Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:30

xxVon schreef:
ja! jouw heb ik ook gezien, je stond namelijk met je paard voor het secretariaat. Ik dacht nog "leuke naam" wishful victory geborduurd op je deken.

Dankjewel :)

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:38

Nee nog niet. We gaan er toevallig morgen heen :D
Ben benieuwd. Lijkt me een prachtig stukje natuur!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:40

Ook met een huifkar rit? Het is een mooi eiland! Ik kom er bijna elke dag, ik werk er ook nog eens.. op de Idahoeve.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:43

AlexVB schreef:
xxVon schreef:

In klasse 1 max 13 km/h

Fout. Voor je 3 WP is de max snelheid 13km/h. tussen de 13km/h en 15km/h krijg je 2 WP. Boven de 15km/h wordt men gediskwalificeerd.

Dus heb je harder gereden dan 13km/h krijg je nog 2WP.

ja vooruit als je het zo bekijkt. Maar boven de 13km/h rijd krijg je geen wedstrijdpunten voor de snelheid en beland je dus ergens onderaan de klassering.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:48

Helene83 schreef:
Ook met een huifkar rit? Het is een mooi eiland! Ik kom er bijna elke dag, ik werk er ook nog eens.. op de Idahoeve.

Oh wat leuk! Nee we gaan wandelen en lunchen en verder weet ik eigenlijk nog niet. Misschien naar 1 van de musea.
Jammer dat je er niet te paard kan komen.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:54

Kiwi en Githa moeten morgen weer voor de huifkar voor een groep..
Misschien kom je ze wel tegen.

Ja inderdaad jammer dat je er met je paard niet op mag! Uitgezonderd de trekpaarden van de Hitsaert voor de ritjes. Heel veel plezier!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 06:46

Gaef Helene!

Je bent gewoon te fanatiek voor je klasse Simone :)) Lijkt me wel enorm moeilijk, trainen op gem. snelheid verlagen ipv snelheid verhogen...

Gisteravond nog even naar strand geweest. Ons friesje ook mee, was echt ff lekker. Waren er pas rond half 9, dus uurtje gereden. Vond ik zelf ook zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:34

Wij wouden ook naar het strand rijden maar toen ging het regenen.. :(

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:45

xxVon schreef:
ja vooruit als je het zo bekijkt. Maar boven de 13km/h rijd krijg je geen wedstrijdpunten voor de snelheid en beland je dus ergens onderaan de klassering.

In de K1 is je klassering toch niet zo belangrijk. Het gaat erom om je punten te halen voor de K2 en hoger. Tenminste dat is mijn gedachtegang..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:54

xxVon paar pagina's terug vroeg je over het tomtom horloge. Als je je horloge aan de comp aansluit dan kun je ergens instellen dat die automatisch naar Endomondo gaat.

Wij staan weer sinds zondag, op het weiland dus gisteren een klein rondje gemaakt vandaag een grotere denk ik. Ik zie ineens dat ze een stuk stabieler in de snelheid blijft. We moeten nog even paar keer 22 km rijden voor wateren.

Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:58

Beetje late reactie.
Maar idd, het is echt superleuk om met een handpaard het bos in te gaan tijdens het rijden en lekker efficient, 2 beweging geven ipv 1 in dezelfde tijd.
Als handpaard heeft Elmo nooit problemen gegeven, als ik erp zit vindt hij nog veel spannend, maar we maken kleine stqpjes en het gaat steeds beter.
Steedsmeer lol met die knol, ipv stress :D

Ii ben wel hel benieuwd of het straks andersom ook wil lukken, dus rijdens op Elmo en dan opa Jip mee aan het touw. Dat zou ik wel gaaf vinden, zo kan Jip als hij straks echt oud is toch nog onbelast mee naar het bos even de benen strekken. Maar dwt vergt nog wel wat oefening, zowel van Elmo als van Jip :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:05

Ik ben wel benieuwd hoe je dat opgebouwd hebt?
Ben je gewoon gaan rijden, of eerst in de bak geprobeerd? Wat voor touw gebruik je? En wat als je handpaard een stuk langzamer of sneller loopt, of erger omdraait ? :P

Wil het ook graag proberen maar durf niet zo goed :o

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:28

JoycexEnya schreef:
xxVon paar pagina's terug vroeg je over het tomtom horloge. Als je je horloge aan de comp aansluit dan kun je ergens instellen dat die automatisch naar Endomondo gaat.

