[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:20

Dat laatste was ook de reden dat ik het inderdaad heb gehaald ikke. Die constant veranderende regels. Dus binnen is binnen inderdaad. Geen nadenken meer of iets wel of niet kan met B en of er weer dingen veranderd zijn.

Ik heb er overigens nog geen 250 euro voor betaald (dagcursus + RDW examen). Het was heel intensief en het is zeker aan te raden om daarvoor te oefenen met een B combinatie, vooral op de bijzondere verrichtingen. Want anders is zo'n dag echt te weinig.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:50

Goedemorgen
Marije fijn dat het de goede kant op gaat met Elmo hopelijk is hij snel thuis.
En inderdaad met een ouder paardje heb je vaak al veel gezien en gedaan dus is het niet zo erg
als het een keer niet kan en je dichter bij huis blijft.
Toch super fijn dat je alles nog zo kan met Jip.
Oudste paardje waar ik nog mee buitenritten deed en zelfs de eersel postel rally gereden heb was 36
liep onder de man en in de aanspanning, ze is daarna verhuisd dus heb niet meegekregen hoe oud ze geworden is, maar wel heel erg oud in iedergeval.

Het paardje wat voor de helft van mij is is ook een oudje, maar die is een aantal jaar geleden al met pensioen gedaan, dus wordt niets meer mee gedaan echter loopt die al richting de 40 inmiddels dus dat is ook niet zo erg :D
Die mag wel rentenieren

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:22

*\o/* Elmo mag naar huis *\o/*
Morgenochtend haal ik hem weer op.
Krijg nog wel antibiotica mee om te spuiten en moet het drainage wondje nog even open houden en spoelen (doorspuiten) met betadine oplossing.
Maar het scheelt een hoop heen en weer gereis datie gewoon lekker thuis mag komen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:43

Jeeeeeej marije

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:55

Goed nieuws! *\o/*

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:34

Top marije

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:08

Wat fijn Marije!

Vandaag weer een lekker ritje gemaakt. Veel gestapt, want Jim had het warm. Dinsdag wordt hij geschoren.
Nog een stukje ruiterpad meegepakt. Of nou ja.... Het zand was niet eens meer te zien, het was drassig en zeiknat. Het wordt niet onderhouden. Jammer.
Desondanks toch wel lekker gereden. Jim was fris, ondanks zijn berenvel :):)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:15

Dat ziet eruit als een heerlijk ritje Amanda,
Ik hoop vrijdag nog even te rijden. Was vorige week te druk voor buitenritten
heb zelfs maar 1x kunnen rijden dit weekend wel lang weekend maar ook samen met vriendlief.
Dus even een beetje passen en meten nu vind ik het ook niet zo erg bouw meestal naar de winter toe wat af.

Ze heeft erg veel moeite met de winter, valt ook vaak veel af dus geef haar dan vaak ook gewoon wat meer rust ze is nog jong dus het hoeft ook allemaal nog niet zo veel en vaak en dat past nu goed in mijn rooster

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:29

Robijntjah schreef:
Kan hier iemand wat meer vertellen over de Martinus rit?

Hoever is het bijvoorbeeld en echt door de bossen?

Wij zouden vanaf Tilburg moeten komen en zijn aan het overleggen om in te schrijven!

Ik kom even inbreken haha.
Zocht je nog meer informatie over deze rit?
Hij is plusminus 25 km en je start vanaf de vereniging, afhankelijk van hoe je start is het vrij veel door de bossen.
Afgelopen jaar was één lus naar de strabrechtse heide en om daar te komen moest je wel een stuk over de weg. Maar het grootste gedeelte is normaal gesproken wel door de bossen.
Rijdt hem zelf helaas niet mee dit jaar, maar ga misschien nog wel kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:16

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:20

Wat een heerlijk weer vandaag!

Ik ging vandaag met mijn stalgenoot voor 'een rustig ritje met stap en wat draf van ong 1,5 uur.'
Nou, daar waren onze paarden het in het geheel niet mee eens.
De eerste draf was stuiterdraf volgens Jip en er kwam echt een mega vreugdebok mee, waarbij zijn kont hoger kwam dan mijn hoofd.
Uiteindelijk 17,5 km gereden in 2,5 uur met een paar fikse stukkwn galop op tempo erin. En veeeeel gelachen en genoten van de mooie herfstkleuren en de blije paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:43

Leuke foto Robijntjah.

