[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:19

^^ Grappig je woont vlakbij mij :)) Maar ook alleen naar buiten kunnen ze leren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:22

Kinel leuk!!

Dragan, wat voor paardje heb je??

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:24

Haha oh echtwaar? Naja mn paard staat niet in Halsteren hoor, die staat in de Wouwse Plantage :P

Ik hoop wel dat ik t hem geleerd krijg. Vrijdag een poging gedaan, ging eigenlijk heel goed. Vandaag waren we net de oprit af en begon ie met omdraaien, omhoog proberen te komen, bokjes en later zelfs in galop terug naar stal rennen.

Paard heet Dragan, maar zn roepnaam is Draak :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:25

Die van mij in Poortvliet maar wij rijden altijd in het bos in huijbergen. :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:25

Anoniem schreef:
Kinel leuk!!

Dragan, wat voor paardje heb je??

Zal eerst even mn eigen naam doorgegeven :P ik heet Dilan.

Mijn paard, Dragan, is een KWPN'er van 7 jaar oud :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:26

Huijbergen is zo mooi om te rijden.
Heb in september voor het eerst met een paar stalgenoten tijdens de huijbergse driedaagse gereden :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:32

Is er inderdaad heel mooi :)) Vind het een fijn gebied om te rijden. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:40

Dragan2008 schreef:
Haha oh echtwaar? Naja mn paard staat niet in Halsteren hoor, die staat in de Wouwse Plantage :P

Ik hoop wel dat ik t hem geleerd krijg. Vrijdag een poging gedaan, ging eigenlijk heel goed. Vandaag waren we net de oprit af en begon ie met omdraaien, omhoog proberen te komen, bokjes en later zelfs in galop terug naar stal rennen.

Paard heet Dragan, maar zn roepnaam is Draak :')

Ja, doe dan ook niet zo stom; je weet toch dat een paard zich gedraagt naar z'n naam!

:D :D :D

Wij hebben een spook

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:46

Somebitch, ja is idd heel fijn. Vond het alleen jammer dat sommige aanspanningen je met een noodgang voorbij kwamen vliegen.

Ikke, hihi ja hij heeft de bijnaam ook pas gekregen toen bleek dat het een draakje was :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:51

ah ja dat is minder.. Heb verder zelf nog nooit met de driedaagse meegereden. :n Kom maar zelden een aanspanning tegen daar. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:09

Uit jouw onderschrift maak ik op dat jij endurance rijdt. Met wat voor soort paard doe jij dat en hoe ben je daarmee begonnen als ik vragen mag?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:14

Ja klopt :) Ik heb een NRPS pony van mezelf en een NRPS pony van iemand anders bij me staan die ik ook uitbreng in de endurance sport.

En hoe ik ermee begonnen ben? Ik wilde altijd al endurance rijden, maarja.. dan had je een eigen pony nodig en die had ik destijds niet. Toen had ik eindelijk een pony maar geen vervoer dus dat schoot ook niet op. Na wat omstandigheden is het er toen ook niet van gekomen. Tot ik de kans kreeg om het wel te doen.. Vond het erg spannend maar heb het gewoon gedaan samen met iemand die ik ken waren we onze eerste wedstrijd gestart en dat ging allemaal super. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik er niet eerder mee ben begonnen :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:20

Dan heb je een beetje het zelfde verhaal als ik :D Wil het al heeeel lang, maar had nooit een paard of pony. Toen kocht ik mijn eerste pony, een arabier, super conditie, super karakter, maar door een val met hem op het asfalt durfde ik hem niet meer goed te rijden. Hij is ondertussen verkocht aan meiden die er wel mee buiten durven rijden.

In de tussentijd was mijn Draak al op mijn pad gekomen als verzorgpaard die ik later gekocht heb. En omdat dat best wel een zenuwpees is als je alleen naar buiten wil en ik ook nooit iemand had als chauffeur en hulp voor wedstrijden, heb ik de droom opzij geschoven toen

Tot ik dus naar Brabant verhuisde vanuit Middelburg en met een stalgenoot veel lange ritten ben gaan maken. En nu begint het toch weer te kriebelen en hoop ik dat het ooit zover gaat komen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:23

Nou ik zou zeggen gewoon doen want je krijgt er net als mij spijt van als je het niet doet. :P ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:26

Haha ja wil ik ook zeker wel. Probleem is voornamelijk dus dat mijn paard in zn eentje niet altijd braaf is. En dat lijkt me op wedstrijd niet handig, maar om te trainen ook niet

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:27

Tja.. Wat is niet braaf... Die van mij kan ook een heethoofd zijn...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:31

Naja niet echt een heethoofd. Maar zoals vandaag dan krijgt ie in zn kop dat ie niet op pad wil en gaat dan in de staking en wil alleen maar terug naar stal. Als ik m vooruit wil rijden, gaat ie alleen maar keihard achteruit (of er nu een sloot zit of niet). Of hij draait om en als je m terug wil draaien probeert ie omhoog te komen.

