Relive challenges #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 20:19

Cchanny schreef:
Lang verhaal kort, maar het hele lichaam is aan het overcompenseren omdat de laatste lendenwervels voor het SI gewricht en die hele regio compleet vast zit.

Ai ai is in dat gebied nog verbetering mogelijk?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 20:24

Nope, helaas niet. Ik word volgende week gebeld om te kijken of hij nog wel een paardwaardig bestaan heeft.
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij dit zijn hele leven al. -O-

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 20:34

Cchanny schreef:
Nope, helaas niet. Ik word volgende week gebeld om te kijken of hij nog wel een paardwaardig bestaan heeft.
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij dit zijn hele leven al. -O-

Ach arme Veder. Goed dat je hem goed laat onderzoeken. Hoe heb je gemerkt dat hij niet oké is?

Cchanny

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 20:55

Hij struikelde altijd al regelmatig maar kon zichzelf altijd redden. En had vaak wat vage blessures, die zomaar (dacht ik toen) uit de lucht kwamen vallen. Nu ben ik dit jaar 2 keer gevallen van hem, omdat hij zich niet kon redden bij het struikelen. Toen ik eind augustus echt hard er af ben geklapt en dat nog redelijk goed is gegaan. Was ik er klaar mee. Hij struikelt niet zomaar, en sleept ook niet nu nog steeds met zijn achterbenen.

Ik heb steeds een naar onderbuik gevoel gehad bij iedere blessures en dan leek het mee te vallen. Maar mijn onderbuik gevoel was dus wel terecht. Hij doet enorm veel voor mij en als een echt prooidier, cijfert hij zichzelf weg. Zodra hij mijn auto hoort dan komt hij bij het hek staan om dingen te doen.

Van het slepen hoorde ik van iedereen dat hij slap is en het getraind moet worden. Maar als een paard nu 13 is, en dan nog slap wordt genoemd is het lastig. Ook kwam hij nooit echt mooi in zijn bespiering en zat hard in zijn fasia. Hoe vaak ik dat ook liet behandelen.

Maar de dierenarts van de second opinion zag met 5 minuten al wat het probleem was. Er vallen nu een hoop puzzelstukjes op zijn plek.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 21:00

Paarden zijn hard voor zichzelf en trouw naar ons. Wat goed dus dat je doorgezet hebt. Hopelijk kan hij met wat ander management nog een tijdje op een prettige manier vooruit. Sterkte CChany

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 21:20

Dankjewel! Qua management zit het wel goed, want anders was hij nog eerder stuk gegaan..

Grasmaaier kan hij helaas ook niet zijn vanwege zijn EMS. Dus ik hoop dat hij nog even mee kan en fysiek én mentaal gezond blijft.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 08:43

De challange is voor mij, wilt iemand het organiseren hiervan overnemen? Mijn motivatie is weg. :)

Gisteren voor zijn mentale gezondheid hem toch even voor de kar gezet. De gedachte met dat hij niets moet, en alles zelf mag bepalen. Hebben we een enorm hard snel rondje gedaan. Dezelfde tijd als dat we vroeger trainde haha. Hij ging erg hard in alle gangen. Nu hopen dat hij hier weer een tijdje op kan teren en dat hij weer mee wilt wandelen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 17:22

Herkenbaar CChany ik heb me ook ingesteld op een blij paard dat alles mag doen wat hij leuk vind maar niks moet. Gelukkig geeft hij het goed aan als hij iets niet wilt. Ik merk wel dat doseren een dingetje voor hem is… als ik hem op een goede dag losgooi gaat ie enorm te keer en de dag er op wilt hij dan alleen maar stappen. Ik hoop dat wanneer is zn bewegings en energie schema wat meer gedoseerd krijg hij dan wat meer rust in zn koppie vind.
Maar fijn dat jullie een lekker rondje hebben kunnen doen.

Doelen…. We hebben de challenge van vorige maand niet gehaald… nog een keer herhalen?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:23

SjonnieZ schreef:
Herkenbaar CChany ik heb me ook ingesteld op een blij paard dat alles mag doen wat hij leuk vind maar niks moet. Gelukkig geeft hij het goed aan als hij iets niet wilt. Ik merk wel dat doseren een dingetje voor hem is… als ik hem op een goede dag losgooi gaat ie enorm te keer en de dag er op wilt hij dan alleen maar stappen. Ik hoop dat wanneer is zn bewegings en energie schema wat meer gedoseerd krijg hij dan wat meer rust in zn koppie vind.
Maar fijn dat jullie een lekker rondje hebben kunnen doen.

Doelen…. We hebben de challenge van vorige maand niet gehaald… nog een keer herhalen?

