Relive challenges #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 20:19

Cchanny schreef:
Lang verhaal kort, maar het hele lichaam is aan het overcompenseren omdat de laatste lendenwervels voor het SI gewricht en die hele regio compleet vast zit.

Ai ai is in dat gebied nog verbetering mogelijk?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 20:24

Nope, helaas niet. Ik word volgende week gebeld om te kijken of hij nog wel een paardwaardig bestaan heeft.
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij dit zijn hele leven al. -O-

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 20:34

Cchanny schreef:
Nope, helaas niet. Ik word volgende week gebeld om te kijken of hij nog wel een paardwaardig bestaan heeft.
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij dit zijn hele leven al. -O-

Ach arme Veder. Goed dat je hem goed laat onderzoeken. Hoe heb je gemerkt dat hij niet oké is?

Cchanny

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 20:55

Hij struikelde altijd al regelmatig maar kon zichzelf altijd redden. En had vaak wat vage blessures, die zomaar (dacht ik toen) uit de lucht kwamen vallen. Nu ben ik dit jaar 2 keer gevallen van hem, omdat hij zich niet kon redden bij het struikelen. Toen ik eind augustus echt hard er af ben geklapt en dat nog redelijk goed is gegaan. Was ik er klaar mee. Hij struikelt niet zomaar, en sleept ook niet nu nog steeds met zijn achterbenen.

Ik heb steeds een naar onderbuik gevoel gehad bij iedere blessures en dan leek het mee te vallen. Maar mijn onderbuik gevoel was dus wel terecht. Hij doet enorm veel voor mij en als een echt prooidier, cijfert hij zichzelf weg. Zodra hij mijn auto hoort dan komt hij bij het hek staan om dingen te doen.

Van het slepen hoorde ik van iedereen dat hij slap is en het getraind moet worden. Maar als een paard nu 13 is, en dan nog slap wordt genoemd is het lastig. Ook kwam hij nooit echt mooi in zijn bespiering en zat hard in zijn fasia. Hoe vaak ik dat ook liet behandelen.

Maar de dierenarts van de second opinion zag met 5 minuten al wat het probleem was. Er vallen nu een hoop puzzelstukjes op zijn plek.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 21:00

Paarden zijn hard voor zichzelf en trouw naar ons. Wat goed dus dat je doorgezet hebt. Hopelijk kan hij met wat ander management nog een tijdje op een prettige manier vooruit. Sterkte CChany

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 21:20

Dankjewel! Qua management zit het wel goed, want anders was hij nog eerder stuk gegaan..

Grasmaaier kan hij helaas ook niet zijn vanwege zijn EMS. Dus ik hoop dat hij nog even mee kan en fysiek én mentaal gezond blijft.