Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:48

Ziet er inderdaad een fijn divers rondje uit <3

Ik is trots :):)

Afbeelding

Afbeelding

Het is op zich nog niet veel, maar je moet ergens beginnen ;) En voor degene die ons kennen zal het verschil wel te zien zijn :Y)

Op het einde trouwens uit dazen-ellende ervoor gekozen om een stuk op de 70 km/u baan (waar ze veel harder rijden) te gaan rijden, tijdens het spitsuur. Even mezelf voor gek verklaart toen ik eraan begon, maar het ging echt super goed. Dat kan dan gewoon weer met [***] <3

Caily

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:05

Wat fijn! Brave kobe!

Hier geen dazen gelukkig. Heel blij mee. Woonde eerst 20km verderop en daar zaten/zitten ze overal.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:14

Afbeelding

Gister weer een stukje gereden voordat ik naar m'n werk moest. Was erg fijn.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 10:15

Afbeelding

Hier zijn de eerste paar km ook weer gemaakt.

Fijn dat Cobe zo goed gaat Sabine!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:16

Gisteren weer 6 km toegevoegd. Geen wereld afstand nog, maar wel super leuk. Rijdend op m'n jonkie en m'n Gouwe Ouwe mee als handpaard. Dat was voor t eerst in deze combinatie. Ben begonnen om m'n jonkie als handpaard naast de oude rot in het vak mee te nemen.
Maar nu dit ook kan, kan ik me ouwetje lekker onbelast mee laten lopen. Dan heeftie wel de lusten van door het bos kunnen sjouwen maar niet de lasten van een ruiter op zijn rug.
Ik blijf hem ook wel rijden, maar als handpaard mee is een leuker alternatief dan mee aan de fiets of aan de longeerlijn.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:26

Klinkt inderdaad leuk, Marije_jiplover! Leuk dat je zo met allebei op pad kunt.

Ik heb net weer een rondje gemaakt, mijn vriend was mee op de fiets dus dat was wel gezellig.
Afbeelding
Om het voor m'n vriend ook een beetje leuk te houden met de fiets heb ik redelijk wat stukjes gedraafd. Gemiddelde snelheid van 6,51 km/h en dat is best netjes voor ons doen :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:18

Hier minirondje van bijna 4 km gewandeld met m'n peerd. Nichtje lekker zonder zadel erop en andere nichtje op de shet mee, met dochter van m'n vriend ernaast. Heerlijk!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:54

Na de vliegende start van de challenge hebben we het de rest van de week wat rustiger aangedaan.
Woensdag een lekker ronje gefiets. Ik dacht dat we verder / langer onderweg waren geweest, maar dat viel mee. Het regende ook steeds en dat helpt natuurlijk niet met de tijds perceptie.

Afbeelding

Het fietsen ging lekker. Ze vindt het heerlijk om naast de fiets te draven en doet dit ook super goed. Ze is makkelijk te remmen en bijvoorbeeld de berm in te sturen. Zo'n rondje doet haar weinig qua moeheid. Als ze nou ook zo was onder het zadel zouden we misschien ooit endurance kunnen starten! Helaas is ze ontzettend heet onder het zadel en denk ik niet dat we door de nakeuring heen zouden komen.
Wie weet volgend jaar!

Vrijdag stond ook een rondje in de planning, maar dat werd het uiteindelijk niet. Hopelijk morgenochtend of anders maandag weer op pad.

Leuk dat iedereen zo goed bezig is!

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:47

Gisteren en vandaag weer mooie ritten gereden. Rondje Elsberg en rondje Loenermark. Mooie luchten vandaag en een beginnende bloei van de hei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:33

Ik heb pb gestuurd naar ts.

Vorig jaar toch meer km gereden dan dit jaar.

Zal dit jaar hier ook meer plaatsen.

Edit: al een uitnodiging gestuurd haha dus doe weer mee :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:52

Vandaag terug gekomen van een mini vakantie, dus ook ons eerste korte ritje gereden.

Ook meteen een vraag voor de ervaren Endomondo gebruikers:
Ik gebruik deze ronde vaker, en de afstand blijft wisselen. De laatste keer dat ik dit rondje deed, wandelde ik met mijn shetlander en gaf Endomondo 6,8 km aan. Nu heb ik 'm gemend, dus iets hoger tempo, en nu is de afstand 5,8 km. Dat is een kilometer korter! :? Meer mensen die daar last van hebben?

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:06

Scheelt bij mij wel eens 100-200 m maar nooit een kilometer. Dat is wel veel verschil.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:30

Bij mij liggen de verschillen ook rond de 100 m met het rondje wat ik zowel fiets, loop als rij met Bente

Je zou het kunnen narekenen met afstandmeten.nl en kijken wat de 'echte' afstand is.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:40

Bij ons is gisteren het rondje halverwege ten einde gekomen toen ik bij het afdalen van een heuvel werd gelanceerd. Niet helemaal lekker terecht gekomen, maar gelukkig alleen 'maar' een gekneusde rug en stijve nek. Paard is toen ik op de grond lag weggelopen, maar kon uiteindelijk zonder ongelukken gevangen. Was wel erg schrikken allemaal! Na overleg met de hap moest ik komen, maar gelukkig waren foto's niet nodig. Nu twee weken 'gedoseerde' beweging. Dus onze km gaan even teruglopen, al hoop ik wel wat wandelingetjes met paard te kunnen doen :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:47

Oei, dat is zeker schrikken Oshaa! Struikelde je paard met het afdalen?

