Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:27

Wauw Sabine, wat gaef! En wat een knappe poown is Boke zeg <3

Hier wederom sch$@weer, dus paardjes mogen zichzelf lekker in de wei vermaken.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:22

Wat een prachtige fotos komen hier voorbij ! Stiekem zou ik toch ook wel dichter bij een echt bos willen wonen, we hebben hier Spaarnwoude maar dat is toch niks in vergelijk wat sommige van jullie hebben <3

Wij hebben ook nog steeds een buitenritjes pauze ... zadel duurt eventjes als het goed is morgen komt hij .. en dan zal het wel de aankomende maanden ... bah weer worden en dan heb ik niet zoveel zin om buiten te rijden .. de ruiterpaden die hier zijn worden enorm glad and blubberig helaas. En ook zo koud door de polder nu .. brrrrr

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:13

Wat knap Sabine! *\o/*

Hier was het maandag ook dikke prut met het weer... Gister tussen het werk door nog wel even een klein rondje kunnen doen van een kleine 12 km.
Vanochtend hadden we les, daar gaan we rijdend naar toe. Onderweg in het bos een heerlijk herfstplaatje <3

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:36

Hier wederom een dag volledig vol met regen. Jammer hoor.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:44

Hier ook. Bah. Vrijdag wordt t droog.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:51

Ik kom me weer even melden, niet dat iemand denk ik nog weet wie ik ben _O-

Ik heb namelijk eindelijk na lange tijd weer twee buitenritjes gemaakt! Mijn paard is enorm vervelend geweest waardoor ik zelfs op een gegeven moment niet meer normaal in de bak durfde te rijden zonder hem eerst een half uur flink te longeren.. En nu gaan we gewoon weer naar buiten en van de week heb ik zelfs zonder hoofdstel(in de bak haha) gereden!

Hij is enorm positief veranderd en denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik 3 maanden in het buitenland ben geweest.

Ga dus de buitenritten eindelijk weer oppakken en hoop dan ook weer gezellig mee te kletsen met jullie :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:37

SuperAssie, welkom terug :D wat fijn dat het nu zo goed gaat!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:09

Welkom terug Assie en wat fijn dat je paardje weer zo braaf is !

Ik ga ook probeeren weer wat ritjes te maken we hebben eindelijk een zadeltje, alleen mijn paard heeft juist weer een ander probleem. Hij was erg schrikkerig en onrustig van de een op de andere dag ik denk door de kou, ook liep hij wat kort dus ik geeft hem nu wat E plus.. en nu is hij niet meer schrikkerig etc... maar wel wat slomig voor zijn doen, nu kan het ook zijn omdat hij nu op de winter paddock staat met 4 andere paardenwat natuurlijk wat kleiner is dan het land dus mischien kost het wat meer energy ?, ik hoop dat het snel weer beter gaat, ik vind hem soms ook een tikje onregelmatig lopen zeker niet kreupel maar er is iets vreemds dat heeft hij eigenlijk zins de osteo geweest is, al is dat inmiddela sl zo een 3 weken terug hopelijk gaat het snel weer beter durf nu ook niet echt veel te rijden, even kijken of er vanmiddag eventjes iemand kan zien of het tussen mijn oren zit of dat hij inderdaad een tikje stijfig/kort loopt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:04

ittheclown schreef:
Welkom terug Assie en wat fijn dat je paardje weer zo braaf is !

Ik ga ook probeeren weer wat ritjes te maken we hebben eindelijk een zadeltje, alleen mijn paard heeft juist weer een ander probleem. Hij was erg schrikkerig en onrustig van de een op de andere dag ik denk door de kou, ook liep hij wat kort dus ik geeft hem nu wat E plus.. en nu is hij niet meer schrikkerig etc... maar wel wat slomig voor zijn doen, nu kan het ook zijn omdat hij nu op de winter paddock staat met 4 andere paardenwat natuurlijk wat kleiner is dan het land dus mischien kost het wat meer energy ?, ik hoop dat het snel weer beter gaat, ik vind hem soms ook een tikje onregelmatig lopen zeker niet kreupel maar er is iets vreemds dat heeft hij eigenlijk zins de osteo geweest is, al is dat inmiddela sl zo een 3 weken terug hopelijk gaat het snel weer beter durf nu ook niet echt veel te rijden, even kijken of er vanmiddag eventjes iemand kan zien of het tussen mijn oren zit of dat hij inderdaad een tikje stijfig/kort loopt.

Ik was ook tijden aan het kwakkelen tussen hysterisch en sloom. Uiteindelijk was t bij mij de singel....Kwam ik ook bij toeval achter. Mss toch het zadel niet helemaal lekker? Ook vanwege het kort lopen? Is het rechts achter? Mss eens de blinde darm checken.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:36

SuperAssie, welkom terug! Wat heerlijk dat jij en je paard elkaar weer gevonden hebben. :)

ittheclown, sorry ik kan je niet helpen... mijn paard is momenteel ook wat trager, maar denk dat dat komt door zijn dichte vacht. Gelukkig wordt hij volgende week geschoren!

