[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 05:43

Ik heb zondag nog een km of 9 met mijn oude manneke gereden.
Ga hem toch weer scheren (jachtpatroon). Hij wil nog best maar had echt last van de warmte.
Denk dat wanneer hij weer geschoren is, hij ook nog wel weer iets verder kan, tot een km of 15. Maar ik merk ook wel aam hem datie oud begint te worden.
Nu mag dat ook wel, met 27 jaar op de teller. Hij mag mee zolang hij aangeeft dat hij daar nog plezier in heeft.
Mijn jonkie staat even stil. Is wel superbraaf met beleren en het eerste 5 km ritje is al gemaakt, maar hij staat nu in de kliniek met een onsteking vd zaadstreng en wordt daar dinsdag aan geopereerd.
Ik hoop dat alles voorspoedig gaat en hij daarna snel weer mee naar huis mag. En dan thuis verder herstellen en over een paar weken opnieuw oppakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:46

fabske, wat was er mis gegaan??? Fijn dat je wel weer rustig bent begonnen. Gewoon lekker proberen e genieten.

Marije, hoe is het nu met je jonkie? En met de senior?

Kinel ben je alweer opgeknapt? Er heerst een nare griep, heb m ook al gehad. Beterschap, als het nog nodg is..

Waratje handpaard? extra paardje erbij? Vertel 's??

Marcella, fijn! Contractverlenging is altijd goed.

Robijntjah ik vind de foto's echt heel erg leuk!Wanneer is die Martinus rit?

Ik heb vrijdag en vandaag lekker gereden. Wilde vandaag een extra stukje ontdekken maar was alweer aan de dwaal. Ik ken dat stuk bos niet goed,erg jammer want er lopen mooie routes daar.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:22

DC, sinds 4 jaar heb ik de opvolger voor mijn oude dame erbij. Ze is nu 8, maar een tikje ingewikkeld dus we vreten met haar nog niet echt kilometers. Oude dame ziet ook slechter sinds een paar jaar, dus alleen met haar het bos in is niet fijn voor haar, jonge paard mag daarom aan de hand mee. Dat gaat heel goed, ze is ondertussen goed bevestigd als handpaard. Alleen hekken vind ik te lastig met handpaard, dus blijven we dan in het "kleine bosje", waar je op zich gewoon lekker een uurtje kunt rijden zonder problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:29

Wat leuk! Ook goed om zo aan de hand mee te gaan, zowel lichamelijk als geestelijk.
Maar inderdaad hekken door wordt wat tricky...

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:30

Tijdens een buitenrit werd star gepakt Door 2 loslopende honden in het bos echt open gebeten plekjes op haar bil en benen.
Star bleef redelijk bij me... maar raakte uiteraard meer en meer in paniek. Uiteindelijk ik ook steeds meer.
Ze ging onderuit op het pad en viel op mij ze stond bijna meteen op ik heb me los kunnen maken voor ze volledig stond uit de beugels.
Kreeg wel nog net een schamp Schot tegen mijn hoofd. Waardoor mijn cap afschoot.
Meteen is ze er in galop vandoor gegaan de honden nog steeds achter haar aan.
Het ging vast onwijs snel maar het voelde als een eeuwigheid.

Haar wondjes van de honden waren oppervlakkig en ze was niet stram of kreupel.
Ik had echter al mijn ribben en ruggewervels gekneusd en lichte hersenschudding. Dus kon tijdje niet rijden toen.
Door de sneeuw maakte het ook minder uit dat we even niet konden rijden.
Na de jaarwisseling besloten we stalgenoot en ik naar buiten te gaan.
Ze was toen heel hyper en angstig.
En soms zelfs heel dominant.
Al gauw begon ze te dreigen op de wei en ik kon er niks meer mee.
Ben toen ff paar weken gestopt met rijden grondwerk alles. Alleen beetje poetsen knuffelen en nadenken.
Stop ik met dit paard verzorgen en rijden of zet ik Door.
Heb toen gezegd ik stop maar nachtmerries en veel verdriet in 2 dagen zorgde ervoor dat ik toch ging doorzetten.
En het gaat beter dan ooit.

