Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:57

mooney schreef:
Dankje!

Mensen die nog mee willen doen, voeg me even toe als vriend en dan voeg ik je toe.
https://www.endomondo.com/profile/10799574

Maar dat is zeker via FB? Ik heb geen FB. Hoe kan ik dan meedoen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:59

Mooney, gefeliciteerd :D

Zit inmiddels al over de 300 km voor de challenge, dus waarschijnlijk kan ik wel over mijn km van vorig jaar heen. Doel zit op 500 km deze challenge.

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:04

Tot wanneer loopt de challenge eigenlijk?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:18

Fabster schreef:
mooney schreef:
Dankje!

Mensen die nog mee willen doen, voeg me even toe als vriend en dan voeg ik je toe.

Maar dat is zeker via FB? Ik heb geen FB. Hoe kan ik dan meedoen?

Nee is via endomondo.
Je kan op endomondo inloggen op verschillende manieren, facebook, google of een endomondo account.
Als jij geen fb en/ of google account hebt dan maak je gewoon een endomondo account om in te loggen.

Ook op endomondo kan je vrienden toevoegen, als je ts toevoegd als vriend voegt zij je toe aan de challenge.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:30

Amanda schreef:
Tot wanneer loopt de challenge eigenlijk?

De challenge loopt altijd een jaar, dus tot 1 augustus. Dus rond juni/juli zet ik alvast weer een nieuwe klaar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:42

mooney schreef:
Dankje!

Maar dat is zeker via FB? Ik heb geen FB. Hoe kan ik dan meedoen?[/quote]
Nee is via endomondo.
Je kan op endomondo inloggen op verschillende manieren, facebook, google of een endomondo account.
Als jij geen fb en/ of google account hebt dan maak je gewoon een endomondo account om in te loggen.

Ook op endomondo kan je vrienden toevoegen, als je ts toevoegd als vriend voegt zij je toe aan de challenge.[/quote]
Ik ga je even pb-en, want ik krijg t niet voor elkaar.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:28

Gefeliciteerd Mooney!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:55

kim345 schreef:
Waarom zo lang rust alex?
Edit, klinkt zo bot :+ niet bot bedoeld gewoon nieuwsgierig!

Voornamelijk omdat we naar een andere stal verhuisd zijn en hij daar een heel ander voer krijgt (Meer op zijn behoefte gemaakt).

Nu is tijdens de aanpassing van het voer gebleken dat Genghis redelijk verzuurd is. En dat moet eerst opgelost worden. Dus we zijn nu bezig met een "ontgiftingskuur" en dat duurt zeker 4 weken volgens de DA.

Vandaar dus de langere periode van rust.

Edit: Op de vorige stalling en deze stalling staan we volpension.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:46

Gisteren een snel rondje gedaan, omdat me vriendin het koud had, en wij natuurlijk moeten trainen met langer en sneller rijden. Heb wel super leuke dingen op de planning staan waar ik super veel zin in heb :D

Rondje van gisteren
Afbeelding
Afbeelding

Wat erop mijn planning staat, Endurancewedstrijd (impulsklasse) in Wateren, wil mee gaan doen aan de paardrijdvierdaagse in Dwingeloo. Daarvoor ga ik nog een weekje op instructiekamp en eind augustus heb ik nog een crosskamp echt heel veel zin in alles

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:50

Dank voor het toevoegen!
Telt alles wat ik vanaf de start van de challenge heb gereden automatisch mee?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:52

Djilna schreef:
Dank voor het toevoegen!
Telt alles wat ik vanaf de start van de challenge heb gereden automatisch mee?

Ja

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:47

Verzuring... Paardje daar verder geen last van Alex? En hoe gaat dat in zijn werk, ontgiften?

Leuk, weer nieuwe deelnemers!

Hier komende dagen geen ritten, hoop eind van de week nog eentje.
Paardlief vorige week tijden rit in de domeinen op Westerschouwen z'n ijzer scheef getrapt, dus kan gewoonweg niet weg.
Verder te druk met werk om met t fjordenvriendje op pad te gaan, dus ga m straks nog even lekker longeren.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:57

Citaat:
Verzuring... Paardje daar verder geen last van Alex? En hoe gaat dat in zijn werk, ontgiften?

Hij heeft er gigantisch veel last van gehad. Hij kon niet meer plassen, was lusteloos, gehumeurd, niet te handelen. Deze verzuring kwam door het gevoerd krijgen van koeienvoer (Kuilmais en hooi) in best grote hoeveelheden.

