Oren plat, gestroomlijnd op je paard zitten en staan in je beugels, want is niet uit te zitten

Ik vond het doodeng

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mooney schreef:\Ik wilde net zeggen, hier ging mijn Arabieren vriend ook een keer 45 km/h. Vond baas niet leuk, aangezien hij in de situatie aan de kletter was gegaan en richting de weg aan het rennen was.
Daarna tijdens de strandrace ook een keer, toen gingen we de baan uit omdat rennen en de bocht om gaan niet kon volgens mijn aap.
Verder blijf ik zelf liever onder die snelheid, is beter voor mijn hart haha.
Hier is mijn Arabiertje vanaf afgelopen weekend een echte pensionado, dus ik zal wel gaan zakken in het klassement. Maar met mijn smurfje voor de wagen ga ik nog goed mijn best doen.
mooney schreef:@xxVon: Ja het is genoeg geweest voor hem. Hij liep (nog) niet kreupel, maar zijn gedrag tijdens het rijden zat me al een tijdje niet lekker (hij is altijd al wat nerveus en rennerig geweest, maar nu was hij echt neurotisch en sloot hij zich ook af).
Dus heb hem twee weken op pijnstillers gezet om te kijken of hij dan weer het normale gedrag zou gaan vertonen en dat deed hij inderdaad. Dus ik heb zaterdag nog 1 keer ontzettend genoten (en de rest van het weekend gehuild, arme vriend zat maar met me opgescheept haha) en nu mag hij zich lekker uitleven op de wei en pruts ik alleen nog wat met hem zodat hij niet weg gaat kwijnen.
Aan de ene kant veel te vroeg, hij is nog geen 14 jaar oud. Aan de andere kant is hij met 'kapotte' benen geboren (of iig vanaf zijn 3e artrose), dus heeft hij het best knap gedaan zo. Zolang hij nog blij is en geen pijn heeft mag hij rond blijven hobbelen.
Nog even een foto van het laatste ritje:
[ Afbeelding ]
kim345 schreef:Tyrcanol
It's not the distance but the speed that kills the horse.
Ik kan er niets over zeggen. Ik heb geen idee hoe ver je in training bent hoever je paard is en wat zijn achtergrond is. Dus ik zou geen afstand kunnen noemen. Wat voor rit hadbje zelf in gedachten dan? Als je al twijfelt of hij het haalt zou ik het niet doen.