[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:19

haha, de mijne vindt stilstaande vrachtwagens ook echt monsters. Je weet nooit wanneer ze opeens aanvallen tenslotte...

Lori das best snel of niet??

Dit weekend 2 fijne ritten gemaakt. Zaterdag galoppeerde ik ergens aan, valt poown opeens terug, en maar loeren...zie ik een konijn in de bladeren huppelen. (bos). Nog geen halve meter bij ons weg.
Maar eh...ik kijk nog eens...nee dat is geen konijn...krioelt het daar van de baby zwijnen.
Van links én rechts schoten ze over t pad heen....en geen ouders te zien....
Die hebben ongetwijfeld ergens in de varens liggen toekijken overigens maargoed.
Wel gaaf.

Gisteren 5 edelherten, een snuivend zwijn en 2 reeën gezien.
Blijft toch gaaf.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:30

Gaaf dc!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:40

Dat is inderdaad best snel, zeker voor zo een kleintje. Hoe die het doet is mij een raadsel. Mijn tinker haalde met geluk 8 a 10km/u in draf destijds en Finn zonder aansporen of doen gaat die al snel aan 14km/u gaan zitten als basis tempo. :') . Moest die groter zijn zou dat een droom pony zijn voor de (men)endurance. Hij krijgt ook enkel 1/2 handjes pulp (al geweekt) zonder melasse en weinig suiker, krijgt niks van granen of krachtvoer.

DC, gaaf zeg!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:44

Wat gaaf zeg darkchrystal!!

Haha, die witte strepen :')
Die van mij banjert er gelukkig gewoon overheen. Heeft sowieso geen bodemvrees. Maar heb regelmatig met paard gereden die er van overtuigd waren dat het paardetende witte verf was :j
Stilstaande auto's daarentegen zijn wel raar. Die horen niet stil te staan :n

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:07

die van mij hád geen bodemvrees, maar blijkbaar heeft hij met fel licht en in de schemer toch snel las van lichtovergangen. kan ook opeens stoppen voor een streep licht zand. ooit eens een da naar laten kijken, heeft hij een overgevoeligheid voor zonlicht. dus hij staat altijd met uv-werend masker op de wei, met rijden zelf lijkt hij er verder geen last van te hebben, dus dan even zonder masker. heb nog geen fij rijmasker gevonden dat ook uv-werend is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:09

Heb stal opgezegd en ga naar de andere stal toe. Zit nu een beetje in dubio zal ik 1 maand dubbele stalgeld betalen of toch gewoon voorlopig nog even blijven.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:45

Elvee vond alleen de eerste keer witte strepen op de weg eng, daarna waren ze normaal. Net als andere zaken die ze onderweg meemaakt, zolang het goed gaat is het de volgende keer ook goed. Dat is wel heel gemakkelijk hoor. Nou ga ik ook nog niet alleen met haar op pad hoor, maar samen met betrouwbare paarden loopt ze toch ook regelmatig stukken voorop.

Marcella, lastig probleem vind ik. Ik vind het van de reden van vertrek van de stal afhangen of je gelijk vertrekt of een maand uit kan zingen. Ik ben drie keer van stal gewisseld de afgelopen 20 jaar en ben toen ook gelijk vertrokken, ik heb het opzegtermijn maar voor lief genomen. Als je vertrekt omdat het voor jezelf makkelijker is/wordt, maar het voor je pony niet uitmaakt, zou ik gewoon blijven staan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:44

Ik trek het mesten niet meer en de vraag wanneer gaat het fout betreffende heermoes (hoef niet fout te gaan maar is toch een risicofactor).

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:09

Als je het geld kan missen zou ik zo snel mogelijk weggaan dan. Het is voor je eigen gezondheid en die van je paard, dat zouden voor mij de belangrijkste redenen zijn om ergens te vertrekken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:34

Mee eens!

Tawariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:21

Je hebt ook van die heerlijke dagtochten in het buitenland. Zo heb ik er één in Portugal gedaan, bij Nederlandse eigenaren. De dagtocht was eigenlijk 5 uur bedoeld, maar liep uit tot 8 uur. Ondertussen is wel op een adres gestopt voor minstens een uur zodat de ruiters en paarden lekker konden eten en op adem konden komen, het was die dag namelijk 40 graden!

Ondanks de warmte heb ik zo erg genoten van de bergen en bossen. Echt één van de leukste ritten tot nu toe gedurende mijn 10 jaar van rijervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:14

Zo zijn wij 3 keer wezen rijden in de Pyreneeën, tegen de spaanse grens....super gaaf.
Maar ook spannend, ben echt nog nooit zó stijl omhoog en omlaag gegaan, pad bestond ook alleen uit stenen...(losse stenen dus..).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:30

Jet schreef:
Als je het geld kan missen zou ik zo snel mogelijk weggaan dan. Het is voor je eigen gezondheid en die van je paard, dat zouden voor mij de belangrijkste redenen zijn om ergens te vertrekken.

Hier sluit ik me bij aan. Als je het geld hebt en er is nu al plaats, verhuizen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:37

Het is en blijft toch altijd moeilijk denk ik Marcella. Maar als het ten koste van je gezondheid gaat dan wist ik het wel. Ik ben blij dat ik mijn eigen stekkie heb en dus geen rekening met anderen hoef te houden.
Maar als er voor jou nu een plekje vrij komt zou ik niet te lang wachten. Succes met je keuze.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:42

Kan in principe al gelijk terecht. En had gisteren ook weer ineens wat raars was ineens van de groepsapp gegooid en even later zat ik er weer erin. :?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:49

Gewoon je gevoel volgen zou ik zeggen. Dat is denk ik het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:55

Ja je gevoel volgen. Ik ben al wat vaker verhuisd in 6 jaar en op 1 plek wilde ik ook snel weg omdat pony er ziek werd.
heb die maand dubbel betaald en kon gelukkig op nieuwe stekkie al terecht.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:37

Net terug een aangespannen rit met Finn gedaan, 7.80km met een gemiddelde van 12,08km/u
Ondertussen al iets meer dan 50km gedaan aangespannen sinds 27mei. Tweewieler zat gelukkig terug stevig in elkaar. :)

Marcella, moeilijk. Ik zelf zou het moeilijk vinden een maand voor niks te betalen maar als het ten koste gaat van je gezondheid...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:45

Ben net weer een beetje opgekrabbeld na een financiële moeilijke periode dus vind het aan de ene kant zonde, maar aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van eindelijk gewoon weer tijd voor mijn paard. In plaats van brak zijn na het mesten.

Nu vind paard het niet zo heel erg om versiering te zijn, maar zie hem wel weer de laatste tijd groeien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:36

Lori lekker! Ik heb gisteren ff snel tussendoor gelongeerd...Nouja vrij in de longeercirkel en een balkje neergelegd(klein sprongetje).
Vandaag had ik les.
Hopelijk is het dit weekend weer wat beter weer voor n ritje..

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:55

Het weer laat zeer te wensen over. Hoop dit weekend ook klein rondje te kunnen maken. Maar dat zal wel niet. Onze trouwdag zaterdag en zondag vaderdag. Zien wel wat het wordt. En anders volgende week weer.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:51

Eens enkele dagen rust vinden die paarden meestal niet erg.

Hier ga ik normaal morgen terug een rondje doen :j . Rijden nu 3x per week aangespannen en de overige dagen is het meestal niks en anders wandelen of zusje even laten hobbelen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:19

Vanmiddag ondanks geen In te hebben een rustige kleine ronde gemaakt. Nu wachten tot de hoefsmid komt ijzers zitten voor beetje los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:24

Ik ben ook weer volop aan het rijden :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:39

Hoef geen maand opzeg termijn te betalen dankzij beheerder van stal die met de eigenaar gepraat heeft. *\%/*

Aan het werk met knallende koppijn en misselijk. :=