Ik ben vandaag met een vriendin in Leersum wezen rijden. Zij op een huurpaard en ik op mijn eigen, super leuk! En wat een prachtig gebied daar zeg <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:56

Leuk, xLoki, daar rij ik ook :) Nu nog wel nat na de vele regen, maar mooi en divers is het altijd! Stukje verkeerd gereden zo te zien? Hoewel dat vast niet erg was tussen de natte stukken door, daar lekker zandpad. Als je daar iets verder had doorgereden was je bij mijn paard uitgekomen :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 07:15

Haha ja we waren inderdaad verkeerd gereden! Het bos was wel heel nat ja, maar was ook wel weer eens leuk om door de plassen te stampen. :D
Wat een prachtig gebied woon je dan in! Echt heel tof daar. :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:57

Toxh nog even kunnen rijden :)

13.7km oo endomondo maar mn apo was denk van slag want de daling en max. Snelheid klopte niet

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:16

Hier vandaag een buitenritje gemaakt.. en nope ben weer vergeten endomondo aan te zetten hahaha .. ik moet echt ophouden met het steeds vergeten ;p
Wel heerlijk gereden overgens ! Hij is zo enorm braaf hij krijg nu E plus van Pavo met vitamine E en magnesium, zijn wondjes genezen opeens veel sneller en hij is buiten zo heerlijk relaxt heelijk met een lange teugel gestapt en gedraafd ondanks de kou. Hij had nog een momentje dat ik zijn bips eronder voelden komen dat heeft hij wel vaker hij vind dan duidelijk iets spannend wat ik dus niet zie of hoor, maar dit was een paar stapjes en toen ontspande hij weer.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:09

Vandaag na 4 weken stil staan eindelijk weer een rondje met de kar kunnen doen.
En ze liep helemaal goed *\o/*
Morgen rondje aan de hand grasjes eten, van de week keer savonds wandelen. En dan hopelijk volgende week weer een rondje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:50

Ik plaats hier eigenlijk zelden wat, en eigenlijk kan dat toch niet als je in de top 5 van de challenge staat :=

Eerst een rondje met mijn rijpaard, een 7-jarige kilometerverslinder... eeeh... Tinker met peper _/-\o_
Gemiddelde snelheid is incl 5 - 10 min instappen én 15 - 20 min uitstappen. Moet je nagaan wat voor rotgang ze erin had. Vervelend joh, dat koude weer :D In de bak krijg ik de galophulp er niet goed in (ook instructrice niet), buiten rijden we altijd aan op klak met de tong/stem. Vanaf nu niet meer. En slim dat ze is begint na een rondje rijden verschil tussen linker- en rechtergalop al enigzins te dagen :)

Afbeelding

Afbeelding

En omdat het vandaag mijn vrije dag was mocht de 2-jarige gup ook nog mee voor een rondje naast de fiets. Ook met haar met de galophulp bezig, maar dan juist wel op stem/klak met de tong. Gaat ook steeds sneller!

Afbeelding

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:33

wat fijn tinker sally!

In de top 5? wow en ik was zo trots op mijn behaalde 500km (vanaf januari) dit jaar :')

Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:47

Als je maar geniet toch?! Ik vind een korter ritje met minder tempo echtniet minder dan een endurance gerichte rit zeg maar. Al moet ik zeggen dat snelheid verbreken ook wel verslavend is, en dat is paardlief met mij eens. Tinker van 1.54m met 44km/h voelt behoorlijk snel :')

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:04

snelheid is voor mij niet zo belangrijk. Nu zijn mijn ponies ook een stuk kleiner dan de gemiddelde hier. Dus vind ik dat ook geen vergelijk. Meer dan 9kmu gemiddeld vind ik gewoonweg niet eerlijk voor ze. Zeker niet voor mijn cushie.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 02:18

Je bent ook welkom in t topic als je alleen stapritjes maakt hoor. Laten we t gezellig houden. :o

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 03:25

Hier vorig weekend nog een mooie rit gemaakt naar het Solse Gat en Boshuis Drie. <3
Paarden kunnen daar in de paddock, dus mooie lunchpauze voor zowel de paarden als ons!
Ongeveer 26km in totaal, endomondo hield er halverwege mee op dus geen kaartje helaas.

Afbeelding

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:14

Wat een mooie ritten en foto's allemaal weer! Het bos op de laatste paar foto's is ook prachtig zo, Mamdarijn.
Sabine, wat ontzettend gaaf zo met je blinde paard.

Mijn paard heeft een weekje vakantie gehad, want ik ben zelf een paar dagen met vakantie geweest. Ik ga vandaag weer naar hem toe en misschien een klein rondje rijden. Ook al was ik maar een paar dagen weg, ik heb hem wel gemist, m'n clown. :D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:19

Mijn stipje was verdwenen, dus ik was jullie kwijt :oo

Gister genoten van het mooie herfstbos en m'n knappe pony. Hij had het inderdaad wel een stuk zwaarder nu met die dikke vacht. In totaal 17 km

Halverwege viel helaas m'n telefoon uit, ik ben terug gereden via de boezemvaart.
Afbeelding
Afbeelding
Ik wilde halthouden om een scherpe foto te maken en toen viel m'n telefoon uit ):

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:31

Hier gisteren na een week regen weer even heerlijk de bossen in!
Sinds een tijdje weer eens helemaal alleen. Deze dingen samen zorgden ervoor dat ik het eerste half uur een bommetje energie onder me had haha! Daarna wilde ze nog steeds graag vlot doorlopen maar was het ergste eraf gelukkig.
Afbeelding

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:10

Wij trainen niet fanatiek twee a drie keer in de week een rondje...
Een wintervacht en niet zo veel conditie is niet handig O:)

Afbeelding
Afbeelding