Doel gaan we hier niet halen. Ga zaterdag mijn wagen ophalen en maandag afstellen. Hopelijk daarna weer beetje opbouwen met nox

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:40

Wij liggen er al even uit vanwege een hoefzweer helaas! Hij is bijna dicht, hij loopt in stap goed, in draf ook alleen wil hij na een paar drafjes niet meer verder, dus toch wat last. Zaterdag maar even lekker een rondje wandelen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:07

Pinky succes met het opbouwen en Lisa ik hoop dat jouw gauw weer volledig rad loopt.

Zitten er nog km vreters in de groep die een gezamenlijk opdracht van 1111 km zien zitten?
Of mikken we op wat lager.. bijv 900 km in december?

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:26

Met een aantal uitvallers wordt het wel lastig om 1111km te halen denk ik.

Ik had ook gehoopt nog 100 per maand te halen, maar dat lukt me niet. Ik hoop net de 1200km totaal te halen voor dit jaar, nog 68 te gaan

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:31

Ik maak opzich wel stevige km's, alleen komende week wat minder denk ik.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:44

Oké dan is gezamenlijk wel handig

Wat heeft jullie de voorkeur
- 500 km
-750 km
-900 km

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 03:11

Ik ga 130km maken deze maand. November was 168km. Dus mijn bijdrage zal ook iets minder zijn. Denk ook met de feestdagen en nog kortere dagen er minder gereden gaat worden. Dus dan zou 750 denk ik haalbaar zijn.

Ik denk, maar misschien ben ik gek, dat het realistisch is om gezamenlijk 2025 hoogtemeters bij elkaar te rijden :=

En anders individueel, wat denken jullie van

5 activiteiten (5/12 = Sinterklaas)
31 kilometers (31/12 = Oudjaar)
11 uren ((2)5/12 en (2)6/12 = Kerst)

Die laatste is niet helemaal logisch, maar kon niks verzinnen wat wel logisch en realistisch is.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:46

Caily schreef:
Ik ga 130km maken deze maand. November was 168km. Dus mijn bijdrage zal ook iets minder zijn. Denk ook met de feestdagen en nog kortere dagen er minder gereden gaat worden. Dus dan zou 750 denk ik haalbaar zijn.

Ik denk, maar misschien ben ik gek, dat het realistisch is om gezamenlijk 2025 hoogtemeters bij elkaar te rijden :=

En anders individueel, wat denken jullie van

11 uren ((2)5/12 en (2)6/12 = Kerst)

Die laatste is niet helemaal logisch, maar kon niks verzinnen wat wel logisch en realistisch is.

12 uur ivm december (12)? Haha dat is misschien wat logischer :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 11:56

Ook leuk!

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:27

Klinkt goed! En haalbaarber voor een boel mensen

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 16:44

Volgens mij heeft CChanny aangegeven dat ze even de motivatie niet kan vinden om challenges er in te zetten.

Ik wil zolang zij er zo in zit dit maandelijkse klusje wel overnemen… maar als iemand zich geroepen voelt dan is mij dat ook prima.

Voor december is de challenge
11 uren ((2)5/12 en (2)6/12 = Kerst) Of 12 uur.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 16:48

SjonnieZ schreef:
Volgens mij heeft CChanny aangegeven dat ze even de motivatie niet kan vinden om challenges er in te zetten.

Ik wil zolang zij er zo in zit dit maandelijkse klusje wel overnemen… maar als iemand zich geroepen voelt dan is mij dat ook prima.

Leuk en prima!

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 17:42

Prima SjonnieZ!

Ik heb de challenge ook wel eens gemaakt dus vind het ook geen probleem om het over te nemen. Aankomend jaar wordt minder fanatiek maar buitenrijden doen we nog steeds

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 20:32

Komende maand komen er hier ook niet veel km's bij. Er is weinig tijd tijdens daglicht, en veel verplichtingen.
Ik kom ook zeker niet aan die 12 uur.

Ik moet zeggen met paarden aan huis, werk, huishouden en weinig daglicht hebben de paarden grotendeels vakantie, ik ben al blij als ik 1x in de twee weken een uurtje rijles haal.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 12:33

SjonnieZ schreef:

Bijgaand de link:

Ik heb alle deelnemers van de challenge van november een volg verzoek gestuurd en reeds geaccepteerde verzoeken een uitnodiging voor de challenge.
Mocht je mij willen volgen, ik heet in relive: Esther & co.

https://www.relive.com/challenge/invite/mnxg7x8h4eww89

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 14:57

SjonnieZ schreef:

Dankjewel :+:

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 23:12

Opgehaald!!!
Afbeelding

Maandag met hoefsmid hem goed afstellen.