Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:59

Even zin en energie maken en dan een gaatje vinden tussen de regenbuien :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:53

Ik dacht net een klein ritje te maken terwijl het mooi weer was. Buienradar gaf droog weer af en dochter ging voor het eerst mee (ze is 11), dus niet te ver en niet te hard. Maar evengoed niet droog gebleven. Zaten midden in een flinke hagel/sneeuw/regenbui. Het was écht koud! :brr:

Afbeelding

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:37

Hier vakantie maar juist dan geen tijd om te rijden! -O-
Morgen in elk geval weer! Dat staat vast!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:12

Hier ook vakantie. Eindelijk tijd, is het slecht weer en zijn alle leuke wegen afgesloten. De rest is behoorlijk druk met verkeer en kunnen we geen rondje maken omdat we dan te lange stukken op doorgaande wegen moeten maken.
Echt balen.

Vandaag richting een nieuw stuk. Jim was strontvervelend en schrok van elke grasspriet. Daarom ook maar niet de drukke wegen opgezocht. Wel een nieuwe weg gepakt, met een brug over het spoor. Om eens kennis te maken, want daar overheen is nog een nieuw gebied te verkennen. Hij heeft nog nooit een trein gezien, dus ben er heel snel afgesprongen toen wij bovenop de brug stonden en er een trein aan kwam :=
Gelukkig kalmeerde hij snel en zijn we weer terug gegaan. Rondje maken kon niet vanwege drukke wegen en het weer werd er niet beter op :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:27

Amanda schreef:
Hier ook vakantie. Eindelijk tijd, is het slecht weer en zijn alle leuke wegen afgesloten. De rest is behoorlijk druk met verkeer en kunnen we geen rondje maken omdat we dan te lange stukken op doorgaande wegen moeten maken.
Echt balen.

Vandaag richting een nieuw stuk. Jim was strontvervelend en schrok van elke grasspriet. Daarom ook maar niet de drukke wegen opgezocht. Wel een nieuwe weg gepakt, met een brug over het spoor. Om eens kennis te maken, want daar overheen is nog een nieuw gebied te verkennen. Hij heeft nog nooit een trein gezien, dus ben er heel snel afgesprongen toen wij bovenop de brug stonden en er een trein aan kwam :=
Gelukkig kalmeerde hij snel en zijn we weer terug gegaan. Rondje maken kon niet vanwege drukke wegen en het weer werd er niet beter op :=
[ [url=m/wU4iWd.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qpulHl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YNdwIU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hs0NcS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0YGmnC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer dat hij zo druk was, ondanks dat ben ik van mening dat je bij nieuwe dingen er op moet blijven zitten anders bevestig je voor hem dat het inderdaad eng is. Jouw bermen zijn wel lekker breed kan je daar in de zomer goed in rijden?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 08:35

xxVon daar ben ik het niet mee eens, je moet doen wat goed is voor jou en je paard. Als je in zo'n situatie kan blijven zitten is dat mooi, maar niet in elke situatie met elk paard is dat veilig.
Als De keuze is de je afstapt en het paard blijft rustig bij je staan of je blijft zitten en je paard neemt de benen dan denk ik dat je met de tweede optie je paard toch echt meer bevestigd in zijn angst.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:38

xxVon schreef:
Jammer dat hij zo druk was, ondanks dat ben ik van mening dat je bij nieuwe dingen er op moet blijven zitten anders bevestig je voor hem dat het inderdaad eng is. Jouw bermen zijn wel lekker breed kan je daar in de zomer goed in rijden?

Dat ben ik met je oneens. Het gaat erom dat je op basis van de band die je hebt met je paard weet hoe je zo'n situatie moet aanpakken. Bij sommige paarden moet je blijven zitten soms om de simpele reden dat je er anders niet meer op komt of omdat 'ie anders blijft miepen bij hetzelfde punt. Soms kan afstappen en er aan de hand langslopen heel zinvol zijn. Voor mezelf gesproken: ik stap dus ook af bij sommige heel spannende dingen en de merrie weet daardoor een volgende keer dat datzelfde ding OK is. Dan blijf ik ook gewoon zitten.

Ik had gisteren het geluk dat ze een deel van de paden opnieuw gesleept en opgestrooid hadden én dat er nog niemand overheen was gereden. Het was dus onverwacht droog in het bos, de zon scheen en er waren geen andere mensen - onverwacht cadeautje op de donderdagavond. Ik hoop vanavond op weer zo'n cadeautje!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:46

Oké dan heb ik niets gezegd. Ik heb er namelijk 1 die blijft mieppen. 1 x afgestapt omdat ze niet door een plas wou, en elke keer erna weigeren ook al was de plas al lang weg :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:48

Dat klinkt goed, Hilli!