Wij staan weer sinds zondag, op het weiland dus gisteren een klein rondje gemaakt vandaag een grotere denk ik. Ik zie ineens dat ze een stuk stabieler in de snelheid blijft. We moeten nog even paar keer 22 km rijden voor wateren.

[ [url=m/WD8cDW.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QChTNr.png]Afbeelding[/url] ]

Oké bedankt zal vanavond kijken of in get voor elkaar kan krijgen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:31

AlexVB schreef:
xxVon schreef:

In de K1 is je klassering toch niet zo belangrijk. Het gaat erom om je punten te halen voor de K2 en hoger. Tenminste dat is mijn gedachtegang..

Waarom? Is klasse 1 dan geen volwaardige wedstrijd? Doe je pas mee in de endurance sport als je klasse 2 rijdt? Een klasse 1 goed uitrijden is in mijn ogen net zo nuttig als hogere klasses, dat laat zien dat je je paard kwa tempo onder controle hebt en kan plannen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:35

Ik ben begonnen door met Elmo aan de hand te gaan wandelen door het bos.
Dat hij de weg een beetje kende en het terrein en dat hij moest wachten bij hekken, dat soort zaken.

En daarnaast haalde ik ze samen uit de wei, dus 2 paarden tegelijk, dus op die manier waren ze ook al gewend om naast elkaar mee te lopen.
En dat heb ik uitgebreid met een blokje om wandelend met in elke hand een paard.
En toen ben ik het gewoon gaan proberen. Het eerste rondje begon ik er gewoon naast, zoals ze gewend waren, alleen had Jip dan zijn zadel op. In het bos na het eerste hek opgestapt en een klein rondje door het bos gereden in stap. Véél tegen ze praten. Vertellen dat ze braaf zijn en hoe goed ze het wel niet doen, etc. En terug naar stal (is ong 1 km van stal tot bos) er weer naast.
Toen dat goed ging, rondje uit gaan breiden naar langer. En terug er niet meer naast. En daarna heen er ook niet meer naast. En dan ook een keer een paar meter draf. En dan blijk je in draf dus idd goed te moeten managen dat ze naast elkaar blijven lopen. Dus steeds kleine stukjes draf en dan weer een eind stappen. En ook dat weer uitbouwen. Inmiddels hebben ze geleerd zich aan elkaar aan te passen en hoef ik niet continue meer bij te sturen, heb ik een relatief ontspannen touw vast waar Elmo aan loopt. Alleen na de galop wil Elmo nog wel eens erg blij worden, dus daarna stappen we altijd een poos om weer even terug te schakelen.
Het is wel heel grappig, want soms zie je gewoon aan die koppies voor je dat ze 'aan het overleggen zijn' en ja hoor, dan gaan ze ineens samen versnellen ofzo. Maar omdat ik Jip al járen ken en Elmo ook begin te kennen, zie/voel ik het aankomen. En ach, als we op een veilig breed pad zijn zonder mederecreanten in het bos, mogen ze ook wel eens even dollen samen.

Ik ben begonnen met een touwhalster en leadrope van 4 meter. Toen we ook gingen draven bleek dat ik met het touwhalster niet genoeg stuur/rem had, dus toen met hoofdstel en bit gaan werken en dat doe ik nu nog steeds. Wel nog steeds niet leadrope van 4 meter, dat vind ik een prettige lengte. Heb het zoontje van een stalgenote een keer op zijn pony als handpaard gehad aan een longeerlijn en dat vind ik te lang. Dan heb je zo'n massa touw bij je wat je toch niet gaat gebruiken. Maar 4 meter is wel lekker, dan kan je in stap ook wat lengte geven en het handpaard een beetje op zijn eigen benen laten lopen. Of als 1 van de 2 ineens stilstaat, heb je ruimte om mee te geven.

