Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:02

Dat is inderdaad eng Simone! Ik weet niet of het bij jouw paard ook zo is, maar ik herken het wel van net na mijn eerste wedstrijd. Toen was mijn paard ook ontzettend druk een paar keer. Ze had tijdens de wedstrijd met rijden ook wel veel spanning en wilde hard, misschien had ze dat wat te lang vastgehouden. Maar het is goed gekomen :P

Hier zal het rijden even op een laag pitje staan. Dat stond het al, want mijn paard loopt niet helemaal regelmatig, wat vanuit de rug zou komen (sinds september al). Ik had rond januari, februari al weer zo'n 1,5 maand gereden met het idee dat het goed was, maar eigenlijk was het dat toch niet helemaal. Gister een nieuw iemand bij mijn paard met een ander inzicht: zij vond het vanuit de knie lijken te komen. Misschien een gescheurd peesje of ligamentje. En dat heelt met rust, niet met het intensieve longeren wat ik heb gedaan voor de rug. Omdat haar rug eigenlijk goed voelt, zou ze wel weer regelmatig moeten lopen nu, maar dat doet ze niet. Dat er iets in de knie niet helemaal goed zit is wel duidelijk, maar of dat komt vanuit de rug of dat dit juist alles met de rug veroorzaakt, weten we niet. Het hangt in ieder geval samen. We gaan nu ten minste 6 weken op (werk)rust proberen, kan wel wandelen, maar verder niks. We zouden na 4-6 weken dan wel verbetering moeten zien dus ik hoop dat dat dan eindelijk de onregelmatigheid verklaart en we van dat kwakkelen af zijn!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:03

Oef, dat is wel eng, ja. Die van mij schiet constant weg. Niet prettig, inderdaad. Gelukkig is het goed afgelopen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:03

Wat een heerlijke rit! Ik ben laatst ook door het dorp gegaan, maar daar was geen markt :D.

Wat vreemd dat ik die km puntjes niet krijg!

Jakkes Simone wat eng!
Ik vind dat ook altijd verschrikkelijk, gelukkig gebeurd het niet vaak. Zeker als ik alleen ben is het nog nooit gebeurd, maar met alle twee wel, en dan jennen ze mekaar lekker op :\.

Oef chouchou sterkte! Dat klinkt niet best.

evdpanne

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:53

Simone: Oei dat is schrikken zeg! Heb dat met Shaggy nog nooit gehad, die schiet hoogstens 2 meter naar voren of staat ineens stokstijf aan de grond genageld. Ben wel 1x op strand eraf gevallen door mijn eigen stomme fout, dat was ook doodeng. Gelukkig was ie toen gevangen door een wielrenner en niet de drukke weg over gerend....

Chouchou: duimen dan maar! Hopelijk gaat de rust werken! Lastig inderdaad om vast te stellen waar het vandaan komt. Als iets pijn doet gaan ze dat natuurlijk ook vaak ontlasten en iets anders vaak weer overbelasten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:23

Tyrcanol schreef:
Wat een heerlijke rit! Ik ben laatst ook door het dorp gegaan, maar daar was geen markt :D.

Wat vreemd dat ik die km puntjes niet krijg!

Jakkes Simone wat eng!
Ik vind dat ook altijd verschrikkelijk, gelukkig gebeurd het niet vaak. Zeker als ik alleen ben is het nog nooit gebeurd, maar met alle twee wel, en dan jennen ze mekaar lekker op :\.

Oef chouchou sterkte! Dat klinkt niet best.

Ook niet als je op de kaart klikt? Meestal krijg je dan de km puntjes er op. Kun je ook inzoomen enzo.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:57

Oh jakkes Simone. Bah! Doodeng. Gelukkig is het goed afgelopen.

Beterschap met paardlief Chouchou. Vervelende dingen zijn dat altijd. Hopelijk werkt de rust.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:00

Beterschap voor je paardje Chouchou! Hopelijk komt het na de weken rust weer allemaal goed.

