Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:15

Afgelopen zaterdag Endurance Epe gehad. Door een misverstand een lintje gemist waardoor we in de laatste 2 km, 1.4 km overgeslaan hadden. En dat doet niet veel goed voor je gemiddelde tijd, en daardoor dus te snel binnen. Wel in 1 keer kunnen aanbieden met hartslag 56 dus daar heel tevreden over. Helaas bij de nakeuring kreupel bevonden op rechts voor en afgekeurd.. Dat was wel een domper voor de afsluiter van het seizoen. Bente liep tijdens de wedstrijd wel super en braaf, hoop dat de kreupelheid een verstapping of hoefkneuzingkje is. Anyway, de osteopaat komt as donderdag toch dus dan kan ook even naar dat been kijken.

Afbeelding

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:39

Dat is zeker jammer!
Wel weer een leuke ervaring! Mn stalgenootje was er met klasse 3 met abbath :) (bruine arabier)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:39

Jammer xxVon, wel erg leuke foto trouwens

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:02

He jammer xxvon hopelijk iets onschuldigs en op na volgend seizoen (y)

Zie voor de rest mooie ritjes voorbij komen heerlijk!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:24

Wat zonde van die afkeuring! Hopelijk valt het gewoon mee en is het iets onschuldigs

Ik heb afgelopen weekend eindelijk weer een 20 km rit gemaakt!
Was heerlijk weer zondag dus toch even naar de hei gereden, genoten!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:32

Zonde xxVon. Maar wel lekker gereden, hoop ik? En hopelijk iets onschuldigs. Loopt hij nu alweer goed?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:02

Fabster schreef:
Zonde xxVon. Maar wel lekker gereden, hoop ik? En hopelijk iets onschuldigs. Loopt hij nu alweer goed?

Heb haar net even achter me aan laten draven, ze is absoluut niet stokkreupel, maar het kan iets soepeler. Ze krijgt nog een aantal dagen rust.

As woensdag komen haar weide maatjes aan, 2 drachtige shet merries. Ik ben benieuwd *\o/*

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch nog even gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:35

Ik ga donderdag naar een plekje waar ik 8 jaar geleden met mijn eerste pony rondcrosste
Deze keer met haar zoon, zijn lange paden met wit zand dus ideaal om eens lekkee snel te gaan en kmers te doen :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:04

Wat een prachtige foto's allemaal! <3

Hier al twee maanden geen kilometers gemaakt ivm gezondheid pony. Helaas nog steeds niet erachter wat het is, maar ik ben wel van plan komende week de wandelingetjes weer langzaam op te pakken. Dus hopelijk in oktober toch nog een paar kilometers.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:36

Even een heerlijke Stap Ronde gemaakt :)

Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 00:37

Hier de laatste weken ook geen kilometers erbij.
Paard loopt sinds 2 weken niet fijn met haar ene achterbeen. Ze zwikt in stap er soms doorheen, niet iedere pas. En in draf en galop is er weer niets te zien.
Afgelopen vrijdag osteopaat langs laten komen, die kon niet echt iets vinden wat het zou verklaren.
Woensdag mag ik haar longeren om te kijken hoe ze loopt en als ik verbetering zie gaat ze nog 2 maar waarschijnlijk 3 weken op rust.
En anders wordt het dierenarts laten komen kijken.

Ondertussen geniet ik maar mee van jullie foto's.
Zie mooie natuur voorbij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:25

En ook hier een weekje niet gereden ivm hoesten van pony. Da is inmiddels geweest en mogen rustig aan wat doen dus zo het eerste ritje weer.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:35

Jammer dat sommige mensen niet kunnen rijden i.v.m. blessures e.d. Daar ben ik gelukkig eindelijk helemaal van af..