Ik heb ook altijd een (dressuur)zweep bij me, die ik in de andere hand heb als het handpaard. Als ik hem moet ondersteunen met een zweephulp doe ik dat altijd over Jips rug heen. Elmo reageert nl nogal fanatiek op een zweepje. Ik rijd hem meestal zonder en met longeren heb ik vaak ook alleen een dressuurzweep in mijn hand. Zweep aan zijn kant in mijn hand is voor hem continue reden om hard te willen, omdat hij het ervaart als aangespoord worden.

Kwa tempo, dat is kwestie van oefenen. Elmo stapt meestal uitzichzelf langzamer dan Jip. Dus die heb ik dmv stem- en zweephulp geleerd dat hij bij moet blijven (en Jip probeer ik een beetje aan Elmo's tempo te laten aanpassen uiteraard). Kwa omdraaien, dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat de rem er bij Elmo ineens opgaat als hij moet poepen.
En in het begin had Elmo er met draven een handje van om voor Jip uit te willen draven en hem dan de pas af te snijden. Heb toen dus met draven het touw heel kort vast gehad, dat hij leerde naast Jip te blijven. Ik reed dan Jip op mijn linkerhand en had in mijn rechterhand Elmo. Inmiddels kan ik hem veel losser vasthouden tijdens het draven en blijft hij wel netjes naast Jip. En dan heb ik meestal met beide handen de teugels vast en ook met beide handen de leadrope.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:37

Ik ben met handpaard meteen naar buiten gegaan. Eerst het pad naast ons land op en neer en drafje was zo braaf. Daarna een grote ronde gedaan met galop. Mijn rijpaard is sneller dan het handpaard ik heb een zweepje mee om haar aan te tikken. Omdraaien doen ze denk niet snel. Ik gebruik een leadrope als touw. En die maak ik vast aan het zadel, als er wat gebeurt is die zo los.

Edit: daarvoor hen ik het handpaard een paar keer naast de fiets meegenomen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:40

Ontzettend bedankt voor je heldere en uitgebreide uitleg! _/-\o_

Wandelen doe ik met beide al veel, ook tegelijk idd 1 in iedere hand.
Slim idd gewoon opzadelen er naast lopen en dan opstappen.

Ik ga opzoek naar een leadrope! En ga het gewoon proberen!
In het begin gewoon alleen stappen.

Leadrope aan het zadel maken durf ik niet, laat liever los dan dat ik omgetrokken word met pony en al.

Super bedankt!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:13

Mijn handpaard schrikt bijna nergens van en al helemaal niet met z'n tweeen haha, maar me handen zijn nogal vol met touw teugels en zweep :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:15

Die van mij schrikken ook bijna niet samen, maar stel dat het gebeurt.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:48

xxVon schreef:
Ik vond t al 100 keer beter dan in Leersum twee weken geleden en de gaten vielen toch wel mee?
Nope die van mij heeft een boog. Vond deze net op Facebook.

[ [url=m/5cD1gD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En m'n prijs :)
[ [url=m/cz2qBl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dacht ik ik je misschien nog wel gezien had, maar dat was nummer 41 met een fjord hihi. Die had wat langere manen, vandaar de vraag haha.

Crazymel schreef:
e wat leuk von jou fjord wel gezien Simone jou geloof ik niet jammer zeg dat je te snel was.
Hier ook de 30,5 gereden wat een lekker weer was het he! En mooie route ook

[ [url=m/cxyolf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/okTopC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu ik de foto's van jou op Facebook zie verschijnen, heb ik je wel zien lopen geloof ik haha.

Wat leuk Helene83! Mooie foto's! :D

Jaan81 schreef:
Gaef Helene!

Je bent gewoon te fanatiek voor je klasse Simone :)) Lijkt me wel enorm moeilijk, trainen op gem. snelheid verlagen ipv snelheid verhogen...

Gisteravond nog even naar strand geweest. Ons friesje ook mee, was echt ff lekker. Waren er pas rond half 9, dus uurtje gereden. Vond ik zelf ook zat.