Geen idee of het door de wedstrijd komt. Dinsdagavond met les was het een mak lammetje.. Ik denk dat het de combi druk verkeer, veel geluid en redelijk harde wind was.
Ik ben gelukkig over de schrik heen en heb vandaag weer lekker met hem staan kroelen, maar ik heb wel vreselijk last van mijn rug.. Ik denk van de mega spanning van dat moment.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:44

Klein rondje gedaan om mijn nieuwe hartslag meter te testen!! Hij doet het, heb nu een polar h7 equine met een tomtom running horloge. Enige jammere is dat hij niet aangesloten kan worden op het horloge en endomondo tegelijkertijd, en horloge kijkt tijdens het rijden toch wat makkelijker dan op je telefoon. Gelukkig heeft de tomtom ook een mooie gps en tracking website waar je de snelheid/route/hartslag op kan zien.. dus laat ze nu maar samen tegelijkertijd lopen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:52

Ik heb een h6, maar het schiet inderdaad niet op om het op je telefoon in de gaten te houden. Ik had zo n armband om je telefoon in te doen, gekocht. Maar dat is m ook niet. Die is bedoeld voor je bovenarm. Dus voor je onderarm veel te wijd. En dan zie je nog niks. Dus ik moet er nog iets op verzinnen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:20

Vandaaag een heerlijke rit gemaakt, :)

en die herten Amanda waren by ons ook dichtbij, me paard schrok zich dood :-)

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:32

Afbeelding
Afbeelding

Mijn 28jarige haf heeft vandaag zo'n 20,5 km gelopen en heb er denk ik 18 km de rem bij nodig gehad :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:55

Klein rondje gedaan vandaag. Korte pauze bij kennissen. Vergeten Endomondo uit te zetten natuurlijk. En bedacht me pas toen de paarden in de wei stonden om 'm thuis ook weer uit te zetten. Gemiddelde snelheid is dus wat verlaagd :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:01

Hier ook een rondje 15 km met een vriendin! We zijn een heleboel mooi-weer-ruiters tegegekomen, haha. :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:11

Dat zal best. Wij vooral heel veel motorclubs (was een motortourtocht hier, wist ik niet :=), ligfietsen, oldtimers, wielrenners, gewone fietsers, wandelaars met of zonder hond, een heel landbouw arsenaal (want land bemesten, bewerken en inzaaien) maar niet een ruiter of menner :')

Paardlief is overigens bewezen bomproof. Het deed hem helemaal niks :+:

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:14

Wow! :wow: Dan heb ik niks te klagen, haha! Hier 3 groepen ruiters, wandelaars, fietsers/wielrenners en een enkele auto/brommer/motor. Op zondag is hier geen landbouwspul te bekennen. O:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:17

Nee hier normaal ook niet. Maar vanwege het late mooie weer halen ze wat in de weekenden in denk ik. Niet alle boeren werken hier op zondag, maar er waren er toch wel een paar bezig.

Ik droomde altijd van een bomproof paard, kocht een gekke gecompliceerde en beschadigde 3-jarige haflinger. Maar nu 7,5 jaar later is hij bijna ongecompliceerd te noemen en bomproof. Heerlijk buitenrijden zo!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:39

Wij kwamen ook vanalles tegen. Parkeerplaats aan het begin van de heide stond vol!
Kwamen zelfs een auto met trailer erachter waar een schaap in zat tegen :P .

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:09

Ja, dat kan best natuurlijk!

Haha, heerlijk dan toch? Is toch het leukst als jullie het allemaal samen geleerd hebben. :D Mijn Friezel is nu 5 (bijna 6) en het begint er ook steeds meer op te lijken, haha. ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:04

Wauw wat een heerlijk weer vandaag! Echt genoten! Veel gestapt met pony want die zweette echt behoorlijk. Is ook ineens wel heel warm voor ze! Net nog ff lekker afgespoten kon die daarna lekker rollen vind ie altijd heerlijk! Owww en op paar wandelaars en fietsers niemand tegen gekomen ;). Lekker rustig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:18

Maken jullie die foto's terwijl Endomono mee loopt? Heb dat een paar x gedaan, maar als ik een foto maak, stopt Endomondo ermee.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:19

Endomondo stopt bij mij alleen als mijn batterijniveau laag is.
Je kunt instellen dat endomondo op de achtergrond door blijft lopen.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:00

Hier vandaag ook heerlijk gereden in het Dwingelderveld!
Wij zijn geen ruiters tegengekomen, wel veel fietsers en wandelaars.
Een heerlijk relaxt rondje van 21 km gereden.

Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:34

kim345 schreef:
Endomondo stopt bij mij alleen als mijn batterijniveau laag is.
Je kunt instellen dat endomondo op de achtergrond door blijft lopen.

Hoe?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:13

Bij mij loopt ie de ene keer door en de andere keer stopt ie.
Ik check de endo altijd even na het maken van een foto

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:31

Ik kan het in de instellingen echt nergens vinden. Ik maak nu dus geen foto's. Maar dat vind ik wel jammer.