Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:32

Leuk 2 weidemaatjes voor Bente!! En super dat het goed ging bij de osteopaat en dat er niks meer te zien is rechtsvoor :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:39

Muts staat lekker harig in de wei overdag en snachts in buitenstal met uitloop.
Ik pas mijn rijden op haar aan langer uitstappen dan normaal.
Maar wij moeten het echt hebben van de weekenden als het weer meewerkt. Dus dan vind ik scheren sowieso al niet belangrijk.

Ik snap dat als je veel rijdt je scheert. Van de week stond ze al te zweten in de wei.

Hier hebben we groen licht gehad van de osteopaat om weer op te bouwen.
Maar ze krijgt nog 2 weken rust. Wil niet te snel beginnen en haar wei is zo groot dat ze zich daar ook kan uitleven wanneer ze wilt.
Voorlopig zitten er nog geen ritjes onder zadel of met kar in.
Longeren en wandelen gaan we eerst rustig aan doen.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:32

[***] schreef:
Fijn gereden weer allemaal! En weer iemand blij met hoefschoenen, altijd leuk :Y)

Ik mag ook weer wat posten *\o/*
Ritje van vandaag, niet naar mijn horloge gekeken maar ging eigenlijk best netjes achteraf gezien. We hadden een uur voordat de bekapper kwam, dus dat hebben we netjes gedaan 8-)

[ [url=m/Jyz6jh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4hgBqY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WCW0z5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit wel over iets te dubben ... Hoe doen jullie dat met jullie harige paarden? Zitten toch wel wat fjorden & andere koudbloeden hier ... Scheren jullie? Volledig of een bepaald patroon? Of passen jullie ritten aan? Of ... ?

Gamble heb ik deels geschoren (hij staat 24/7 buiten zonder deken)
Ideaal! Alleen de onderkant en tussen zn billen en borst. (en onder zn manen wat, maar dat ziet er niet uit )

Mijn fjord was na een uur uitstappen en twee(!!) uur in de paddock staan nog steeds niet droog.. Dat was voor mij de druppel.

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:43

Ik scheer m'n trekpaard altijd in fases. Volgende week racestreep (onderhals+borst), paar weken later uitgebreid jachtmodel (laat er dan een uitrijdeken aan haar opzitten als het ware)
Fjordenvriendje ga ik dit jaar voor 't eerst scheren, ook uitgebreid jachtmodel.
Ik haalde vroeger altijd alles er af, maar ze staan nu 24/7 buiten met schuilstal, vind het een fijn idee dat ze dan nog op de lendenen extra laagje hebben. Vorig jaar voor 't eerst gedaan en supergoed bevallen.

M'n shet en oude trekpaard kregen vroeger altijd kalender onderhals en borst ('nachts op stal, overdag zandpaddock) en dat beviel ook super zonder deken.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:45

Ik wacht nog even met scheren.
Dan krijgt ze een soort aangepast jachtmodel, het haar moet bij de singel wel blijven zitten anders schuurt ze het open.
De hals en de flank scheer ik dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:49

Ik ga het gewoon eens proberen denk ik (als stalhoudster tijd heeft ;) ). Inderdaad klein beginnen, er kan altijd nog meer af als het niet voldoende is ... De singel zat ik ook over te twijfelen, hij zweet daar enorm maar is tegelijk ook wel wondgevoelig (al heb ik het idee dat het bij hem meer aan het zadel ligt, nu met dit zadel heeft hij nog nooit iets van wondjes gehad maar zal maar niet te hard roepen :Y) ) dus dat is wat moeilijk..

Hebben jullie toevallig ook foto's voor de beeldvorming?

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:00

[***] schreef:
Ik ga het gewoon eens proberen denk ik (als stalhoudster tijd heeft ;) ). Inderdaad klein beginnen, er kan altijd nog meer af als het niet voldoende is ... De singel zat ik ook over te twijfelen, hij zweet daar enorm maar is tegelijk ook wel wondgevoelig (al heb ik het idee dat het bij hem meer aan het zadel ligt, nu met dit zadel heeft hij nog nooit iets van wondjes gehad maar zal maar niet te hard roepen :Y) ) dus dat is wat moeilijk..

Hebben jullie toevallig ook foto's voor de beeldvorming?

