Naja, ik haal de max. speed van dat eerste rondje vaak nog niet eens met galop, dus stel je voor
Jorex
Geplaatst: 20-09-17 12:07
Ik ook niet Sabine, maar ik heb dan ook een mini-shetlander lopen Het hoogste wat ik ooit gehaald heb is 20 km/h. Vandaag met 2 pony's een simpel wandelingetje naar de da praktijk, dus 4 km/h. En mijn maximale bijna 7 km/h en toen verloor ik de controle over Alex en liet hem los. Dikke boef, daar ging ie met de oren erop in volle galop richting de berm om te grazen en Jorie maar panikeren, want die had ik nog wel beet. Soms wil ik ze weleens achter het behang plakken Ik draaf en galoppeer overigens gewoon over asfalt met hem. Anders kom ik nergens met zijn staptempo à 4 km/h.
Anoniem
Geplaatst: 20-09-17 13:56
Ja, jij hebt nog een goed excuus, die van mij is geen mini-shetlander Maar wel korte pootjes zullen we dan maar zeggen Hoewel .. als ik bepaalde fjorden ed bezig zie.. Achja, je doet er niks aan hé
Ik heb ook geen snelle fjord, hoor [***]. In het begin was ik daar wel op aan het werken. Daar werden we allebei niet heel vrolijk van. Dus nu doen we het rustig aan. We zijn nu pas weer begonnen (en bovendien moet ik mijn nieuwe hond 'inrijden'), dus nu zitten we op gemiddeld iets boven de 6 km/u. Als we straks weer op stoom zijn, haal ik mss de 8. Maar dan heb ik t wel gehad. Ik vind t goed. Mss dat ik 'later als ik groot ben' nog eens een sneller paard krijg. Maar nu vind ik t ook wel lekker makkelijk met de hond enzo.
Anoniem
Geplaatst: 20-09-17 14:09
Ik ben al blij als ik gemiddeld aan 5 km/u zit En dat zou waarschijnlijk kunnen opgelost worden door langer te draven/galopperen maar daar zit dan net zo'n beetje het probleem Dus voorlopig doen we het zo maar en inderdaad, wie weet ooit als ik later groot ben en een echt paard heb
Haha! Ik heb er nu wel een 'echt paard' bij, maar daar ga ik echt (nog) niet mee buiten rijden. Breek ik straks mijn nek. Maar die heeft weer wel snelheid .
Is zeker zo Maar soms is het wel balen als je 4u+ over 20 km doet .. zeker als je er nog eentje hebt staan die graag aandacht heeft. Dus dan is het altijd kiezen of delen (kan wel beiden kort doen maar dan kom je nooit ergens) en dat vind ik wel jammer ...
MaritB
Geplaatst: 20-09-17 14:57
[***] schreef:
Is zeker zo Maar soms is het wel balen als je 4u+ over 20 km doet .. zeker als je er nog eentje hebt staan die graag aandacht heeft. Dus dan is het altijd kiezen of delen (kan wel beiden kort doen maar dan kom je nooit ergens) en dat vind ik wel jammer ...
Zou kunnen (en zou inderdaad ideaal zijn) maar er zijn wel een paar, niet onbelangrijke, details zoals het feit dat paard 2 blind is en schrik heeft van paard 1 terwijl paard 1 met momenten gewoon ronduit asociaal is en ik dan letterlijk handen te kort heb Heb het ooit wel gedaan maar dat is letterlijk al jaren geleden en ik denk niet dat ik zo op mijn eentje 20 km ga kunnen rijden (uiteraard met opbouwen maar dan nog).
tinker_sally
Geplaatst: 20-09-17 19:57
Hier een staprondje gedaan zonder zadel. Voor het eerst in de ruim 4 1/2 jaar dat ik haar heb zonder zadel op haar gezeten. Vriendin op fiets mee en die hield haar vast aan lijn aan het bit. En halverwege hebben we gewisseld. (ik op fiets, zij op Muts)
Gisteren dit prachtige plaatje geschoten. We hebben even stilgestaan om ervan te genieten.
Anoniem
Geplaatst: 21-09-17 11:37
Hier gaat het ook rustig aan hoor qua kilometers. Ofwel is het rotweer, ofwel zet vriendlief vanalles op de sociale agenda waar ik ook mee naartoe moet, ofwel trapt paardlief er nog maar eens een ijzer onderuit. Was voor de 3e maand op rij weer prijs vorige week. Sinds gisteren staat het er weer onder.
Hopelijk kan ik vanaf oktober weer meer buiten rijden. Vriend is dan weer weg voor werk naar het buiteland, wat me meer vrije tijd geeft om kilometers te maken.
Hier ook wat rustiger, mijn werk en studie zijn volop van start en as maandag een belangrijk examen. Daarna een verhuizing van Ele en is het nog afvragen of daar leuke routes te rijden zijn. En dan weer veel trailerladen oefenen zodat we regelmatig weer op pad kunnen naar mooiere stukjes Nederland.
Marije_jiplover
Geplaatst: 21-09-17 11:46
Net thuis van een weekje Italië. En daarvoor wat veel drukte op mijn werk, dus ik ga ook nog niet zo hard in de nieuwe challenge.
Komt wel weer. Vanavond hebben we les, maar morgen of zaterdag wil ik wel weer graan een eind gaan rijden
Hier weer met mijn crossmonster een rit gereden, niet heel spannend. Alleen het bospad crossen vond ie echt helemaal het einde, te zien aan onze topsnelheid. En dat voor een mini-shetlander, hij loopt grote paarden eruit op deze manier. En dat terwijl ik eerder nog aan de politie vertelde dat ie niet zo'n racemonster was, want die bleven even naast me rijden.
speedfiets_2
Badass Cowgirl
Geplaatst: 22-09-17 20:10
Vandaag lekker rondje gemaakt. Meneer begint boomstam springen wel erg leuk te vinden. Oortjes gaan vort naar voren bij een potentiële springstam. Alleen halverweg wel flink nat geregend.
Anoniem
Geplaatst: 23-09-17 20:26
vandaag met flint en blesco weer een ritje gemaakt jeetje wat was flint snel vandaag bitloos rijden doet hem goed wel 1x een rodeo van jewelste gehad (en dan met 1 stijgbeugel en half nog in mijn zadel verder gegalopeerd) en 1x even geen rem gehad is in 2 delen want we hebben nog even een pauze gehad ook hebben we vandaag nieuwe (en mooie) weggetjes ontdekt
ik rijd vanaf nu btw ook niet meer op mijn trainingspony want die verhuist binnenkort
Vandaag ook eindelijk weer is groot rondje om de Bernisse kunnen rijden. Grond was eindelijk weer redelijk te doen. Pony had er ook zin in, alleen kon merken dat ie z'n wintervacht al aan het opbouwen is. Maar ff een lekkere douche gegeven na de rit!
Donderdag, vrijdag en zaterdag huizen wezen kijken in de bollenstreek. Komt nu steeds dichterbij. Kan ook niet wachten tot ik weer lekker door bos, duinen en over strand kan rijden!
Zo dit weekend ook weer 26 km aan de challenge toegevoegd. Gisteren een rondje alleen met Elmo gereden van 17 km. Redelijk rustig aan voor ons doen, maar na de vakantie weer even rustig inkomen. Vandaag een rondje samen met de bijrijdster op de senior erbij. Dat was 9 km heel erg rustig aan. Maar de Gouwe Ouwe had zo'n plezier en de bijrijdster ook, dat wij ons wel even aan het senioren tempo hebben aangepast. Heerlijk weekend en veel zwijnen gespot.