Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amanda schreef:Hier ook vakantie. Eindelijk tijd, is het slecht weer en zijn alle leuke wegen afgesloten. De rest is behoorlijk druk met verkeer en kunnen we geen rondje maken omdat we dan te lange stukken op doorgaande wegen moeten maken.
Echt balen.
Vandaag richting een nieuw stuk. Jim was strontvervelend en schrok van elke grasspriet. Daarom ook maar niet de drukke wegen opgezocht. Wel een nieuwe weg gepakt, met een brug over het spoor. Om eens kennis te maken, want daar overheen is nog een nieuw gebied te verkennen. Hij heeft nog nooit een trein gezien, dus ben er heel snel afgesprongen toen wij bovenop de brug stonden en er een trein aan kwam
Gelukkig kalmeerde hij snel en zijn we weer terug gegaan. Rondje maken kon niet vanwege drukke wegen en het weer werd er niet beter op
[ [url=m/wU4iWd.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qpulHl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YNdwIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hs0NcS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0YGmnC.jpg]Afbeelding[/url] ]
xxVon schreef:Jammer dat hij zo druk was, ondanks dat ben ik van mening dat je bij nieuwe dingen er op moet blijven zitten anders bevestig je voor hem dat het inderdaad eng is. Jouw bermen zijn wel lekker breed kan je daar in de zomer goed in rijden?
Amanda schreef:Precies.
Als hij loopt te klieren stap ik ook zeker niet af. Maar als hij het echt eng vindt, is het veiliger op de grond. Hij blijft er dan gewoon veel rustiger onder en een volgende keer hoef ik er waarschijnlijk dan niet af. Maar dat is per paard verschillend.
Ik heb geen idee hoe de bermen in de zomer zijn. Ik sta hier pas sinds september. Maar heb met droge dagen al wat voorzichtige galopjes gemaakt en dat is goed te doen. Op sommige graspaden kunnen we wel voluit
Maar het is nu weer te nat helaas.
S_imonee schreef:Ik stap ook niet zo snel af. Tenzij het echt niet anders kan. Die van mij is ook zo'n flierefluiter die alles voor iets engs aan ziet
.
S_imonee schreef:Ik heb niet gezegd dat hij overal van schrikt. Hij is kijkerig op bepaalde momenten, dat vind ik iets heel anders dan schrikken. Ik heb hier gewoon weinig keus dan de weg op te gaan. Ik ga ook niet aanmoedigen door te zeggen dat iets eng is. Gewoon geen aandacht aan geven, dan lopen ze er (meestal) wel langs. Ik stap pas af als ik het niet meer vertrouw om erop te blijven zitten.
In het bos heeft hij hier dan weer geen last van.
Ik ben ook niet vanaf dag 1 direct alleen met hem naar buiten gegaan. Zoiets heeft ook oefening, vertrouwen en geduld nodig.
Goed dat je met hem aan het oefenen bent.
Marije_jiplover schreef:[ [url=m/YsDI4z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag een kleine 8 km gereden.
Met mijn 2 gouden kerels op stap!