[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:21

Ow das balen :( heeft ie dat vaker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:33

Ja heel vaak. Heb alle soorten en materialen al geprobeerd. Mattes heeft ie nu en nirmaal gaat dat prima maar nu niet.
Misschien vel ertussen ofzo.
Wel erg vervelend.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:27

Balen DC..
We hebben de paarden ivm drukte verhuisd naar een volpension stal. Wel wennen!
Maar ook meteen aan het bos. De paden zijn hier wat minder stenig, maar helaas ook meer mede recreanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:29

Waar staan jullie nu dan??

Ja is echt balen. Al 5 jaar loop ik met die
Singelplek te stoeien

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:38

Weer in Nederland.

Ja echt balen van die plek. Merrie van mijn man heeft er gelukkig geen last meer van met een bontsingel...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:13

Nou, na vandaag weet ik iig dat Draak gewoon staakt buiten. Geprobeerd buiten uit te stappen na t rijden. Op t terrein begon ie al. Toen kreeg ik m er doorheen. Net na de oprit heb ik m laten draven omdat ie weer wilde omdraaien. Toen ie eenmaal vanzelf voorwaarts bleef, heb ik m terug genomen. Nog een stukje gestapt en toen begon t gedonder weer. Meneer heeft zelfs in de sloot naast de weg gestaan...

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:30

Darkcrystal wat onwijs balen zeg. Hopelijk knapt hij snel op.

Dragan het is dan echt een draak haha. Gewoon doorzetten dan komt dat vanzelf goed mijn merrie was ook zo en dat is er helemaal uit gegaan.
En ze heeft jaren super gereden buiten.

Henkje heel offtopic maar wat een gave foto's van jullie huwelijk en mijn God wat een gave paarden.
Waar was je heen dat je zegt terug in Nederland?

Ik heb vandaag grondwerk gedaan en in de wei gereden zonder zadel. Braaf paard hier gelukkig

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:38

Maar goed dat er meerdere draken zijn. Ook Nelleke bleef weer het laatste stuk draken. We begonnen de rit rustig. Bij de zorgboerderij schrok ze zich van de varkens die sinds kort lang de draad lopen. Daarna heerlijk gereden en staakte mevrouw weer omdat ze eenbuizerd voor ons uit zag vliegen. Deze zien we trouwens iedere week. Heel mooi om te zien. Toen die weg was weer verder ontspannen rijden. En het laatste stuk weer drammen. Verder al met al wel lekker gereden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:05

DC wat ontzettend balen van alweer een singeldrukking zeg. Irritant dat er dus ook blijkbaar niets echt werkt.

Dragan is idd een draak zeg!

Nieuwe stal is idd altijd wennen, voor jezelf maar ook voor je paard.

Ik heb gisteren een heerlijk rondje van 11 km gedaan met mijn gouwe ouwe. Die gaat zo lekker momenteel.

En mijn allereerste lesje met mijn jonkie gehad. Werken aan de hand, want hij is nog steeds herstellende van zijn operatie en stqat ook weer aan de antibiotica omdat hij weer koorts had vorige week.
Maar alleen vrijblijvend wandelen worden we allebei ook een beetje zat en hij moet wel bewegen, dat is goed voor zijn herstel. Dus lesje werken aan de hand gepland, zo leuk hoe hij dit compleet nieuwe ding oppakte! Hij is zo leergierig, in totaal een half uur les gehad waarbinnen we ook nog hele stukken gewoon stilstonden te knuffelen en te vertellen hoe fantastisch hij wel was. Maar doordat hij zo snel leert toch echt al een heel stukje van de basis van het wrrken aan de hand voorbij laten komen. Hij snapt het iig een stuk sneller dan Jip destijds :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:49

Gelukkig zijn er ook nog brave paarden hier :P

Kinel, jammer dat de jouwe wat minder braaf was

Marije, leuk hoor als die jonkies zo goed gaan :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:52

Ben vandaag dus helaas weer eens beroerd geworden na het mesten. Paard is zelfs al een paar weken nog niet eens een borstel overheen gedaan. -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:12

Ai dat is niet best. Hoe kwam t dat je beroerd werd?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:21

Heerlijk Marije!

Beterschap Marcella :(:)

En draak staakt buiten. :+ Dat dacht ik al.. Dus in draf probeerde hij niet te staken of je kon hem er iniedergeval doorheen rijden? En pas bij het uitstappen begon het weer?

DC weer last van singeldrukking wat rot dat je daar problemen mee blijft houden. :(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:37

Naja hij begon op het terrein zelf al. Maar om de een of andere reden kreeg ik m daar wel doorheen. Dus oprit af gestapt en m buiten de oprit meteen aan laten draven. En dat ging idd wel. Moest m wel even voorwaarts houden maar daarna liep ie. Dus ik laat m op gegeven moment stappen, en toen begon ie idd weer met dat gezeik.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:39

Dan zou ik eerst proberen alles gewoon in draf te doen als je alleen gaat, dus in en uitstappen op het terrein zelf of in de bak en dan een niet te groot rondje. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:24

Lastig probleem Dragan. Werkt het bij hem ook niet om er dan even af te gaan en later weer op?
Sommige mensen geloven dan 'dat het paard gwwonnen heeft'. Ik zelf zie dat niet zo.
Heb het bij de mijne ook gedaan, toen ik hem net had staakte hij. Gewoon stilstaan, compleet in zichzelf keren.
Is wel minder vervelend dan wat Draak doet maar toch...

Marije wat balen dat het nog niet lekker gaat met Elmo...maar wel lekker aan de hand gewerkt.
Das ook leuk!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:30

Somebitch, denk idd dat dat de enige oplossing is.

Darkchrystal, werkt helaas niet. Heb ik al een paar keer geprobeerd. Kan in sommige gevallen zekee helpen. Helaas bij Draak in de geval niet

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:28

Wat een hondenweer . Heb al tijdje niks meer gedaan vanwege dit <*%^¥•weer. Dat is het nadeel van geen binnenbak hebben. Hopendat het volgende week weer wat beter weer wordt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:37

Ja ik ken het. Hier ook geen binnenbak helaas. Hoop dat t snel stopt met dit weer

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:05

Gisteren wel een rondje door het bos geplonsd, veel stap en 2 kleine stukjes draf vanwege alle drekbende.
Onze buitenbak is meestal vrij snel weer droog, maar die zal nu ook wel onder water staan. Hopelijk is het morgen inderdaad minder nat en woensdag droog, dan kunnen we woensdagmiddag nog redelijk lessen in de bak. Voordeel van bovenop zo'n Veluwse zandbult zitten met de paarden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:08

Ik heb gisteren nog buiten gereden en blijf dat lekker zoveel mogelijk doen. Sinds 3 weken ga ik weer alleen op pad :)

Voor de avonden hebben wij een binnenbak aan stal. Superfijn, komen we ook nog aan onze dressuur uurtjes ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:22

Ik heb zaterdag nog een rondje bos gedaan in de stralende zon.
Maar vandaag heb ik de duikbril en snorkel maar weer gebracht... Wat een zondvloed zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:24

Ja vandaag is het wel heel erg.

Mo had lekker een dagje vrij, ben alsnog nat geregend tijdens een wandeling met de hond :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:42

Ik zou best een rondje buiten willen maken. Helaas krijg ik paardlief niet alleen mee

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:53

Ik hoop donderdag weer rondje te bluberen. Kom ik aan op de wei en waar staan ze.... Niet in de inloopstal waar ze droog staan maar in de stromende regen met de komt in de wind en regen.. Soms begrijp ik niks van die beesten.