Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:37

Ik doe het wel eens, maar de temperatuur zakte vannacht niet onder de 20 graden. Om 8 uur was het al warm, dus heb t masr overgeslagen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:39

Fabster schreef:
Ik doe het wel eens, maar de temperatuur zakte vannacht niet onder de 20 graden. Om 8 uur was het al warm, dus heb t masr overgeslagen.

ja, dat zou ik normaal ook doen.. Maar we hadden Hippiade Endurance vandaag in Ermelo.. Door hitteprotocol waren de starttijden vervroegd dus de wekker ging om 04.15 en we vertrokken om 5.30 vanaf huis. De rit ging super, totaal 36km en groot gedeelte was bos, daar viel de temperatuur wel mee, ik had ook mensen op alle mogelijke groompunten staan, en zelfs het koelwater werd af en toe verder terug gekoeld dmv ijs. Uiteindelijk een mooie 15e plek en helemaal goedgekeurd met mooie waardes dus ik ben super tevreden.

Hopelijk komen er binnenkort wat mooie foto's online

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:31

xxVon schreef:
ja, dat zou ik normaal ook doen.. Maar we hadden Hippiade Endurance vandaag in Ermelo.. Door hitteprotocol waren de starttijden vervroegd dus de wekker ging om 04.15 en we vertrokken om 5.30 vanaf huis. De rit ging super, totaal 36km en groot gedeelte was bos, daar viel de temperatuur wel mee, ik had ook mensen op alle mogelijke groompunten staan, en zelfs het koelwater werd af en toe verder terug gekoeld dmv ijs. Uiteindelijk een mooie 15e plek en helemaal goedgekeurd met mooie waardes dus ik ben super tevreden.

Hopelijk komen er binnenkort wat mooie foto's online

Hierbij de mooie foto <3

Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:20

Ahh ik Realiseer me net dati k gisteren een flink stuk gewandeld heb met mn nieuwe vriendje, maar endomondo vergeten ben aan te doen, hahahah pftt word wel even wennen om hem aan te gaan zetten ik ben steeds met andere dingen bezig ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:20

Ik heb de 50 km in 1 maand tijd bereikt *\o/*
Lijkt misschien niet veel, maar ik heb besloten dat dit ons nieuwe doel wordt, wat hopelijk wel haalbaar blijkt :Y) Als we dat al kunnen ben ik al blij, dan heb ik op het einde van de rit ongeveer het dubbele van de vorige challenge gereden 8-) En alles wat extra is is mooi meegenomen :D

Ritje van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijke paden :7
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:48

Heerlijk die foto's allemaal!

Hier ook weer lekker km's aan het maken. De heide is prachtig op het moment!

Afbeelding
Afbeelding

Ik vraag me trouwens wel af. Hoe mensen in een maand tijd 450 km kunnen maken ...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:59

Met verschillende paarden, neem ik dan aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:03

En/of langere ritten/hogere snelheid.

Hier ligt het tegenwoordig op rondjes van 5-6 km op ongeveer een uur tijd, maar als ik per keer 15 of 20 km zou rijden op 2u tijd dan tikt dat ook lekker door. Om nog maar niet te spreken als je 30/40/50 km per keer rijdt (ok, niet elke dag neem ik aan, maar regelmatig zo eentje ertussen is altijd handig ;) ).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:10

450 km is ruim 110 km per week. Dat lijkt me wel veel met 1 paard. Ook als je traint voor klasse 4.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:15

Kom ik aan met mijn doel van 500km in een jaar met 2(!) Pony's :')

En we zitten "al" op 416km sinds januari waar ik zo trots op was haha .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:18

Haha, mijn doel is niet veel meer hoor :')
50 km/maand zou ik geweldig vinden.. wel met 1 pony, want die andere.. tja, zeg nooit nooit maar toch :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:21

Hier staat er momenteel ook een stil helaas. Dus de overige 84km die ik nog moet dit jaar zal met dezelfde pony zijn.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:50

Wow tyrcanol die tweede foto is prachtig!!

Ik ben echt mega trots op mijn stip. Vandaag voor het eerst wat harder laten gaan dan onze normale handgalopjes van 25km/u en het ging echt super gecontroleerd en fijn.
Hij heeft echt weer mega z'n best gedaan. Vriendlief was mee hardlopen, dus moesten af en toe wel echt stappen haha.

