Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:56

Ik heb ook mijn eerste kms erop staan. Niet helemaal naar tevredenheid, moet ik zeggen. Ik had mijn bejaarde honden mee, dus rustig aan gedaan. Echt prima. Maar een groot deel is toch langs de weg. Voorheen ging dat echt prima, maar nu vinden de honden toch dat ze iets te oud worden om al die commando's op te volgen, denk ik. Dus langs het smalle fietspad, waar het met dit weer aardig druk is, met 2 honden die ik 3 x moet vragen of ze aan de kant willen gaan zitten en een paard die geen zin heeft om even te wachten, was het aan het einde iets teveel voor mijn geduld. Volgend x toch maar weer zonder honden.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:28

Wij hebben vanmorgen ook weer even een rondje postbank gedaan.
Het is er echt prachtig, volgende week ga ik weer :D

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:12

Rondje thuis, heb nu fijne hoefschoenen voor d'r achtervoeten dus we hebben t asfalt weer eens getrotseerd. Wel d'r nieuwe dekje en hoofdstel uitgeprobeerd. Custom hoofdstel met ingebouwd licht en blauwe details via pb kan ik de leerbewerker delen.

Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:53

Haha staat wel heel stoer en futuristisch! Wel ideaal nu alweer steeds eerder begint te schemeren.

Gisteren paar km gewandeld met Cat. Endomondo alleen niet aangezet. Ga ik toch maar doen met wandelen. Komen er toch nog wat km bij :')

Wel foto!
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:17

Dat is echt handig, dat ingebouwde licht! Alleen de voorpluk niet te lang laten worden, dan. :+

Vandaag ook weer een rondje gedaan. Toch weer de honden mee, maar dit x ook dochter mee op de fiets, zodat zij ook een hond aan de lijn kon houden langs de weg. Ging een stuk relaxter.

Én..... Ik was voor de 100ste x bij Laarakker geweest in een laatste poging om nog eens een normaal paard van Cajra te maken en ik moet zeggen; lang niet zo relaxt kunnen rijden! Geen hysterisch gedoe bij elke grasspriet, de weg ineens opschieten, achteruit de greppel in denderen of andere idioot gedrag. Gewoon aan een lang teugeltje kunnen rijden, zonder dat ik bang was om elk moment mijn nek te kunnen breken. Ze heeft een 1 of ander op maat gemaakt spul gekreken, wat moest werken tegen haar 'overgevoeligheid' en dat lijkt t echt te doen! Dus ik ben blij!

Kom je er wel achter, dat er nu wel weer wat werk in de fijngevoeligheid is te verzetten. Maar dat is dan weer een mooie voor dit jaar.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:54

Hoi! Mag ik hier ook meedoen?
Had geprobeerd om me aan te melden via hoe het in de OP staat, maar lukt me niet om vrienden toe te voegen via de app... :o

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:49

Fabster schreef:
Dat is echt handig, dat ingebouwde licht! Alleen de voorpluk niet te lang laten worden, dan. :+

Vandaag ook weer een rondje gedaan. Toch weer de honden mee, maar dit x ook dochter mee op de fiets, zodat zij ook een hond aan de lijn kon houden langs de weg. Ging een stuk relaxter.

Én..... Ik was voor de 100ste x bij Laarakker geweest in een laatste poging om nog eens een normaal paard van Cajra te maken en ik moet zeggen; lang niet zo relaxt kunnen rijden! Geen hysterisch gedoe bij elke grasspriet, de weg ineens opschieten, achteruit de greppel in denderen of andere idioot gedrag. Gewoon aan een lang teugeltje kunnen rijden, zonder dat ik bang was om elk moment mijn nek te kunnen breken. Ze heeft een 1 of ander op maat gemaakt spul gekreken, wat moest werken tegen haar 'overgevoeligheid' en dat lijkt t echt te doen! Dus ik ben blij!

Kom je er wel achter, dat er nu wel weer wat werk in de fijngevoeligheid is te verzetten. Maar dat is dan weer een mooie voor dit jaar.

