Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RavenIris schreef:Ik denk dat ik maar ga overschakelen op bakwerk.. Buitenrijden is echt gevaarlijk in ons geval(prudur struikelt wel eens en af en toe knallen we de grond op..)
Wat ik vandaag toch weer meemaakte... ik val echt nooit door kwaadwilligheid van Prudur, maar altijd door stommigheden :/
Was vandaag op buitenrit, en op een bepaalde plek heb je een vrij stijle berm met boompjes. Je moet hier wel in een stevig tempo op, want in stap geraak je bijna niet boven. Bovenaan dat dat paadje de berm op, kom je uit op een hooi-weide. Eigenaar heeft natuurlijk niet graag dat hier ruiters op komen, maar ik weet dat het best vaak gebeurt. Ikzelf ga echter nooit door de weide, maar gewoon netjes langs het paadje aan de kant.
nu galoppeerde ik dus dat paadje op. En opeens liep paardlief nog in volle galop verder, terwijl ik in de lucht bleef hangen.Paardlief heb ik natuurlijk een flink stuk terug achteruit gerukt (tja... instinctieve reactie?) maar ben me daar toch de grond op gepleurd..
Natuurlijk dat hele pad ook nog terug naar beneden gerold, terwijl Prudur echt stond te kijken van "wat doe Jiiiijjj nou weer??
".
Wat bleek? Iemand (vermoedelijk de eigenaar van die weide) heeft halverwege die heuvel gewoon een dun blauw stro-koordje gespannen!Hang daar dan een duidelijk politielint ofzo!
Paardlief kwam er gelukkig met de schrik vanaf, die kon eronderdoor.
Ik kom er ook vanaf met mooie touw-striemen op mijn armen en borst, en een blauwe heup..
Maar echt.. Moet ik nou altijd zo stom vallen?? Kan ik niet gewoon een bokkend paard hebben?? dat klinkt tenminste nog een beetje stoerder
mellamoshan schreef:Chantal, is het een beetje lekker buiten rijden daar bij jou? Als het goed is allemaal, verhuis ik over een tijdje die kant op.