Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:23

Leuk gereden weer allemaal! En mooie endurance-uitslagen!

Hier gisteren nog een poging gedaan maar niet erg succesvol .. [***] had ineens weer enorm last van zijn headshaking -O- Dus maar zo snel mogelijk weer naar huis ... Je ziet het ook meteen terug in de waarden, weer een draf van 9 of net 10 km/u enzo .. hij wordt er echt door belemmerd en ik weet niet hoe ik het kan oplossen voor hem -O-

Afbeelding

Afbeelding

En dan heb ik donderdag een afspraak op staan voor het passen van hoefschoenen ... Want we gingen dit jaar er echt voor gaan, dat buitenrijden :j

-O-

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:57

Mooie ritten weer van iedereen! Zou ook zo graag bij een bos in de buurt willen wonen! Lijkt me heerlijk!

Vandaag eindelijk weer met Shaggy naar buiten geweest stiek gaat helaas nog niet. Klein rondje bernisse gedaan. Wilde eigenlijk groot rondje maar kwam stalgenootjes tegen en toen maar met hun mee gereden. Bernisse was helaas ook weer erg nat dus veel op fietspad gereden....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:08

Er zitten weer behoorlijk wat pollen in de lucht. Heeft Cobe daar geen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:34

[***] heeft hooikoorts :j In principe vooral gras, maar denk dat hij in het algemeen wel reageert :j Maar vind geen oplossing -O-

Netje werkt te weinig, vaseline verlicht niet maar heb ik ook niet veel geprobeerd, ben bezig met Puur Pollen maar daar merk ik ook maar weinig van.. Ik weet het niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:56

Antihistamine. Gewoon mensentabletjes voor allergie, met Loratadine.
Ik geef ze nu al een paar jaar van april t/m oktober. Gewoon op recept van de dierenarts, maar bij de humane apotheek. Hij krijgt 5 pilletjes per dag (1 per 100kg lichaamsgewicht). Het is geen wondermiddel, maar het headshaken is beduidend minder. Ik heb met rijden geen neusnetje op (dat irriteerde alleen maar), maar wel op de wei. En ook dat scheelt al heel veel :j

Het gaat wel erg offtopic nu. Stuur me maar een pb als je meer info wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:20

Thanks maar dat contact hebben we al gehad :P Mijn DA ziet er niks in omdat je voor paarden zo'n hoge dosering zou moeten hebben om effect te hebben en er is niks bekend over de bijwerkingen (op lange termijn) dus hij wil het risico niet lopen..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:37

Oh :')
Sorry :D
Ik heb het er al met zoveel mensen over gehad, dat ik niet meer weet met wie.
Bij Jim is het echt het enige dat helpt. Hij schuurde zijn neus tot bloedens toe open van de jeuk. Mijn dierenarts had er al meerdere goede ervaringen mee en mijn ideeën waren ook op. Hij schudt nu nog wel wat, maar dat is eigenlijk alles.

Ontopic, wij hebben vanochtend meer dan 20km gereden, maar hij heeft 'm niet gepakt :?
Straks even met de hand invoeren.
Onderweg nog hertjes gezien <3

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:19

Dat had ik gisteren ook Amanda, echt stom.
Hoe kun je met de hand invoeren?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:33

Weer een heerlijke rit gereden :)
Ben klaar voor volgende week ben benieuwd na jullie route amanda :-)

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:33

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:29

Moet je hem dan handmatig tekenen?
Benieuwd of dat lukt, weet niet hoe gedetailleerd de ruiterpaden op de kaart staan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:33

Het duurde even, maar ik heb 'm kunnen tekenen. Helaas niet met de kilometer punten erbij.
Afbeelding

Foto's van de rit staan hier: [RIJ-ITP] Sponsorrit "Samen Sterk", de proefrit

En een filmpje van onze ontmoeting met de damherten die hier zitten.
Speciaal moment. De paarden vonden het best spannend :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:15

ah wat schattig! die damherten weten niet hoe snel ze uit de voeten moeten! Ik zag zaterdag ook wild! Een buizerd in de berm op 2 meter afstand, en hij vloog niet weg!

Ik baal een beetje van het weer.. wou eigenlijk vandaag rijden omdat ik het gisteren al overgeslagen had.. en nu super mooi zonnetje, maar die windstoten! mn hele huisje staat af en toe te trillen. En natuurlijk, vandaag lekker vrij, morgen weer aan het werk.

btw; terwijl ik dit typ zie ik een auto met trailer langsrijden.. die durft :=

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:54

Helaas, we waren net een beetje aan het opbouwen en het opbouwen van vertrouwen tussen elkaar buiten.
Maar nu lig ik uit met een botvlies ontsteking. :x en moet het rustig aan doen, vrijdag en zaterdag beetje gereden, maar voel het nu flink.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:25

Cchanny schreef:
Helaas, we waren net een beetje aan het opbouwen en het opbouwen van vertrouwen tussen elkaar buiten.
Maar nu lig ik uit met een botvlies ontsteking. :x en moet het rustig aan doen, vrijdag en zaterdag beetje gereden, maar voel het nu flink.

