamp :D
Afbeelding
in zijn staart zat nog een rood lampje
verder heb ik altijd mijn mobiel mee met flitslamp voor mijn eigen zicht

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:29

Ik rijdt eigenlijk nooit in het donker, heb dan ook amper reflectie materiaal.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:36

vooral vorig jaar geen ik veel te paard naar de les, heen was het dan nog licht, terug was het donker

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:28

Ik heb die deken pas gekocht, ik heb zelf ook zo jas, dit was in de bak toen het al donker was toen had de foto gemaakt;) was ook alleen ruiterpad op en neer gestapt niet veder de weg op gegaan.;)

Vandaag ff stukje buiten gereden, helaas pakte hij eerste halfuur niet liep was km mis, weet niet of je nog ken hereken ofzo.. ik wist niet dat we zoveel berm hadden.. wel hele omwegen moeten maken hebben ff echt genoten hij was de bak echt zat! nu weer paar weken de bak in... wil van de week hoef schoenen gaan kopen inplaats ijzers iemand ervaring mee ??

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:37

moonforever schreef:
Toch me deken ff uit getest..
als ik ooit weer x in de donker een x buiten komt, als weer ken met zijn hoeven...
Morgen wil ik klein rondje doen met gras/ruiterpad enzo.!

[ Afbeelding ]

Ik heb dit deken ook! Heb bijpassende getjes ook.
Je moet het wel niet onderschatten wat het deken doet. Het is blijkbaar al van ver zichtbaar, nu mijn paard is maar 1m60 en het deken is voor hem wat aan de grote kant.

Natuurlijk hang ik er ook lichtjes bij, maar als ik weet dat ik pas terugkeer wanneer het begint te schemeren neem ik alleen het deken mee.
Ik rij er al 3 jaar mee rond savonds op een drukke baan en de auto's vertragen sneller dan bij daglicht *\o/*

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:18

Ik heb die deken ook al een jaar of zes schat ik en al ontzéttend veel reacties gehad dat we zo goed zichtbaar zijn! :j

Vanochtend rondje van 10km gemaakt met een dinnetje. Lekker naar strand geweest. Was echt zooooo heerlijk!
Mijn uitzicht:
Afbeelding
Even een voorbijganger om een gunst gevraagd :D
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:33

Ziet er heerlijk uit...

vind deze ook onwijs fijn uitrijdeken, veral nu die geschoren is

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:30

hoe moet je naderhand nog intekenen dan?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:42

moonforever schreef:
Vandaag ff stukje buiten gereden, helaas pakte hij eerste halfuur niet liep was km mis, weet niet of je nog ken hereken ofzo.. ik wist niet dat we zoveel berm hadden.. wel hele omwegen moeten maken hebben ff echt genoten hij was de bak echt zat! nu weer paar weken de bak in... wil van de week hoef schoenen gaan kopen inplaats ijzers iemand ervaring mee ??

Vreselijke dingen.. := Bij mij gingen ze draaien, schuiven, schuren en ik ben er zelfs regelmatig eentje verloren.
Ook irriteren ze vrijwel allemaal (al doen de exemplaren van 200eu per stuk dat minder) enorm op de hoefballen als je veel/lang rijdt, kan ook niet anders, aangezien ze daar min of meer op zitten..

Ik zou het persoonlijk iedereen afraden, tenzij je een enorme bult geld te besteden hebt natuurlijk.. := Zo niet, verdiep je eens in Hippoblue gloo-on's! Kunststof beslag wat niet genageld, maar geplakt wordt!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:52

moonforever schreef:
wil van de week hoef schoenen gaan kopen inplaats ijzers iemand ervaring mee ??

Mij leek het ideaal, maar helaas vond mijn paard ze vreselijk. Ook na een aantal keren bleef hij er raar op lopen. Ik had ze van Marquis.
Maar er zijn genoeg mensen die er heel positief over zijn. Misschien is het mogelijk om een set te kunnen proberen voor je ze koopt?? Anders zijn ze inderdaad erg prijzig.