Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:08

Je zet endomondo pas aan na het inrijden?
Ik had hem met inrijden nog aan staan. Dus zo'n 15 minuten ongeveer.
Met wedstrijd ga je vooraf warm rijden he?
Uitstappen wel meetellen he ivm hartslag lager krijgen

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:36

Vergeten erbij te zetten. Ik heb hem inderdaad pas na het inrijden aangezet. Ik heb thuis in de wei ingestapt en ben rustig van start gegaan. Het land voor ons huis is flink opgedroogd, dus ik kon zo oversteken :o
Ik wilde graag weten wat mijn gemiddelde snelheid dan zou zijn.
Op wedstrijd stap je ook van te voren in. En uitstappen wel meetellen ja, ik stap meestal 2/1,5 km uit.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:27

Staat m errug goed Simone! :j

Ik zet de endomondo vaak al aan als ik nog op de grond sta. Dan nog handschoenen aan, krukje pakken, op stijgen en dan op pad. Bij afstappen idem dito. Vaak eerst singel los, hoofdstel uit en dan pas de endomondo uit. (Maar dat is vaak omdat ik het dan gewoon vergeet)

Ik ga zo ritje maken: m'n marathonwagen naar de nieuwbouw brengen en dan zonder zadel terug.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:07

Vandaag wel 20 km gelogd met endomondo, maar dan zonder paard.
Mijn eigen benen mochten dat lopen.
Wel netje op wandelen gezet, dus heb niet valsgespeeld in de bokkers challenge ;-)

Ik zet endomondo als ik ga rijden aan op moment dat ik bij de poetsplaats vertrek en uit als ik daar weer ben.
Reken dus in- en uitstappen wel mee. Die km loopt hij toch ook.
En gemiddelde snelheid maakt voor mijn gouwe ouwe niet echt uit.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:45

Ik heb ook vaste momenten waarop ik aanzet. Dat is gelijk als ik ga zitten en voor ik start met 'bewegen' aanzetten. En uitzetten voor ik afstap. Dus uitzetten en gelijk erna afstappen. Zonder die vaste momenten ga ik het ook vergeten.

Ik tel dus in- en uitstappen wel mee. Nog even kijken hoe ik dat ga doen als ik wat fanatieker ga trainen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:58

Bij mij is het heel verschillend. Vaak spreek ik met iemand af en zet ik hem dus pas aan als ik bij die persoon ben. Daarom vergeet ik het ook regelmatig haha.
Uitzetten is meestal nadat ik afgestapt ben en halverwege het afzadelen dat ik er ineens aan denk :P .

Dit is mijn rondje vandaag. Bij het uiterste puntje een pauze, daar heb ik hem ook gepauzeerd.
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:07

Vanochtend nog even heerlijk van zonnetje genoten.

Afbeelding
Afbeelding

En weer in de wei met de andere dames

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:36

Bedankt jaan! Ik vind hem ook super gaaf!

Ik heb normaal gesproken ook vaste momenten. Voor het opstappen en voordat ik afstap, anders vergeet ik het ook.
Paard was gisteren best relaxt, dus ik durfde het wel aan om hem na het instappen thuis te paard aan te zetten.

Mooi rondje josien! Volgens mij kun je daar ook mooie kilometers maken!

Bekend paadje linoleum, daar was ik gister ook hihi.

Het was prachtig weer vandaag, helaas heb ik tussen het werken door alleen kunnen mesten en even kunnen poetsen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:20

Hee, wat leuk, de Tinkers van Chantal en Jorian, dikke knuffel voor Catje!

Ik zette hem ook aan met opstappen en af met afstappen. Maar vandaag na het instappen pas aangezet, met oog op endurance in juni is beetje inzicht niet verkeerd.

Het was echt heerlijk vandaag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:26

Weer heerlijke Ronde gerden ! :)

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:31

Ik zet 'm inderdaad ook aan als ik het erf af rij en uit als ik het weer op rij (of later als ik het vergeet :o ). Je gemiddelde snelheid schiet meteen omlaag :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:07

Precies dat inderdaad caily.
Wil goed inzicht krijgen in mijn gemiddelde snelheid ivm endurance!

