Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:44

Hier hebben we helaas wat problemen gehad met zowel het rijden als endomondo!
De paardjes en ik zijn nu voornamelijk de bossen aan het ontdekken aan de hand / op de fiets / aan de lange lijnen. Hopelijk kunnen we straks het rijden weer oppakken (of met het jonge paard er op uit!), tot die tijd wandel ik er vrolijk naast.

Ik heb helaas nog steeds niet endomondo kunnen fixen. Hij pakt de gps schijnbaar niet, waardoor hij zichzelf na 30s uitschakeld! Ik heb nu een deel van de wandelingen met de hand toegevoegd, maar ja dat is ook niet alles :). Heb al gekeken naar spaarstand instellingen, maar dat is het niet. Heeft iemand ngo een idee?

Wel echt super leuk om de foto's en routes van de andere te zien!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:21

Goedemorgen,

Tijdje niet kunnen rijden ivm zwangerschap en bevalling maar ik ben weer van de partij! Vorige week alweer m'n eerste buitenrit gereden en gelijk twee uur in het zadel gezeten. Wat had ik dat gemist! Daarvoor 2x in de bak gereden om te kijken hoe het ging en gewoon geen spierpijn :D.

Afgelopen weekend ging buitenrit m even niet worden. Zaterdag kwam de tandarts voor de paardjes en zondag helaas druk met visite... Hopelijk volgend weekend weer een lekker ritje want heb de smaak weer te pakken!

Afbeelding

Afbeelding

Rechts ben ik ;).
Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:34

Oshaa, er zijn wel apps met GPS booster. Misschien daar even naar kijken. Kan je aanzetten als je ook Endomondo aanzet, dan zou het sneller gaan.

Daarnaast zet ik Endomondo vaak wat eerder open. Nog niet registratie starten, maar dan begint app wel vast met zoeken naar GPS. Daarnaast werkt stilstaan ook.

App openen, wachten tot GPS verbinding heeft, registratie starten, dan pas rijden.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:17

Ik heb dat GPS probleem ook gehad, dan viel de GPS steeds uit en bleef die vrouw maar zeggen 'GPS signal lost', 'GPS signal restored'. :') Nu zet ik de GPS al aan als ik op stal aankom, tegen de tijd dat ik dan weg ga en Endomondo aanzet pakt hij de GPS veel sneller en valt de verbinding niet meer weg.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:28

Afbeelding
Hier dit weekend weer een klein ritje gedaan. Was erg nat dus best veel gestapt, al zie je dat niet echt terug in mijn gemiddelde snelheid heb ik het idee.
Nouja, ook veel gegaloppeerd want ponylief had er zin in haha.

Hier zegt Endomondo de laatste tijd ook vaak dat ik een stuk GPS gemist heb, maar ik zie dit niet terug in mijn routes.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:48

Vandaag voor het eerst op mijn eigen Carrera wezen rijden. Nog wel in de bak, maar buitenritjes gaan niet lang meer duren!

Afbeelding

Josien, dat heb ik ook wel eens, melding dat GPS langere tijd weg is geweest. Maar het kaartje klopt dan volledig met de route die ik gereden heb.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:20

Hier ook steeds de melding dat gps signaal is weggevallen. Meestal een 5 minuten staat er.
Maar kaartje blijft kloppen.
Best raar.

Komen weer veel rondjes voorbij.
Hier hopelijk zaterdag tijd om iets te doen met haar. Zondag ben ik dagje weg.
Afhankelijk van het weer zit ik te denken aan rondje fietsen.
De banden van mijn tweewieler staan plattig en moeten nog opgepompt worden een keer.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:56

Grappig om te merken dat er meerdere mensen zijn die moeite hebben met trainen/rijden tijdens de donkere dagen.
Ik rij nu 1x in de week in de bak en dat telt natuurlijk niet mee voor deze challenge en max 1x per week een buitenrit, maar toch blijf ik ongeveer op dezelfde plek staan als toen ik 3x per week buiten trainde haha.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:35

gisteren even een stapritje gemaakt van anderhalf uur :)
Hleaas weer niet bijgehouden, oeps

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:30

Bliksem schreef:
Grappig om te merken dat er meerdere mensen zijn die moeite hebben met trainen/rijden tijdens de donkere dagen.
Ik rij nu 1x in de week in de bak en dat telt natuurlijk niet mee voor deze challenge en max 1x per week een buitenrit, maar toch blijf ik ongeveer op dezelfde plek staan als toen ik 3x per week buiten trainde haha.

Klopt, gun mijn beestje ook wat meer vakantie na het wedstrijd seizoen. Verder zijn deze donkere dagen ideaal om de dresuurkunsten een beetje bij te spijkeren. Kan niet wachten tot we weer kunnen op trainen naar het volgende seizoen (wat dus neer komt op "kan niet wachten tot de winter voorbij is" )

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:13

Ik heb nooit last van die gps meldingen.... Wel van minder buitenrijden door donkere dagen :P. Rij nu idd meer in de bak, vroeger ging ik nog ff rondje door de Bernisse na werk. Ben nog wel met verlof maar kan pas naar de paarden als m'n man thuis is, dan is het alsnog donker :+.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:28

evdpanne schreef:
Ik heb nooit last van die gps meldingen.... Wel van minder buitenrijden door donkere dagen :P. Rij nu idd meer in de bak, vroeger ging ik nog ff rondje door de Bernisse na werk. Ben nog wel met verlof maar kan pas naar de paarden als m'n man thuis is, dan is het alsnog donker :+.

