[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:54

Nou voor iedereen die het nu even tegenzit veel sterkte en beterschap. En degene die nu wel even rijden plezier gewenst.
Wilde nelleke poetsen vandaag maar was veel te doen op de wei dus dat allemaal eerst gedaan en dan is de tijd zo om. Dus het varken maar weer op stal gezet ipv een haflinger. Hoop volgende week droger is dat ik weer wat kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:02

ja die nattigheid is verschrikkelijk. word er ook compleet simpel van.
ben je eindelijk weer lekker aan t trainen, moet je weer stoppen door dat *****weer...

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:53

Jeetje wat een narigheid allemaal... Hopelijk snel weer vrolijk en fit.

Ja de nattigheid is echt vies. Hier ook wel twee weken wat rustiger gedaan met vorst en blub. Vandaag wel goed 3 uur gereden.

Hopelijk morgen tussen het werk door nog even.

Zaterdag word weer flink shipsweert

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:03

:(:) Robijn sterkte met je relatiebreuk.

En Marcella ook een knuf voor je gezondheid :(:)

Beterschap voor Smurf!

Ik rijd ook niet heel veel in het bos. Jip had zo achterlijk gedaan in ons overdekte paddockje (rollen, opspringen met een halve schroef en flikflak bok en weer neerstorten en rollen en dan herhalen van de voorgaande stappen :+ ) dat hij zijn knie of lies verrekt had.
Hij loopt nu weer goed, en ben weer aam het opbouwen.
Wat niet zonder het nodige protest en gebokkesprong gaat, clown...

Elmo heeft me er op onze tweede bosrit zo genadeloos afgebokt, dat ik die nu eerst nog wat meer doorrij in de bak en probeer tussen al het klereweer door een beetje consistent te krijgen en dan gaan we weer op pad. Ben er na de val wel weer meteen op gegaan en nog een eindje gedraafd ook, maar daarna alleen nog aan de wandel in het bos geweest, niet meer op zijn rug.
Door het weer en mijn drukke werk rijd ik te onregelmatig en dat is voor hem nog moeilijk merk ik.
Als ik een week echt om de dag kan rijden, gaat het super. Maar als ik dan weer een paar keer laat ben en alleen kan longeren, is de eerste keer rijden echt weer even zoeken naar alles.
Komt wel goed, hij doet zijn best. Maar heeft even tijd nodig.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:25

Verstandig. Beter inderdaad gewoon wachten tot je weer regelmaat er in kan brengen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:42

Zit hier dan ook dat ik misschien een beslissing moet gaan nemen over de huidige stal. Hoewel ik hier super staat met pony. Is het voor mij geen oplossing. Heb ook zitten denken of ik niet iemand tegen betaling zou kunnen laten mesten voor mij, maar dan wordt het alsnog erg prijzig. Verzorgster vind ik geen optie wegens slechte ervaringen. En daarbij pony blijft erg gevoelig lopen op het equipack hoewel het stukken beter is dan de kleimodder. Maar met cushing moet ik ook rekening houden met een dunner wordende zool.

En als je ooit bij een stal heb gestaan in de buurt van bos mis je het nu wel heel erg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:30

Lastig hoor Marcella!
Sterkte met je lijf en met die keuze.
Ik heb een super bijrijdster/verzorgster die tijdens de vrieskou overdag een keer naar stal ging, ook als het niet haar dag was, om Jip een extra emmer bietenpulp te voeren.
Echt helemaal super. Jammer dat jij slechte ervaring hebt met verzorgers.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:08

Hier dit jaar weinig kilometers gemaakt.

Helaas nare tijd gehad.
En vervolgens bezig met verhuizen om te gaan samenwonen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:16

Zo opendag gisteren en vormsel vandaag achter de rug. Was beide leuk. Nu hopen op mooi weer aankomende week en dan kan ik mijn varken weer eens poetsen en zadelen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:23

Had vanmiddag dus ineens een ¨bloedneus¨ is alleen slijm wat loskomt uit de bijholtes schrok dus wel even vanmiddag. := -O-

Maar paard weer iets schoner kunnen krijgen dan hij was. :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:09

