[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:23

groeit zo weer aan...iedere keer als ik de manen van mijn paard kortwiek, zijn ze eigenlijk net te kort..... maar met een maandje zijn ze weer tip top in orde

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:25

Ja is ook zo natuurlijk maar toch,haha...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:26

Haha ja precies. Maar voor de warmte lijkt het me voor hem heerlijk. Aan de andere kant houdt het nu de vliegen weer wat tegen.
Ik heb het altijd in vlechten zitten, want het zit gewoon in de weg met rijden.
Maar het is wel mooi.
Dilemma's, dilemma's :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:30

Ik zie weer heerlijke ritjes voorbij komen.

Overigens heeft mijn mafje in haar jonge jaren ook wel eens met een fjordenboog rondgelopen. Ze had last van zomereczeem met als gevolg dat haar manen een gatenkaas waren. Die fjordenboog stond leuk en ja, het groeit weer snel genoeg lang.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:32

Zo ik meld me ook weer.
Begin maart bevallen van een kleine meid, dus even niet kunnen rijden. Sinds een maand zijn we weer wat serieuser aan het rijden. Vandaag een heerlijke rit van 17 km in twee uur. Dus het begint weer ergens op te lijken :-) in verband met voeden zitten langere ritten er nog niet in.
Paard is nog steeds über braaf gelukkig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:35

Ik ben langzaamaan ook weer richting km-vreten aan het gaan.
Jippie niet meer zo heel actief, die blijft een beetje hangen rond de 10-14 km ritjes. Met 28 jaar vind ik het nog heel top hoe hij het allemaal doet en er nog lol in heeft.

Maar met Elmo begint het buitenrijden nu echt lekker te gaan en waar hij met Pinksteren nog echt af was na het 10 km, heb ik gisteren met warm weer datzelfde rondje gereden en kon hij nog wel een stukje! Dus die gaan we lekker opbouwen nu, meer kilometers maken!
Hij doet het zo verschrikkelijk goed, echt trots op hoe braaf hij is en ik geniet er ook met volle teugen van.
Gisteren schrok het andere paard waar we mee op pad waren en hij keek echt om van "Relaxe! het is veel te warm om je zo druk te maken!" :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:35

Maflinger: heb je daar een foto van? En hoe lang duurde het voor het weer aangegroeid was?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:54

@Amanda: ja, die heb ik wel. Moet ik even zoeken thuis dus dat wordt vanavond.
Hoe lang het duurde voordat het weer aangegroeid was, is afhankelijk van je definitie van "aangegroeid".

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:00

Dat het omvalt in sportcoupe.
Ben benieuwd naar de foto :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:01

Helaas door het droge weer kan ik nu niet rijden in de bak en buiten langs fietspaden met een paard dat losse achterbenen heeft vind ik geen succes. Bak is in stap al te stoffig en zit dan al regelmatig te hoesten/benauwd.

Vandaag bij een andere stal wezen kijken wel verder weg, maar volledig verzorgt incl. geven medicijnen. Is niet helemaal wat ik zoek, maar zou meer kunnen doen dan dat ik nu kan. Deze bak is niet stoffig in ieder geval. En paard kan gewoon lekker paard blijven.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:08

Henkje schreef:
Zo ik meld me ook weer.
Begin maart bevallen van een kleine meid, dus even niet kunnen rijden. Sinds een maand zijn we weer wat serieuser aan het rijden. Vandaag een heerlijke rit van 17 km in twee uur. Dus het begint weer ergens op te lijken :-) in verband met voeden zitten langere ritten er nog niet in.
Paard is nog steeds über braaf gelukkig.

Van harte gefeliciteerd. Hopen dat alles goed is gegaan. Geniet er van zijn zo groot. Mijn dochter gaat na zomer naar brugklas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:14

Ook iemand hier die t korter dan fjordenboog geknipt heeft? Dus echt een soort kam maar dan zonder boogje?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:24

Ja vroeger wel eens scheermachine overheen gehaald en helemaal kort gedaan, maar hou het tegenwoordig gewoon bij lang.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:56

De manenkam van mafje waar ik het over had was niet een echte fjordenboog, was meer een soort kam zonder boogje. Ik ging en ga vooral voor praktisch ... Ik ga een foto zoeken.