Eens ook vwb het al dan niet afstappen.
Ik heb geen wedstrijd met mijn paard en er wordt dus niet gewonnen als ik afstap.
Maar idd, soms is met het hoofd veilig in mijn broekzak (niet letterlijk uiteraard) veel vertrouwder en minder stressvol dan met mij op de rug.
En dat zijn situaties dat ik dus ook af zal stappen.
Een en ander is wel paardafhankelijk, er zijn er die als je afstapt alsnog niet met hun hoofd in je broekzak duiken, maar nog steeds even stressvol blijven reageren en er alsnog vandoor willen en zich dan losrukken.
Op zulke paarden blijf ik liever zitten, dan maar samen aan de hol, maar niet paard en ik apart.

En zoals jij jouw paard beschrijft xxVon, is idd ook een reden om dus niet af te stappen, die maakt er dan een soort machtspeletje van.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:08

xxVon schreef:
Oké dan heb ik niets gezegd. Ik heb er namelijk 1 die blijft mieppen. 1 x afgestapt omdat ze niet door een plas wou, en elke keer erna weigeren ook al was de plas al lang weg :')

Dan zou ik het ook niet doen, dan blijf je aan de gang en kom je uiteindelijk gewoon niet verder.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:09

Precies.
Als hij loopt te klieren stap ik ook zeker niet af. Maar als hij het echt eng vindt, is het veiliger op de grond. Hij blijft er dan gewoon veel rustiger onder en een volgende keer hoef ik er waarschijnlijk dan niet af. Maar dat is per paard verschillend.

Ik heb geen idee hoe de bermen in de zomer zijn. Ik sta hier pas sinds september. Maar heb met droge dagen al wat voorzichtige galopjes gemaakt en dat is goed te doen. Op sommige graspaden kunnen we wel voluit :j
Maar het is nu weer te nat helaas.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:49

Amanda schreef:
Precies.
Als hij loopt te klieren stap ik ook zeker niet af. Maar als hij het echt eng vindt, is het veiliger op de grond. Hij blijft er dan gewoon veel rustiger onder en een volgende keer hoef ik er waarschijnlijk dan niet af. Maar dat is per paard verschillend.

Ik heb geen idee hoe de bermen in de zomer zijn. Ik sta hier pas sinds september. Maar heb met droge dagen al wat voorzichtige galopjes gemaakt en dat is goed te doen. Op sommige graspaden kunnen we wel voluit :j
Maar het is nu weer te nat helaas.

Ja nu inderdaad zeker te nat. Ik ben ook een polder ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:41

Mooie ritten weer hier, en bij jullie al even "leuk" weer als bij ons blijkbaar :P

Goed gedaan Tyrcanol! *\o/* 6u rijden ... wauw... 8-)

Ik heb geen ritje maar ben gisteren wel even met hem naar buiten geweest, had de gps niet aangezet omdat ik niet wist hoe ver we zouden geraken (ivm zijn headshaking) maar hij had totaal geen last! Dus fijn rondje gedaan, ook niet droog gehouden maar dat kwam doordat een paard van stal zo nodig onder de draad moest doorglijden toen we bijna terug waren ... anders hadden we het wel droog gehaald :Y) :+

Mijn knappie <3

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:48

Ja de regen heeft ook zijn voordelen. Hier ook veel minder schudden.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:06

Ik stap ook niet zo snel af. Tenzij het echt niet anders kan. Die van mij is ook zo'n flierefluiter die alles voor iets engs aan ziet :P

Wat fijn Sabine! Ziet er ook relaxt uit op de foto.

Ik heb gisteravond een klein rondje gedaan. Ik wilde vandaag ook, maar het waait mij iets te hard, dan ga ik die gok niet wagen om erop te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:39

Als ik twijfel stap ik wel af :j Maar dat is vooral voor mezelf, ik ben niet zo'n held in het zadel ;) We zijn er niet slechter van geworden in ieder geval :)

Ik zat ondertussen te twijfelen of het wel pollenallergie was, het lijkt soms meer een reactie op wind of zon of dergelijke, maar na gisteren weet ik het helemaal niet meer :+

Verder deed hij het wel super en had flink de pas erin.. hij voelt zich duidelijk een pak beter nu die vitamine E in orde is :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:48

Ik hoef eigenlijk nooit af te stappen gelukkig, met wat aandringen gaat die overal wel over of langs en enge digen bestaan eigenlijk niet. Trein raast elke 10 min langs op stal dus dat is ook niet bepaald eng, zelfs voor slagbomen niet :+.

Nog fotos van me ritje vorige week met prachtige weer (wil ik terug!!)

Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:55

Ik werk best veel nu dus weinig tijd om te rijden
Gisteren nam ik het er ff van

Hoop van weekend weer een ritje te kunnen rijden Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:55

S_imonee schreef:
Ik stap ook niet zo snel af. Tenzij het echt niet anders kan. Die van mij is ook zo'n flierefluiter die alles voor iets engs aan ziet :P
.

Maar jij maakt toch heel wat kilometers, of niet? En dat met een paard die overal van schrikt?