Leuke ritjes allemaal weer!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 01:04

Kom je ook naar Ruinen 25 juni, Nessa? Of anderen van hier? Toevallig komt mijn paard uit Ruinen en heb ik daar altijd met haar moeder gereden. Des te specialer om daar ons debuut te rijden dus!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 08:34

Mijn debuut ga ik in de Loonse en drunense duinen rijden,
impulsklasse.
Dus nee geen ruinen. Wellicht volgend jaar. Eerst goed trainen en kijken of ik het leuk vind.

Ze is 10 jaar en heeft 8 veulens gehad. Wel altijd gereden, maar niet spectaculair veel. Dus zwangerschapsvetjes en slechte conditie. Die al een heel stuk verbeterd is :) (ik heb haar nu 5 maanden)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:24

Sow, dat zijn pittig veel veulens. Mijn vorige Tinker was 12 toen ik haar kocht en 4 veulens gefokt, de laatste jaren voordat ik haar kocht behalve mamma zijn voornamelijk gezelschapspaard geweest. Kon geweldig ontspannen met haar rijden, maar tempo opvoeren tot endurance ging eigenlijk niet. Ze is nu bij mensen die lekker recreatief met de paarden bezig zijn, dat past haar beter. En ik heb een wat jonger en energiekere Tinker die qua tempo en ambitie wat meer met mij op een lijn ligt.

Hebben jullie paarden allemaal ikzers/hoefschoenen? Ik rij hier vrij veel over asfalt, ook in draf dus. Paardlief haar hoeven moeten nog wennen dus traditioneel bekapt gezien zijn haar hoeven nu te kort, ze loopt op haar zool. Nu gaat ze niet anders lopen tot op heden, dus rij ik gewoon door. Volgens natuurlijk bekappen lees ik dat paard wel op de zool hoort te lopen en dat door contact vd zool en de straal met de grond de hoef harder gaat groeien (= hardere hoefkwaliteit). Dat lijkt me ideaal, ijzers verliezen ze in de modder, hoefschoenen is lastig ivm de sokken. Iemand ervaringen hoe deze theorie in praktijk is?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:31

Mijn merrie heeft wel ijzers en zolang ik met haar kan blijven doen wat ik nog doe (ze is 21), dan blijft dit zo. In de 11 jaar dat ik haar rij/heb, is ze maar een enkele keer een ijzer verloren en ze staat gewoon buiten in een wei - waar ook gewoon modder te vinden is, als het nat is. Ik vind modder vanuit mijn ervaring dus ook geen excuus om geen ijzers te nemen. Wil je je paard blootsvoets houden, dan moet dat passen bij de arbeid die je vraagt van je paard - onafhankelijk van welke stroming je aanhangt over hoe het bekappen precies moet gebeuren.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:46

Caily, ik zal Catje een knuffel geven van je! Heerlijk beest is het <3

En ik ga dus 25 juni rijden in Ruinen. Thuiswedstrijd, letterlijk, de start is tegenover mijn oude huis.

Ik rij zonder ijzers, ook veel op asfalt draven. Wel goed opgebouwd, toen ik haar begon te rijden alles zoveel mogelijk in de bermen en zandpaden. Kan ook goed merken dat ze nu veel minder gevoelig is, bijv. met kiezelsteentjes. Eerder liep ze dan op eieren en inmiddels loopt ze daar zonder problemen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:43

Einde van de maand komt iemand hier om hoefschoenen te passen.
Hij heeft ze niet nodig voor zijn hoeven, die zijn super, maar waarschijnlijk zal het hem wel helpen voor zijn spieren, omdat hier vooral harde veldwegen (al dan niet met kiezel) te vinden zijn. Heb het idee dat hij tempo wat lager legt om daar makkelijker overheen te kunnen, want kan hij ergens een berm in of grasveld op dan gaat hij ineens een pak harder vooruit (weet dan nooit wat mij overkomt _O- ). Alhoewel het bij de laatste rit dan al bij al weer meeviel allemaal, vooral het laatste stuk ging ineens echt goed (terwijl hij daar normaal altijd de kant in wil duiken). Maarja, het zal altijd een rare pony blijven, dus nemen we maar het zekere voor het onzekere ;)

