Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
S_imonee schreef:Wij hebben vandaag een kleine voorbereiding voor een korte klasse 2 gedaan. Ik was benieuwd hoe hij zo'n lange afstand op pakt. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en onze eerste 40km gereden. Ongeveer 6 uur hebben we er over gedaan. We hebben nog een half uurtje pauze gehouden halverwege. Hij deed het super goed en was super fit toen we thuis kwamen.
[ [url=m/OW0fXI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w7tJIs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/umwZGg.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zZPGib.png]Afbeelding[/url] ]
S_imonee schreef:xxVon: ik wil in oktober in Epe een korte klasse 2 proberen. Mijn twee rijmaatjes rijden dan ook de korte klasse 2. Volgend jaar wil ik klasse 2 gaan starten.
Caily: Dat is gaaf zeg, dat je zo 'dichtbij' zee woont![]()
Ik wilde het vooral een keer proberen. Ik had wel met mijn vader afgesproken, mocht het niet lukken en ik merk dat hij het onderweg moeilijk krijgt, of hij ons dan op wilde halen. Mijn vader was de hele dag thuis. Maar het ging allemaal top![]()
Ik probeer 1x per week een 25-30 km rit up tempo te rijden. Dan bootst ik zelf een beetje het wedstrijd idee na. Voor het rijden laat ik hem sws altijd even draven en na het rijden ook. Daar heb ik zeker baat bij als we een wedstrijd hebben. Ik neem dan ook een paard flesjes mee voor onderweg om te koelen en houd de tijd bij.
Ik rijd zo'n 3 tot 4 keer per week buiten en altijd ritten rond de 20km. Soms wat minder als ik niet zon zin heb haha.
Ik ben eind januari/begin februari begonnen met opbouwen.
Voorbereiding voor klasse 2 moet ik zelf ook nog uit gaan zoeken hoe ik dat het beste kan gaan doen. Ik weet nu iig dat hij de afstand wel aan kan.
Dus als iemand nog tips heeft, ze zijn hier altijd welkom!
Dankje! Ik ben echt gezegend met deze omgeving. Ik kan overal naar toe. Ik ga regelmatig naar het Dwingelderveld om te trainen. Het is 20 minuten rijden met de trailer. Wel een goed idee, maar ik ga dan toch liever met de trailer die kant op haha. Anders rijd je op zoveel verharde weg.
S_imonee schreef:Oke! Mag je meedoen met de Hippiade? Ik ga mee als groom voor mijn rijmaatjes haha.
Ideaal he! Ik vind het zo fijn dat ik gewoon zelf op pad kan met mijn paard. Helaas moet ik de trailer wel delen met mijn nichtjes, dus het kan wel eens voorkomen dat we hem tegelijk nodig zijn. (is al een keer gebeurt toen ik een wedstrijd had)
Heerlijk! Dat staat nog op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Maak er dan maar een weekendje van of zo. Is voor mij best wel ver haha.
S_imonee schreef:Ik zag het ja, in dat geval ga ik niet groomen![]()
We zullen het zien! Nog even afwachten hihi
S_imonee schreef:xxVon: ik wil in oktober in Epe een korte klasse 2 proberen. Mijn twee rijmaatjes rijden dan ook de korte klasse 2. Volgend jaar wil ik klasse 2 gaan starten.
Ik wilde het vooral een keer proberen. Ik had wel met mijn vader afgesproken, mocht het niet lukken en ik merk dat hij het onderweg moeilijk krijgt, of hij ons dan op wilde halen. Mijn vader was de hele dag thuis. Maar het ging allemaal top![]()
Ik probeer 1x per week een 25-30 km rit up tempo te rijden. Dan bootst ik zelf een beetje het wedstrijd idee na. Voor het rijden laat ik hem sws altijd even draven en na het rijden ook. Daar heb ik zeker baat bij als we een wedstrijd hebben. Ik neem dan ook een paard flesjes mee voor onderweg om te koelen en houd de tijd bij.
Ik rijd zo'n 3 tot 4 keer per week buiten en altijd ritten rond de 20km. Soms wat minder als ik niet zon zin heb haha.
Voorbereiding voor klasse 2 moet ik zelf ook nog uit gaan zoeken hoe ik dat het beste kan gaan doen. Ik weet nu iig dat hij de afstand wel aan kan.
Dankje! Ik ben echt gezegend met deze omgeving. Ik kan overal naar toe. Ik ga regelmatig naar het Dwingelderveld om te trainen. Het is 20 minuten rijden met de trailer. Wel een goed idee, maar ik ga dan toch liever met de trailer die kant op haha. Anders rijd je op zoveel verharde weg.
Jaan81 schreef:Ik vanmiddag even de hond uitgelaten te paard. Of andersom. Maar net hoe je het wilt zienWie weet pik ik nog net de 1000km bij deze editie van de challenge.
Hebben jullie allemaal meer, minder of ong evenveel kms gereden als vorige editie?
Dit is mijn derde Bokkers Bokaal en ga ieder jaar minder rijdenEerste jaar 1300, vorig jaar 1100 en nu hopelijk net 1000
sanowa schreef:S_imonee schreef:xxVon: ik wil in oktober in Epe een korte klasse 2 proberen. Mijn twee rijmaatjes rijden dan ook de korte klasse 2. Volgend jaar wil ik klasse 2 gaan starten.
Ik denk dat je eerder teveel traint dan te weinig.
Als je 4x pw rijd zit je dus aan ruim 80 km per week, dat is best veel.
Ik denk dat jou paard makkelijk een klasse 2 kan lopen als je zoveel traint.
Misschien eens leuk om een lezing van Tonkie bij te wonen, ze leert je hoe je het beste kan trainen voor b.v een klasse 2 wedstrijd.
Nu in het wedstrijd seizoen, train ik niet zoveel vorige week zo'n 55 km gemaakt in 2 dagen, en nu aankomend weekend een klasse 3 wedstrijd en als het goed is moet ze dat aankunnen
Jaan81 schreef:Ik vanmiddag even de hond uitgelaten te paard. Of andersom. Maar net hoe je het wilt zienWie weet pik ik nog net de 1000km bij deze editie van de challenge.
Hebben jullie allemaal meer, minder of ong evenveel kms gereden als vorige editie?
Dit is mijn derde Bokkers Bokaal en ga ieder jaar minder rijdenEerste jaar 1300, vorig jaar 1100 en nu hopelijk net 1000