Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je dit jaar ook (weer) mee met ons?

Tuurlijk, net als voorgaande jaren
288 (51%)
Ja, voor het eerst
254 (45%)
Egnie, heb wel wat beters te doen..
20 (3%)

Totaal aantal stemmen: 562

Avelienvd

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:15

Deze horen idd wel een stuk slanker dan de gemiddelde nederlandse hond.
Het hoort ook wat bij de bouw.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 19:16

Jolliegirl schreef:
Mag ik een gekke vraag stellen?
Horen die honden zo mager te zijn dat je de rugwervels kunt tellen?

Ben dat zo niet gewent :p

Yup, heb ze zelfs nog wel slanker gezien op shows. Zelf vind ik het mooier als ze iets dikker zijn, maar met zulke dagen als nu met de vakantie ben ik blij als ze niet dunner worden als dat ze nu zijn.. Ze verbranden zoveel..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:20

Menig hond in NL is te dij ja Avelien. Maar vind dit wel echt randje.. Zal wel zijn omdat ik enkel ribbetjes gewend ben. Maar t is ook wel beetje de bouw van de hond denk ik?
En idd, ze verbranden nu een hoop, goed dat ze niet verder afvallen.

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:22

Wauw mooie foto's Marinda! Vooral de groepsfoto's vind ik erg leuk! :D Ook snel klik klik klik en weer verder hihi :P Paparazzi nummer 2!

Sanguine schreef:
Geweldige foto's! De foto's van Klik-fotografie vond ik ook érrug leuk! :))
Ben weer benieuwd naar een verslag, kijk er alweer naar uit.

Heerlijk om zo rond te trekken met de paarden,
doe dat ook ieder jaar een week lang met een vriendin en onze paarden!

Dankjewel :) Errug leuk om te horen!

Ben weer benieuwd naar je verslag Mariska! :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:23

De meeste hazewind types zijn zo slank.
Hoort erbij.
Net als de meeste greyhounds ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:29

Mooi foto's man!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:33

Bedankt allemaal! :D
Ik vond het erg leuk onze vakantiegangers vandaag eens even in het echt te hebben gezien. Volgend jaar een nieuwe poging, dan ga ik jullie al opwachten bij de spartelvijver! :)) (ik vergeet nu niet meer waar het is, en zal bij deze dan ook niet meer de navigatiekunsten van een telefoon vertrouwen :'))

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:59

Kom maar op hoor met het verslag :d Ik zit er klaar voor ;)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:00

Mooie plaatjes marinda, weer goed gedaan!

Kom maar op met t verslag :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:05

Mooie foto's :))

dck48

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:10

Eindelijk het perfecte weer voor jullie rondrit. Was verdient. Gelukkig iedereen droog gebleven, hé Wendy :o :o :o (Dit is een familie geheimpje)

Bedankt voor de leuke fotoos Miranda.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:41

Wat een leuke foto's

_Veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:58

Hier een stille meelezer die zich toch komt melden, wat een prachtige foto's verschijnen er! En ook ik ben stiekem een beetje jaloers, wat een droomvakantie zeg! Ik geniet vanaf de computer mee :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:05

Zo, ik ben er weer, na even afwezigheid. Leuke verslagen, mooie foto's, onhandige acties en verkeerd vertrouwen in de techniek.

Voor degenen die ook zou graag zouden willen gaan, heb ik maar een advies: Ga gewoon!!

Tigress schreef:
Bedankt allemaal! :D
Ik vond het erg leuk onze vakantiegangers vandaag eens even in het echt te hebben gezien. Volgend jaar een nieuwe poging, dan ga ik jullie al opwachten bij de spartelvijver! :)) (ik vergeet nu niet meer waar het is, en zal bij deze dan ook niet meer de navigatiekunsten van een telefoon vertrouwen :'))

Ik rijd hier met twee navigatie-systemen rond en ze zijn het niet eens met elkaar en on top of that, nemen we een compleet andere route }:)

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:43

Ik vond het ook ontzettend leuk om van een bokt-topic nu gewoon in het echt mee te maken :) zelfs best wel een beetje bizar haha :P Volgend jaar ga ik zeker weer kijken of ik op tijd thuis ben van school!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:43

Wat een mooie foto's, vooral die met jullie drieën op een rij (en de honden natuurlijk).

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:32

geweldig verslag van jullie prachtige vakantie......Gezellige foto's

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:46

Mooie foto's hoor, alleen nu nog het verslag. *\o/*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:48

We hadden even visite, maar Mariska is weer druk aan het typen nu, dus het verslag komt eraan! ;-) (met leuke/ grappige nieuwe foto's)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:50

Dan blijf ik nog even wakker! :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:02

Ik ook. *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:04

Ennnnnnnnnnnnnn ik ook. :D :D

Wat een mooie en toffe foto's kwamen er voorbij!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:15

Het verslag komt er aan hoor dames en heer! Maarja, Mariska in combinatie met rum en cola.... doet niet veel goeds aan haar snelheid.... Hahaha ;-)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 23:19

Pff de techniek hier is echt bagger... Laptop wil geen verbinding maken met de wifi hier.. Ik denk dan, jammer dan, dan maar via het mobiele netwerk.. Maar nee, zo werkt Gerard niet, die wil weten waarom het het niet doet, met als gevolg dat ik, nu bijna een uur verder eindelijk kan gaan beginnen aan mijn verslag, via het mobiele netwerk.. :D Dus toch :D

Het is sowieso lastig om een verslag te typen, mijn blik wordt steeds weggetrokken van het beeldscherm..
Afbeelding

