Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:22

Hier ook weer wat ritten gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:18

Wij hebben vandaag een kleine voorbereiding voor een korte klasse 2 gedaan. Ik was benieuwd hoe hij zo'n lange afstand op pakt. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en onze eerste 40km gereden. Ongeveer 6 uur hebben we er over gedaan. We hebben nog een half uurtje pauze gehouden halverwege. Hij deed het super goed en was super fit toen we thuis kwamen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:39

S_imonee schreef:
Wij hebben vandaag een kleine voorbereiding voor een korte klasse 2 gedaan. Ik was benieuwd hoe hij zo'n lange afstand op pakt. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en onze eerste 40km gereden. Ongeveer 6 uur hebben we er over gedaan. We hebben nog een half uurtje pauze gehouden halverwege. Hij deed het super goed en was super fit toen we thuis kwamen.

[ [url=m/OW0fXI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/w7tJIs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/umwZGg.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zZPGib.png]Afbeelding[/url] ]

Wanneer ga je klasse 2 starten?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 01:28

Wat leuk! Ik heb die afstand ook al eens gereden en mijne doet het ook zomaar even, maar omdat ik haar pas sinds december heb en pas sinds half mei fanatiek rij durf ik het niet zo goed aan het vaker te doen. Terwijl de beloning heel groot is: ik woon een kleine 20km van de zee.

Mag ik vragen hoe lang en wat jouw voorbereiding is? Ik rij nu wel wekelijks een rit van 25 - 30km en verder 2 vaste rondjes van 8km die ik op hoog tempo rij, en soms nog een rondje met een afstand ergens er tussenin.

Mooie omgeving trouwens, heb daar gewoond en paardlief komt bij het Dwingelderveld weg. Als je straks klasse III gaat oefenen dan kan je daar ook heen rijden :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:34

xxVon: ik wil in oktober in Epe een korte klasse 2 proberen. Mijn twee rijmaatjes rijden dan ook de korte klasse 2. Volgend jaar wil ik klasse 2 gaan starten.

Caily: Dat is gaaf zeg, dat je zo 'dichtbij' zee woont ;)
Ik wilde het vooral een keer proberen. Ik had wel met mijn vader afgesproken, mocht het niet lukken en ik merk dat hij het onderweg moeilijk krijgt, of hij ons dan op wilde halen. Mijn vader was de hele dag thuis. Maar het ging allemaal top +:)+

Ik probeer 1x per week een 25-30 km rit up tempo te rijden. Dan bootst ik zelf een beetje het wedstrijd idee na. Voor het rijden laat ik hem sws altijd even draven en na het rijden ook. Daar heb ik zeker baat bij als we een wedstrijd hebben. Ik neem dan ook een paard flesjes mee voor onderweg om te koelen en houd de tijd bij.
Ik rijd zo'n 3 tot 4 keer per week buiten en altijd ritten rond de 20km. Soms wat minder als ik niet zon zin heb haha.
Ik ben eind januari/begin februari begonnen met opbouwen.
Voorbereiding voor klasse 2 moet ik zelf ook nog uit gaan zoeken hoe ik dat het beste kan gaan doen. Ik weet nu iig dat hij de afstand wel aan kan.
Dus als iemand nog tips heeft, ze zijn hier altijd welkom! :D

Dankje! Ik ben echt gezegend met deze omgeving. Ik kan overal naar toe. Ik ga regelmatig naar het Dwingelderveld om te trainen. Het is 20 minuten rijden met de trailer. Wel een goed idee, maar ik ga dan toch liever met de trailer die kant op haha. Anders rijd je op zoveel verharde weg.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:59

S_imonee schreef:
xxVon: ik wil in oktober in Epe een korte klasse 2 proberen. Mijn twee rijmaatjes rijden dan ook de korte klasse 2. Volgend jaar wil ik klasse 2 gaan starten.

Ik wilde het vooral een keer proberen. Ik had wel met mijn vader afgesproken, mocht het niet lukken en ik merk dat hij het onderweg moeilijk krijgt, of hij ons dan op wilde halen. Mijn vader was de hele dag thuis. Maar het ging allemaal top +:)+

Ik probeer 1x per week een 25-30 km rit up tempo te rijden. Dan bootst ik zelf een beetje het wedstrijd idee na. Voor het rijden laat ik hem sws altijd even draven en na het rijden ook. Daar heb ik zeker baat bij als we een wedstrijd hebben. Ik neem dan ook een paard flesjes mee voor onderweg om te koelen en houd de tijd bij.
Ik rijd zo'n 3 tot 4 keer per week buiten en altijd ritten rond de 20km. Soms wat minder als ik niet zon zin heb haha.
Voorbereiding voor klasse 2 moet ik zelf ook nog uit gaan zoeken hoe ik dat het beste kan gaan doen. Ik weet nu iig dat hij de afstand wel aan kan.

Dankje! Ik ben echt gezegend met deze omgeving. Ik kan overal naar toe. Ik ga regelmatig naar het Dwingelderveld om te trainen. Het is 20 minuten rijden met de trailer. Wel een goed idee, maar ik ga dan toch liever met de trailer die kant op haha. Anders rijd je op zoveel verharde weg.

Ooh succes, Epe staat misschien op mijn lijstje, ligt eraan wat de Hippiade dit jaar doet ;)

Ja fijn een trailer, ik heb dus minder uitrij mogelijkheid, maar heb er de gewoonte van gemaakt dat even met de trailer weg heel normaal is (zo ervaart pony het nu iniedergeval ook). Dus 1 a 2 keer per week met de trailer weg is voor ons heel normaal geworden. En als je eenmaal op de snelweg zit ben ik ook met 20 minuten op de Utrechtse Heuvelrug

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:05

Oke! Mag je meedoen met de Hippiade? Ik ga mee als groom voor mijn rijmaatjes haha.
Ideaal he! Ik vind het zo fijn dat ik gewoon zelf op pad kan met mijn paard. Helaas moet ik de trailer wel delen met mijn nichtjes, dus het kan wel eens voorkomen dat we hem tegelijk nodig zijn. (is al een keer gebeurt toen ik een wedstrijd had :') )

Heerlijk! Dat staat nog op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Maak er dan maar een weekendje van of zo. Is voor mij best wel ver haha.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:32

S_imonee schreef:
Oke! Mag je meedoen met de Hippiade? Ik ga mee als groom voor mijn rijmaatjes haha.
Ideaal he! Ik vind het zo fijn dat ik gewoon zelf op pad kan met mijn paard. Helaas moet ik de trailer wel delen met mijn nichtjes, dus het kan wel eens voorkomen dat we hem tegelijk nodig zijn. (is al een keer gebeurt toen ik een wedstrijd had :') )

Heerlijk! Dat staat nog op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Maak er dan maar een weekendje van of zo. Is voor mij best wel ver haha.

Denk dat jij ook wel mag meedoen, je staat op plaats 4!! Ze vullen het klassement aan vanuit de tussenstand.

http://www.endurancevereniging.nl/105-l ... 016-1.html

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:43

Ik zag het ja, in dat geval ga ik niet groomen :+
We zullen het zien! Nog even afwachten hihi

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:15

S_imonee schreef:
Ik zag het ja, in dat geval ga ik niet groomen :+
We zullen het zien! Nog even afwachten hihi

Nee tuurlijk niet *\o/*
Ik heb as weekend nog een lange klasse 1. Dus als ik deze goed uitrij en dus nog wat extra punten erbij krijg, pas ik nog net in de 30 startposities.

Maar ja, tis pas officieel als je de uitnodiging krijgt natuurljk

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:55

S_imonee schreef:

Ik denk dat je eerder teveel traint dan te weinig.
Als je 4x pw rijd zit je dus aan ruim 80 km per week, dat is best veel.
Ik denk dat jou paard makkelijk een klasse 2 kan lopen als je zoveel traint.
Misschien eens leuk om een lezing van Tonkie bij te wonen, ze leert je hoe je het beste kan trainen voor b.v een klasse 2 wedstrijd.
Nu in het wedstrijd seizoen, train ik niet zoveel vorige week zo'n 55 km gemaakt in 2 dagen, en nu aankomend weekend een klasse 3 wedstrijd en als het goed is moet ze dat aankunnen :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:06

Vandaag weer een heerlijke rit gereden :)

aah wat ken toch genieten van mijn paardjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:48

Ik vanmiddag even de hond uitgelaten te paard. Of andersom. Maar net hoe je het wilt zien :P Wie weet pik ik nog net de 1000km bij deze editie van de challenge.

Hebben jullie allemaal meer, minder of ong evenveel kms gereden als vorige editie?
Dit is mijn derde Bokkers Bokaal en ga ieder jaar minder rijden := Eerste jaar 1300, vorig jaar 1100 en nu hopelijk net 1000 :')

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:38

Jaan81 schreef:
Ik vanmiddag even de hond uitgelaten te paard. Of andersom. Maar net hoe je het wilt zien :P Wie weet pik ik nog net de 1000km bij deze editie van de challenge.