De symptomen lijken op spierbevangenheid, maar volgens de DA was het dat niet. Kan er wel mee vergeleken worden.

Het ontgiften gebeurt door het geven van het juiste voer in combinatie van grotere hoeveelheden vit E en magnesium.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:52

AlexVB schreef:
Citaat:

Hij heeft er gigantisch veel last van gehad. Hij kon niet meer plassen, was lusteloos, gehumeurd, niet te handelen. Deze verzuring kwam door het gevoerd krijgen van koeienvoer (Kuilmais en hooi) in best grote hoeveelheden.

De symptomen lijken op spierbevangenheid, maar volgens de DA was het dat niet. Kan er wel mee vergeleken worden.

Het ontgiften gebeurt door het geven van het juiste voer in combinatie van grotere hoeveelheden vit E en magnesium.

Oh klinkt echt super naar, wat jammer dat hij kuil en mais heeft gekregen. HOpelijk voelt hij zich snel beter

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:09

Nee hooi en snijmais..

Maar je bedoelt denk ik dan te rijk hooi Alex? Want hooi an sich is helemaal niets mis mee. Snijmais ook niet trouwens, mits met mate.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:32

djilan, Als snijmais het sterk zuu rruikend mais is dan is het dat. Hier in het zuid Limburgse wordt dat kuilmais genoemd. En in mate kreeg Genghis dat niet op de vorige stal. Ruim 6 grote voerscheppen per dag (±3kg) voor minimaal 6 maanden lang. En dan mensen niet uitgelegd krijgen dat dit niet zooo goed is voor een paard dat intensief arbeid verricht..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:39

Wordt inderdaad ingekuild. Wordt ook snijmais of kuilsnijmais genoemd omdat de hele plant is versneden en niet alleen de maiskolven. Koeienvoer, maar soms ook prima als extra voor paarden die te schraal blijven. Maar als standaard, nah.

En nog slechter voor paarden die helemaal niets doen ;) De stal waar ik mijn 1e paard kocht en had staan kregen de paarden 2x pd een 12literemmer vol met (kuil)snijmais. Moddervet. Veel te veel.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:12

Djilna schreef:
Nee hooi en snijmais..

Maar je bedoelt denk ik dan te rijk hooi Alex? Want hooi an sich is helemaal niets mis mee. Snijmais ook niet trouwens, mits met mate.

sorry.. verkeerd gelezen |o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:55

Vandaag wel een aardig rondje gedaan. Het was echt super mooi weer. Volgende week verwachten ze weer bagger, dus nu nog even snel van genieten.

Afbeelding
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:22

Weer eens een update van mijn kant! Vorige maand vertelde ik dat er een nieuw inzicht was na een half jaar vage kreupelheid; dat het niet vanuit de rug, maar vanuit een been kwam. Inmiddels zijn we naar een andere kliniek gegaan voor een second opinion en inderdaad, de blessure zit rechtsvoor. Het gaat om de binnenste bandjes in het hoefgewricht en in de voorknie, deze zijn beschadigd. Vorige week zijn er ontstekingsremmers ingespoten en we hebben de opdracht gekregen om te gaan stappen. Zowel ernaast als onder het zadel, dus super blij dat we weer wat mogen! Over 3 weken wordt er een nieuwe echo gemaakt om te kijken of er verbetering is.

Vandaag dus lekker gestapt met een heerlijk zonnetje :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:44

Even bijgelezen, zag weer nieuwe mensen erbij: welkom! *\o/*

Verder nog leuke ritjes en paarden met problemen/probleempjes .. het blijft ook altijd hetzelfde hé :+

Hier ligt het nog steeds stil, heb nog geen oplossing voor de headshaking, maar ben nog pogingen aan het ondernemen. Hoop toch eens iets te vinden wat voldoende werkt zodat we op z'n minst stapritjes kunnen doen, dan zou ik al blij zijn ;) [***] is momenteel ook erg ziek dus die krijgt even alle aandacht... Hij heeft om onverklaarbare redenen koorts (tot 40.5°C), heeft verder geen symptomen en het bloed is helemaal in orde ... Nu zijn we aan het wachten of andere antibiotica aanslaat (bij de eerste poging deed hij na 2 dagen opnieuw koorts, terwijl hij dus op antibiotica stond).

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:56

Beterschap voor Boke :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:37

Vandaag ook eindelijk mijn app een keertje aangezet! Super leuk!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-16 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:41

Vreemde paarden Beloven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:51

Ja verkeerde aangeklikt :}