Zo vandaag eindelijk nelleke weer eens een grote poetsbeurt gegeven en daarna nog aan de longe. Wei was droog genoeg op een enkele plek na om weer even aan de slag te gaan. Ze was lekker relaxt . Hopen dat we morgen dan even lekker stukje kunnen rijden maar heb er een hard hoofd aan. Maar vandaag nemen ze niet meer af. Zeker 1.5 uur aan het poetsen geweest. Maar na het longeren was ze weer vies. Gelijk rollen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:13

Haha dat is altijd :D
Varkens :D

Ik heb vandaag maar een klein rondje gedaan. Jim liep op eieren op het harde en ik heb keelontsteking (weer :\). Voornamelijk gestapt en een klein stukje kunnen galopperen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de Duitse bunkers in het gebied
Afbeelding

Het waaide erg hard :))
Afbeelding

En toen nog een uurtje op de wei terwijl ik de stallen heb gemest, boel aangeveegd, zadelkamer opgeruimd. Verschil moet er zijn :+
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:28

Balen van je keel, Amanda!
Ja de wind viel me hier ook tegen ja.
Heb vorige week zondag een blije stuiterbalsenior uitgelaten. Hij liep weer 100%, voor zover dat kan met de artrose die hij ook heeft. Dus een mooi stevig zandpad opgezocht in het bos en hem maar even laten lopen.
Dinsdag is mijn bijrijdster ook weer geweest en toen deedhij tenminste weer normaal.
Gisteren weer een rondje gedaan van een km of 7, op Jip en met Elmo aan de hand.
Misschien dat ik morgen ook nog een rondje ga, als de voorspelde regen een beetje meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:16

beterschap amanda. wel lekker gereden dus.!

kinel ook zon varken,hahaha....heel herkenbaar.Ik heb sinds kort een magic brush en ben daar wel heel blij mee

Marije, ik duim voor je dat t morgen droog is.Of in elk geval, gewoon redelijk weer.

Ik heb vandaag uurtje of 3 gereden. lekker wel. Alleen merk ik dat meneer heel moeilijk 1 kant inbuigt, dus misschien toch even naar laten kijken weer...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:24

Magic brush werkt hier maar iets het beste werkt nog de slang erop en shampoo.

Misschien dat er hier ook nog mensen zijn die ervaring hebben met deze stal.
[ED] Stalling Nispen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:30

Ja die magic brushes zijn idd heel fijn. Heb deze ook gebruikt . Maarja je weet hoe ze zijn na poetsbeurt en longeren. Dan krijg je playtime en rollen maar!!!!!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:14

Zo eindelijk is het dan gelukt om weer eens wat km te stuiteren. Teveel energie en opfokken als ze niet met andere paarden meekan. En ja die wind speelt natuurlijk ook mee. We kwamen tot twee keer toe een groepje Ruiters' tegen dezelfde ook nog en ja madam wilde mee maar baasje zei nee. Zo verder wel lekker gereden de momenten dat ze wel normaal kon doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:32

Heb sinds lange tijd weer eens even kort in de bak gereden pony was heel erg braaf. <3 :+:

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:00

ik ben eindelijk weer t bos in geweest, lekker 16 km gereden. zodra meneer lekker opgewarmt was, was ie niet meer te stuiten, hij wilde hard, harder hardst

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:24

Zondag was het een stuiter rit maar vandaag heeft madam zich zo netjes gedragen . Het ging heerlijk en super goed. Heb er verder niks op in te brengen als dat we weer heerlijk onze 17 km's gereden hebben. Hopen dat het zo blijft. Nu de wei nog wat droger zodat dochterlief kan doorpakken met galopperen aan de longe. Wilt ze zelf ook graag.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:24

Nou het mooie weer is gekomen. Ondanks weer even stil gestaan te hebben mochten we vandaag weer gas erop zetten. Zijn dikke drie uur weg geweest en zo'n 18 km gemaakt.ze had af en toe haast maar heerlijk gereden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:58

Toch nog lekker 13 km kunnen rijden. Het leek wel lente vanmiddag!
Hopen dat het zaterdag ook zulk mooi weer is :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:32

Het zou voorlopig mooi weer blijven dus we kunnen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:48

Ik heb van de week ook weer lekker gereden en gelijk een nieuwe route gevonden, erg lekker...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:04

Ik heb nog niet buiten gereden omdat beide paarden nog revalideren maar als ik zo jullie verhalen lees en kijk naar het mooie weer denk ik maar 1 ding: IK WIL OOK. Geduld, gaat vast komen.