Even een ander vraagje, met welk bit rijden jullie? Ik ga een mylerbit aanschaffen, want mijn fjord heeft nogal eens de neiging om de controle over te nemen op de terugweg. ( Nu als hij dat doet zet ik hem stil en naar achteren en ga dan weer lopen, dit herhaal ik net zo lang tot hij op mijn tempo blijft gaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:48

Ik heb een myler 1 geloof ik. Juist voor paarden die lastig contact nemen. Bevalt prima.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:56

Ik heb gewoon een enkel gebroken bustrens, nu was mijn fjord al niet zo drammerig, maar sinds we flink endurance rijden en trainen heeft ze het helemaal afgeleerd. Ze weet dat ze nu dr energie moet bewaren omdat ze niet weet hoever baas nog wilt ~~}>

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:59

xxVon schreef:
Ik heb gewoon een enkel gebroken bustrens, nu was mijn fjord al niet zo drammerig, maar sinds we flink endurance rijden en trainen heeft ze het helemaal afgeleerd. Ze weet dat ze nu dr energie moet bewaren omdat ze niet weet hoever baas nog wilt ~~}>

:') :')

Ja dat heeft mijn fjord de rest van de rit ook niet hoor! Maar er zijn -altijd- die vaste wegen waar je wel langs MOET om naar huis te gaan en dat weet hij maar al te goed.. Nu probeer ik soms als hij vervelend doet expres langs stal te gaan en dan nog wat verder te rijden, maar dan heeft hij het natuurlij knog door dat we naar huis gaan. Bokken doet hij iig niet meer en gisteren is hij er niet vandoor gegaan op de terugweg.. dus wie weet komt het nog wel goed. :+

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:03

amyyy55 schreef:
xxVon schreef:

:') :')

Ja dat heeft mijn fjord de rest van de rit ook niet hoor! Maar er zijn -altijd- die vaste wegen waar je wel langs MOET om naar huis te gaan en dat weet hij maar al te goed.. Nu probeer ik soms als hij vervelend doet expres langs stal te gaan en dan nog wat verder te rijden, maar dan heeft hij het natuurlij knog door dat we naar huis gaan. Bokken doet hij iig niet meer en gisteren is hij er niet vandoor gegaan op de terugweg.. dus wie weet komt het nog wel goed. :+

Misschien moet je dat vaker doen. Bewust huis voorbij rijd en nog een stuk aan je buitenrit vastplakt. Of op de terugweg ergens afslaan en weer van huis wegrijden.

Wat ook kan helpen is juist ergens anders rijden, en dat de trailer dan 'huis' is, en die staat natuurlijk altijd ergens anders.

wordt zelf ook niet te gespannen, je paard voelt het ook als je denkt 'Oei, we zitten al op de terugweg'

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:33

Ik heb een Myler MB04, alhoewel ik me afvraag of dat de oplossing is tegen drammen. Dan is idd. voltes rijden, naar huis maar nog een rondje doen (en braaf = naar huis) een betere oplossing.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:13

Ik heb geen bit maar een hack.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:36

Wij rijden buiten met een b-stang. Zowel voor de kar als onder het zadel.
En voor in de bak een dubbel gebroken bitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:39

Nou, klein rondje gemaakt weer. Ze hoest bijna niet meer. Dus voorzichtig optimistisch dat we over 2 weken de bossen weer onveilig maken :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:42

Ik rij op een dubbelgebroken bustrens, gold brass. Hopelijk binnenkort over op Bosal. Wil heel graag bitloos, al veel geprobeerd, maar de rest werkt helaas niet als Tinkerlief een hete bui heeft.

Buiten dat bit ben ik fan van de dubbelgebroken kneveltrens met koperen rolletje in het midden.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:53

Ik rij buiten ook met B-stang..
In de bak met een ongebroken D-trens.. wel een Billy Allen dus die werkt ook net wat scherper..

Hoop morgen tussendoor ff een minirondje te doen.. ze wordt weer flink frisser in d'r bol nu het kouder wordt. Zijn er meer die hier last van hebben?

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:34

Morgen of overmorgen kom m'n myler met D-ringen en inhaakringen binnen :j
Ik rij meestal met twee teugel, een paar aan mijn sidepull en de ander aan mijn bit.
Hij is bitloos te rijden maar niet met zijn gekke buien af en toe haha
Wie weet komt het nog wel goed :)
@helene83: Mijn paar dwas gisteren en vandaag heel narrig en fris haha