Ijzers doen we niet meer, als de hoefschoenen niet doen wat ik verwacht (maar dat zal wel) dan blijven we gewoon doorgaan zoals nu, dan maar lager tempo, heb toch geen endurance-plannen ;) Ijzers doen hem helemaal geen goed in zijn pootjes zullen we maar zeggen :Y)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:48

Je kunt hier inderdaad heerlijk rijden. Beetje verwend :D .
Dit was mijn eerste lange rit alleen sinds maanden, dus ik ben extra trots dat het zo lekker ging!
Ze had er ook graag de pas in dus de conditie moet verbeterd zijn.
Dat komt mooi uit voor de vierdaagse in juni.

Fijn dat zoveel anderen ook genoten hebben!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:37

Vandaag weer 2 heerlijke ritten gereden !! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:06

Vandaag een flink rondje van 28 kilometer naar het strand gereden. :)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:36

Vandaag wou mijn endomondo niet starten -O-
Toch zeker wel minstens 15 km gereden met de strao vandaag. Jammer..

Maar gelukkig hebben we de foto's nog.
<3
Afbeelding

_O- :+

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:24

We gingen hard!! En ze kon zich echt niet gedragen op het terein van endurance kootwijkerbroek. Maar het rijden ging super goed! Ook goedgekeurd na 10 minuten met hartslag precies 60 en twee keer een A voor locomotie. En nu lekker hooi bij eten.
Afbeelding

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:51

Wat zagen jullie er mooi uit Helenalena!

Wat fijn dat het rijden goed ging xxVon. Misschien vond ie het toch allemaal een beetje spannend op het terrein?
En zie haar nu lekker genieten van haar hooi <3

Ik zou vandaag een buitenrit gaan maken in het Dwingelderveld, maar helaas kon ik de trailer niet mee. Daarom hebben wij lekker thuis getraind vandaag. Ik ben voor het eerst in een ander bos met hem geweest, daarvoor moest ik de provinciale weg oversteken. Dat ging super goed. (Er was natuurlijk bijna geen kip op de weg met dit schijtweer :Y) )
De terugweg schrok hij wel twee keer van te hard rijdende achteropkomende auto's. Gelukkig geen gekkigheid en vloog hij alleen naar voren, maar het blijft wel een beetje eng.

Rondje:
Afbeelding

Meneer was niet zo blij met de regen :+
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:09

S_imonee schreef:
Wat zagen jullie er mooi uit Helenalena!

Wat fijn dat het rijden goed ging xxVon. Misschien vond ie het toch allemaal een beetje spannend op het terrein?
En zie haar nu lekker genieten van haar hooi <3

Ik zou vandaag een buitenrit gaan maken in het Dwingelderveld, maar helaas kon ik de trailer niet mee. Daarom hebben wij lekker thuis getraind vandaag. Ik ben voor het eerst in een ander bos met hem geweest, daarvoor moest ik de provinciale weg oversteken. Dat ging super goed. (Er was natuurlijk bijna geen kip op de weg met dit schijtweer :Y) )
De terugweg schrok hij wel twee keer van te hard rijdende achteropkomende auto's. Gelukkig geen gekkigheid en vloog hij alleen naar voren, maar het blijft wel een beetje eng.

Rondje:
[ [url=m/IpMiD4.png]Afbeelding[/url] ]

Meneer was niet zo blij met de regen :+
[ [url=m/Eod7VC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja ze was zeker onder de indruk. Maar ik heb geen ander paard meerdere keren met vier benen in de lucht gezien. Hopelijk gaat het beter de volgende keer.

Jij ook lekker rondje, ook flink tempo erin.