Ik heb vanavond een staprondje gereden samen met een rijmaatje en haar paard. Had al een tijd niet meer samen met iemand gereden (behalve dan afgelopen zaterdag met mijn vriend op de fiets mee), dus ik vond het wel gezellig.
Afbeelding

En dat ben ik met mijn paard vanaf de achterkant :D
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:56

RiannaB schreef:
Oei, dat is zeker schrikken Oshaa! Struikelde je paard met het afdalen?

Paard besloot dat we heel hard naar beneden moesten (ze was heel heet en bij de afdaling kwam dat er een beetje erg uit) en bij de laatste 90 graden bocht struikelde ze een soort van. Was allemaal een beetje vaag. Schouder van paard was opeens weg maar zij is niet echt onderuit gegaan.

Maar ja wat zijn een paar weken op een jaar. Straks weer lekker op avontuur uit!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:00

Oh, dat is echt mijn grootste angst altijd met afdalingen. Hier in het bos en duin heb je die heel veel en er zitten echt een paar steile tussen. En mijn paard gaat nooit echt netjes 'zitten' bij afdalingen, maar buffelt gewoon in 1x door naar beneden als ik hem niet tegenhoud.

Sterkte met de pijn en beurse plekken. Hoop dat je na 2 weken rust weer vrolijk kunt rondrijden.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:06

Oef sterkte oshaa
Mooie gevlekte billen Rianna!

Wij hebben gisteren gewandeld en vandaag een heel klein rondje gereden met stalgenootje. Was voor ons ook lang geleden dat we met een ander paard samen reden, meestal gaat m'n vriend mee hardlopen. Maar merkte wel dat Rolo het heel leuk vond met een vriendje op stap.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:06

Oef, dat is schrikken, ja. Sterkte met het herstel. Die van mij knalt ook gewoon naar beneden, als ik haar haar gang laat gaan. Ze vindt heuveltjes echt heel leuk. Maar die hebben we niet zo veel hier.

Ik heb met die van mij nog geen km gereden. We hebben nog even vakantie. Maar dat komt vast goed in de loop van het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:10

ik heb me ook ingeschreven
nog een vraagje als je nu bv met verschillende paarden een buitenrit maakt, teld de buitenrit met een ander paard dan ook of alleen met 1 paard?

en vergt de app niet erg veel batterij van je gsm als je lange rit maakt (2-3 uur?)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-16 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:26

Volgens mij is het persoonsgebonden en niet paardgebonden. Ik doe het zelf wel alleen met 1 paard. Dat is meer omdat ik die kms bij wil houden. Mijn andere pony heb ik dan op 'fietsen' gezet op Endomondo. Dus dat telt dan niet mee voor de bokaal. Maar dat vind ik niet zo erg. Maar zo kan ik dus wel de verschillende ponies volgen in kms.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:24

Sterkte! Hopelijk knap je snel op.

Wat een knap paardje heb je RiannaB!

Gister heeft paardlief nog lekker een ronde gereden, maar niet met mij. Ik had er geen energie meer voor. Blij dat hij lekker wel op pad geweest is!
Vanmiddag weer een poging

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:37

Ai dat is niet fijn Oshaa! Beterschap!

Ik rijd maar met 1 paard, maar als ik wel met een ander paard rijd, dan zit ik dit voor mijzelf onder de training en houd ik bij hoeveel km ik niet met mijn eigen gedaan heb. Maar je zou indd per paard een andere sport kunnen gebruiken als je het gescheiden wilt houden.

Hier staat het rijden helaas op een laag pitje. Paard had een klein zweertje nadat de smid er een nagel niet helemaal lekker in geslagen had. Deze week lekker weken in soda en hopelijk kunnen we volgende week weer op pad.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:07

Thanks Bliksem en Jaan. Ben ook heel blij met hem, het is een heerlijk paard en hij ziet er ook nog eens leuk uit (op z'n hele lichaam maar 2 vlekken en hier en daar wat witte haren).

Net voor het werk nog een mini stukje gereden, ik word wel fanatiek door de start van de nieuwe challenge :P Niet dat ik enorme ritten maak, maar ik merk toch dat ik nu al sneller opstap met het idee dat iedere km er weer één is. En ik heb geen bak, dus ik rijd ook alleen maar buiten en dat scheelt natuurlijk al.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:51

Zo, jullie hebben flink gepost de afgelopen week! Ik was een weekje op vakantie dus wij hebben gister pas onze eerste kilometers gemaakt voor de nieuwe challenge. Welkom aan de nieuwe mensen!

Wat nog wel het vermelden waard is, is dat ik kan zeggen dat Freya weer helemaal hersteld is van de blessure! 30 juli weer een 20 km gestart, en met 2 keer een dikke A op de keuring ben ik zoooo blij! Ze heeft de afgelopen week een welverdiende vakantie gehad, dat mocht ook wel na de afgelopen tijd die best druk was met al het opbouwen en bezoekjes aan de kliniek. De komende weken blijven we lekker doorrijden en bouwen de drafminuten nog weer verder uit, om dan in september een lange klasse 1 mee te pakken :)