Vorige week nog laten kraken en wervels weer goed laten zetten. Mag weer komen als ik denk problemen te hebben. Hier ook nog afhankelijk waar de paarden het meest blijven hangen. Op voerplaats 1 of 2, maar dat is vaak ook afhankelijk van in welke voerruif er nog eten lig.
Heb al een lichte afplatting van een nekwervel dus dit wordt niet meer beter alleen maar kans dat het slechter wordt. Tel daarbij een spier probleem. Als het vorig jaar aan het uwv had gelegen was ik afkeur proces in gegaan, maar dan kan ik geen paard meer betalen. Tijd om te sporten is er niet loop al weken dat ik weer zou willen gaan zwemmen.
Ah oke hmm ja dan kan ik me voorstellen dat het erg zwaar voor je is, Misschien een stomme vraag, maar is het geen mogelijkheid je paard te stallen waar je niet hoeft uit te mesten? Mogelijk is er zoiets niet in de omgeving of is dat te duur? Maar denk dat als je op een all in stal staat je misschien wel makkelijker kan genieten van je paardje als je gewoon lekker kan gaan rijden enzo?
Hoe is het verder met iedereen, hier deze week geen ritten, mega veel werken en helpen bij mijn moeder thuis ( die is deels verlamd en krijgt geen thuishulp en heeft nog geen aangepaste woning) Dus hopelijk volgende week weer rijden.
Is in deze omgeving zo goed als onbetaalbaar en dan kom hij weer in een box en daar worden paard en ik ook niet gelukkiger van. Dan zit het er niet meer in om even op te stappen en buiten te gaan rijden.
Andere optie is stal richting Brabant zoeken waar het wel makkelijker mogelijk is en betaalbaar. Maar daar wacht ik liever mee vanwege werk. Is namelijk afhankelijk of overeenkomst met opdrachtgever hier verlengt gaat worden of niet. Zo niet dan bestaat de kans dat werkgever verzoekt om te verhuizen naar Brabant (omgeving Venray) waar hij de meeste opdrachtgevers heeft.
Ik heb na zondag niet meer zelf te paard gezeten, had een erg drukke werkweek. Maar Jip is donderdag en vrijdag wel het bos in geweest met mijn bijrijdster en met een stalgenote die met het hele gezin eens naar het bos wilde.
Vanmorgen in schemer lekker gaan rijden. Nelleke was weer goed te rijden ondanks de kou. Heerlijk rondje gemaakt en nu opwarmen thuis. Nu heeft ze vrij tot donderdag.
Heerlijk! Mijn bijrijdster heeft vandaag een rondje gedaan van zo'n 11km. Jim heeft een aardig stuk achter elkaar op flink tempo gedraafd. Hij heeft echt een super conditie momenteel.
Heerlijk Amanda, leuke foto!!! Heb je voor veel dagen een bijrijdster?
Marcella lekker. had je last van de hardlopers?
Kinel,hier wel mist vanochtend toen ik met de hond wandelde. Was gelukkig snel opgetrokken.
Hier een lekkere rit gemaakt met mijn 'zadel op proef'. Zou ik dan na 5,5 jaar en 9 zadels nu eindelijk een fijne te pakken hebben,hahah... t was prachtig in het bos.
Nou last viel wel mee, maar moest een paar keer wachten en dat is iets wat niet de sterkste kant is van pony (uitzondering met auto's en dan oversteken).
Heerlijk zeg Amanda en Marcelle Ik heb vandaag wel gereden maar niet buiten, misschien vrijdag ff een rondje buiten doen weer En dark crystal wat voor zadel heb je op proef nu?
Ik heb zaterdag even een rondje gestapt op de bbpad, had geen tijd voor meer en Jip had last van de koude nacht gehad, die was stijf. Dus dikkere deken ligt er nu snachts ook weer op.
Vandaag was er een vriendin op bezoek en omdat mijn jonkie nog niet ohz mee kan ivm herstel na operatie zijn we lekker met beide paarden aan de hand een kleine 5 km gaan wandelen door het mooie herfstbos. Morgen mag Jip met de bijrijdster weer lekker knallen in het bos.
Fabske pas een keer mee gereden morgen weer. Had een barefoot Cherokee maar t is teveel zadel voor me. Te massaal. Dus hoop dat ik morgen nog tevreden ben, dan ga ik beslissen.
De cherokee is inderdaad best veel zadel ja daar moet je behoorlijk aan wennen dat vind ik ook. Nou hopelijk gaat deze wel goed bevallen.
Lekker op bbp naar buiten zeg, jammer dat hij een beetje stijf was, Star ook gisteren mogelijk ook door de kou. helaas mag er geen deken op dus ik ga me komende tijd maar richten op warm masseren voor het rijden en grondwerken om er zonder ruiter los te werken.
Ja ach, met 27 jaar op de teller ben ik er wel aan gewend dat hij af en toe stijf is. Met wat artrose her en der. En als het dan overdag 15 graden is en s nachts ineens rond het vriespunt, dan is het even lastig welke deken ik erop leg. Inmiddels wel ervaren dat hij het beter doet wanneer hij het iets te warm heeft dan wat aan de koude kant.
En lekker een rondje stappen om hem weer los te werken is in een stralend zonnig herfstbos ook geen straf.
Vanmiddag gooide regen weer roet in het eten. Eerst even de wei schoon gemaakt incl inloopstal. Aangezien nelleke nat was ben ik maar een rondje gaan wandelen. Samen wat beweging gehad en een kleine acht km gelopen.
Een oudje die losgestapt moet worden en iemand die 8 km gelopen heeft naast haar paard. Goed bezig! Ik hoop morgen weer wat kilometertjes te vreten aan het strand, als het tenminste laag water is in de middag.
kinel
Geplaatst: 09-11-15 12:48
Deze gewonnen met fb actie is nu onderweg naar mij toe. Vindt hem erg mooi geworden.
Hier nog iemand die graag lange buitenritten maakt en de droom heeft om ooit endurance te starten.
Helaas is mijn paardje niet altijd de makkelijkste om alleen mee naar buiten te nemen. Maar met een maatje erbij kan de buitenrit ons niet lang genoeg duren