Afbeelding

Afbeelding
Slecht geschoren, maar dat maakt me oprecht geen zak uit xD het ging mij om de functionaliteit en heb het even snel met een koeienscheerapparaat gedaan haha

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:04

Afbeelding

In dit model heb ik Jip de afgelopen 6 winters geschoren gehad.
Dit jaar vooralsnog dus nog harig (met een vacht van een cm of 3-4 lang inmiddels, dus lekker wollig).

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:07

heb je daarvoor geen deken nodig?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:22

Jawel, hierbij droeg hij wel altijd dekens.
Daarom dit jaar vooralsnog niet geschoren, omdat ik hem minder fanatiek rijdt (hij wordt over 2 maanden 29) en ik wil kijken of hij het zonder scheren die paar ritjes die hij wel loopt redt met al zijn haar erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:25

Thanks beiden :)
Nu werk ik sowieso al met dekens om andere redenen dus dat is op zich geen probleem. Ga toch wat kleiner beginnen, denk hals & borst (onderaan dus).. twijfel alleen over singel/buik ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:08

Ik scheer normaal nu ongeveer maar pony heeft wat gehoest dus ik wacht een maandje. Ga dit jaar ook voor jacht modelletje.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:34

Eerste keer scheren wordt zo:
Afbeelding
(Hier al eind weer bijgegroeid)

Daarna uitgebreid jachtmodel:
Afbeelding
(Linkerpaard :P )

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:42

Met zo'n kale hals/borst kunnen ze gewoon buiten staan zonder deken toch?
Ik zit te twijfelen, heb mijn pony nog nooit geschoren maar we rijden zeer fanatieke lange ritten en ik merk dat ze toch last heeft van de warmte. Maar ik wil geen dekens gebruiken (pony loopt de hele zomer al onder een deken en dat zijn we allebei wel zat na de zomer).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:53

Je kan ook eerst nog een smaller stuk scheren dan ik op de Sinterklaasfoto heb gedaan. Of alleen de onderhals en dan de borst laten staan. Dan kan je nog kleinere stapjes nemen. Voor t zelfde geldt is dat al genoeg...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:29

Je ziet het hier niet meer super duidelijk maar dit had ik vorig jaar bij mijn pony geschoren.Kin, onderkant hals, borst en buik. Ze heeft zonder deken gestaan de hele winter.
Afbeelding
(Hier was ze overigens nog een klein beetje nat van de regen)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:28

Als je alleen de hals en een deel van de borst doet kijk dan wel uit dat het geen piemel vorm wordt :+

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:54

bedankt voor de waarschuwing :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:23

_O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:21

Vandaag Autumn Desert Trail gereden, wat was dat een heerlijke ervaring. Juul vond het geweldig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:25

Ik meld me ook aan!
We gaan compleet het verkeerde seizoen in wat mij betreft en ik ben nog op zoek naar mooie routes in onze omgeving...
Maar misschien helpt dit om toch een uitdaging te hebben en verder van huis weg te gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:05

Zo, oktober veel een klein beetje heel erg tegen (26 van de 50 km gehaald :o ) maar in november gaan we ervoor! :Y)

Vandaag rit 1 ...
Afbeelding

En wat foto's in dit topic voor wie wil: [RIJ-ITP] Buitenritje per kilometer

Welkom paramuse!
Gewoon gaan rijden & zoeken, dan vergeet je vanzelf dat het eigenlijk niet het goede seizoen is :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:10

wat netjes geschoren Josien!
ik heb mijn merrie zondag ook zo geschoren maar lang niet zo netjes haha. Heb haar overigens wel een deken op gedaan.

We zitten bijna op de 500km voor dit jaar! Zo trots op. Ik weet dat dat voor de meeste een peulenschil is maar als je bedenkt dat mijn "gezonde" pony helaas al meer dan een half jaar uit de running is en ik de meeste km's met mijn cushie gemaakt heb ben ik stiekem heel trots :o

Afbeelding
Afbeelding

Het is nu echt prachtig buiten <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:17

Oeh, dat water <3
En die andere foto, die van mij zou daar zigzaggend doorheen gaan denk ik, die heeft het echt niet op omgehakte boomstammen _O-

Ik vind het knap hoor, 500 km per jaar! Ik zit er tot nu toe nog niet aan ;) En vorig jaar heel nipt (501 km :Y) :)) ).

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:38

Wat leuk dat topic met iedere km een foto, Sabine.

Tyrcanol, wat een mooie foto's!

Mijn teller staat op 430 vanaf 1 januari tot nu. Ik hoop voor het eind van het jaar ook nog de 500 km te halen :D