Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:07

Leuk RiannaB, fijne stal? En heb je veel uitrijmogelijkheden daar of weet je dat nog niet?

@ Crazymel : poeh zeg, de afstand alleen al is bewonderenswaardig ;) Volgend seizoen komt het vast allemaal goed met alles wat je nu geleerd hebt :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:23

Ja, een hele fijne plek. Waar ik stond was ook fijn, maar deze plek biedt net even wat meer voordelen. Het is alleen wel zo'n 3 km voordat je in het bos bent, maar zo ver is dat eigenlijk ook weer niet. En als je er eenmaal bent heb je tientallen kilometers aan ruiterpad door het bos, duinen en naar het strand.
Ik kan vanaf de nieuwe locatie minder kanten op dan waar ik eerst stond, maar de paden in dit stuk van het bos/duin zijn wel veeeel fijner. Gewoon vlak en niet zo mul. Waar ik eerst stond waren de zwaarste duinen/ruiterpaden van Nederland (in Schoorl/Hargen namelijk). Leuk voor de bilspieren van je paard, maar op een gegeven moment wil je ook wel eens lekker draven of kilometers maken ipv steeds heuveltje op - heuveltje af en kronkelpaadjes. :D

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:58

Vandaag voor het eerst weer wat kms gemaakt. Ik had mijn bejaarde honden mee, dus een rustig aan rondje. Maar vorige week niet gereden, dus ik móést vandaag gewoon even weg. :D . Morgen ga ik echt een rit maken. Planning is 20 km.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:44

Ik ga zo ook nog een rondje maken. Zie wel hoe ver, het is best warm, dus ik kijk even hoe nat etc paard is.

Iedereen is lekker bezig iig, heerlijk om te lezen

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:15

Ik word een tikkeltje jaloers van al die heerlijke ritten. Hier een erg drukke periode (gehad) met ook nog een pony in de lappenmand, dus in september nog geen 20 kilometer gereden :(
Vanavond hopelijk weer een ritje om er weer een beetje in te komen.

Edit: 20 kilometer was een schatting, het zijn er nog geen 8 := :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:06

Ik heb mijn eerste langere rit weer op de klok na de zomerstop. Een kleine 22 km gedaan. In het bos was het heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:07

Wij hebben de Veluwetrail gevonden <3

Als ik thuis ben volgende week maak ik een selectie voor jullie!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:20

Heerlijk gereden vanmiddag! Gewoon nog in m'n hemdje, zo warm nog. Lekker veel gestapt, in stap oefeningen gedaan en in het bos wat korte stukjes stap-galop meegepakt. Hij was echt zo fijn :#
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:28

Ik vind die kaartjes altijd zo leuk :D

Valt me trouwens op dat veel mensen vaak dezelfde route pakken.
Is dit bewust? Een trainingsrondje wellicht of kunnen jullie niks anders?

Ik deed met mijn merrie voorheen eigenlijk het zelfde rondje, maar dat was puur omdat mevrouw nog niet helemaal te handelen was in haar uppie buiten.
Sinds kort verkennen we ook nieuwe routes. Dat deed ik voorheen met mijn ruintje, maar mevrouw doet het goed.
Al gaat ze soms wel eens vol op de rem in de galop :')

Gister een lui rondje gedaan met mevrouw. Lekker rustig aan veel stappen met af en toe een klein drafje en een klein galopje.

Afbeelding

Afbeelding

We zijn de afstand ook weer een beetje uit aan het bouwen.
Helaas gingen onze orientatie rit plannen de soep in ivm een blessure maar volgend jaar weer een poging :)

Robijntjah ik weet dat jij de eersel postel gereden hebt, vorig jaar? of het jaar daar voor.
Heb je daar toevallig een kaartje van? :D

Onze droom is deze ooit nog eens mee te rijden, maar steeds zit het niet mee met blessures :(
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik van die route stiekem thuis zelf al gereden heb :D

Jaan ziet er uit als een heerlijk ritje!!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:36

Ik rij helaas idd een aantal zelfde rondjes. Paardlief is nog aan het herstellen van een peesblessure. -O-

Tyrcanol schreef:
Ik vind die kaartjes altijd zo leuk :D

Valt me trouwens op dat veel mensen vaak dezelfde route pakken.
Is dit bewust? Een trainingsrondje wellicht of kunnen jullie niks anders?

Ik deed met mijn merrie voorheen eigenlijk het zelfde rondje, maar dat was puur omdat mevrouw nog niet helemaal te handelen was in haar uppie buiten.
Sinds kort verkennen we ook nieuwe routes. Dat deed ik voorheen met mijn ruintje, maar mevrouw doet het goed.
Al gaat ze soms wel eens vol op de rem in de galop :')

Gister een lui rondje gedaan met mevrouw. Lekker rustig aan veel stappen met af en toe een klein drafje en een klein galopje.

