Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:48

Ik heb de eerste bijna 9 km in de nieuwe challenge er ook alweer opzitten.
Had een rondje van 15 willen doen, maar heb 3 paarden extra in de kost momenteel, stalgenoten zijn op vakantie en tegen de tijd dat ik vertrok moest ik de route wat bijstellen.
Maar wel heerlijk gereden en veel wild gespot. Het spannendste vond Elmo wel het jolige ijslander veulen dat speelkwartier hield toen wij zijn kudde passeerden.
Afgelopen jaar was mijn eerste challenge en ben pas vanaf januari echt actief mee gaan doen.
Dit jaar verwacht ik daarom op meer km uit te komen dan de 670 oid van dit jaar.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:40

sabine, heerlijk is dat he? gewoon over een grindpad kunnen, ik heb die van mij nu op ijzers en dat bevalt zo goed, en zo loopt zoveel beter!

xxvon, nee ze krijgt voorlopig even rust, maar ik heb er 2 ;) dus met die moet wel gewerkt worden, die word van lucht al dik :P had me bedacht dat ze in sept maar een klasse 0 moet lopen in Otterlo, dus die moet nu wat harder aan het werk om in conditie te zijn.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:56

sanowa schreef:
sabine, heerlijk is dat he? gewoon over een grindpad kunnen, ik heb die van mij nu op ijzers en dat bevalt zo goed, en zo loopt zoveel beter!

xxvon, nee ze krijgt voorlopig even rust, maar ik heb er 2 ;) dus met die moet wel gewerkt worden, die word van lucht al dik :P had me bedacht dat ze in sept maar een klasse 0 moet lopen in Otterlo, dus die moet nu wat harder aan het werk om in conditie te zijn.

Arme pony ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:48

Ik ben geëindigd op de 6e plaats. Niet slecht als je nagaat dat ik door privé omstandigheden 3 maanden nauwelijks gereden heb.
Denk dat ik dit jaar ook minder rijden zal.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:08

..En zo is het boktchallengejaar alweer voorbij... Gefeliciteerd Joycee, Berlinde & Vicky *\o/*

Hier deze keer een mooie 25ste plaats met ruim 800 km :D 8-) en dat met voornamelijk "standaard ritjes" en 1 trektochtweekend :) Vind het echt leuk om te zien hoeveel km's je dan eigenlijk toch nog maakt in een jaar 8-) "Going steady with my irish cob girl Sayla" :+:

Op naar t volgende jaar! +:)+

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:00

Bliksem schreef:
Wauw oshaa, wat een tempo :oo
Dan maar hopen dat ze geen nare bok geven, anders vlieg je er zo naast?!
Mijn record snelheid met mijn jonge paard is 24 km/u geloof ik haha.

Ik ga liever ook iets langzamer! Ben niet zozeer bang dat ze gaat bokken, dat doet ze niet zo snel, al weet je het natuurlijk nooit! Ben eerder bang dat ze struikelt ofzo, het pad is niet altijd even gelijk. Al staat ze wel stevig op haar hoeven. Echter is het absoluut niet de bedoeling om zo hard te gaan!

Leuk dat er al zoveel goed begonnen zijn! Ik ga over het algemeen om de dag naar paard, dus voor mij komen de nieuwe kilometers morgen pas :).

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:12

Ik heb gisteren ook nog heerlijk gereden, ;) vandaag slaan we over met dat miezer regen ;)

Toch bizar dat ik voor 2e jaar op de 1e plek staat, ik rij alleen steeds minder rijdt

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:38

MachoPablo schreef:
Ik heb gisteren ook nog heerlijk gereden, ;) vandaag slaan we over met dat miezer regen ;)

Toch bizar dat ik voor 2e jaar op de 1e plek staat, ik rij alleen steeds minder rijdt

??? Paar dagen geleden schreef je nog dat je steeds meer bent gaan rijden :?

Hier vandaag ook geen ritje, vaak genoeg nat met de rondjes met de hond ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:54

Klopt, Ik heb gewoon geen zin om alleen te gaan, en toen was weer tijdje dat er iemand mee ree en rij weer vaker, en nu ben weer tijdje alleen moet ik me er echt na toe zetten :-)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:44

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:18

Heb vandaag wel gereden, maar niet opgenomen, want niet op mijn eigen paard. Maar wel heerlijk in Ameland door bos, duin en over strand.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:10

Fabster schreef:
Heb vandaag wel gereden, maar niet opgenomen, want niet op mijn eigen paard. Maar wel heerlijk in Ameland door bos, duin en over strand.