Alleen naar buiten doe ik voorlopig niet meer. Gewoon met andere ruiters. Op die manier ben ik gerust en kunnen we beiden bouwen op een soortgenoot.

Zo lang verhaal maar uhh ja dit is er dus gebeurd

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:39

Zo, dat is heftig :oo

Ik vrijdag een kort ritje van 8km gemaakt. Jim was zeiknat. Volgende week scheren en dan weer wat langere ritten rijden. Hij heeft het zo snel warm nu :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:39

Oei, dat is heftig. Kan me voorstellen dat je daar angst door te pakken hebt gekregen.
Lekker samen op stap gaan dan voorlopig tot het vertrouwen weer helemaal terug is. Komt wel goed, heeft even de tijd nodig.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:45

Jeetje, wat een ervaring Fabske, dan kan ik me voorstellen dat je even niet meer zo nodig hoeft. Wel gaaf dat je het rijden toch weer hebt doorgezet.

Hier worden even weinig kilometertjes gevreten omdat ik door mijn rug ben gegaan. Heel stom: ik heb hard geniesd en een paar spieren overbelast. Ik kon helemaal niets meer.

Ik lees mooie verhalen van mooie ritten hier, zelfs met een 27-jarige.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:48

Dat is wel heel heftig, Fabske. Kan me goed voorstellen dat je daarna niet zomaar weer alleen het bos ingaat.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:49

Oe jeetje!
En de eigenaar van de honden was nergens?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:02

De oude man Jip heeft vrijdag weer eens 12,5 km gelopen. Wel veel gestapt, maar eenmaal warm ook een paar stukjes lekker gegalopeerd. Hij had er zin an :j

Elmo staat nog in de kliniek in afwachting van z'n operatie. Hij maakt het vooralsnog goed, vandaag nog uitgebreid geknuffeld en gepoetst en wortels gebracht.

Jeetje Fabske dat is zeker schrikken zeg!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:05

Ik blijf het mooi vinden marije dat je met Jip nog altijd zo lekker op pad kunt!

Zaterdag had ik wedstrijd in Katwijk op het strand, even een plaatje spammen!
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:13

Lekkere blije Smurf en Kim!

En ik geniet ook echt van elke rit met Jip hoor :j
Hij is met recht mijn 'Gouwe ouwe'.
Binnenkort mag hij met een stalgenoot ook weer een paar ritjes maken. Die heeft een pony voor haar zoontje gekocht. Ze fietst nu naast hem door het bos en houdt de pony aan een touw. Volgende stap is naast/achter t paard aan een touw en daar is Jip uitermate geschikt voor. En passant voedt hij dan de pony nog een beetje mee op. Heeft ze met de pony van haar dochtertje destijds (2,5 jaar geleden) ook ervaren.
Zo leuk dat hij op zijn oude dag echt nog mee kan genieten van dit soort dingen.
Hopelijk binnen niet al te lange tijd is Elmo ook weer goed genoeg om mee naar t bos te kunnen en dan vertrouwen we ook op steun en toeverlaat Jip.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 11-10-15 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:17

Wat een leuke foto Kim!

Wat fijn dat Jip nog zo geniet, en jij van hem kan genieten marije. Ik hoop altijd dat ik nog zolang van mijn poown mag genieten(die is nu rond de 11).

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:26

Ik ben al weer geknapt maar ga deze week weer pogen om te rijden. Heb alleen nog flinke snotkop. Gelukkig geen griep. En ibuprofen doet wonderen. Gewoon door gaan. Heftig verhaal van de honden. Hou er wel rekening mee dat ze bang blijft voor honden heeft de mijne ook . Is gebeten in haar bovenlip. Dit is bij de vorige eigenaar gebeurt en ik moet er goed op letten dat er geen honden bij haar in de buurt komen. Ze heeft er voor twee jaar terug al een naar de veearts getrapt.
Heerlijk om te lezen dat iedereen weer ritjes maakt.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:32

Thnx allemaal
Het was idd heel erg schrikken.
Ja dat ze bang blijft voor honden daar ben ik al bang voor, aangezien ze op vreemde honden nog steeds reageert zelfs als ze los zijn helemaal.
Gelukkig hebben we een honden dag opvang/ trainings centrum vlakbij zitten dus ik mag daar met vreemde honden oefenen :D
en zo gaan we er maar weer naar toe werken dat niet alle honden eng zijn.
en hopelijk went ze er dan weer een beetje aan.
Wil niet zeggen dat ze nooit meer schrikt natuurlijk het zal altijd opletten zijn.
Maar ik doe niet aan blijvende problemen hahaha, dus ik werk er wel aan om het op te lossen.