Hebben jullie allemaal meer, minder of ong evenveel kms gereden als vorige editie?
Dit is mijn derde Bokkers Bokaal en ga ieder jaar minder rijden := Eerste jaar 1300, vorig jaar 1100 en nu hopelijk net 1000 :')

Dit is mijn eerste jaar, dus heb geen idee.. {:}

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:41

sanowa schreef:
S_imonee schreef:

Ik denk dat je eerder teveel traint dan te weinig.
Als je 4x pw rijd zit je dus aan ruim 80 km per week, dat is best veel.
Ik denk dat jou paard makkelijk een klasse 2 kan lopen als je zoveel traint.
Misschien eens leuk om een lezing van Tonkie bij te wonen, ze leert je hoe je het beste kan trainen voor b.v een klasse 2 wedstrijd.
Nu in het wedstrijd seizoen, train ik niet zoveel vorige week zo'n 55 km gemaakt in 2 dagen, en nu aankomend weekend een klasse 3 wedstrijd en als het goed is moet ze dat aankunnen :)

Succes! Ik ben op zaterdag; lange klasse 1 *\o/* Als t goed is ben ik de enige van t hele weekend met een fjord, makkelijk te herkennen :Y) Misschien kunnen we elkaar hoi zeggen zaterdag

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:44

Jaan81 schreef:

Ik ben steeds meer gaan rijden maar ik rij ook verschillende paarde :-)
en nu veral wegen ondekken :Y)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:51

Xxvon, leuk nog een koudbloed! Mss zie ik je nog wel

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:57

Dit is mijn eerste jaar challenge en ook nog halverwege (januari) ingestapt. En als ik de kilometers hier zo hoor ben ik blij dat ik op plaats 69 sta met 395 km :+
De 400 ga ik aantikken, want van het weekend gaan we nog een rondje.
Vanavond nog een klein rondje gedaan van 9,5 km. Was lekker weer :j

Maar goed, doel voor volgend jaar zou dan 800km moeten zijn. Ik vind het een leuke uitdaging voor mezelf :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:09

Ik rijd de helft minder zo'n beetje. Reed vroeger vaak 5 a 6x per week, nu gemiddeld 3x per week.
Tja, dat krijg je een carriereswitch naar boerin, haha! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:28

Ik rij wel veel, maar niet altijd buiten. We trainen ook nog gewoon in de bak :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:33

Ja ik heb geen Bak :p dus ik rij al sneller buiten ;) alleen merk nu wel dat ik minder zin heb om alleen te rijden

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:02

Mijn eerste jaar challenge was de eerste helft met mijn bijrijdpaard en de tweede helft met mijn eigen paard, lekker rustig aan rondjes rijden en elkaar leren kennen, nog geen 1000 km dat jaar. Vorig jaar een topjaar, lekker veel rijden en ons eerste wedstrijdseizoen! Hadden toen bijna 2500 km. Dit jaar een aantal maanden weinig/geen kilometers gemaakt vanwege de blessure, we zullen dit jaar eindigen rond 1350 km.

Aanstaande zaterdag doen we voor het eerst na 10 maanden weer mee met een 20 km, dat voelt wel een beetje als de laatste test of ze echt weer helemaal goed is! Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:53

Hier gaat het ook niet zoals gepland :+

Eerste jaar 260 km, maar toen ben ik ook pas halverwege ofzo ingestapt.
Vorig jaar 648 km dus dat vond ik behoorlijk.
Dit jaar 378 km ... :+

Volgende challenge gaan we ervoor :Y) (zeg ik elke keer, maarja :') )

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:25

De eerste challenge weet ik zo niet meer, ben toen ook halverwege ingestapt en begonnen met endomondo.
De tweede challenge was 1838. Ik heb dus minder gereden, maar dat komt omdat mijn merrie in augustus/ september afgekeurd werd. Ik heb toen bijna niet meer gereden. Eind oktober kwam Casanova, toen weer rustig begonnen.
Wat ik wel knap vind van mezelf is dat ik toch nog de top 5 bereikt heb :=

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:45

Vraagje: Hoe kom ik in de nieuwe challenge? :+ Ik rijd wel altijd met Endomondo, maar verder heb ik niet zoveel verstand van het programma zelf.
Ik fiets en wandel ook met Endomondo. Hoe zorg ik ervoor dat deze niet mee tellen in de challenge? :)