Haha Marije, moest er even wat energie uit??

Ik heb gisteren en vandaag lekkere staprit gemaakt zonder zadel.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:48

Leuke foto's hier. Met star ook nog ff gereden maar die is niet helemaal lekker.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:19

Zo vandaag eindelijk weer eens kunnen rijden. Droog en zo goed als fit. Maar wat was het een verschrikking. Ze had haar eigen willetje weer tevoorschijn gehaald. Nu maar hopen dat ze morgen weer beter te genieten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:22

Oh lekker. Ik lig met een buikgriep achtig iets op bed.
Had vandaag een kort rondje willen doen maar helaas.
Was ze wel braaf?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:20

Beterschap DC . Ze was niet gemeen of zo alleen gruwelijk vervelend. Nu moet ik er wel bij zeggen dat zr drie weken niks gedaan heeft. Of slecht weet of ik was gammel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 05:40

Die van mij was gisteren na het rijden in de bak strontvervelend en absoluut niet willen luisteren, maar schuim stond op zijn hals. Hij wilde uiteindelijk zelfs zijn paar handjes brokjes niet eten.

Als ik vandaag een beetje betijds klaar ben met mesten gaat het scheerapparaat er overheen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:51

Zo vanmiddag 3 uurtjes weg geweest. Alleen de laatste drie kwartier begon die muts weer heel hard te stappen. Dat is niet uit te zitten zo'n hoog tempo dat ze erop heeft. Maar verder is ze heel braaf geweest.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:35

Helaas dus zo'n 3 uur bezig geweest met mesten dus geen tijd meer voor pony. Nu aan het nadenken voor een oplossing of ik hier niet iemand voor kan betalen alleen wat betaal je zo'n persoon per mestbeurt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:45

3 uur? ik mest alles iedere dag, paddock wei en stallen 2 paarden en ben met 30 min per dag klaar...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:11

Ik heb ze nog buiten lopen maar haal ook iedere dag mest uit de wei. Daar ben ik voor een haf en twee shetten nog geen half uurtje mee bezig. Als ze snachts op stal gaan zit ik op half uurtjetot drie kwartier.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:14

Pony met semi boxrust ivm operatiewond kost me nu bijna een half uur uitmesten per dag.

Maar anders was ik met 1x 24/7 buiten en 1x half buiten half binnen in totaal in ong een half uur klaar met dagelijks uitmesten van weides en box.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:15

3 uur mesten is wel veel...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:20

Zit met problemen nek, schouders en rug. Is ook maar 2x per week mesten van de kudde, maar word iedere dag gemest verdeeld over alle stalklanten. Soms is het inderdaad uurtje mesten, maar ze hebben het hooi ook al bijna op. Maar zelfs met uurtje mesten hoef ik niet meer te rijden aangezien mijn kaarsje dan al op is.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:06

3 uur mesten is best veel, haha dat heb ik maar 1x per jaar als ik alles leegschep.
En dat is alleen maar omdat de eigenaar vind dat ik er een beetje een potstal van moet maken hahaha.

Marcelle O ja dat ken ik op een andere stal ook wel eens gehad, het is maar net hoe laat diegene de dag ervoor geweest is, of hoe vroeg soms en hoe laat je er dan zelf bent om te zien hoeveel je moet uitmesten inderdaad. dat is het jammere aan met meerdere mensen 1 wei uit moeten mesten.

Misschien hebben mensen er hier nog wel wat tips voor en wat betreft wat je ervoor betaald, dat ligt eraan hoe oud iemand is hoe lang ze er mee bezig zijn en hoe vaak ze komen denk ik :D

Vervelend dat je nek schouders en rug problemen geven... is daar nog verbetering in te halen met fysio medicatie of iets dergelijks?

Ik heb zelf reumatische artrose en ben weer gaan sporten vooral kracht training, begonnen met 0 kilo om eerst de bewegingen onder de knie te krijgen, en nu langzaam aan aan het opbouwen.
Merk ook wel degelijk verschil met rijden nu, ook dat gaat makkelijker ik was toch vaster geroest als ik dacht en werkte de poown erg tegen.