Dat zou kunnen haha, maar het tempo van mijn rijmaatje ligt ook wel iets hoger dan die van Casanova. Zondag al helemaal.. Hij kon het op een gegeven moment niet meer zo goed bij benen, daarom heb ik een stuk alleen gereden. Als ik hen later niet meer tegen was gekomen, was ik denk ik ook op tijd binnen geweest. Het is inderdaad ook wel lastig. Ik heb ook nog niet zo'n digitaal horloge. Elke keer op je telefoon kijken is ook niet alles.
Ik zou ook graag klasse 2 willen starten, puur omdat mij dat veel relaxter lijkt dan klasse 1.

Heerlijk dat je zo het strand op kan, lijkt mij ook zo lekker!

AlexVB schreef:
xxVon schreef:

ik ben ook wel benieuwd wat je gedachtegang hierachter is :)

Knap hoor, rijden met handpaard! Ik doe het je niet na... eeeh.. ik kan het je ook niet nadoen hihi :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 11:16

Oh rijden met handpaard, dat is leuk inderdaad! Deed ik ook voor mijn ruin op pensioen ging, mijn handpony is wel een stukje kleiner dan degene waar ik dan op reed, dat is voor je gevoel misschien wat minder eng.
Ik ben er destijds mee begonnen omdat mijn handpony heel fijn was op buitenrit, maar mijn rijpaard een watje was dat niet alleen durfde. Dus in plaats van dat ik dan steeds iemand mee moest vragen nam ik gewoon een handpaard mee. Mijn grote kan niet zo groot draven en die kleine wel, dus dan zat ik soms met de grote in galop en dan draafde het ukkie ernaast, zag er lekker stom uit :') . Maar verder ging het prima.
1 keer gehad dat het rijpaard aan de kletter ging, toen heb ik het handpaard los gelaten. Paard stil gezet na een tijdje, omgedraaid en toen kwam ukkie er in een rustig galopje achteraan. Verder altijd goed gegaan, ook door het dorp enzo. Ik ben begonnen met een halster, toen touwhalster gedaan omdat ik het gewone halster vaak scheef trok richting het oog als ik moest corrigeren. In het dorp met een hoofdstel.
Het is wel prettig als je het rijpaard in gewone situaties met 1 hand kan sturen, mocht je handpaard dan een keer een gekke beweging maken krijgt je rijpaard niet gelijk een ruk in zijn/haar mond.

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:30

Ha, wat grappig om te zien.
DIe van jou lopen ook precies 'in de pas' met elkaar.
Heb dus zaterdag wat foto's laten maken en viel me op dat zij ook heel vaak netjes gelijk lopen.
Zou dat komen omdat ze zo dicht naast elkaar lopen?

Ik vind het in elk geval een leuke manier van rijden zo, lekker met mijn 2 kerels op stap.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:33

Ja ik ga het ook echt proberen.
Die van mij zijn even groot, en gaan normaal ook regelmatig met zn tweeën op buiten rit, ik op de een, bijrijdster op de ander.

Dus wat dat betreft moet het wel lukken lijkt me :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:15

xxVon schreef:
Waarom? Is klasse 1 dan geen volwaardige wedstrijd? Doe je pas mee in de endurance sport als je klasse 2 rijdt? Een klasse 1 goed uitrijden is in mijn ogen net zo nuttig als hogere klasses, dat laat zien dat je je paard kwa tempo onder controle hebt en kan plannen.

Het is niet heel erg nuttig als je strak op de tijd kunt rijden in de hogere klassen.
Het is dan veel nuttiger als je in een lekker constant tempo door kan dieselen.
De klasse 1 gebruiken de meeste ruiters om hun paard aan de keuringen te laat wennen en al het wedstrijd gebeuren er omheen.
Ik denk dat Alex dat bedoeld ;)

Ik vind het knap hoor dat je een klasse 1 kunt winnen, ik heb nooit echt strak op de tijd kunnen rijden
(direct aanbieden kan ik trouwens ook niet) dus heb de klasse 1 nooit gewonnen.
Voor mij maakte dat niets uit, ik wilde gewoon graag mijn punten om de overstap naar de hogere klasses te kunnen maken. En ook daar gaat het me niet om winnen, jaoke als de kans er is pak ik hem natuurlijk wel :o

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:32

Weer lekker een uurtje gestapt vandaag :)

Afbeelding