Die van mj schrikt dus ook overal van. Eerst stapte ik wel steeds af, maar daar werd ik echt gek van. Ik stond er meer naast dan dat ik er op zat. Maar ik moet eerlijk zeggen, dat er op blijven ook niet altijd even prettig is.

Ben nu langs 'de enge weg' aan het oefenen met de fiets en paard ernaast. Net zo 6,5 km gedaan. Dat gaat eigenlijk heel goed. Ik hoop dan maar dat het straks dan ook goed gaat als ik er op zit. Het is oefenenmet voorbedachte rade, want straks als het dazenseizoen begint, is het echt niet leuk in het bos. Dan moet ik wel langs de weg kunnen. Anders wordt het niks met de buitenritten straks.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:24

Ik heb niet gezegd dat hij overal van schrikt. Hij is kijkerig op bepaalde momenten, dat vind ik iets heel anders dan schrikken. Ik heb hier gewoon weinig keus dan de weg op te gaan. Ik ga ook niet aanmoedigen door te zeggen dat iets eng is. Gewoon geen aandacht aan geven, dan lopen ze er (meestal) wel langs. Ik stap pas af als ik het niet meer vertrouw om erop te blijven zitten.
In het bos heeft hij hier dan weer geen last van.
Ik ben ook niet vanaf dag 1 direct alleen met hem naar buiten gegaan. Zoiets heeft ook oefening, vertrouwen en geduld nodig.

Goed dat je met hem aan het oefenen bent.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:54

Maakt bij mij ook verschil. Bij dingen die ze kent en gewoon zit te miepen blijf ik zitten en moet ze gewoon gaan.

Bij dingen die ze echt niet kent en spannend vind probeer ik eerst onder zadel. Mocht ze echt niet willen, stap ik af en loop ik met haar er langs. Om vervolgens weer op te stappen en nog keer heen en weer erlangs te gaan onder het zadel.

Zo gaat ze inmiddels onder andere zonder problemen onder viaducten en tunneltjes langs, terwijl er allerlei vrachtwagens over rijden. En ook zijn geiten na lang wennen geen paardetende monsters meer.

Nou heb ik wel makkelijk paard. Ze is niet snel bang en vertrouwt goed op mij.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:49

S_imonee schreef:
Ik heb niet gezegd dat hij overal van schrikt. Hij is kijkerig op bepaalde momenten, dat vind ik iets heel anders dan schrikken. Ik heb hier gewoon weinig keus dan de weg op te gaan. Ik ga ook niet aanmoedigen door te zeggen dat iets eng is. Gewoon geen aandacht aan geven, dan lopen ze er (meestal) wel langs. Ik stap pas af als ik het niet meer vertrouw om erop te blijven zitten.
In het bos heeft hij hier dan weer geen last van.
Ik ben ook niet vanaf dag 1 direct alleen met hem naar buiten gegaan. Zoiets heeft ook oefening, vertrouwen en geduld nodig.

Goed dat je met hem aan het oefenen bent.

Dat is waar. Die van mij is niet alleen kijkerig, maar schrikt zich echt dood van alles en schiet dus constant de weg op. Heel vervelend. Zeker als er veel verkeer is. Ik heb haar al langer en soms lijkt het of het erger wordt ipv beter. Als ik met andere paarden of met de fiets mee ga, is dat niet zo. Ze is erg onzeker als ze alleen is. Maar we gaan gewoon door. In het bos is het iets beter. Dat scheelt wel. Maar in de dazentijd wil je daar echt niet zijn. Dus vandaar het oefenen met de fiets. Ik ga er maar vanuit dan het allemaal wel goed komt. Vandaag ging het in ieder geval heel goed.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:42

Afbeelding
Vandaag een kleine 8 km gereden.
Met mijn 2 gouden kerels op stap!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:37

Oh wat gaaf hierboven! Dat zou ik ook nog wel willen kunnen met die van mij!
Maar durf eigenlijk niet zo goed

Hier vandaag weer een lekker ritje gemaakt, ongeveer 20 km.
Zit dit jaar al op 316KM met mijn pony's, daar ben ik ontzettend trots op. In heel 2015 heb ik denk ik 80km gereden ofzo :o
Mede door ziekte van een van mijn pony's en omdat ik te zwaar geworden was voor ze.

Maar inmiddels weer fit te pony, en al die km's inhalen :D
Ons doel is sowieso 500km dit jaar, op deze manier gaan we dat wel halen!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:45

Marije_jiplover schreef:
[ [url=m/YsDI4z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag een kleine 8 km gereden.
Met mijn 2 gouden kerels op stap!

Super foto! Ziet er goed uit. Gaat t alweer een stuk beter met Elmo buiten? En Jip ziet er nog lekker fit uit voor z'n respectabele leertijd.

Ik krijg er morgen weer 20.5 km bij. Endurance Ermelo. Ben benieuwd naar het KNHS terrein. Ga ook wel even kijken bij de Arabieren show daar.