Hij is ook wel eens flink voorwaarts (zeker als ik met m in t bos wil draven) en hij doet wel eens een sprongetje opzij van schrik maar dat vind ik nooit echt een probleem. Daar kan ik meer mee dan dat staken van hem.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:33

Staken is in mijn ogen een teken van geen respect hebben. Hiermee zou ik aan de slag gaan en veel oefenen. Vooral niet opgeven.

Doet hij dat ook op vreemd terrein? Dus als je naar een ander bos als normaal zou gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:35

En als je dan met telkens hetzelfde kleine rondje begint en als ie dat braaf doet uitbouwt? Zo deed ik het vaak met stakers!

Wij zijn ook het alleen naar buiten gaan aan het opbouwen, de mijne staakt alleen niet maar is super onzeker en ik heb te kampen gehad met flinke angst na ons ongeluk dus dat versterkte elkaar lekker. Nu is mijn angst een stuk minder dus ik ben het weer aan het oppakken!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:35

die van mij heeft ook een tijd van die fratsen gehad. bij mij hielp het om af te stappen, 100 meter naast m e lopen en dan weer op te stappen. dan waren we het dode punt voorbij en ging het prima. boos worden maakte dat ie harder achteruit ging, ook omhoog komen en draaien etc. Nu kan ik alle sdoen en overal langs aan een lang teugeltje.

niet alleen geen respect, maar ook gewoon geen vertrouwen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:36

Robijntjah schreef:
En als je dan met telkens hetzelfde kleine rondje begint en als ie dat braaf doet uitbouwt? Zo deed ik het vaak met stakers!

Wij zijn ook het alleen naar buiten gaan aan het opbouwen, de mijne staakt alleen niet maar is super onzeker en ik heb te kampen gehad met flinke angst na ons ongeluk dus dat versterkte elkaar lekker. Nu is mijn angst een stuk minder dus ik ben het weer aan het oppakken!

Goed bezig! :D

Ook dat idd EW. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:38

Ja ben d'r ook echt heel blij mee, niets fijner dan alleen met je eigen paard op pad! Morgen wel weer met een stalgenootje, ook super gezellig natuurlijk :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:38

Ik ben in de les ook veel bezig met respect va hem naar mij toe. Op vreemd terrein weet ik niet, ben ik nog nooit alleen geweest. Bij de huijbergse driedaagse heeft ie wel steeds voorop gelopen, maar dan liep er wel eentje achter. En zoals afgelopen vrijdag loopt wel wel heel braaf zn rondje.

Weet ook niet in hoeverre het staken is uit disrespect of gewoon angst voor weet ik t wat. Als ik aan de hand ga heb ik het probleem namelijk niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:40

EmptyWords schreef:
die van mij heeft ook een tijd van die fratsen gehad. bij mij hielp het om af te stappen, 100 meter naast m e lopen en dan weer op te stappen. dan waren we het dode punt voorbij en ging het prima. boos worden maakte dat ie harder achteruit ging, ook omhoog komen en draaien etc. Nu kan ik alle sdoen en overal langs aan een lang teugeltje.

niet alleen geen respect, maar ook gewoon geen vertrouwen

Die theorie had ik vandaag dus ook, dan stap ik af en is ie nog even gespannen. Daarna gaat t hoofd omlaag en loopt ie rustig mee. Maar iedere keer als ik op deed stappen begon het gedonder weer.

Ben op gegeven moment maar een stuk doorgelopen aan de hand en omgedraaid op bepaald punt en terug gelopen. Had ik toch nog het idee dat hij niet zelf bepaald wanneer ie terug gaat

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:42

Doet hij dat alleen als je stapt? Of gaat hij ook vanuit draf ineens op de rem en wilt hij niet meer?
Je kan als dat werkt ook lekker doordraven en als je voelt dat hij gaat twijfelen been geven en hem in die draf zien te houden.