Dat klinkt erg pijnlijk. Sterkte met je herstel!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:24

Dat is balen zeg! Beterschap!

Leuk filmpje van die herten! Ik zag ze in Noordwijk ook regelmatig, ook wel is gehad dat ik aan het galopperen was en dat ze mee renden. Echt zo gaaf! In de Bernisse worden ze ook wel is gespot maar ik heb ze daar nog niet gezien. Zie daar wel regelmatig roofvogels. Ook machtig mooi om te zien!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:01

Beterschap!

Ja die hertjes waren echt gaaf om tegen te komen! Zo vaak zie je ze niet inderdaad. En zeker niet van zo dichtbij.
Roofvogels zijn ook fantastisch inderdaad. Die zitten hier wel heel veel :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:29

De voorspellingen voor komend weekend zien er ook weer super uit :D. Hopelijk kan ik dan zaterdag eindelijk is een groot rondje Bernisse rijden! Heb ik wel weer is zin in!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:51

Wij hadden laatst bijna een ree op de motorkap. Dan zie ik ze toch van iets minder dichtbij haha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:20

Leuk dit. Mag iedereen er aan mee doen? Ik laat sinds een jaar Endomono mee lopen. Deze week heb ik mezelf vrij gegeven. Maar dit waren 2 ritten van vorige week:
Deze bijna 18 km
Afbeelding

Deze bijna 15 km.
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:46

Hoe krijgen jullie eigenlijk die nummers van de KM's? op je kaartje? Die krijg ik niet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:24

Ik heb afgelopen zaterdag ook een heerlijke rit gemaakt. Door de natuur, in het water en een stuk door de stad en over de markt :+
Gemiddelde snelheid is niet snel, was echt een relax-mooi-weer-weekend ritje :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:29

Hahahaha geweldig met je paard over de markt :D. Ik denk dat Shaggy bij iedereen stil zou gaan staan om te kijken of er wat te eten valt :').

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:47

Amanda: Wat gaaf zeg! :D
Fabster: Iedereen mag meedoen. Stuur de TS even een pb met je endomondo gegevens, dan kan zijn je toevoegen aan de challenge :)
Tyrcanol: Ik heb dat al automatisch geloof ik.. Op de site kun je de aantal km's ook zien.
Caily: Lekker zo'n relax ritje! Over de markt hoef ik niet eens te proberen denk ik :=

Ik heb gister mijn engste rit ever gereden -O-
Casanova ging er twee keer goed vandoor en hard ook.. Volgens endomondo max 43km/h! Suuper eng was het.. gelukkig ben ik blijven zitten en hield hij zichzelf in de benen, want het was nog wat nattig in het bos en later met zijn ijzers op het asfalt.. Ik wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.. :n
En waardoor? Ik weet het niet. Het waaide wat en het was druk op de weg.. misschien een combi van meerdere factoren..?

Na de tweede keer ben ik afgestapt.. ik was een klein beetje in paniek geraakt.. daarna een paar km gelopen en toen meneer weer wat rustiger was, ben ik weer opgestapt en heb verder gestapt.. Brr wat eng was het.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:52

S_imonee schreef:
Amanda: Wat gaaf zeg! :D
Fabster: Iedereen mag meedoen. Stuur de TS even een pb met je endomondo gegevens, dan kan zijn je toevoegen aan de challenge :)
Tyrcanol: Ik heb dat al automatisch geloof ik.. Op de site kun je de aantal km's ook zien.
Caily: Lekker zo'n relax ritje! Over de markt hoef ik niet eens te proberen denk ik :=

Ik heb gister mijn engste rit ever gereden -O-
Casanova ging er twee keer goed vandoor en hard ook.. Volgens endomondo max 43km/h! Suuper eng was het.. gelukkig ben ik blijven zitten en hield hij zichzelf in de benen, want het was nog wat nattig in het bos en later met zijn ijzers op het asfalt.. Ik wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.. :n
En waardoor? Ik weet het niet. Het waaide wat en het was druk op de weg.. misschien een combi van meerdere factoren..?

Na de tweede keer ben ik afgestapt.. ik was een klein beetje in paniek geraakt.. daarna een paar km gelopen en toen meneer weer wat rustiger was, ben ik weer opgestapt en heb verder gestapt.. Brr wat eng was het.

Gelukkig alles goed afgelopen! := 43 km/h is echt wel heel erg hard