Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:13

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag met een vriendin gereden en we wilden een nieuwe route. Was ong 15 km. Echt hopeloos verdwaald. Bijna 23 km later waren we terug := . Overal waren de uitgangen vh bos afgesloten, zodat je er alleen als wandelaar door kon. En je kon er echt niet omheen met je paard.

Ging t nog onweren ook, toen we in het bos zaten. Was wel een avontuur. En goed voor de kilometers :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:13

Vanavond nog een lekker blokje om op strand geweest met m'n knapste. Ons friesje ook meegenomen, kennisje reed er op. Was erg gezellig en paardjes hadden t ook naar hun zin, volgens mij :j

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:46

Flink ritje gereden, ze was weer braaf. Zandvlakte was ik nog nooit geweest, mooi maar erg mul. Als traktatie heeft ze na afloop een flesje oud bruin bier gekregen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:10

Mooi mooi :)

Hier even meteen een samenvatting van het weekend ..

[***] heeft sportschoenen *\o/* Dus die moesten we even testen :Y)

Rit 1 - kort maar krachtig :P
Afbeelding
Afbeelding

En na de rit, hij was nog happy :Y)
Afbeelding

Ritje van gisteren

Afbeelding
Afbeelding

En van vandaag

Afbeelding
Afbeelding

+ de reden waarom ik ze heb ..

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:28

De Hoge Veluwe :+:

Wij zijn op vakantie op de Veluwe. Dus ik hoop nog wat hoger in de challenge te komen deze week :))
Eerste ritje zit er al op. Beetje verkeerd gereden, maar dat mag de pret niet drukken :+
Hij was wat kijkerig en liep het eerste stuk te brullen, maar was verder wel heel braaf.
We hebben heerlijk een stuk gegaloppeerd. Hij maakte zich wel zo druk dat hij zeiknat was, dus de laatste 4km gestapt en toen was hij weer droog :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:35

Wat is iedereen lekker aan het rijden geweest!
Ik heb al een tijdje niks gepost, maar ik heb niet stil gezeten.

Afgelopen vrijdag heb ik met Casanova meegedaan met de vossenjacht op de basisschool waar ik werk. Wat was hij super braaf zeg! Hij kan ook door voor kinderpony :+
Afbeelding
Afbeelding

s'Avonds lekker rondje door het reestdal gereden. Dit weekend lekker rust gehad. Ik merkte dat hij wat last had van zijn bilspieren (woensdag hebben we ook weer les gehad, dat vond hij allemaal erg moeilijk)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:33

[***] schreef:

Cobe heeft sportschoenen *\o/* Dus die moesten we even testen :Y)

[ [url=m/CJwHpe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MOk8HN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TebKzy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ritje van gisteren

[ [url=m/fp8ZzR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QJVfUf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En van vandaag

[ [url=m/UQ3BYc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qm114y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tNm0XI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

Welke schoenen heb je gekocht? Hier verharden ze ook alle zandpaden met puin. Leuk voor de tractor, masr niet voor het paard...

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:57

[***] schreef:

Cobe heeft sportschoenen *\o/* Dus die moesten we even testen :Y)

[ [url=m/CJwHpe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MOk8HN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TebKzy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ritje van gisteren

[ [url=m/fp8ZzR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QJVfUf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En van vandaag

[ [url=m/UQ3BYc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qm114y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tNm0XI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

Hoe bevallen je schoenen? Mijn bekapper neemt as vrijdag een scoot boot mee om te passen voor Bente, d'r equine Fusion geeft toch wel irritatie in d'r koten aan d'r achterpootjes :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:08

Tot nu toe bevallen ze heel goed :j Maar heb er ook nog maar 3 ritjes mee gedaan natuurlijk.
Was letterlijk aantrekken en wegrijden, pony had er totaal geen last van, ze zitten vast zonder te hinderen, draaien dus niet en merk ook (nog) niks van irritatie ergens.