Ik wil dat ze net zo bomproof wordt als dat mijn present was.

Wat heerlijk om te lezen dat er zoveel mensen lekker met hun oudere paardjes ook nog km maken.
en heerlijk rijden.

En diverse ritten hoor ik hier voorbij komen van bokkers
veel deelnemers geweest hier voor de rally's etc?

Fijn dat je weer opgeknapt bent kinel.

Beterschap maflinger

Hoe is het met Elmo nu?? is hij al behandeld of nog steeds aan het wachten?

Kim wat lekker zeg met je paardje over het strand dat hoop ik ook nog ooit te doen!
zodra ze makkelijker is buiten en paar keer de trailer op is geweest rijdt ik er een keer mee naar het strand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:52

Fijn dat het weer beter gaat fab :)

Leuke strandfoto :D

Wij weer op rally geweest, eersel postel, dik 55 km gemaakt!

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:11

Succes fabske, echt vervelend...

Leuke foto!
Wat is een rally eigenlijk? gewoon voor de lol rijden of met opdrachten tussendoor?
Er zit geen minimum snelheid aan verbonden toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:13

Dat wilde ik ook vragen. Jeetje, 55 km :D
Dat is best veel :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:46

Elmo is uiteindelijk maandag al geopereerd en de operatie heeft hij goed doorstaan.
Ik was erbij toen hij weer wakker werd.
Gisteren ook op bezoek geweest, hij doet het goed. Is wel wat meer op zichzelf dan anders, maar het is ook niet niks zo'n operatie.
Artsen waren gisteren tevreden over hoe de wond eruit zag. Wel flink gezwollen, maar dat is niet verontrustend, maar passend bij de ingreep.
Nu is het afwachten hoe hij het gaat doen, of er geen infectie op gaat treden. Hij staat nog wel stijf van de antibiotica (en pijnstilling). Ik geloof dat de drain die er nog in zit tot morgen of vrijdag blijft zitten.
Ik blijf duimen voor een goed herstel, maar so far so good.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:49

Spannend Marije! Ik duim mee. Is er al zicht op wanneer hij naar huis mag?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:02

Fijn dat Elmo goed door de operatie heen is gekomen, is toch wel erg spannend. Beterschap nu voor hem.

Leuke foto van Kim en Smurf en Robijntjuh heeft ook flink kilometers gemaakt met de rally. Lekker hoor!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:12

Als hij geen infectie eroverheen krijgt, de drain geen troep gaat uitspugen en hij verder goed lijkt te herstellen, hoeft hij niet de gehele antibioticakuur op de kliniek te blijven, omdat ik hem ook zelf thuis kan spuiten.
De drain gaat er geloof ik onder normale omstandigheden na 3 of 5 dagen uit. 3 is morgen, 5 zou in het weekend zijn. Morgen is geloof ik ook de kweek van de inhoud van het abces bekend, dan weten ze of ze evt nog moeten wisselen van antibioticum.
Ik verwacht dus dat hij zeker niet eerder dan vrijdag naar huis kan, neem aan dat ze ook n het verwijderen van de drain nog even willen monitoren of het goed gaat met de wond.
Maar het zou ook zomaar na het weekend kunnen worden, weet het niet precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:22

Sterkte marije, ik duim mee!

Een rally is een puzzel rit, er wordt een gemiddelds snelheid van 8 of 9 km per uur gehanteerd en alles daarbuiten levert strafpunten op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:33

Wat een pokke eind 55 km., ik zou echt een houten kont hebben dan!

Marije hopelijik knapt elmo snel op!!