Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:08

Mooie herfstfoto's in de bossen nu. Dit is toch altijd wel een mooi jaargetijde wat kleuren aangaat.

Hier vandaag rondje gefietst met Muts. Is de derde keer in de bijna 4 jaar dat ik haar heb en het ging echt goed. Ze is wel heel rustig, bijna te rustig voor haar doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:50

Weet iemand misschien waar je een mooie rit over de Veluwe kan maken? Ik ga over 2 weken een paar dagen weg en vertrek vanuit Zwolle. Op vrijdag zou ik dan misschien wel ergens een mooie rit kunnen maken, de Veluwe is op de weg terug en staat op mn'Bucketlist ;) (al is dat wel met eigen paard)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:57

Jaan81 schreef:
Weet iemand misschien waar je een mooie rit over de Veluwe kan maken? Ik ga over 2 weken een paar dagen weg en vertrek vanuit Zwolle. Op vrijdag zou ik dan misschien wel ergens een mooie rit kunnen maken, de Veluwe is op de weg terug en staat op mn'Bucketlist ;) (al is dat wel met eigen paard)

Dus je wilt een rit maken op een paard daar?
Dat weet ik helaas niet, zelf alleen ervaring met eigen paard. Zou je wel via Endomondo een paar leuke routes in de omgeving van Epe kunnen geven. Al kun je daar met het knooppunten netwerk perfect je weg vinden.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:02

Klopt ja. Zag dat er best wat stallen/maneges in de buurt zijn, maar dat maakt het misschien alleen maar lastiger haha!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:46

Waar bij de veluwe zoek je precies? Bij de Hoge Veluwe kan ik stal Mansour aanraden, hele mooie ritten.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:59

De kronkel in hoog soeren.
Hele mooie omgeving daar vind ik.
Maar de gehele veluwe is mooi :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:22

Vandaag de regen getrotseerd. Rondje gereden, waarvan ik schatte dat het zo n 20 km moest zijn. Dus ding op paardeijden gezet en op pad. Kom ik thuis, staat hij ineens op Aerobics :\ |o :? En is het 16 km. Kon helemaal niet, want toevallig had ik onderweg gekeken en zat ik nog (op paardrijden) op 14 km. De laatste straat naar huis is 3 km en daar was ik echt nog wel 2-3 km vandaan.... Dus ik baalde. Kaartje zat er ook niet bij. Op de pc gekeken en daar zat wel een kaartje bij. Was ie op 16 km gestopt en blijkbaar toen bedacht dat ik aan het aerobicen was... >;) . Thuis maar op afstandmeten.nl alsnog het laatste deel opgemeten erbij opgeteld. Baalde wel, want ik ben altijd nieuwsgierig naar mijn gemiddelde snelheid. En die heb ik nu dus niet. En we hadden best veel gedraafd.

Wel een bizarre foto van de mistigheid/regen. Je ziet de bovenkant van de windmolens helemaal niet...
Afbeelding

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:42

Hahaha, aerobic'en.. :P Wel balen inderdaad van je kaartje en de gemiddelde snelheid..

Hier ook de hele dag al grijs. Ik vind er niks aan.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:47

Ik had vorige week ook een paardje gehuurd in drenthe, ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:47

Gister weer kmers afgelegd naar binnenpiste
Was ik daar aan het rijden hoorde ik ineens fat ik 5 km hzd afgelegd oeps vergeten af te zetten :p was nog geen 5 minuten rijden

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:28

Vanmiddag een rondje in de Domeinen, Westerschouwen gereden. Alles zand en heuveltjes (duinen) en dat is best pittig voor m'n knapste. Dus was goeie training voor m.
Jammer dat t al zo snel donker wordt en dat t maar bleef miezeren, maar heerlijk genoten van de herfstkleuren. Hertje gespot ook nog haha <3
Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:09

Hier beginnen de buitenritten rond mijn huis op zn einde te lopen. Alles wordt in rap tempo nat en zompig, zal me verbazen als ze nog een week op het weiland kunnen staan, want dat is ook niet veel meer.

Voltijd werken en donkere avonden, ik denk dat ik wat meer aan mn dressuur ga oefenen bij de buren in de binnenbak vanaf nu. En dan in de weekenden maar naar de heide.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:22

Ik rij nu ook voornamelijk langs de weg. In het bos hoef ik hier ook niet meer te zijn. Alles is blubber.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 01:41

Oooh jaan, wanneer mag ik komen? <3
Hier al weken niet meer in het bos, de dijk gaat nog enigzins maar meestal rondje fietspad door het bos/bos/dijk en anders naar stukje natuur met puin- en zandpad.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:35

Ik ga straks eindelijk weer eens een rondje rijden met een stalgenootje. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:00

Daar heb ik deze zomer ook gereden Jaan, das inderdaad best pittig.
Althans hier zijn ze al die heuveltjes niet gewend en los zand in mindere mate.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:31

Fabster schreef:
Ik rij nu ook voornamelijk langs de weg. In het bos hoef ik hier ook niet meer te zijn. Alles is blubber.

