Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:45

mooney schreef:
Leuk al die enthousiaste berichten op de nieuwe challenge :D
Ik heb ook een nieuwe openingspost klaar staan, met duidelijke instructie hoe het deelnemen aan de challenge gaat voor nieuwkomelingen. Ik wacht nog even met OP veranderen/nieuw topic maken (moet ik even overleggen met de mod) tot deze challenge is afgelopen, kan de nieuwe top 3 nog mooi even in het topic :D .

Ik ga dit jaar ook lager belanden dan normaal, volgend jaar wordt helemaal weinig als mijn merrie netjes drachtig blijft. Maar het blijft leuk om mee te doen en verhalen en foto's te zien hier.

Oh dat wist ik niet, gefeliciteerd met de dracht van je merrie. Welke hengst heb je gekozen?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 13:16

xxVon schreef:
mooney schreef:
Leuk al die enthousiaste berichten op de nieuwe challenge :D
Ik heb ook een nieuwe openingspost klaar staan, met duidelijke instructie hoe het deelnemen aan de challenge gaat voor nieuwkomelingen. Ik wacht nog even met OP veranderen/nieuw topic maken (moet ik even overleggen met de mod) tot deze challenge is afgelopen, kan de nieuwe top 3 nog mooi even in het topic :D .

Ik ga dit jaar ook lager belanden dan normaal, volgend jaar wordt helemaal weinig als mijn merrie netjes drachtig blijft. Maar het blijft leuk om mee te doen en verhalen en foto's te zien hier.

Oh dat wist ik niet, gefeliciteerd met de dracht van je merrie. Welke hengst heb je gekozen?

Dankje, ze is gedekt door in de ban van pjotr. Dus hopelijk volgend jaar een gezond veulentje dat later in de voetsporen van mijn merrie kan treden en eventueel leuk in tweespan kan ermee. Beetje als opvolger van mijn ruin nu die gepensioneerd is. Ze is in mei uitgerekend, dus volgend 'buitenrijseizoen' heeft ze lekker zwangerschapsverlof.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:19

mooney schreef:
xxVon schreef:

Dankje, ze is gedekt door in de ban van pjotr. Dus hopelijk volgend jaar een gezond veulentje dat later in de voetsporen van mijn merrie kan treden en eventueel leuk in tweespan kan ermee. Beetje als opvolger van mijn ruin nu die gepensioneerd is. Ze is in mei uitgerekend, dus volgend 'buitenrijseizoen' heeft ze lekker zwangerschapsverlof.

Oh die ken ik wel! volg een volgtopic hier op bokt van de fokstal waarvan Pjotr is, mooie stippenman. Hopelijk komt er (naast dat alles goed gaat en gezond is) een leuk kleurtje uit

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:54

Afgelopen zaterdag ook weer een redelijk lange rit gemaakt met een clubgenoot. Omdat Genghis Khan nog een paar weken rust heeft, heb ik de rit gemaakt op een Quater van onze staleigenaar. Het is toch ff wennen de omschakeling naar westernriding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel weer bijna 24km op de teller..

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:20

Ik ga vanaf volgende week maandag bijna 2 weken op vakantie. Daar gaat mijn 34e plaats in de challenge... ben al bang voor de schade :P

Wordt toch wel wat spannend tegen het einden.

Marije_jiplover

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:27

Terug van vakantie en ik ga ook weer lekker km maken.
Heb ook de nieuwe uitnodiging ontvangen en geaccepteerd.
Dit was m'n eerste keer meedoen.
Nu ik 2 pony's heb gaat het nog best hard met de km.
De bakkers challenge heeft maar iets van 100 km meer dan de 2 challenges die op 1 januari gestart zijn, terwijl de bakkers challenge dus al 5 maanden langer loopt!