Vanmorgen begon al grappig. Ten eerste omdat Garuda de halve nacht bij ons op bed was blijven slapen en ik er schijnbaar niets van had gemerkt, en ten tweede door het handdoek verhaal van Wendy.. :D

Na warme havermout als ontbijt, en alle rijspullen uit de kar halen, konden we vertrekken richting het bos..
En toen kwam de visite.. :D En weer weg, dus verder waar ik gebleven was met het verhaal..
We gingen dus het bos in. Omdat de temperatuur al lekker hoog was konden we lekker in t-shirt gaan rijden. Nadeel van de hoge temperaturen was dat de paarden al snel flink aan het zweten waren, en de honden aan het hijgen..
Afbeelding

Hier hadden Gerard en ik een 'wolken' discussie.. Hij zag een schaap, terwijl ik er toch echt een liggende hond in zag... Maar ik weet nog steeds niet of we het nou over dezelfde wolk hadden... :D
Afbeelding

Ook hier was het natuurlijk een prachtig landschap, zeer divers
Afbeelding

Je zou het niet zeggen, maar ook Gerard had het erg naar zijn zin.. Tijdens de ritten in Dwingeloo had hij nog wat last van zijn knie, maar nadat hij zijn beugels een gaatje langer had gemaakt ging het gelukkig beter.
Afbeelding

En al zoveel bloopers van Wendy gehad hier, dus zal deze foto van mij ook maar gewoon plaatsen.. Vraag me niet wat ik aan het doen was..... geen idee :D :D
Afbeelding

En op de vraag of Wendy het weer naar haar zin had... :D
Afbeelding

Wat sfeerplaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Gerard die euhhhh tja wat deed hij eigenlijk :D Ik bood ondertussen de honden water aan
Afbeelding

Afbeelding

Qua rijden was de bedoeling dat we een stukje over de oranje route gingen, dan zwarte route, tot de blauwe route en daar dan weer een stukje van.... Je snapt het al, na 3 bochten begon ik al te twijfelen waar we waren, en aan de kaart die we mee hadden :D.
Op een gegeven moment toch een stukje mountainbike pad genomen omdat ik zeker wist wat we ergens die kant op moesten, en uiteindelijk kwamen we inderdaad aan bij het infocentrum van SBB en eettent eigenwijs.. onee ijgenweis. :D
Gelukkig was de wei daar leeg, en konden de paarden lekker op het gras terwijl wij ons tegoed gingen doen aan onze welverdiende lunch.
Afbeelding

Afbeelding

Maar eerst moest Hope natuurlijk even lekker rollen.... Op het zandpad.. :D
Afbeelding

De lunch.. ziet er goed uit niet? :D
Afbeelding

Na de lunch de paarden bevrijd uit de wei (jaja bijna :D) en richting de zwemplas gegaan.. Zowaar in 1x goed gereden (in tegenstelling tot iemand anders die met de auto ook die kant op zou komen :D).
Aldaar even lekker pootjes gebaad en de honden los gelaten (3/4 van het terrein was omheind, en gelukkig had Garuda niet door dat er bij de verste zijde geen draden zaten. En echt.. rennen dat ze deden.. hadden ze echt even nodig..
Afbeelding

Niet alleen de paarden gingen pootje baden.. :D
Afbeelding

Maffe honden... jullie horen moe te zijn...
Afbeelding

En gelukkig heeft Wendy het vast kunnen leggen... Gerard is een echte Penny... Schattig niet!?
Afbeelding

En toen was het wachtten.... en wachtten..... Op een bokker die verdwaald was... :D
Voordeel was wel dat de honden even op adem konden komen van het rennen...
Afbeelding

Toen toch maar weer gaan rijden, flink drafje gedaan om een beetje op tijd terug bij de wagen te zijn..
Op een gegeven moment zagen we in de verte nog een haas oversteken.... en de honden zagen hem ook.. :De
Afbeelding

En toen moesten we de weg op.. Omdat door de broedvogels geen honden op de hei mogen, en er geen alternatieve route is, moesten we een best eind op een erg drukke weg.. Ik vroeg Wendy een foto van de weg te maken (om bij dit verhaal te laten zien hoe druk hij was), wacht ze netjes tot er even geen auto`s rijden.. :D
Afbeelding

En net als we denken dat de bokker in kwestie niet meer gaan zien, verschijnt er ineens een auto achter ons met 2 rare vrouwen erin...
Dit bleek Tigress te zijn, die na vele omzwervingen ons toch gevonden had.. :D
Afbeelding

Na een kennismaking heeft ze ons nog even mooi op de foto gezet, echt super bedankt voor de foto`s! En erg grappig, terwijl we staan te praten stopt er een andere auto.. Een bokker dacht ik... Maar nee, een vrouw die helemaal weg was van de paarden en de honden, en of ze wat foto`s mocht maken als inspiratie voor een schilderij dat ze er van wilde maken... euhhh tja natuurlijk... En de passagier van die vrouw ging ook foto`s maken... Ik werd er verdorie bijna verlegen van, zoveel aandacht hahaha..

En toen, terug naar de wagen, paarden op de wei, eten, visite, en nu dit gauw afronden want ik moet plassen hahahaha Hier doen jullie het maar mee, ik ga gauw voordat het te laat is :D :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 22-05-15 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:20

Gelukkig is het vrijdagavond dan mogen we allemaal wat langer opblijven :')

En toen was er een verslag gauw lezen! *\o/*
Laatst bijgewerkt door F_inley op 22-05-15 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt