Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanowa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:50

Fijn dat het weer de goede kant op gaat chouchou!

Wij gaan zo weer even een ritje maken op de loenermarkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:55

Wat fijn Chouchou!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:31

Fijn Chouchou!

Ik heb gisteren een ander zadel binnen gekregen voor Elmo.
Die doet aan bodybuilding volgens mij, ben in december begonnen met een rode boom en sinds 2 maanden een witte in mn wintec en nu merkte ik alweer dat het zadel van voor te hoog kwam.
Alleen in de gewone wintec kun je niet breder dan de witte boom, dus nu via MP een wintec wide gekocht met 2 voorbomen erbij, een maat breder en 2 maten breder dan de witte.
Gisteren gepast, ligt echt supermooi op Elmo. Vanmiddag even een rondje mee rijden. Hij kan nu nog 3 maten breder worden, ik hoop dat hij voor die tijd wel klaar is met ontwikkelen :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:10

vandaag 10 km gemend, paard liep superfijn, helaas minde rprettig het rondje begonnen....

er was op de snelweg een ongeluk gebeurd, dus alle auto's slaan dan de afrit bij De Steeg er af en gaan binnendoor. Dikke file op de weg waar ik heen wilde. Omdat dat niet veilig zou zijn, omgekeerd en de andere kant op. Dan rijd ik met koets dus terug naar huis, waardoor mau denkt, goh, naar huis, ik moet afslaan. Waren net bezig met terugsturen, komt er een ford transit (grote bus) langsgescheurd, snijdt ons af ook. Ik schrok, wordt woest en sla met de menzweep op zijn dak. (niet slim, maar ja, in "the heat of the moment"). Auto stopt, en kwáád dat de bestuurder was!
mja, dat was ik ook. Vriendin op de bok gelaten, ik naast het paard gaan staan om hem vast te houden en toen begon de schreeuwkannonade. Ik vertelde hem even dat het paard nu maar 2 kanten op had gekunnen....tegen de bus, of in het lint. beide opties maakten dat ik geen paard meer zou hebben! thank god dat Mau daar niet voor koos trouwens, die heeft als enige zijn hoofd koel gehouden.

ik moest mn paard dan maar beter opvoeden, hij had echt géén idee wat paarden konden doen (dat gaf ie trouwens wel toe). heb m maar verzocht dat ie dat maar eens moest opzoeken. tuurlijk ook schade op zijn net nieuwe bus, werd ie weer boos. heb m mijn tel nr gegeven, ik heb de zijne. daarna gelukkig wel super fijn gereden en alleen maar fijne mede weggebruikers tegengekomen.

dochter van stalhouder kwam nog naar buiten. In de 8 jaar da tik daar sta heeft ze me nog nooit boos gezien, ze heeft besloten nooit ruzie met mij te maken :')

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:13

Wat een verhaal, EmptyWords.. Helaas zijn er inderdaad heel veel mensen die helemaal niets van paarden weten. Maar om dan zo onvoorzichtig te doen is natuurlijk wel aso van hem.

Ik heb maandag en woensdag weer een klein rondje gemaakt. Vandaag helaas werken en morgen heb ik TREC les. Zondag weer werken, maar maandag (2e Pinksterdag) gaan we (voor het eerst) met het vrachtwagentje van een weidegenoot op pad om in een andere omgeving een wat langere rit te maken :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:40

Ik vergeet nog steeds 9 van de 10 keer mijn edomondo aan te zetten.
Gisteren gelukkig toch aan gedacht:

Afbeelding
Afbeelding

Ook nog een mooie zonsondergang foto gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:17

Wauw! Ziet er wel heel mooi uit!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:47

Heerlijke plaatjes!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:08

Wauw, super mooi!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:40

Prachtig!

Vandaag een bijkletsritje gehouden met de buurvrouw van mijn vorige stal. Veel gestapt dus :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:20

Ik ben vandaag voor het eerst samen met een weidegenootje en onze paarden met haar vrachtwagentje mee geweest om eens in een ander gebied te rijden. Ik vond het best spannend, maar het is allemaal goed gegaan :D Heerlijk gereden, wat is het gebied daar prachtig zeg..!
Endomondo-kaartje en gegevens even van weidegenootje gekopieerd, want de batterij van mijn (bejaarde) telefoon liep op het eerste deel van de rit al leeg. Ik heb net nog wel handmatig bij mijn Endomondo-rit de kilometers nog opgeschroefd naar wat we hebben gereden.
Onderweg tijdens de rit voor een lunch nog een tussenstop gemaakt bij een restaurant waar de paarden zolang in een grote bak konden lopen. Dus al met al een heerlijke dag :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:46

Ah dat rondje is inderdaad prachtig! Jammer dat de strand opgang daar zo vreselijk is alleen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:21

Even snel reageren want niet echt tijd om uitgebreid te typen, heb wel alles belezen.