Wat fijn dat je iets gevonden hebt voor de overgevoeligheid, vind het best bijzonder dat ze zo'n hittepetit is voor een fjord. Welk spul is het precies

en die voorpluk, ja die heeft ze wel :D.. als we hard gaan waait ie vanzelf naar achtere ;)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:50

Mandarijn schreef:
Had geprobeerd om me aan te melden via hoe het in de OP staat, maar lukt me niet om vrienden toe te voegen via de app... :o

Je kan ook geen vrienden toevoegen, je kan alleen verzoeken toesturen en als diegene accepteert, dan ben je vriendjes. Dus dat komt wel goed in de komende dagen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:01

xxVon schreef:
Fabster schreef:

Wat fijn dat je iets gevonden hebt voor de overgevoeligheid, vind het best bijzonder dat ze zo'n hittepetit is voor een fjord. Welk spul is het precies

en die voorpluk, ja die heeft ze wel :D.. als we hard gaan waait ie vanzelf naar achtere ;)

Haha, dus als het donker is, aktijd flink de vaart er in!

Tja, het is wel een fjord met een gebruiksaanwijzing, helaas. Dat had ik ook niet bedacht, toen ik haar kocht. Maar buiten dat ze een beetje raar is, is ze ook niet helemaal goed. Maar kom er maar eens achter wat er dan mis is. Heb haar al meerdere malen binnenstebuiten laten keren en komt niks uit. Kerngezond :') Maar nu hopelijk toch iets gevonden wat werkt. Het is Efibia met op maat ingevoegde frequenties en APP. Ben even vergeten waar het ook alweer precies voor was. Volgende wk moet ik weer heen voor een andere pony, dus vraag ik dat nog even na. Maar 1 van die 2 helpt ook bij overgevoeligheid. En het lijkt erop dat het werkt, dus. Ik hoop dat het zo blijft.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:57

xxVon schreef:
Mandarijn schreef:

Je kan ook geen vrienden toevoegen, je kan alleen verzoeken toesturen en als diegene accepteert, dan ben je vriendjes. Dus dat komt wel goed in de komende dagen.

Ja dat bedoelde ik, maar ik kan alleen mensen toevoegen vanuit m'n contacten. Kan zegmaar niet iemands naam invullen om die een verzoek te sturen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:34

Mandarijn schreef:
xxVon schreef:

Ja dat bedoelde ik, maar ik kan alleen mensen toevoegen vanuit m'n contacten. Kan zegmaar niet iemands naam invullen om die een verzoek te sturen.

Ooh dan kan ik je niet helpen :/

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:57

Wat een mooie foto's komen er voorbij.

Afgelopen 2 weken weinig gereden en voornamelijk bakwerk, want had geen zadel en durf niet zo goed zonder zadel op buitenrit. Nu weer mijn zadel terug en kunnen deze week lekker gaan rijden.

Vraagje aan de mensen die een sporthorloge hebben welk merk hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:21

Vanmiddag een heerlijk rondje gedaan. Weer een nieuw stuk gereden, heerlijk rustig en super mooi. <3

Afbeelding

Afbeelding

Met mijn doel gaat het niet zo goed overigens. Met de welsh staat de kilometer teller inmiddels op zo'n 45 km, met de shet op 5 km :o

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:19

_inge_, ik heb een heel simpel horloge van Polar (FT1) die ik gebruik voor de hartslagweergave, maar daar kan je verder geen andere gegevens op zien (naast de tijd). Ik vind het zelf genoeg om de gegevens van de rit op endomondo te hebben! Heb ook altijd de stem aan staan, dus elke km een update van hoe ver ik ben en hoe hard ik rij. Andere uitvoeringen van Polar hoor ik ook altijd wel veel goeds over!

Hier vanochtend een lekker ritje in de regen gereden. Eigenlijk de hele rit aanhoudende regen gehad, maar het was niet heel storend. Op een punt werd het wel heel mistig en zag je niet veel meer! Verder zijn de boswerkzaamheden weer begonnen na een aantal maanden rust dus we hebben 5 keer heel stoer een groot gevaarte getrotseerd :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:32

Super mooie foto's LinSa, genieten <3

@ Chouchou : haha, jij hebt zin, in de regen.. :P Maar als het niet stoort is het goed natuurlijk :Y)

@ _inge_ : ik werk met een Garmin Forerunner 210. Ik vind het een super fijn horloge! Zie je in beeld de tijd, afstand en bij mij de huidige snelheid (je kan ook instellen dat je de gemiddelde snelheid ziet op die plaats). Ondanks dat ik niet altijd het idee heb dat die huidige snelheid heel precies klopt (hij springt nogal eens terwijl pony naar mijn gevoel op hetzelfde tempo blijft lopen) blijft het wel een fijn ding om te hebben. Ook kan je dan achteraf kaartje inladen en grafiekjes zien enzo. Kan je ook in Endomondo zetten, dus ik gebruik enkel mijn horloge, niet mijn mobiel.

