Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:50

Superblij voor jou/jullie chouchou!

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:49

Net idd nog lekkere ronde wezen rijden op m'n fjordenvriendje en kennisje mee op ons friesje. Bijna 11km, was heerlijk! Stukje bos, onderlangs de duinen en door de polder. Paardje ook heel fijn :#
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:51

Ik heb net ook even mijn hoofd leeg laten waaien op de steeds paarse kleurende heide.
Weer een kleine 11 km aan mijn stand toegevoegd.
Genoten!

Ook weer nieuwe dingen gedaan met m'n jonkie, alle 8 de hekken van dit rondje zonder afstappen (en zonder hulp) gepasseerd. Hij leert elke rit wel weer wat bij!

Afbeelding

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:40

Ik moet snel weer een keer naar dat stukje hei Marije_jiplover. (Als ik het goed heb) Vorig jaar daar fotoshoots gedaan met de paarden. Het is daar zoooo mooi.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:14

Wauw, wat mooi, Marije_jiplover! Prachtige foto en die blonde manen maken het helemaal af.

Mijn ritje vanmiddag was even met een moment vol adrenaline.
Mijn paard zette het op een rennen (de andere kant op) vanwege een groep hele jonge koeien die uit nieuwsgierigheid naar ons toe kwamen dribbelen.

Afbeelding

Toen m'n paard weer stil stond ben ik snel afgestapt en uiteindelijk aan de hand met hem erlangs gelopen.

De schrik zat er bij mij ook even goed in, maar eenmaal naast m'n paard en dichterbij bleken ze toch ook wel weer heel schattig. Toen we verder liepen draafden en galopeerden ze ook nog achter ons aan.
Afbeelding

Misschien zagen ze hem door zijn 2 vlekken wel als mama aan.. :P
Ik ben al snel angstig en heb daarom juist zo'n bomproof paard, dus ik stond wel even met bibberende benen naast hem zodra ik kon afstappen (wat ook nog snel moest gebeuren, want toen hij weer stil stond, stond hij echt klaar om opnieuw weg te schieten). Maar het blijft een paard natuurlijk en daarvoor hadden we met tegenwind door een buitje gereden en het waaide flink, dus dat zal misschien ook meegespeeld hebben.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:19

Haha! Zo ziet bijna elke rit van mij eruit! Niet evht lekker, maar ik moet zeggen, het went wel :o

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:49

Oei, dat zou echt niks voor mij zijn, haha. Als dit bij mij 3x achter elkaar zou gebeuren zou ik er niet meer op durven :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:54

Voor mijnis het eigenlijk ook niks. Liever wat meer bomproof. Maarja, die heb ik niet.... Dus dan maar een airbagvest aan en gewoon door rijden. Het went wel en je leert je paard goed kennen. Dus meestal kan ik een echte uitbarsting vóór zijn. Maar ideaal is het inderdaad niet. Aan de andere kant; als het dan een x redelijk relaxt gaat, ben ik daar de hele dag van in de wolken :))

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:09

Oei, dat zou ook niets voor mij zijn. Veelste gevaarlijk zo langs de weg met verkeer als ze telkens gaat rennen. Nu heeft die van mij gelukkig wel geleerd energie te besparen, want k laat dr flink lopen en dat wegrennen kost haar dan teveel energie. :Y)

Hier rennen koeien ook altijd mee en heb ook een mooi galop pad langs een opfok stal. Super mooi als er 30 jaarlingen meerennen. Zal de volgende keer een filmpje maken. *-:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:36

Ze gaat meestal niet rennen. Maar springt wel opzij. Ook heel leuk zo langs de weg :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:46

Brrr, ik krijg al schrik als ik het lees... :P

Die foto is echt PRACHTIG Marije_jiplover <3

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:08

Wauw Marije, wat een gaaf rondje kan jij zo vanaf stal maken. Ik zou daarvoor uren met de trailer op pad moeten :')

Kan me voorstellen dat je ervan schrikt Rianna, zeker als je het niet gewend bent van je paard.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:24

LInsa, Wij hebben een x allebei aangehad en scheelde ook echt paar meter tot een Kilo Meter :-)

Heb weer een heerlijke Ronde verdwalen, :) en uit eindelijk by het water te eindingen :D

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:24

Afbeelding
hier ook weer wa km's gemaakt.... was wel erg donker terug naar de trailer

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:46

Sancerre schreef:
Ik moet snel weer een keer naar dat stukje hei Marije_jiplover. (Als ik het goed heb) Vorig jaar daar fotoshoots gedaan met de paarden. Het is daar zoooo mooi.