Ben dus wel benieuwd waar ik dit jaar eindig en hoe dat volgend jaar zal gaan.
Van het weekend 2 korte ritjes met de Gouwe Ouwe gereden, 5 en 6,5 km.
Vanmorgen met het guppie 15 km gereden, die gaat zo lekker momenteel, met hem kan ik de km echt gaan uitbouwen nu.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:23

Nou, ik heb er vanavond nog wat kilometers aan toegevoegd.
Lekker weertje zeg!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:46

Lijkt mij ook leuk om mee te doen :D
Heb al een vriendschap verzoek gestuurd via de app

Ik rijd 1x in de week, wel lange ritten buiten vaak dus is wel leuk om bij te houden :D
Zet hem sowieso altijd aan, zodat ik precies weet hoe lang we weg zijn geweest (en hoeveel voer ze moet hebben)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:49

Ik heb me ook weer aangemeld voor de nieuwe challenge. Rij weinig op moment, druk met fulltime baan en ernaast nog studie afronden. Daarnaast gaat ook helft van tijd zitten in mijn driejarige die ik langzaam op begin te pakken. Blijft er weinig tijd meer over voor echte buitenritjes.

Hopelijk met een jaar weer fanatiek, met mijn eigen Carrera. En tot die tijd neem ik mooi Juul nog regelmatig mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:51

'S avonds is mss wel beter, ja. Overdag niet te doen met de dazen. Ben vandaag volledig lek geprikt.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:54

Oei, rot dazen. Ik ga donderdag in de middag, ben benieuwd hoe erg het gaat zijn!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:58

Ik heb nog wel een paar foto's van juni. Voor het eerst in paar jaar dat Juul niet het enige paard is dat op buitenrit kan (nog wel als enige alleen), dus afgelopen tijd wat ritjes gemaakt met z'n tweeën of drieën.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:24

Marije_jiplover schreef:
Terug van vakantie en ik ga ook weer lekker km maken.
Heb ook de nieuwe uitnodiging ontvangen en geaccepteerd.
Dit was m'n eerste keer meedoen.
Nu ik 2 pony's heb gaat het nog best hard met de km.
De bakkers challenge heeft maar iets van 100 km meer dan de 2 challenges die op 1 januari gestart zijn, terwijl de bakkers challenge dus al 5 maanden langer loopt!

Ben dus wel benieuwd waar ik dit jaar eindig en hoe dat volgend jaar zal gaan.
Van het weekend 2 korte ritjes met de Gouwe Ouwe gereden, 5 en 6,5 km.
Vanmorgen met het guppie 15 km gereden, die gaat zo lekker momenteel, met hem kan ik de km echt gaan uitbouwen nu.

Nu je t zegt inderdaad en aantal deelnemers is ongeveer gelijk. Waar zou dat aan liggen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:16

Ik heb ook de uitnodiging voor de nieuwe challange geaccepteerd! Hopelijk straks weer in het nieuwe jaar (hopelijk eerder) lekker buitenritjes maken. Voorlopig rij ik even helemaal niet omdat het toch niet meer zo soepel ging ivm mn zwangerschap. Pony wordt voorlopig door vriendin van me gereden en ik ga gezellig mee om te kijken en af en toe is wat te longeren. Maar ga volgend jaar dus hopelijk weer wat kilometers maken :D.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:43

evdpanne schreef:
Ik heb ook de uitnodiging voor de nieuwe challange geaccepteerd! Hopelijk straks weer in het nieuwe jaar (hopelijk eerder) lekker buitenritjes maken. Voorlopig rij ik even helemaal niet omdat het toch niet meer zo soepel ging ivm mn zwangerschap. Pony wordt voorlopig door vriendin van me gereden en ik ga gezellig mee om te kijken en af en toe is wat te longeren. Maar ga volgend jaar dus hopelijk weer wat kilometers maken :D.

Gefeliciteerd met je zwangerschap *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:08

Wij hebben ook nog eens een ritje kunnen doen ... En voor het eerst weer de 20km/u aangetikt :D Hij kan het wel :Y) maar dat willen soms .... :))

Afbeelding

Afbeelding

Ook de nieuwe challenge geaccepteerd natuurlijk! Verder geen plannen of doelen, gewoon eens een jaar rondrijden zonder medische problemen of zorgen zou wel fijn zijn :Y)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:08

Leuk weer een nieuwe challenge!