Rondje weg en fietspad heb ik hier eigenlijk wel gezien, kreeg afgelopen zondag in de 1 1/2 jaar dat ik hier rij voor het eerst een opmerking van een vrouw dat ik daar niet mag komen. Meeste mensen vinden het niet erg of leuk en begrijpen ook wel dat ik in mijn gebied geen andere mogelijkheid heb.

Maar goed, t zal wel bij mn herfst dip horen, kan niet zo goed tegen deze periodes.

Iemand misschien een tip om rondje langs de weg weer leuk te maken?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:34

Vandaag ook eindelijk weer een ritje gemaakt, hij krijgt wel wat praatjes helaas. Hij is drie keer omgekeerd maar ik heb hem gewoon rustig terug gestuurd en toen was hij gewoon weer braaf, wel extreem alert snel gespannen en vond dingen eng die hij normaal niet eng vind, zal vast door het weer komen. Het doel was dan ook eigenlijk om naar het bos te gaan, maar nadat hij een paar keer omgedraaid had besloot ik dat dat mischien iets teveel van het goede was, toch zo een 38 minuutjes buiten gereden met de heen en terug weg dus viel mee.
Ik vergeet ook gewoon heel snel dat hij nog jong is en eigenlijk helemaal niet vaak alleen buiten is geweest nu inmiddels zo een 4 keer, hahaha dus als je dat bedenkt deed hij het eigenlijk top!
Ik kreeg onderweg ook opeens een enorme buikpijn aanval dus afgestapt en een kort stukje gewandeld ernaast toen er weer op, dat ging ook keurig dus over het algemeen mag ik tevreden zijn ! Ben alleen erg streng voor mijzelf hahaha.

Ik probeerde het kaartje hier te posten.. maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen, kan iemand het uitleggen ?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:40

ittheclown schreef:
Vandaag ook eindelijk weer een ritje gemaakt, hij krijgt wel wat praatjes helaas. Hij is drie keer omgekeerd maar ik heb hem gewoon rustig terug gestuurd en toen was hij gewoon weer braaf, wel extreem alert snel gespannen en vond dingen eng die hij normaal niet eng vind, zal vast door het weer komen. Het doel was dan ook eigenlijk om naar het bos te gaan, maar nadat hij een paar keer omgedraaid had besloot ik dat dat mischien iets teveel van het goede was, toch zo een 38 minuutjes buiten gereden met de heen en terug weg dus viel mee.
Ik vergeet ook gewoon heel snel dat hij nog jong is en eigenlijk helemaal niet vaak alleen buiten is geweest nu inmiddels zo een 4 keer, hahaha dus als je dat bedenkt deed hij het eigenlijk top!
Ik kreeg onderweg ook opeens een enorme buikpijn aanval dus afgestapt en een kort stukje gewandeld ernaast toen er weer op, dat ging ook keurig dus over het algemeen mag ik tevreden zijn ! Ben alleen erg streng voor mijzelf hahaha.

Ik probeerde het kaartje hier te posten.. maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen, kan iemand het uitleggen ?

Het foto posten op bokt of het kaartje van endomondo afhalen?
Fijn dat je de rit goed heb kunnen afsluiten, het waait inderdaad wel stevig (iniedergeval hier). Ik ben gisteren met de storm naar mijn dressuurles toegestapt, langs de weg in het donker, iedereen was verbaasd dat ik uberhaupt gekomen was *\%/*

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:16

Lekker bezig dames! :D
Hier vorige week vrijdag mijn laatste buitenrit gehad.. Word weer even wachten tot ik tijd heb en het weer meezit.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:28

Hier helaas nog steeds aan het tobben met de gezondheid van de menpony. Ik ga haar wel weer voorzichtig oppakken omdat ze nu alleen maar staat te suffen in de paddock. Ze wordt wat humeurig van dat stilstaan, dus voorzichtig kijken of ze het leuk vindt om weer wat te gaan doen.
De shetlander overweeg ik deels te scheren want die heeft echt flink last van haar wintervacht.
We gingen erg lekker in augustus en begin september, maar inmiddels zakken we steeds verder naar beneden in de lijst. Hopelijk kunnen we dat weer helemaal goed maken :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:13

Gaaf die mist!
Jaan mooie omgeving!

Hier inmiddels ons doel gehaald :D
Over de 500km!!

vandaag weer een ritje gedaan.
Zouden we de 600 nog halen? Dat zou nog 14 km per week betekenen :D
(als ik geluk heb kan ik 1x per week rijden ivm tijd en het licht buiten)

Afbeelding
Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:12

Wij hebben deze week ook 2 ritjes erop zitten.
Zo blij Muts loopt weer helemaal goed *\o/*
Woensdag met bijna hele stal wandelend rondje dorp gedaan en vandaag heeft een vriendin haar onder het zadel gereden omdat ik wilde zien hoe ze liep. En in alle gangen hardstikke zuiver, zo blij hier mee.

Afgelopen woensdag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze is van vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:31

Mooie kerstmuts! Je bent lekker vroeg in de stemming {:)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:28

Vind het jammer om te wachten tot na interklaas zeker met hoe weinig we nu wat doen.
En heb er gelijk een mooie foto tussen zitten voor kerstkaarten.