Wij hadden vandaag een bejaarden rit, 8km in 1u50 :)) . Was een pinkster puzzelrit met lente them, veel stilgestaan om de vragen te lezen en te beantwoorden. Bente vond t maar saai :)) Wel een ton snoepjes gewonnen :)F

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:34

Haha, wat leuk!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:50

Afbeelding

Ook naar het bos geweest. Kennisje op Jip, haar dochter op hun eigen haf en ik op Elmo!
Veel gestapt, kennisje rijdt niet zo vaak meer en Elmo heeft nog niet zo heel veel uithoudingsvermogen.
Elmo's eerste bosrit met meer dan 1 ander paard. En wat was hij braaf! Lekker aan een ontspannen teugel, super blij mee!
Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:54

Wat fijn, marije_jiplover! Leuk zo met 3 Hafjes.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:26

Wat komen er heerlijke ritten voorbij. Leuk al die hafjes!

xxVon, dat klinkt ook heerlijk! Soms is het ook wel eens lekker om gewoon een luie rit te hebben, vooral als je daarbij nog mag puzzelen!

Hier kun je inderdaad heerlijk rijden, het enigste wat ik mis is het strand. Maar daarom doen we af en toe een paar dagen strand.

Ik doe volgens mij niet echt mee met de challenge. Rijd heel veel in het bos (niet alleen met mijn eigen paarden maar ook van de springstal waar ik werk) maar vergeet vaak mijn app aan te zetten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:43

Vandaag eindelijk weer buiten kunnen rijden. Maar Caj was vreselijk hectisch. Het begon al bij het uit de paddock halen. Dus niet zo ver als ik had gewild en ook niet zo snel. Maar goed, toch 13 km bij 6,3 km per uur. Heb ik er maar een oefeningenrondje van gemaakt en het rustig aan gedaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:19

Nog even een vraag: kun je bij Endomondo onderscheid maken als je met verschillende paarden rijdt? Ik laat nu alleen de Endomondo mee lopen als ik op mijn merrie rij, want ik wil weten hoeveel km ik met haar maak. Maar bij mijn andere paarden doe ik dat dus niet, want anders zie ik niet meer hoeveel km ik met haar heb gereden. Maar ik zou het lekker vinden als ik het per paard kan bijhouden.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:48

Fabster schreef:
Nog even een vraag: kun je bij Endomondo onderscheid maken als je met verschillende paarden rijdt? Ik laat nu alleen de Endomondo mee lopen als ik op mijn merrie rij, want ik wil weten hoeveel km ik met haar maak. Maar bij mijn andere paarden doe ik dat dus niet, want anders zie ik niet meer hoeveel km ik met haar heb gereden. Maar ik zou het lekker vinden als ik het per paard kan bijhouden.

Je zou (maar dan telt het niet voor de bokkers bokaal challenge) per paard je training op een andere sport zetten. Op de website kan je dan onderscheid maken per sport

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:53

Oh ja. Dat is nog wel een goeie. Kan ik het per paard bij houden!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:50

xxVon leuk zo'n puzzelrit, weer eens wat anders! Lekkere prijs :)

Fijn dat het ritje met de 3 haflingers goed ging, Marije!

Vandaag een leuk ritje gemaakt samen met Karen (Kaatje_S) die op de fiets mee was! Omdat we de laatste tijd alleen maar naar de kliniek moesten als we met de trailer weg gingen (en het trailerladen daardoor ook slecht ging), wilde ik even wat afwisseling bieden en op een net wat ander stuk gaan rijden. Normaal ook prima te bereiken te paard, maar in deze opbouwfase zullen we daar voorlopig nog niet komen, dus leuk voor nu! We zitten nu op 10 drafminuten, gaat goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje onscherp, maar is ook moeilijk op een bewegende fiets :D
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:01

Eindelijk weer een aardige rit kunnen maken. Helaas hebben ze wel veel zandpaden óf weggehaald of verhard met puin ivm de ruilverkaveling. Dat haalt wel de snelheid uit mijn ritten van en naar het bos, helaas. Maar goed, toch lekker onderweg geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:26

xxVon schreef:
Wij hadden vandaag een bejaarden rit, 8km in 1u50 :)) .

Dank je wel ^)

Afbeelding

_O-

Maar het was toch leuk :Y)
Stukken gingen echt supergoed mbt zijn headshaking, andere stukken had hij wel last maar hij liet zich er niet van door de wijs brengen want hij bleef op een tempo van 5-6 km/u.. heerlijk :D

Eergisteren ook een klein ritje gedaan

Afbeelding

En vorige zondag met de lange lijnen, deze heb ik achteraf ingetekend want mijn gps wilde niet aan en ponylief was zo vrolijk dat ik eigenlijk mijn 2 handen wel nodig had :')

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:48

Wij zijn een weekendje naar Drenthe. Wat kun je hier fijn rijden! Brede, vlakke paden en vrij veel rechte stukken. Wat een verademing als je het Schoorlse bos/duin gewend bent. Nu snap ik ook dat mensen zo lekker up-tempo in het bos kunnen rijden en trainen voor bijv. endurance. Dat kan bij ons gewoon niet.

Afbeelding

Afbeelding