Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:56

Wat apart zo'n vlakte, tinker_sally. Grappig trouwens, die 'vlieg'foto van je paard :P

Fijn dat je zo lekker hebt gereden, [***]. Gelukkig voelt hij zich weer beter. Mooie plaatjes.

Ik heb vanavond een klein rondje gereden, met een stukje door het dorp. M'n paard is soms bang voor een boomstam en staat wel eens op scherp bij geritsel in de bosjes, maar zo door het dorp blijft hij heel koel en is hij vooral nieuwsgierig. Toppaard <3

Afbeelding

Te paard op de Paardenmarkt (zie straatnaambord) :D
Afbeelding

Ala ik had gewild had ik ook nog even een ijsje kunnen halen. Mijn paard vond dat grote ijsje eerst een beetje raar en wilde hem wel even van dichtbij bekijken.
Afbeelding

Nog even tanken :+
Afbeelding

Jammer trouwens dat het alweer vroeger donker wordt.. Ik moet ook maar eens zo'n reflecterend/fluoriserend hesje kopen. Nu was het ook al schemerig toen ik m'n spullen aan het opruimen was na het ritje.

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:47

Vandaag toch weer een rondje geprobeerd. Mijn rug gaat beter en ik heb gisteren ook gereden op mijn andere paard (wel in de bak) en dat ging ook goed. Aangezien ik het rustig aan wou doen en niet te ver, had ik een nieuwe route in gedachten, die ik wel wilde proberen. Caj is wat minder hysterisch tegenwoordig, dus vooruit maar.

Rondje was toch iets langer dan gedacht (10 km) en met dat vele stappen viel het toch nog tegen met mijn rug. Maar goed, we hebben het gered en ik kan nog lopen :D .

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:56

Vanavond een kleine 3,5 km gestept met mijn shetlander. Was de eerste keer dat we het deden, maar het ging erg goed. Toch een gemiddelde snelheid van 7,7 km/h met die korte pootjes :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:06

Balen dat je rug niet top is opt moment Fabster.

Ja, die kleintjes hebben vaak pittig tempo hoor.

Gisteravond hier ook nog een rondje gereden met m'n fjordenvriendje. M'n trekpaard heeft even rust, ijzers zitten nu ook wat scheef, dus vertrouw het niet :o Maar donderdag staat de smid op de agenda, dus daarna kunnen we weer lekker eropuit.
Was echt nog warm gister :oo Reed in m'n hemdje, maar zweette zelf net zo hard als m'n fjordje := Uurtje weggeweest, 8km, was heerlijk!
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:20

Hier staan we even op pauze. Paard heeft weken weiderust.
Afbeelding
Hopen dat het met koelen en rust minder wordt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:23

Wat heeftie gedaan, EW?

Ik heb gisteravond weer een 9 km aan mijn stand toegevoegd. Eigenlijk was het net te laat, we reden na zonsondergang nog in het steeds meer schemerende bos.
Maar het was wel gaaf!
Heel veel wild gezien, vooral veel wilde zwijnen, inclusief de jongen. En een aantal reeën.
Echt genoten, na een hele dag vergaderen in een duf warm te klein zaaltje was ik daar wel aan toe.

Laatste stukje langs de weg als kerstboom opgetuigd, we waren goed zichtbaar want bij het oversteken van de rotonde gingen naderende auto's ruim van de voren al in de ankers om ons voor te laten :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:27

Zeg t maar marije. Het lijkt erop dat ie en tik gehad heeft

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:15

Vandaag weer op een ritje gewaagd. Omdat ze de laatste tijd dus best rustig is, vandaag de route die ze niet leuk vindt (maar dieik wel wil als ik eens naar een ander bos wil). Op eenpaar dingetjes na (heenweg sloom, terugweg drammenen toch af entoe schrikken) ging het best aardig. In de Ros las ik een artikel over training tijdens het buiten rijden, dus dat eens extra ingezet om haar aandacht een beetje vast te houden. Dat ga ik vaker doen. Is me goed bevallen.

Volgende week wordt het (hier) alweer 30 graden. Moet toch niet gekker worden.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:40

Beterschap emptywords!

Fijn kunnen rijden dus Fabster, mooi. Hoe hield je rug het?
Wat doe je dan als training buiten?

Ik was vanochtend beetje op tijd opgestaan, paard en hond geladen en naar strand gereden. Op mijn favo stukje zijn ze zand op aan het sluiten en dat is nu dus verboden toegang. Balen zeg! Dus toen maar omgedraaid en terug gereden. Stukje over en onderlangs de duinen gedaan toen maar.
Ik had wel een blonde actie, want was m'n beugelriemen vergeten.... Kwam er pas achter toen t zadel er al op lag, dus maar zonder beugels gereden. Voornamelijk gestapt dus, maar was verder heerlijk en paard en hond hadden t helemaal naar hun zin +:)+
Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:00

Hier ook gereden alleen het was nogal onverwachts dus endomondo vergeten aan te zetten. Er kwam opeens iemand aanlopen met een zadel ( maandag komt de zadelpasser dus ik heb op het moment zelf geen zadel) lag prima dus een rustig ritje van 30 min gemaakt alleen helaas dus niet de app aangezet, volgende keer moet ik dat dus niet meer vergeten anders schiet het niet op ;p

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:40

Oefeningen als stap-halt-stap, draf-halt-draf, draf-halt-achterwaarts-draf, stap-galop-stap en schouderbinnen en travers. Travers in draf ging trouwens voor geen meter. In de bak gaat dat prima, maar zo buiten met al die spannende dingen... >;)

Mijn rug ging wel. Nog niet optimaal. Moet vanmiddag weer naar de fysio.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:10

Net met Bpony gefietst, hij schrikt en vliegt naar achter. Komt tegen het wiel van Mijn dochter, dus die valt. Schrikt daar ook van, dus trekt mij van de fiets. Liggen we samen op straat en Pony los en rent de akkers in. Man in de auto achter ons schrok zich wild. Wil Barney vangen, maar die rent alleen maar verder. Ik dacht dat hij naar huis zou rennen, maar hij kon nergens heen, denk ik, want hij kwam weer terug. Pony weer aan de fiets en rondje verder afgemaakt. Hij was wel helemaal van de rel. En ik ben blauw aan knie, elleboog en muis van mijn hand. Dochter aan haar enkel. Maar verder valt t mee, gelukkig...

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:37

Wat schrikken fabster! Kan er ook nog wel bij als je ook al met je rug zit :(:)

Rest wel bijgelezen, maar was zo veel, dat ik niet overal op ga reageren.
Door de vakantie, onze pup en weer beginnen met werken was het iets te druk om allerlei topics bij te houden hihi.

Kleine update over ons.
Wij hebben meegedaan aan de hippiade. Dat ging super goed. Door de warmte en omdat hij net herstelt was van een hoefzweer hebben we het rustig aan gedaan. De rit goed uitgereden en weer mooie waardes!
Daarna een weekje vakantie voor ons allebei.
Deze week weer begonnen met rijden.
Dinsdag naar het Dwingelderveld, woensdag wat oefeningen van les gedaan op de zandpaden voor het huis met mijn testpad van blue balance.
Vandaag 28km rond het natuurgebied bij ons.

Afbeelding

Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:43

Ik heb ook de hele week niet gereden ivm drukte op werk. Vandaag een klein rondje, paardlief wilde nog wel tien extra rondjes. Rustig aan gedaan ook vanwege de hitte, maar toch nog een gemiddelde van 8,84

Voor het eerst met onze nieuwe pad.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:47

Ik denk dat mijn rug het gewoon even nodig had, Simonee. Vandaag weinig last gehad _O- . Nu last van hand, been en elleboog. Maar gelukkig alleen als ik ergens tegen aan km. Is met een paar dagen wel weer over.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:04

Rondje Elsberg met uitstapje naar de hei. Het was heerlijk vanmorgen op de Veluwezoom.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:31

@ Jaan81 : en hoe ben je erop geraakt? Is daar beeld van? :P

@ ittheclown : haha, bij mij hoort dat ondertussen al tot mijn opzadelroutine (horloge aan doen en aanzetten zodat die satellieten kan vinden) :Y)

@ Fabster : auw, dat klinkt als een naar ongeluk -O-

@ S_imonee : leuk! Fijn dat het zo goed gaat. En 28 km droom ik van voorlopig :P

@ Bliksem : fijn Bliksem. Mooi dier ook <3

@ Sancerre : Leuk rondje :)

Hier vandaag na 4 dagen een klein rondje gedaan, samen met stalgenootje die al een paar keer meegeweest is en een ander stalgenootje waar ik het vaakst mee ga, maar die had nu even een vervangpaard mee dus dat was nieuw. Gewoon klein rondje gaan stappen, maar [***] ging niet onder de 5 km/u .. hij wilde niet afgeven tegen 2 grote, langpotige beesten <3 :')

Afbeelding

Daarvoor had ik eens even een testje gedaan .. en dat kon blijkbaar ook <3 :D [RIJ-ITP] Eens een ander uitzicht...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:34

:(:) voor je Fabster. Balen zeg

Top dat de hippiade geslaagd was Simone

Lekker ding is die Cobe van je toch ook Sabine :j

Vandaag naar Horse Event geweest dus geen kms erbij.

Oh, hoe ik erop gekomen ben? Via een paaltje. Ik stap altijd op via iets dat voor handen is. Bank, paaltje, blok, hek, prullenbak. Anything! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:24

Vandaag in ons uppie rondje gedaan... Best netjes, maar had het gevoel dat hij niet vooruit te branden was.. ben alleen nog niet achter de oorzaak, zijn wel diverse mogelijkheden dus even de komende tijd aankijken of er wat duidelijk wordt.

Afbeelding
(en ja, ik besef heel goed dat dit raak klinkt aangezien we gemiddeld 6 km/u hebben, maar toch :') )

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:12

Inderdaad een mooi gemiddelde, Sabine! Wel jammer dat het niet helemaal goed voelde, hopelijk was dat eenmalig!

Wij hebben gister meegedaan aan de wedstrijd in Otterlo, super fijn gereden, mooie gemiddelde snelheid en gelijk kunnen aanbieden met een goede hartslag. Helaas de dag niet helemaal goed afgesloten, want op de nakeuring kregen we een C. Voelde hierna aan haar been een hard bultje, wat het precies is weet ik niet, maar hopelijk iets simpels als een domme verstapping of een schiefeltje waar ze last van heeft, en loopt ze snel weer helemaal goed. Nu krijgt ze sowieso rust en houden we het maar in de gaten. Wat positief is, is dat het niet het been is van de vorige blessure, dus hopelijk echt gewoon even een klein dingetje...

Wel even wat foto's van de rit delen!

Afbeelding

Wilde paarden :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:30

Vandaag weer een echt rondje gemaakt, in het bos ook. 15 km op de klok. En geen last van mijn rug *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:49

Wauw wat gaan jullie hard zeg! En die omgevingen <3 <3

Hier is ponylief niet fit, dus daar wordt morgen naar gekeken door de dierenarts. Zelf heb ik het overigens ook enorm druk, dus die kleine 60 km van augustus gaan we deze maand niet meer halen vrees ik. Jammer -O-

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:26

Afgelopen weekend over de loonse en drunense duinen gereden.
Wat een prachtige omgeving is dat toch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:23

LinSa schreef:
Wauw wat gaan jullie hard zeg! En die omgevingen <3 <3

Hier is ponylief niet fit, dus daar wordt morgen naar gekeken door de dierenarts. Zelf heb ik het overigens ook enorm druk, dus die kleine 60 km van augustus gaan we deze maand niet meer halen vrees ik. Jammer -O-

Hopelijk is je pony snel weer fit en is het niets ernstigs

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:35

Fabster: dat is schrikken! Gelukkig pony kunnen vangen.
Bliksem mooi setje!

Vanavond weer een rondje gedaan van ongeveer 7km, maar wat word het vroeg donker alweer zeg! Echt balen, want met deze warmte is overdag rijden echt te warm en precies deze week lukt mij het niet om in de ochtend de ponys te doen.