Afbeelding

Wij zitten nu op 80 km in één maand, straks wordt dat zeker minder aangezien ik pas om half 7 op stal kan zijn. Nu kwamen we al in het donker terug..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:57

Ik zit nu op 50 km. Maar ben pas half aug begonnen. Caj had lekker vakantie en ik ook. Vorige week ook niet veel gedaan in die hitte, dus deze week maar weer op pad. Net een rondje van ruim 15 km gedaan. Was leuk. Ze doet t toch weer aardig nu. Geen idioot geschrik meer, dus we kunnen weer wat meer oefenen. Vandaag veel overgangen gedaan. Stap-galop-stap, stap-draf-stap. Ging nog helemaal niet slecht. Alleen suf hoe snel je dan weer gewend bent aan een braaf paard. 2 maanden geleden leek het nog wel een kamikazepiloot en ben je dus constant alert en alles vóór. En nu ben ik lekker relaxt, schrikt ze toch nog en lig ik er bijna naast 8)7 . Toch iets alerter blijven... :=

Ook Caj af en toe zelf haar route laten kiezen en zo kan het gebeuren dat je het viaduct via de zijkant op moet. Dus meteen ook een mooie heuvel in de training :D

Ik wil wel naar de 40-50 km per week. Dit jaar wil ik de 1000 km halen. Dat heb ik de vorige ronde net niet gered.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:05

In verband met de Nationale hier in augustus ook nauwelijks buiten gereden.. maar we pakken het weer op! Vandaag lekker 13km in de benen van Kiwi zitten.
Normaal rijden we max 10 km. Maar wil dit toch wel een beetje vol gaan houden.. wat meer km maken. Maar goed, je weet nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:06

iemand enig idee of je de endomondo ook zonder mobiel internetkan gebruiken?
ga in oktober normaal eens in nl rijden (woon niet zo ver van de grens) en vraag me aff of ik dan de app kan gebruiken zonder mobiel internet

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:24

Fabster schreef:
Ook Caj af en toe zelf haar route laten kiezen en zo kan het gebeuren dat je het viaduct via de zijkant op moet. Dus meteen ook een mooie heuvel in de training :D

Haha heel herkenbaar. Rolo mag van mij in sommige gevallen ook zelf de richting kiezen. Ik had vorige keer getypt dat we een voorafgaand erg eng pad met aan weerszijden bomen (redelijk donker) voor het eerst na een klein drama weer hadden getrotseerd en hij wilde dit pad gister erg graag aan m'n vriend laten zien :')
Dus in plaats van in de berm langs het fietspad waar m'n vriend fijn kan hardlopen gingen we nu de dijk af naar het ruiterpad tussen de donkere bomen. Vriendlief heeft dus lekker door het zand mogen ploegen haha.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:24

Ik vanochtend rondje van 6km door de polder gemaakt. Was tijd geleden dat ik met t fjordenvriendje rondje was wezen doen, dus wilde óf langer rijden en heel rustig óf korter rondje en wat meer tempo. Hij vond zelf t laatste duidelijk een beter plan, dus dat gedaan. +:)+
Afbeelding
Heb overigens nog niet eerder zo laag gestaan in de challenge, haha!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:08

Ik heb afgelopen week ook helemaal niet gereden vanwege de warmte (en drukte van werk).

Grappig dat jullie je paard af en toe ook laten kiezen. Ik doe dat heel soms waar het kan. Alleen dat kan niet zoveel, omdat we anders telkens bij mensen het erf/de oprit op rijden, bij mensen de tuin in of op wandelpaden komen waar je niet met een paard mag komen. Mijn paard is heel nieuwsgierig :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:12

Ik laat Jip kiezen wanneer ik verdwaald ben.
Jip heeft een feilloos werkend GPS systeem en brengt me altijd weer veilig thuis.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:16

Dat lijkt me handig!
Ik wou dat die van mij dat had. Maar die loopt alleen maar naar het gras of waar hij op dat moment anders in geïnteresseerd is. :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:20

Is heel handig.
Als ik een nieuwe route rijd kan ik aan zijn gedrag voelen of we verder van huis af rijden of weer richting huis :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:29

Marije_jiplover schreef:
Ik laat Jip kiezen wanneer ik verdwaald ben.
Jip heeft een feilloos werkend GPS systeem en brengt me altijd weer veilig thuis.

Haha herkenbaar. Juul heeft dat ook. Weet zelf inmiddels de weg behoorlijk goed, maar hoor regelmatig van de andere bijrijdsters dat ze halverwege Juul de weg maar laten zoeken naar huis :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:51

Caj kan dat ook wel ja. Soms last ik haar ook wel eens kiezen, als ik het niet meer weet. Ga ik in ieder geval de goeie kant op :D

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:29

chalinka schreef:
iemand enig idee of je de endomondo ook zonder mobiel internetkan gebruiken?
ga in oktober normaal eens in nl rijden (woon niet zo ver van de grens) en vraag me aff of ik dan de app kan gebruiken zonder mobiel internet

Ja hoor dat kan :j Ik heb de app 5 weken zonder internet gebruikt op mijn stage in Noorwegen omdat mijn telefoon anders te snel leeg ging tijdens de dagritten, maar hij werkt gewoon op gps :)