Ik was een weekje op vakantie geweest dus pony had even niks gedaan, gisteren teruggekomen en meteen een ritje gemaakt met stalgenootje. Rustig ritje, 2x gedraafd, maar hij was zo fijn <3

Afbeelding

Hij heeft zelfs 15 km/u gedraafd! Ok, hij zat in de achtervolging, maar ik moest helemaal niks vragen of pushen of dergelijke, hij ging gewoon, over het steenpuin, aan 15 km/u! Gekke pony :')

Afbeelding

Mooi ook het verschil tussen draf 1 & draf 2 .. duidelijk meer opgewarmd/soepeler ... Er zit nog wat in :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:09

Net ook voor de ergste hitte even een rondje gedaan. Was Caj eerst volslagen hysterisch, nu is ze vreselijk sloom.... Geen middenweg nog, blijkbaar. Eens kijken of we dat nog eens voor elkaar kunnen krijgen. Maar de ronde was relaxt en de hei staat inderdaad mooi in bloei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:01

Ik ben zo trots!!

Gister samen met paardlief heerlijk gereden. Voor het eerst over een pad waar het paar maanden terug drama was toen we met iemand anders samen reden (staken, uiteindelijk gaan rollen terwijl ik erop zat, achteruit lopen, in ieder geval alles behalve relaxt). Daarna daar niet meer geweest en er gister met z'n tweeën voor het eerst weer heen. Ging helemaal goed! Ook op nieuwe paden geweest, dat vindt hij altijd erg spannend maar ging hartstikke goed.

Eén van die paden loopt langs een hockeyveld met alleen een sloot ertussen en daar was een jeugd training. Dus veel geluiden en beweging, maar na even kijken was ook dat goed. Knappe puber <3

Afbeelding

1,5 uur weggeweest en 12 km gereden

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:20

Wat fijn Bliksem!

Ik ben vanmorgen vroeg voor het warm werd in het bos nog lekker een ronde gaan rijden.

We hebben genoten samen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:20

Vandaag ook weer ondanks de warmte een hele fyne rit gemaakt afgelopen dagen ook heerlijk gereden Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:51

Gisteravond t kleinste rondje ooit gereden, haha! Ging ff pootje baden mrt m'n knapste. Was er pas om 20.30u, dus eer ik bij zee liep was de zon al net onder.
20min rond gestapt en toen weer terug. Wel ff heel fijn <3
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:09

Toen werd het ook net aardige temperatuur, denk ik. Ik wilde vanmorgen gaan, maar met zo snel oplopende temperaturen haak ik toch maar af. Volgende wk maar weer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:15

Ik was gisteren om kwart over 6 d avonds op pad maar vond het in het bos eigenlijk heel lekker.
Hebben heen rustig gestapt, had een fotoshoot op de hei.
Terug was het inmiddels 20.15 en toen was het helemaal lekker, dus ook nog een eind gedraafd.
Moet hem alleen even handmatig toevoegen in endomondo, was vergeten om m aan te zetten bij vertrek.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:25

Mooie foto Jaan!
Ik heb de hele week nog niet gereden, door werk, verplichtingen, maar vooral de temperatuur.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:43

Was eigenlijk zowat nog te warm, nog 26 graden.

Wilde vanochtend rond 7.30u rondje gaan doen, maar sliep door de hitte pas erg laat, dus heb m'n wekkertje iets later gezet.
Vind t paardje vast niet erg, die weten van de warmte haast ook niet wat ze moeten doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:58

Ik neem me soms wel voor om zo vroeg te gaan rijden, maar mijn bed ligt altijd zo lekker haha!