Vorig jaar had ik een 4e plek, dit jaar hoopte ik op een top 3, hoe het er nu naar uitziet lukt dat ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:21

Top 3 .. wauw .. daar denk ik zelfs niet eens aan _O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:02

M'n eerste buitenritje deze week lekker op strand gereden, paardlief was allemachtig alert en clownesk, geweldig! _O-
Wie weet heb ik me voor deze week weer net de top 20 ingewerkt...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:32

Vandaag eindelijk een ritje gedaan met xxVon! We waren het al lang van plan, maar vanwege Freya's blessure kwam het er eerder niet van. Nu dus mooi een nieuw stukje van Leersum laten zien :D

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:47

Chouchou schreef:
Vandaag eindelijk een ritje gedaan met xxVon! We waren het al lang van plan, maar vanwege Freya's blessure kwam het er eerder niet van. Nu dus mooi een nieuw stukje van Leersum laten zien :D

[ [url=m/bDNpoB.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZVj4gO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja was zeker mooie rit!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn Gouwe Ouwe en ik hebben ook weer eens een lekker ritje gemaakt.
Er stond een heerlijk verkoelend briesje op het open veld en ook in het bos was het goed te doen.
Alleen op de zonnige paden die wel beschut lagen was het erg warm.
Het was erg druk in het bos met een wieler evenement dus het wild had zich een eind terug getrokken.
Wel nog een stier gespot die lekker lag te slapen onder een boom, maar door Jips drukke gedoe werd gewekt en op stond.
Heerlijk gereden, alleen nu heeft die gekke maflinger terug in de paddock waar hij na het afspuiten lekker mocht rollen in een of andere rare actie een ijzer eraf weten te krijgen. Ik vond het op de plek waar hij gerold heeft, maar wat hij nou gedaan heeft???
Nou ja, de hoefsmid kom van de week al voor m'n guppie, ik hoop dat hij dan tijd heeft om die van Jip er ook weer even onder te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:38

Gek altijd hoe ze zo'n dingen klaar krijgen hé .. Mooie foto die laatste! En ben je niet bang als je zo'n stier tegenkomt?

Hier ook nog wat ritjes gedaan, zaterdag nog eens alleen op pad geweest. Wilde gewoon lekker ontspannen rondstruinen, maar de dazen zorgden er al snel voor dat ik daar anders over dacht :+ Dus [***] heeft even moeten werken ... ging niet zoals ik zou willen, de paden liggen hier echt rotslecht na al die regen :( Dus ik ga er nu echt werk van maken en investeren in schoenen ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ging het beter, was veel wind dus in de velden zaten ze praktisch niet. Kan je ook meteen aan het tempo zien _O- Maar heb wel wat leuke foto's kunnen maken :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op naar goede schoenen en dan zijn we hopelijk helemaal vertrokken :Y)
Het blijft raar waarom hij het zo moeilijk heeft op de paden, want zijn hoeven zijn echt knoerthard .. Maarja, [***] zou [***] niet zijn als het gewoon volgens het boekje zou werken dus zoeken we maar weer oplossingen :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:38

Alleen in augustus zo'n beetje tweede helft als de bronstijd begonnen is, hebben de stieren last van territoriumdrift.
En dan zijn ze niet zo grappig. Verder zijn ze de rust zelve hier dus nee, geen angst. Ook niet bij mijn pony's trouwens.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:14

Ik heb vandaag voor de 2e keer een rondje met Madou op De Hoge Veluwe gedaan, deze keer vanaf stal erheen gereden en dan ingang Schaarsbergen. Is weer een hele andere ronde dan vanaf het bezoekerscentrum! Plan was 15km,maar schijnbaar had ik de afstand verkeerd gemeten, want het bleek 19km te zijn. Gelukkig ging die afstand hem ook makkelijk af.
Het blijft bijzonder hoe ze in zo'n relatief klein park zoveel verschillende "landschappen" hebben.
Vandaag, veel hei:
Afbeelding

Vorige week (15km vanaf bezoekerscentrum) veel zandvlakte en heuveltjes
Afbeelding