[ [url=m/aUDgVZ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mdZryA.png]Afbeelding[/url] ]

We zijn de afstand ook weer een beetje uit aan het bouwen.
Helaas gingen onze orientatie rit plannen de soep in ivm een blessure maar volgend jaar weer een poging :)

Robijntjah ik weet dat jij de eersel postel gereden hebt, vorig jaar? of het jaar daar voor.
Heb je daar toevallig een kaartje van? :D

Onze droom is deze ooit nog eens mee te rijden, maar steeds zit het niet mee met blessures :(
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik van die route stiekem thuis zelf al gereden heb :D

Jaan ziet er uit als een heerlijk ritje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:19

Ik kijk volgende week even voor je. Richt me nu even op rijden op de Veluwe :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:53

Ik rijd zelden precies hetzelfde rondje, vind dat zelf ook gewoon niet leuk. Nu al een hele tijd niet over een prachtig fietspad gereden, maar dat ligt enorm beschut, dus was/is niet te harden van de hitte, haha!

Enige rondje wat ik iedere dag hetzelfde neem, is die met mn hond. Maar dan ook maar 1x per dag, ik hou van de afwisseling :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:07

Ik ook, maar mijn paard niet :D . Dus nu zijn we zo langzamerhand nieuwe routes aan het verkennen. Ik heb 1 bos redelijk in de buurt (5km afstand). Andere bossen moet ik wel 10 km voor rijden. Kleine rondjes hebben ze hier allemaal weggehaald met de ruilverkaveling, helaas. Dus dan moet ik veel langs de weg. Ach, we modderen maar wat aan, eigenlijk. Probeer wel vrrschillende rondjes aan te houden, maar ik rij maar 2 x in de week, ofzo.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:18

Hier in de polder zit ik toch veelal op dezelfde routes. Ik vind die plaatjes die jullie meesturen zo mooi!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:28

Hier ook vaak dezelfde routes.
Polder heeft niet veel afwisseling.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 13:28

Ik heb veel dezelfde rondjes, heb geen ruiterpad/natuur in de buurt en met een wagen ben je natuurlijk ook iets beperkter dan te paard in paden. Dus er zijn gewoon een beperkt aantal rondjes die mogelijk zijn.
Verder men ik ook veel alleen dus dan rij ik alleen op plekken die we kennen omdat je vrij kwetsbaar bent in je eentje met een aangespannen pony. Rijdend ging ik wel op onderzoek uit, dan rij je jezelf minder makkelijk vast.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:11

Heb hier in de polder niet zoveel keus, maar probeer wel elke keer een nieuw rondje te maken. Moet toch vrij veel over de weg en kan altijd een lus in het rondje juist andersom doen.
Vind dit ook wel belangrijk aangezien ik merkte aan mn pony dat ze bij de wegen die dicht bij huis liggen moeilijk ging doen als ik het rondje wat groter wou maken en dus nog niet naar huis ging.
Nu wacht ze mooi op mijn teken of we de weg naar huis inslaan of toch nog een stukje rechtdoor rijden.
In buitenrij gebied ligt het een beetje aan hoe goed ik de weg ken (chronishe angst om te verdwalen :( )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:14

Mobiel mee met google maps. Kom je altijd weer ergens op een weg terecht die terug naar huis voert. Al is t soms met een omweg :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 15:30

Ik heb een belabberd richtinggevoel maar met endomondo aan ben ik voor verdwalen niet bang. Zelfs zonder Internet op mijn mobiel kon ik door het getekende lijntje de weg vaak wel weer terug vinden

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:00

Voor kleine rondjes heb ik niet erg veel keuze helaas, als ik 1,5u+ weg wil zijn er wel veel meer mogelijkheden.

Afbeelding

Afbeelding
Moeie pony :(:)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:11

Net nog ff minirondje gereden. Ons friesje is weer aant het opbouwe, dus gezellig even kort rondje zonder zadel gestapt.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:19

Ik heb vandaag weer een nieuw rondje geleerd. Erg mooi, stukje door het bos en terug langs kast(el)en van huizen. Zal volgende keer wel wat huizen op de foto zetten :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:42

Dat soort plaatjes, zoals die bovenste, daar ben ik best erg jaloers op <3

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:53

Ik rij byna altijd het zelfde wij hebben weinig keuze ik zal binkort weer foto plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:14

Ik rij altijd wel iets anders, al zit je natuurlijk altijd in dezelfde omgeving dus ik vind mijn kaartjes er altijd hetzelfde uit zien :+ Maar toch zitten er steeds andere paden in, lopen veel wegen parallel aan elkaar en alles is op verschillende manieren met elkaar te verbinden. Kan vanop het erf ook 3 richtingen uit vertrekken en dan verderop ook weer splitsen afhankelijk van waar ik naartoe wil. Is wel fijn, alleen soms wel moeilijk .. soms weet je gewoon niet wat je wil rijden :') Laat pony dan ook wel eens kiezen, want we komen toch altijd wel weer ergens richting huis :+