[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:25

Mooie shoot, Robijntjah!
Zadels is inderdaad wel een dingetje. Recent een ander zadel gekocht voor mijn jongere paard, ik bleef onzeker in mijn Massimo trail (waar ik met een ander paard perfect tevreden mee was). Nu een Wintec endurance pro, smallere zit met steuntjes zonder dat ik opgesloten zit. Een heel ander gevoel, dus ik verwacht dat we daar fijne kilometers mee gaan maken. *\o/*

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:21

Anoniem schreef:
Barefoot heb ik gehad. Vind ze net iets breed en te groot in maat 2 op mijn pony.

Wat leuk dat je samen met Nelleke naar school kan. Is het ver rijden? Ga je er rijdend heen?

Het is zo'n 3,5 km rijden van de wei naar school. En daar ga ik rijdend naar toe. Moet ook nog een berg naar onder rijden en spoor over maar dat doet ze super . Hebben we al eens gedaan.

fabske

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:47

Goedemorgen allemaal,

Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar ook ik maak weer ritjes.
hetzij nog voornamelijk in de bak en om de 2 weken een klein rondje buiten.
Met een nieuw paardje gaan rijden en deze heeft nog geen conditie dus die bouwen we even op het gemak op.
evenals een sterke band zodat hij en ik straks een mooi team worden.
Tot nog toe gaat dat ook heel erg goed gelukkig.

DC wat balen dat je iedere keer zoveel pijn krijgt met rijden,
Ik ben benieuwd naar zo'n Christ zit er zelf ook over te denken die een te halen.
En wat betreft de barefoot je hebt wel echt verschil in de modellen over hoe ze zitten en tevens ook in de maten de ene zit is de andere niet.

Kinel wat leuk dat je met Nelleke gewoon te paard naar school kan zeg haha en dat ze het ook zo goed doet, kon ik maar te paard naar mijn werk.

Marcella wat vervelend dat je nu nog meer last hebt van je medische klachten en daardoor weinig kunt rijden, hopelijk kan je het met de tijd weer een beetje opbouwen.
en umh wat is een westernspook?
Ghost zadel denk ik dan??

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:36

Gisteren heerlijk gereden en wat was nelleke braaf. Dubbel genieten. Eerst even haar staart en manen gewassen voor vandaag. Konden gisteren ook weer normaal langs die wei met dravers lopen zonder gek gedrag van beide kanten.
Eerst vanmorgen even werken en dan gauw paardje poetsen en naar school vanmiddag. Benieuwd hoe ze het doet met stilstaan en foto's maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:17

Ja de Ghost heeft nu western model.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:09

Afbeelding
Nou wat hebben we geluk gehad met die foto's maken. Kwamsroog bij school en met foto's maken was het droog en onderweg terug een miezer bui gehad. Ze bleef super goed staan. Ben benieuwd.foto is van toen we net terug waten in de wei

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:43

Dag iedereen,

Graag zou ik me ook willen vervoegen in deze groep.
Ik ben Tine en samen met mijn hafje Arno ben ik de laatste maanden nogal wat kilometers aan het maken.
Voor mij is dit nog allemaal vrij nieuw omdat ik pas anderhalf jaar een trailer heb en ook eerst de nodige lessen nodig had voor zelfvertrouwen te kweken.
Maar nu houdt niets ons nog tegen!
Normaal gezien reed ik tussen de 15 en de 20 kilometer. Gisteren ben ik met een groep meegeweest en hebben we 42 km gereden met een gemiddelde snelheid van 11,5 per uur (maximum snelheid 31 km/uur)
Ik weet niet van mij haflinger, maar ik heb spierpijn van mijn nek tot aan mijn tenen.
Onderweg was ik een beetje aan het stressen of Arno dit zou volhouden, maar hij bleef altijd netjes bij, ondanks het hoge tempo. Ook was dit de eerste rit met hoefschoenen, wat ook super goed ging!
Vandaag laat ik hem maar gerust en mag hij zijn zin doen op de wei. :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:08

Welkom Tine .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:54

Welkom.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:36

Ik wil me ook graag bij deze groep komen voegen :D

Op het moment rij ik het paardje dat op mijn profielfoto staat. Dat is een hele leuke freiberger waar ik graag lange ritten mee maak. Nu op het begin van de zomer zitten we rond de 15 km per keer. Met een vroeg uitschieter van 31 afgelopen zondag.

Deze zomer weer lekker opbouwen! Ook staat er over een paar maandjes een trektocht van een dag of 5 op de planning.
Grote kans dat ik die mits ik met mijn nieuwe paardje (dat ik over een maand ga ophalen <3) een goede band heb ga rijden!

