Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:07

Ik men mijn shetlander met een bokkebitje (altijd in het bovenste gaatje). Ook wij hebben een stop op de ritjes nu vanwege zijn hoeven die teveel slijten.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:16

Fennadev schreef:
Ik men mijn shetlander met een bokkebitje (altijd in het bovenste gaatje). Ook wij hebben een stop op de ritjes nu vanwege zijn hoeven die teveel slijten.

Zijn hoefschoentjes niks? Die hebben ze ook in kleinere maten :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:22

http://paardenbitten.nl/engelse-bitten/ ... eltrenzen/

Afbeelding

Mijn pony kan ook zeer fanatiek worden met buitenrijden.
Ik rijd buiten met een Franse schenkeltrens,
dit bit heeft een dubbel gebroken mondstuk.
Heel lang heb ik buiten vrij contactloos gereden (losse teugel)
toen reed ik met alleen een teugel op de hefboom ring.
Aangezien ik tegenwoordig met meer contact rijd heb ik nu twee teugels.
Zo rijd ik 95% van de tijd met een dubbelgebroken trens.
Wanneer het nodig is kan ik ingrijpen.
Zo blijft het veilig :j .

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:29

Ik rijd mijn trekpaard met een dubbelgebroken bustrens. Zowel buiten als in de bak. Voor de wagen een Liverpool.
Fjordenvriendje loopt buiten en in de bak op een Myler level 1.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:30

amyyy55 schreef:
Fennadev schreef:

Zijn hoefschoentjes niks? Die hebben ze ook in kleinere maten :)

Die worden vandaag aangemeten dus hopelijk kan ik vanmiddag weer rijden. ;)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:48

Oh lekkee! :) ik heb nu cavallos, maar ik ga van de zomer toch vooe scoot boots ivm modder en water..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:17

Afbeelding
Heerlijke ronde strand gepakt vanochtend.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:39

Ga ik vanmiddag doen. Alleen niet met mijn eigen paard, dus geen extra kms

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:54

Waar ga je riejen?

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:09

Ik heb met 3 andere stalgenootjes ook weer een rondje gereden. Het bos is zo mooi nu..! Heb dit keer alleen helemaal geen foto's gemaakt.

Afbeelding

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:14

Ziet er uit als een lekker rondje!
Wat is de beste omgeving om mijn eerste kennismakingsklasse te doen? (als in geen zwaar zand e.d.)
Ik dacht zelf aan kootwijkerbroek.. :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:51

amyyy55 schreef:
Ziet er uit als een lekker rondje!
Wat is de beste omgeving om mijn eerste kennismakingsklasse te doen? (als in geen zwaar zand e.d.)
Ik dacht zelf aan kootwijkerbroek.. :)

De 22 km heeft niet de dikke Bart, dat is de zandverstuiving. Ik weet niet wat voor ondergrond je gewend bent? Ik was alleen harde zandpaden gewend dus toen viel kwb wel wat tegen.

Ysselsteyn is echt een heel makkelijk terrein alleen lang niet zo mooi. Epe heb ik zelf nog nooit gereden maar lijkt me ook mooi.

Maar als je het tempo aan het terrein aanpast moet alles wel goed komen hoor! :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:50

Ik heb kmk gereden in Ruinen, Dwingelderveld. Die is ook erg goed te doen qua paden, mijn paard loopt namelijk vooral op gras en asfalt, of harde zandpaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:54

Vandaag veel verder dan normaal gereden
We rijden normaal een klein rondje van rond de 10 km, nu was het zon,17 km
We zijn tussendoor iets gaan drinken maar die 5 km er na heb ik even geen print gemaakt
Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:58

Ik heb vandaag even de hoefschoenen getest en ze zijn goedgekeurd ;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:46

Fijn gereden weer allemaal! En weer iemand blij met hoefschoenen, altijd leuk :Y)

Ik mag ook weer wat posten *\o/*
Ritje van vandaag, niet naar mijn horloge gekeken maar ging eigenlijk best netjes achteraf gezien. We hadden een uur voordat de bekapper kwam, dus dat hebben we netjes gedaan 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit wel over iets te dubben ... Hoe doen jullie dat met jullie harige paarden? Zitten toch wel wat fjorden & andere koudbloeden hier ... Scheren jullie? Volledig of een bepaald patroon? Of passen jullie ritten aan? Of ... ?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:29

Fijn al die mooie ritjes! Ik heb zelf al een tijdje even niks meer gepost, het rijden met mijn eigen paard ligt sowieso nog stil. Volgens mij vertelde ik de vorige keer in september over lichte onregelmatigheid en leek het toen na rust wel beter te worden. Echter was het na bijna 2 weken nog steeds niet 100%, dus toch maar een bezoekje kliniek gedaan. Conclusie: griffelbeentje gebroken. Gewoon balen, toeval, niks aan te doen behalve rust geven. Het is gebroken door een klap van een ander paard of van zichzelf. Over precies 3 weken mogen we terug voor de controlefoto, dan zou het weer goed moeten zijn! Ben heel benieuwd!

@Sabine, ik heb tot nu toe altijd lekker wintervacht eraan gelaten. Training beetje aangepast, maar nog steeds wel intensief gereden. Als ze eenmaal zweten en de vacht nat wordt, wordt het lichaam al weer koeler. Aan het eind lekker uitstappen, na het rijden rolt mijn paard eigenlijk altijd wel, dus dan is ze al wel weer droog genoeg! Als het allemaal goed gaat en we in het voorjaar weer intensiever gaan trainen, ben ik wel van plan (een deel van) de hals te scheren. Vorig jaar werd het zo snel al weer warm terwijl de wintervacht er nog aan zat, dan lijkt het me wel lekker (ook met het oog op wedstrijden) dat ik haar hals kan scheren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:52

Ik laat t haar er ook op. Ze lipen hier 24/7 buiten en heb geen zin in dekens. Goed uitstappen inderdaad.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:58

Tijdje niet gepost.
Wel lekker aan het rijden. Gister nog een rondje van 12 km met de ouwe aan de hand mee.
En maandag 15 km met de gup.