Is de vallei bij de Posbank, idd vaker locatie voor fotoshoots :j

En is idd een super mooie omgeving om in te wonen en paardrijden.
Ik heb geen trailer, naar ben na een km vanaf de poetsplaats op stal bij het eerste hek in het bos en heb dan echt kilometers ruiterpad om ons te vermaken. Kan kiezen uit bos, heide en zandverstuiving.
Alleen de hekken zijn soms wel eens jammer. Het rondje over de hei van dinsdag bevatte maar liefst 8 hekken.
Het kan met minder hekken en meer kilometers, maar was enigszins beperkt in mijn tijd en wilde graag de heide over, dus in dit geval moest ik wel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:50

Wat spannend zeg, paard er vandoor voor nieuwsgierige koeien.
Zou ik ook wel van schrikken.

Heb gelukkig zoiets nog niet meegemaakt. Jonkie is wel nieuwsgierig en gaat (tot nog toe) niet op de loop voor enge dingen, maar wil ze onderzoeken. Weliswaar met een dikke nek en al snurkend, tot hij ontdekt dat het echt niet zo eng is, dan ontspant hij weer.

Wij moeten nu als we het erf af komen langs een weide met 3 merries met veulen. Eerste keer dat ze er stonden kwamen de veulens op ons af en met ons mee gerend.
Dat vond hij wel heel interessant. Maar bleef bij dikke nek en beetje tapdansen. Op die manier een stuk beter te handlen dan er vandoor schieten, dat zou ik ook echt wel eng vinden.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:54

MachoPablo schreef:
LInsa, Wij hebben een x allebei aangehad en scheelde ook echt paar meter tot een Kilo Meter :-)

Heb weer een heerlijke Ronde verdwalen, :) en uit eindelijk by het water te eindingen :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een mooi graspad <3

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:11

@marije_jiplover Dan heb ik het goed. Ik zet meestal de trailer in Laag Soeren neer of bij de Elsberg. Snel die kant op. Als het weer beter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:40

vandaag ook mijn eerste km'ers gedaan van de bokt bokaal
door vanalle redenen moet ik de laatste tijd veel met men paard het bos door (2x per dag) en dat is toch zo'n 5 km dat ik moet afleggen, dus is lekker km'ers halen

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:24

xxvon Zeker een Mooi Pad :-) eingelijk die Route was best mooi Kwa paden

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:36

Gets, wat een buttweer vandaag.... -O- Daar gaat m'n strandritje.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:23

wouw marije wat een prachtfoto!!

Deze week ga ik daar ook maar weer eens heen, tis daar zoooo mooi <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:08

MachoPablo: waar zijn jullie geweest bij dat water? Heb je een kaartje?

Hier ook eindelijk de 1e kilometers gemaakt. Later dan gepland, maar goed, ze zijn er :D
Maar 11,5, dus we hebben nog wel even wat in te halen :))

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:38

Ik ben weer een stukje het bos in geweest. Niet zo goed voor de kilometers, maar wel voor de bilspieren van m'n paard, omdat het steeds heuveltje op - heuveltje naar beneden is.
Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:37

Zo trots op mijn knollie vandaag. De verste afstand gereden echt m'n z'n tweetjes tot nu toe. Zo trots dat we dit samen hebben bereikt, twee jaar terug toen ik hem kocht kon ik hem niet eens poetsen omdat hij het eng vond en nu is hij zo stoer, knap paard <3

Het pad was helaas wel heel zwaar.
Afbeelding