Het zijn Easyboot Back Country's, het nieuwste model van Easyboot ;)

Hier is het na die regenval in juni echt een ramp geworden :j Daarvoor ging het nog, op bepaalde stukken na, maar nu zijn sommige paden gewoon stenen omdat al het zand weg is. En dan ook nog eens allerlei soorten stenen... Op dit moment zijn we gedoemd tot het veld (want de dazen zijn hier echt hardnekkig :( ) en dat is al helemaal een ramp. Ze hebben pas 1 pad 'herstelt' omdat dit door de regen niet meer begaanbaar was met een koets, in het midden een grasstrook en de zijkanten lagen een halve meter lager doordat alles weggeregend was := Dat hebben ze nu dan gelijk gemaakt ... met steenpuin ... heerlijk 8-) Zelfs paarden met ijzers lopen gevoelig hier, dus de schoenen waren echt wel nodig :Y)

Ik twijfel alleen of ik achter ook geen schoenen zou nemen. Hij loopt nu al een pak beter, hij duikt niet meer constant de kanten in, kan ook gewoon in het midden van een pad draven en je merkt vooral verschil bij de overgang van bv. asfalt naar kiezel, eerst had je dan een paar passen aarzeling, even denken hoe hij zijn voeten moest zetten, nu gaat dat gewoon gelijkmatig door. Dus ik merk wel verschil, het enige wat nog geen verschil maakt is zijn tempo ... En aangezien tempo/kracht van achteruit komt .... Langs de andere kant is het misschien gewoon zo, hij is tenslotte al 20 en zijn achterbenen zijn z'n zwakke punt, dus misschien moet ik ook niks anders verwachten.. Ik vind het een moeilijke ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:41

Kun je ze niet proberen voor je ze aanschaft?

Hier weer een ritje. Het werd behoorlijk warm, dus laatste stuk veel gestapt.
Dodelijk voor je achterwerk :=
Morgen kleiner ritje in de avond :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:49

Wauw Amanda, daar word ik wel een beetje jaloers van hoor!

Ik begrijp dat er per augustus een nieuwe challenge gestart wordt? Zou ik dan mee mogen doen? :D
Ik rijd alleen niet, maar ik men. Is dat toegestaan? :)

Edit: ik zie net dat mennen ook toegestaan is, leuk!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:43

Wat een mooie foto's allemaal weer!

Ik ben lekker een weekendje weg geweest en vanavond nog mooi even tijd gemaakt voor een ritje! Kwam ook juist wel goed uit zo 's avonds, het was goed te doen qua temperatuur! Freya heeft sinds donderdag ook hoefschoenen, Renegades, maar zoals we ze nu gebruiken gaat het nog niet zo lekker. Vrijdag allebei tegelijk verloren toen ze wat te hard ging draven (ze tikt zichzelf dan net aan omdat ze haar achtervoeten buiten langs haar voorvoeten zet) en vandaag eentje verloren in een bocht waar ik net wat te laat achter kwam. Lang lopen zoeken op de plek waar ik er net achter was gekomen, maar hij lag (gelukkig!) een stukje terug, mooi midden op het pad. Ik heb ze toen allebei nog strakker gedaan en vanaf daar gewoon weer 10 km zonder problemen gereden, ook door kniediepe plassen en mul zand! En ze loopt er wel super mee! Dus morgen weer proberen, drie keer is scheepsrecht? Vanaf het begin al heel strak aantrekken en dan hopen dat ze blijven zitten, anders ga ik kijken wat mogelijk is met ruilen...

Nog een fotootje van het prachtige zonlicht dat ons vanavond tegemoet kwam, in het echt natuurlijk altijd nog veel mooier, maar geeft een idee!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:11

@ Amanda : Ga jij nu alleen op pad op vakantie? Op vreemd terrein? Vind je dat niet saai? :+

Ik kan in theorie proberen :j In de zin van dat ik ze koop en als het niet bevalt dat ik ze binnen 14 dagen terugstuur en dan moet ik alleen een bedrag als gebruikerskost laten vallen ... Maar ik vraag mij af in hoeverre dat echt werkt, want ik heb de schoenen nu 3 dagen gebruikt op relatief korte ritjes zonder modder/plassen en als je ziet hoe die al uitzien := (niet qua slijtage, maar vuil! :') ).

Nu blijkt ook dat zijn achterhoeven moeilijk lijken qua maat, dus ik ga nu eens de voorschoenen achteraan aan doen, zien of die maat past, want zo vanop de foto met meetlint zou de verkoper voor een maat groter gaan maar dat lijkt mij zo raar ... Al is bij [***] niks onmogelijk natuurlijk :Y) Maar dat is dus even kijken, verder denk ik wel dat ik het ga doen, heb verhaal ook aan de verkoper uitgelegd en hij zei ook dat in dit geval achteraan schoenen wel nog konden verlichten/helpen :)

@ LinSa : wat leuk dat je gaat meedoen! En menners zijn zeker welkom hoor! Die foto's zijn wij ook graag ;)

@ Chouchou : balen van je schoenen ... Mij werden ze afgeraden (wilde ze eerst ook) omwille van de vorm van hoeven van de pony en dan was de kans op verliezen redelijk aanwezig (en aangezien ze zinken in water... :+ ). En als ik dan vergelijk met welke ik nu heb lijken ze ook enorm veel gedoe ;) Hopelijk kan je het oplossen door ze meteen strak aan te doen :j

En de foto is toch mooi hoor <3 In het echt is altijd alles beter natuurlijk :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:38

Nee hoor niet saai. Ik geniet van de rust :D
Ik rij thuis vaak alleen, dus is niet anders dan anders. Alleen de omgeving is een stuk mooier :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:45

Rust zal je zo wel hebben ja :D
Pauzeer je eigenlijk ook op een rit als dit? Of rij je dat aan 1 stuk? :+

Ik wil graag weer grotere ritten gaan maken (binnenkort, als de dazen weer zijn gaan slapen :O ) maar ga dat ook alleen mogen gaan doen denk ik .. nadeel van op een dressuurstal te staan :P Echter heb je hier ook superleuke pauzeerplekjes (caféétjes met lekkere pannenkoeken enzo :9 ) maar daar alleen aankomen/gaan zitten lijkt mij zo .. zielig :') Moet mij daar echt eens overheen zetten als ik nog eens ergens wil komen _O-

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:46

Amanda schreef:
Nee hoor niet saai. Ik geniet van de rust :D
Ik rij thuis vaak alleen, dus is niet anders dan anders. Alleen de omgeving is een stuk mooier :j

En mooiere paden voor een galopje *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:06

Nou, dat viel gister tegen. Stukken asfalt en van die puinpaden. Dus maar weinig galop kunnen doen. Van de week de andere kant van de veluwetrail pakken. Hopelijk is dat beter :j
Sabine: aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant is het ook fijn om zelf je tempo te kunnen bepalen. Zaterdag ga ik wel samen rijden overigens. Maar voor nu is het prima. Ik heb het zo druk gehad de afgelopen maanden en constant mensen om me heen. Dus ik vind het wel fijn om dat nu even niet te hebben.
Ik heb nu niet gepauzeerd. Planning was 25km, dan vind ik een pauze niet nodig. Maar achteraf werd het langer en duurde het ook lang. Heb er nog wel een stukje naast gelopen en hij heeft even kunnen grazen. Maar dat was maar een paar minuutjes.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:12

Hallo allemaal!
Ik kom heel graag mee doen met de nieuwe challenge!
Dit voorjaar heb ik mijn paardjes naar de Veluwe verhuisd zodat we lekker veel kunnen buitenrijden (en zodat ze in een geweldig paddock paradise kunnen staan)!
Mijn paardjes zijn een 12 jarige morgan merrie May en de 5 jarige (nog niet ingereden) boerenpaard merrie Madex. Met May doe ik mee aan TREC wedstrijden, waarbij vooral de POR (de lange rit) ons het best ligt. May houdt van tempo maken en wordt behoorlijk heet van het 'gepriegel' tijdens de PTV (behendigheidsparcour).
Madex gaat nu nog vaak mee als handpaard en begint al goed te wennen aan kilometers maken. Ze vindt het heerlijk om mee te gaan naar de hei en lekker mee te galopperen. Hopelijk kunnen we van het voorjaar de eerste ritjes onder het zadel maken!

We kunnen niet wachten om het komend 'Endomondo jaar' vele kilometers te gaan maken! Maar eerst moet ik een vliegen-rij-deken aanschaffen, want de dazen op de Veluwe zijn we niet gewend! (komen uit de polder)

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:52

Oshaa schreef:
Hallo allemaal!
Ik kom heel graag mee doen met de nieuwe challenge!
Dit voorjaar heb ik mijn paardjes naar de Veluwe verhuisd zodat we lekker veel kunnen buitenrijden (en zodat ze in een geweldig paddock paradise kunnen staan)!
Mijn paardjes zijn een 12 jarige morgan merrie May en de 5 jarige (nog niet ingereden) boerenpaard merrie Madex. Met May doe ik mee aan TREC wedstrijden, waarbij vooral de POR (de lange rit) ons het best ligt. May houdt van tempo maken en wordt behoorlijk heet van het 'gepriegel' tijdens de PTV (behendigheidsparcour).
Madex gaat nu nog vaak mee als handpaard en begint al goed te wennen aan kilometers maken. Ze vindt het heerlijk om mee te gaan naar de hei en lekker mee te galopperen. Hopelijk kunnen we van het voorjaar de eerste ritjes onder het zadel maken!