Overigens heeft er een paar jaar geleden bij de WRAN wedstrijden iemand gereden met een ouderwets type haflinger (een echt bonkie) die de manen compleet afschoor. Dat stond ook heel stoer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:59

Kam is ook prima. Als ie maar recht overeind staat :D
Merkte jij geen problemen met vliegen weg jagen?
Er reed laatst dus iemand met een Schwarzwalder bij de WRAN mee die een kam had. Ook niet echt een boog eigenlijk.
Je ziet het niet echt goed, maar is de meest linkse. Ik vond het echt heel gaaf staan.
Mijn bijrijdster hoopt stiekem dat zijn maatje een keer een pluk manen uit trekt. Of dat hij ergens achter blijft haken. Want dan heb ik een excuus :')
Afbeelding

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:19

Anoniem schreef:
Ook iemand hier die t korter dan fjordenboog geknipt heeft? Dus echt een soort kam maar dan zonder boogje?

Ja heb ik ook. Vind het ideaal!
In mn onderschrift staan wat foto's, nu laat ik het wat langer, ongeveer 10 cm blijft gewoon rechtop staan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:31

Mafje had met die korte manenkam geen last van vliegen, of ieder geval niet meer of minder dan anders, want ze stond vast 23 uur per dag in d'r eczeemdeken :D.

Wat een excuus betreft: misschien kan je bijrijdster zelf een onhandige schaaractie uitvoeren? }>

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:34

:oo
Dat zou ik echt niet waarderen :=

Jim heeft geen deken op nu. Heeft dan ook geen eczeem :D
Ik wil ook geen deken overigens. En dan is een bos manen (ook in vlechten) wel handig tegen vliegen.
Aan de andere kant, een paard met sportcoupe heeft het ook niet en die zijn er wel heel veel in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:45

Ik zou t dan echt bijna kaal willen scheren....

Marcella ga je je knollie verhuizen misschien?

Henkje leuk dat je ook weer meekletst, als je weer eens hier nabij rijdt gaan we samen???

Marije wat fijn dat je met Elmo zo lekker opbouwt. Maar ook nog zalig dat je met Jip ook nog lekker kan genieten...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:26

Zou voor mij wel beter zijn kan nu niks tot zeer weinig en betaal er veel voor.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:33

als je twijfelt dc....gewoon doen! groeit wel weer aan :)

vandaag lekker gereden, heerlijk, die rust in het bos.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:00

Wat een leuke foto.
Ik moet het stuk rondom Rheden ook eens beter gaan onderzoeken.
Kwam laatst vlakbij MiddenHeuven uit en toen dacht ik....'wat nu...'....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:32

Oh, EW, jaloers!
Ik ben vanavond gaan rijden en het was zó onaangenaam druk!
Elmo trok zich er op zich weinig van aan, maar het rijdt veel lekkerder als het rustig is in het bos.

Over afgeschoren manen kan ik niet meepraten.
Bij mijn hafjes vind ik hun lange manen juist zo mooi!
Overigens hangen Elmo's manen aan een kant en heb niet het idee dat er aan de 'blote' kant meer vliegen hem lastig vallen dan aan de manenkant. Dus helemaal kaal lijkt me dan ook geen probleem.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:52

Als het topic terug wat actiever wordt meld ik mij ook terug als kilometervreter in opbouw. Vroeger hier wel af en toe gepost over de ritten met mijn tinker geweest onder het zadel. Tegenwoordig rijd ik niet meer onder het zadel maar men ik enkel met mijn minipaard en ga gaan wandelen.

Mini in kwestie is een hengstje (merk je niks van aan de hand en voor de kar) van net 4jaar en 93cm groot, heeft nu de 7de aangespannen rit achter de hoeven. De kleine doet qua tempo niks onder voor de grotere paarden. Is echt een enorm turbo'tje... :')

Afstanden zijn nu rond de 5/7km nog maar met vandaag een uitschieter van 9,38km. 2 keer niks natuurlijk maar die is nog jong en pas beleerd, de afstanden komen wel dat bouwt zich steeds verder op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:54

Lori leuk heb je een foto van je mini?
Heb je dan een sulky?
Mij lijkt mennen ook leuk maar ik durf niet.
Althans niet met mijn pony die zou ik voor de kar niet vertrouwen. Zit er liever op hihi

Marije was t druk ja? Zeker veel fietsers ook??