Je mag ook endomondo aanzetten op een ander paard.
Tenzij je voor jezelf alle km's wilt tracken met je eigen paard

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:18

Gisteren eerste korte ritje van de challenge gereden. Buitenritje met de ponykamp kids. Jammer genoeg niet met mijn eigen, maar wel met een super gave joekel van een sport paard :wow: :D

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:32

Bij Klein Oever? Wat leuk, daar heb ik jarenlang les gehad.

Hier ook alweer 12 km erop zitten bij de nieuwe challenge. Samen met vriendin en haar jonge paard, dus erg rustig gereden, paar keer afstappen en ook nog in het water geweest. Ondanks het lage tempo wel erg leuk!

De afgelopen challenge ben ik 25 januari aan toegevoegd. Ben toen gaan rijden met mijn paard en ge-eindigd op een 64ste plaats met 433,5 km. Maar eigenlijk zijn dat er 104 meer, want tijdens mijn trektocht heb ik Endomundo niet aangezet. Ook tijdens ritjes met andere paarden of fietsen of wandelen stond endomundo uit.

Dit jaar wil ik met mijn eigen paard nog meer km gaan maken, we zijn nu lekker op conditie, hebben onze eerste endurance gereden en rijden lekker door. Maar ook tijdens fietsen of wandelen met mijn twenter gaat de endomundo aan. In de beschrijving kan ik dan terug vinden wat ik heb gedaan.

En onze trektocht? Die gaat volgende zomer van oost groningen naar julianadorp aan zee, over de afsluitdijk dus :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:06

Wat een geweldig gezicht, al die kids achter je.

Ik ga vanavond lekker rondje strand. Friesje gaat ook weer mee en we gaan samen met oa Helene & Kiwi.
Foto volgt zeker!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:38

kim345 schreef:
Fabster schreef:

Je mag ook endomondo aanzetten op een ander paard.
Tenzij je voor jezelf alle km's wilt tracken met je eigen paard

Klopt, maar ik hou graag de kms met mijn eigen paard bij.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:27

Afbeelding
    Afbeelding
    Vandaag ons eerste ritje van de challenge.

Rolo was druk en de ondergrond was slecht/nat helaas, maar toch nog een lekker rondje kunnen maken.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:35

Gisteravond met 4 trekpaarden en ons friesje ronde strand wezen rijden. Was lekker ontspannen en relaxed.
    Tych was de enige ruin en was steeds beetje stoer aan het doen, rare druif :))
    Ruim 12km gereden, 2 uurtjes.
    Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:48

Ja was heerlijk! Kiwi vond het ook geweldig!
    Lekker over het strand struinen, met af en toe ff het gas er op.. <3
    Afbeelding
    Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:38

Zo heerlijk
    Wij waren gisteren flink verdwaald maar wat een gave route hebben we gereden Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:30

Hoi allemaal,

ik kom me ook even melden. Ik heb zojuist de TS een pbtje gestuurd en toegevoegd op endomondo. Op dit moment kan ik even niet rijden omdat ik een paar weken geleden mijn knie uit de kom heb gehad een de druk van het rijden nog niet verdragen kan. Maar ik hoop er snel weer op te zitten en ook echt mee te kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:50

Welkom EvaC! Hopelijk kan je snel weer aan de slag :)

Hier klein rondje gedaan, zitten nog in de herstelfase na infectie en opbouwfase mbt de hoefschoenen dus ideaal zo :) Hij ging ZO GOED! Ik ben echt zo blij met die schoenen!

Het pad:
    Afbeelding

Moet je zien/luisteren <3

Hierna op datzelfde pad nog een galopje gevraagd, en gewoon gekregen, puur op stem, met lang teugeltje, in het midden van het pad, moest niets doen. Zo'n zalig gevoel <3

(ter vergelijking: zonder schoenen zou ik op dit pad in stap na 5 seconden al in de mais zitten :Y) )

Het rondje:
    Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:10

Lekker sabin! Schoenen doen wat ze moeten doen dus.

Ik.heb ook mn eerste rondje gereden.
    Afbeelding
    Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:37

Hier even snel een rondje voordat ik moet werken. Mijn favo korte afstand, lekker divers zo stuk door het bos en over de dijk.

Ook voor het eerst met hack gereden, rij graag bitloos maar omdat ik met side pull in een drukke bui weinig meer te zeggen heb, pakte ik nu meestal het bit hoofdstel. Hoop nu met de hack de vrijheid van bitloos en controle van bit te hebben gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:17

Mooie hack. Heb ik ook. Vind m erg prettig.