We kunnen niet wachten om het komend 'Endomondo jaar' vele kilometers te gaan maken! Maar eerst moet ik een vliegen-rij-deken aanschaffen, want de dazen op de Veluwe zijn we niet gewend! (komen uit de polder)

[ [url=m/OyOXyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een ontzettend enthousiast verhaal! Welkom!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:03

Welkom oshaa, waar op de veluwe ben je naartoe verhuisd?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:28

EmptyWords schreef:

Dankjewel! Ik heb ze naar Uddel verhuisd. Dat ligt vlakbij het KNHS centrum. Ik zelf woon nog net onder Amsterdam dus het is een aardig afstand, maar het is het zeker waard!

@xxVon Dankjewel! Buiten rijden / wandelen is iets wat ik het allerliefste doe. Lekker erop uit en de natuur in!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:31

Oshaa schreef:
EmptyWords schreef:

Dankjewel! Ik heb ze naar Uddel verhuisd. Dat ligt vlakbij het KNHS centrum. Ik zelf woon nog net onder Amsterdam dus het is een aardig afstand, maar het is het zeker waard!

@xxVon Dankjewel! Buiten rijden / wandelen is iets wat ik het allerliefste doe. Lekker erop uit en de natuur in!

Ooh dat is zeker een afstand, maar dan woon je vlak bij mij in de polder *\o/* . Misschien kunnen we een keer samen, dan rij ik wel met de pony + trailer eerst naar Uddel. Gebied bij het KNHS terrein is erg mooi, afgelopen mei daar nog een endurance wedstrijd gehad.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:46

Zo'n heerlijk rondje strand gepakt vanavond! <3
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:36

Heerlijk Jaan!

Wij zijn vanochtend op tijd op pad geweest. Op 1 zwerm dazen na echt heerlijk gereden! Wat is het toch mooi in het bos! <3
Bijna bij huis nog even met de buren staan kletsen. Gemiddelde snelheid is daardoor drastisch gekelderd :')
Niet dat deze zo hoog was. We hebben een paar stukjes gedraafd en 1,5km gegaloppeerd. Pad was er te slecht voor of in de volle zon. En het is nu echt al snikheet :oo
Afbeelding

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:18

Na zo'n mooie voorstelronde van Oshaa kan ik natuurlijk eigenlijk niet achter blijven.

Ik ben Linda en ik woon iets onder Rotterdam, in de vlakke polders dus. :D Ik heb twee merrie's: een shetlander en een welsh a.
Beide kampen al langere tijd met overgewicht, dus meer langere ritten rijden is echt een must.

Mijn welsh pony Sabrina staat al enkele jaren voor de wagen, maar sinds we een nieuwe wagen hebben gekocht in Januari beginnen we langzaam maar zeker fanatieker te worden. Enige nadeel is dat ik altijd afhankelijke ben van een groom, dat is dan ook de reden dat we niet zo vaak rijden als ik zou willen. Momenteel rijden we zo'n 9-12 km per rit, 1 à 2 keer in de week. Daarnaast rijden we een dressuurles van 3 kwartier ongeveer.

Mijn shetlander Akira heeft een hekel aan alles wat op werk lijkt :+ Ze is erg lastig te motiveren en dat zorgt er eigenlijk ook voor dat ik veel te weinig met haar erop uit ga. We hebben een aantal keren geprobeerd om haar achter de wagen mee te nemen, maar dat is ook stooóom :Y) Dus we zijn nog een beetje op zoek naar wat zij dan wel leuk vindt. :D

Anyway, dit zijn mijn dames.

Afbeelding

En dit is mijn vervoer

Afbeelding

Hopelijk is deze challenge een mooie zet in de rug om wat vaker een groom te zoeken en ook wat vaker met mijn shet op stap te gaan. :D