Als er trouwens iemand in het mooie zuid-limburg een rit wil maken hou ik me altijd aanbevolen!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:55

Ik woon in Noord-Limburg . En geen trailer.

Vanmiddag korte ronde van 8 km gemaakt omdat m'n dochter thuis was vanmiddag. Hopen dat het weer volgende week meewerkt zodat ik weer lekker Duitsland in kan. Heb m'n stickers voor het kenteken weer en nu kunnen we weer zonder zorgen bij die Nachbarn gaan rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:10

Kom uit Zuid-Holland en geen vervoer en ook niet alleen te laden.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:53

Vanmorgen was ik al om vijf uur wakker. Maar heb weten te blijven liggen tot even na half zes. Opgestaan en naar mijn paardjes. Beetje hooi en in de tussentijd poetsen. Daarna zadelen en weg. Wat was het heerlijk rustig en genieten. We hadden er beide zin in. Nu lekker genieten op het gras en later deze week kijken dat we Duitsland weer gaan verkennen. M'n stickers zijn binnen dus we mogen weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:01

Oh heerlijk, wat was jij vroeg op pad!!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:56

Daar kan ik extra van genieten DC . Zonder dat ik extra op mijn hoede moet zijn voor honden. En het was heerlijk vanmorgen. Windstil

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:32

Hier weer in de bak gereden met testzadel ga hiermee niet buitenrijden vlieg er iets te makkelijk eruit. Stond een vrijdag ineens naast mijn paard in plaats van dat ik erop zat. Had in galop een rechts/links/rechts discussie en hij sprong iets te makkelijk weer terug waar ik niet op gerekend had.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:00

Welkom nieuwe mensen!

Hongarije is schitterend met paardrijden inderdaad.
Ik ben vanuit siofok gaan rijden toen
Paarden stonden op een mooie stal daar echter viel ik met paard en al heuvel af.
Paard kreupel ik gekneusd en ik moest hem maar gewoon rijden van die mensen uhm nee niet normaal...

Maar verder qua natuur schitterend.

Zelf rijdt ik een paardje wat dicht bij de duinen staat echter zijn we nog conditie op aan het bouwen.
Dus weet ik nog niet of en wanneer ik daar heen ga.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:59

Vanmorgen had ik zeer weinig zicht met rijden. Het zat potdicht. Maar wel mooi om te rijden. Had ik een nieuwe bodyprotector gekocht zit hij nergens naar met rijden. Staat nu klaar voor retour. Gelijk andere besteld. Daardoor niet heel ver geweest.Afbeelding
Dit was mijn zicht voor vertrek om 6.15u

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:58

Wauw dát is mistig, wel mooi!

Wij vandaag een staprit. Van de week 2 draf ritjes gemaakt.
het was goed heet, en aardig wat vliegend gespuis helaas.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:30

Bij die mist lijkt het net of het dan extra stil is in de bossen. Wel heel mooi dan die stilte en rust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:31

Ja dat is prachtig. Ik kan ook wel genieten van het bos met een zacht miezertje of als t juist net geregend heeft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:04

Ik was dit topic helemaal kwijt :oo :o
Na wat wedstrijden en lesweekenden afgelopen weekend eindelijk weer een rit gemaakt.
We waren er allebei hard aan toe en we hebben er enorm van genoten. Heerlijk 15 km met een lang teugeltje gereden, even hard gegaloppeerd, veel gestapt, gewoon lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:03

Heerlijk! wat een leuke foto's ook.
En een lekkere bos met manen..

Mijn zojuist helaas een stuk manen afgeknipt en getrokken. Hij had een deel afgeschuurd, zag er zo raar uit... dan maar een sportcoupe.

Ook lekker gereden vanochtend, rondje van 2,5 uurtje. Lekker veel draven, t was nog erg lekker in t bos.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:11

Nog een maandje en dan gaan wij ook een week naar het bos :+:
Had de jouwe erg lange manen?
Ik vind het zo'n gedoe, al dat haar. Er deed pas een Schwarzwalder fuchs mee met een wedstrijd en die had een fjordenboog. Was echt heel gaaf :j
Maar dat durf ik dan toch weer niet. Lijkt me wel heel stoer. Maar ook wel zonde. Aan de andere kant... Het groeit ook weer aan. Toch....? :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:18

Nee hoor, mijne had ze halfweg de hals ongeveer. Wel vrij dikke manen.

Zo'n boog zit ik ook wel eens aan te denken, en dan ook echt kort...maar ben ook bang dat ik spijt krijg,hahahah