Mijn ouwe pony heb ik vorige jaren altijd in dekenmodel/jachtmodel geschoren en onder dekens gehad.
Aangezien hij vorig jaar steeds jeuk had van de deken dit jaar besloten (ook omdat hij minder bereden wordt dan vorig jaar) om te proberen hem bloot en harig te laten.
Rijden moet nu wel met beleid, want hij heeft het wel snel warm. Er zit denk ik een vacht op van 3-4 cm lange haren.
En als we weer zo'n natte winter krijgen als vorig jaar, dan gaat er toch een deken op (en dan vermoedelijk ook wat haar af) want met zijn leeftijd (bijna 29) en artrose wil ik die kou van een kletsnatte zware vacht hem niet aandoen.

De gup heb ik onder een gevoerde deken staan inmiddels en zijn vacht valt me nog alles mee.
Zweet wel flink in het bos, maar komt goed op adem thuis en is al met al na een half uurtje zweetdeken droog en krijgt dan de winterdeken weer op.
Hoop dat dat zo blijft en ik hem niet hoef te scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:06

Ik vind het dus moeilijk, pony staat nu onder dekens omdat hij wat dingetjes heeft waardoor ik dat besloten heb. Had wat gehoopt dat hij zijn haarkleed wat zou aanpassen maar dat vond hij niet nodig :+ Vandaag met rijden was hij eigenlijk niet vooruit te branden, voelde heel raar. Bij de eerste draf is dat wel vaker (iets met opwarmen) maar daarna bleef het ook en na het tweede stuk was hij ineens echt nat. Besloot ook tussenin te gaan stappen/draven terwijl het andere paard voor hem uit draafde/galoppeerde, en dat is echt niet normaal voor hem ;) Hij was echt nat, terwijl we niet zo superspeciaal hebben gereden.

Ik heb dus schrik dat ik hem zo niet de winter door krijg. Wil toch wel wat tempo kunnen blijven rijden (2u stappen als het 5 graden is is niet zo leuk :P) en hij heeft al niet al te beste luchtwegen. Heb dus schrik als ik het verkeerd inschat, qua rijden of qua wanneer de deken weer op kan in de paddock, dat ik meer kwaad doe dan goed. Vorig jaar heb ik die twijfels ook gehad maar toen kwam het slechte weer en zijn vitamine-dipje enzo en toen we daar uit waren was de zomervacht er alweer. Dus nu weer dezelfde twijfels :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:18

Alex staat in wollige shet wintervacht en zweet alleen op het borst heel erg want daar trekt hij mee. Ik stap m na de rit aan de hand thuis totdat hij op adem is.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:20

Het was vandaag dan ook wel behoorlijk warm, dus niet heel gek denk ik dat Cobe het ook wat warmer had. En ook best doorgereden toch? Je zou zijn temperatuur nog kunnen opmeten, maar als ik vergelijk met de paarden hier op stal denk ik niet meteen dat het heel gek is. Sommige paarden (voornamelijk de paarden met dikkere vacht) staan in de wei al te zweten! Maar als je hem toch onder deken wil laten staan deze winter, zou een stukje scheren hem misschien wel helpen tijdens het rijden :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:22

Mijn gemiddelde tijden kelderen ook echt op in-en uitstappen. Eerste 3 en laatste 3 km is in en uitstappen. Dan is ze wel weer droog. Tussendoor laat ik haar ook regelmatig even op adem komen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:26

Ik heb bij Bente haar hals en borst geschoren, was meer voor afgelopen zaterdag (laatste wedstrijd van het seizoen) Loopt hier ook buiten zonder dekens en in het winterseizoen doen we toch rustiger aan met de trainingen. Als ze nat is, gewoon op adem stappen en de rest verdampt wel, zolang de huid maar niet nat is.

Vandaag is de osteopaat geweest en die is helemaal niet ontevreden. Van die afkeuring locomotie op rechts voor kon ze helemaal niets zien, dus was waarschijnlijk een misstapje of zoolkneusinkje geweest. Verder zat ze op haar lendenen bij een paar wervels vaster en is haar lengte buiging niet zo goed (ze buigt haar rug bijna niet) dus oefeningen mee gekregen. Hoefde geeneens een vervolg afspraak te maken *\o/*

Verder heeft ze er sinds vandaag 2 weidemaatjes mee, 2 vosbonte merietjes (Roxette en Xante) van 8 en 5 jaar. Wordt wel leuk om die wat manieren bij te brengen *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:28

Was misschien best warm vandaag maar hij had het enkel bij het rijden, zo staat hij op dit moment met 150 gr op en had het daar prima onder, helemaal niet te warm en zeker niet zweten. Maar met rijden was het echt ineens *bam*, zweet.. stalgenootje zei ook "wat heeft die nu ineens". Was echt wel heel raar. Verder was hij niet ziek ofzo dus daar heeft het niks mee te maken, na het rijden gewoon weer netjes op adem, heel alert en zo droog.

Misschien toch maar eens proberen, als het toch niet moest helpen groeit het wel weer bij :+

Fijn dat er toch niks ergs te vinden was xxVon *\o/*