Dat zei ik gisteren ook nog, en een uurtje later met buitenritje stopt de GPS er spontaan mee :+

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:00

Wel grappig om te zien inderdaad, dat iedereen nu minder buitenrijdt. Ik stond de afgelopen 2 weken ook op dezelfde ranking. Vandaag weer 2 plekjes gestegen. Eindelijk weer even een fatsoenlijk ritje gemaakt.
Het was heel fijn in het bos. De meeste paden waren alweer aardig droog en er stond bijna geen wind. In combinatie met de natte bladeren op de grond en lichte regen was het een mooi herfstritje zo.

Afbeelding

Afbeelding

Nog 29 km voor de 500 voor het eind van het jaar. Voor volgend jaar wil ik wel voor de 700 gaan. Jammer dat de Bokt Challenge eigenlijk midden in het jaar eindigt en begint.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:28

Wat een heerlijk weer vandaag. Stoute schoenen aangetrokken en eerste buitenrit gemaakt samen met Carrera, vriend mee op de fiets.

De eerste 5 kilometer met mijn eigen paard zijn dus een feit :D

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:06

De GPS eerder aanzetten heeft geholpen! Het duurde idd steeds te lang voordat die het deed waardoor endomondo zichzelf uitschakelde. Nu is het wel gelukt!

En meteen voor een bijzondere rit. Het eerste ritje met het jonge paard over de hei! (ongeveer 10min er daadwerkelijk op, de rest gewandeld). Wat was dat vet! Stap en draf en hartstikke braaf!

Helaas geen beeldmateriaal, dat komt de volgende keer :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:16

Oshaa, top dat gps nu wel goed pakte!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:24

Fijn dat het gps probleem opgelost lijkt te zijn!

Hier zaterdag eindelijk weer een mini ritje met de menwagen gemaakt. Was vooral om te kijken of ze er weer zin in zou hebben. Nou, dat had ze zeker! Oortjes de hele tijd lekker naar voren. Heenweg wel wat traag, toch ook een stukje conditieverlies denk ik, maar terugweg ging ze als een speer. Ondanks de kou echt een heerlijk ritje.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:35

Wat leuk al die ritjes van vandaag ! Het was ook lekker wat eerder in de middag kwa weer, en wat fijn dat de gps gefixt is !

Nee en ik heb dus weer een flinke rit gemaakt en ben weer vergeten endomondo aan te zetten, bah

bah en waren echt wel een flink tempo aan het rijden en een flinke afstand. Hahaha zo vaag ik moet er echt om blijven denken.

Heb verder echt heerlijk gereden alleen als we andere paarden tegenkomen word hij wat mans, ook nog een blaffende hond achter ons aan gehad maar een steentje dat hij zelf weg schopte was gevaarlijker. Hier zijn de ruiterpaden die er zijn helaas zowat niet te doen dus het werd een rondje polder hier.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:45

Vandaag eindelijk weer eens een flinke ronde gemaakt. Maar de grond was echt knalhard bevroren, dus veel draven zat er niet in. De ruiterpaden in het bos waren ook echt niet begaanbaar, dus maar een beetje gesmokkeld over de wandelpaden. Maar het was écht mooi weer! Beetje bevroren tenen door het vele stappen, maar vooruit maar. Hier een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:16

Heerlijk Fabster! En idd pfoe wat was het koud...

Hier van het weekend 15km rondje gemaakt. Helaas endomondo niet aan gehad i.v.m. over mijn abbo zijn :')
Maar bij terugkomst had ik echt geen gevoel in mijn ledematen meer, zo koudddd!
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:28

Oef, dat ziet er echt koud uit!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:08

xLoki, je weet dat je ook Endomondo aan kunt zetten zonder data? Je krijgt dan geen kaartje, maar gps houdt het wel bij. Kaartje kun je dan op wifi eronder downloaden.

Die kou levert wel prachtige uitzichten op!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:34

Hier vanavond net voor het donker een rondje gefietst met Muts.
We hebben eerst kunnen genieten van een hele mooie zonsondergang en later nog de 2 hertjes gezien die hier in het natuurgebied leven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:28

Ik rijd nu helaas twee keer per week in de bak en nog maar 1 buitenrit per week. Dus mijn aantal km's zal wel drastisch naar beneden gaan nu.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:57

Vandaag een dagje vrij, wilde in de bak bezig, maar deze was bevroren. Dus gekeken of alleen naar buiten ook ging. Eerste 100 meter is even iemand meegelopen, daarna alleen verder gegaan.

Niet lang weggeweest, maar ze was super braaf.

Afbeelding