Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:59

Ik heb ook wel eens de 40 aangetikt. Dat is hard :=
Oren plat, gestroomlijnd op je paard zitten en staan in je beugels, want is niet uit te zitten :D
Ik vond het doodeng :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:09

Ik wel eens 50 :o
Was een eindsprint op een wedstrijd.was eigenlijk bijna asociaal maar zoooo gaaf!
Mooiste gevoel om na 52 km nog zo over de finish te komen :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 14:30

Ik wilde net zeggen, hier ging mijn Arabieren vriend ook een keer 45 km/h. Vond baas niet leuk, aangezien hij in de situatie aan de kletter was gegaan en richting de weg aan het rennen was.
Daarna tijdens de strandrace ook een keer, toen gingen we de baan uit omdat rennen en de bocht om gaan niet kon volgens mijn aap :') .
Verder blijf ik zelf liever onder die snelheid, is beter voor mijn hart haha.

Hier is mijn Arabiertje vanaf afgelopen weekend een echte pensionado, dus ik zal wel gaan zakken in het klassement. Maar met mijn smurfje voor de wagen ga ik nog goed mijn best doen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:59

mooney schreef:
Ik wilde net zeggen, hier ging mijn Arabieren vriend ook een keer 45 km/h. Vond baas niet leuk, aangezien hij in de situatie aan de kletter was gegaan en richting de weg aan het rennen was.
Daarna tijdens de strandrace ook een keer, toen gingen we de baan uit omdat rennen en de bocht om gaan niet kon volgens mijn aap :') .
Verder blijf ik zelf liever onder die snelheid, is beter voor mijn hart haha.

Hier is mijn Arabiertje vanaf afgelopen weekend een echte pensionado, dus ik zal wel gaan zakken in het klassement. Maar met mijn smurfje voor de wagen ga ik nog goed mijn best doen.
\

Ja, gaat het niet meer met Pash, jammer. Hopelijk vind hij zn pensioen leuk en kunnen jullie nog van elkaar genieten.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 15:09

@xxVon: Ja het is genoeg geweest voor hem. Hij liep (nog) niet kreupel, maar zijn gedrag tijdens het rijden zat me al een tijdje niet lekker (hij is altijd al wat nerveus en rennerig geweest, maar nu was hij echt neurotisch en sloot hij zich ook af).
Dus heb hem twee weken op pijnstillers gezet om te kijken of hij dan weer het normale gedrag zou gaan vertonen en dat deed hij inderdaad. Dus ik heb zaterdag nog 1 keer ontzettend genoten (en de rest van het weekend gehuild, arme vriend zat maar met me opgescheept haha) en nu mag hij zich lekker uitleven op de wei en pruts ik alleen nog wat met hem zodat hij niet weg gaat kwijnen.

Aan de ene kant veel te vroeg, hij is nog geen 14 jaar oud. Aan de andere kant is hij met 'kapotte' benen geboren (of iig vanaf zijn 3e artrose), dus heeft hij het best knap gedaan zo. Zolang hij nog blij is en geen pijn heeft mag hij rond blijven hobbelen.

Nog even een foto van het laatste ritje:
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:39

mooney schreef:
@xxVon: Ja het is genoeg geweest voor hem. Hij liep (nog) niet kreupel, maar zijn gedrag tijdens het rijden zat me al een tijdje niet lekker (hij is altijd al wat nerveus en rennerig geweest, maar nu was hij echt neurotisch en sloot hij zich ook af).
Dus heb hem twee weken op pijnstillers gezet om te kijken of hij dan weer het normale gedrag zou gaan vertonen en dat deed hij inderdaad. Dus ik heb zaterdag nog 1 keer ontzettend genoten (en de rest van het weekend gehuild, arme vriend zat maar met me opgescheept haha) en nu mag hij zich lekker uitleven op de wei en pruts ik alleen nog wat met hem zodat hij niet weg gaat kwijnen.

Aan de ene kant veel te vroeg, hij is nog geen 14 jaar oud. Aan de andere kant is hij met 'kapotte' benen geboren (of iig vanaf zijn 3e artrose), dus heeft hij het best knap gedaan zo. Zolang hij nog blij is en geen pijn heeft mag hij rond blijven hobbelen.

Nog even een foto van het laatste ritje:
[ Afbeelding ]

Sterkte! Het is inderdaad een zeer duidelijk signaal dat hij met pijnmedicatie wel 'normaal' gedrag vertoont. Jammer dat hij al zoveel mankementen heeft in zn jonge leven en hij mag wel blij zijn met zo'n zorgzaam baasje

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:41

Oh dat is wel heftig. De mijne kan ook zo neurotisch doen en zich afsluiten, maar dat is sinds ik magnesium geef wel een stuk minder geworden.
Oh en de 50 gaan wij niet aantikken. Haflinger met korte pootjes :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:59

Ik vind 30 al snel genoeg.. Heb echt op teveel paarden gezeten die niet normaal konden galopperen.. Het was altijd gigantisch hard en ongecontroleerd en vooral met meerdere, was het gewoon achter elkaar aanhollen... dus heb daar een afkeer voor gekregen.

Ben met Bente juist aan het oefenen dat je ook best 5 minuten achter elkaar kan galopperen op een rustig tempo netzoals je dat doet met draf. Gaat op zich best goed, ze loopt vanzelf door, hoef niet elke pas aan te moedigen, want dat hou ik ook niet vol.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:30

Dat ben ik ook aan het trainen. Hier willen ze het liefst zo hard mogelijk. En heb dat vroeger (helaas) ook veel gedaan. Waardoor het nu wel een enorme uitdaging is. Maar de aanhouder wint :)

Vraag me af of die snelheden kloppen van endomono want dan tik ik met mijn kleine Arabieren welsh vriend ook de 45 aan.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:51

Soms geloof ik ze inderdaad niet maar Smurf is ook maar 142 cm.
Dus het zou zeker wel kunnen.
Overigens kan smurf ook prima gewoon rustig galopperen hoor! Ik gooi haar eigenlijk nooit los.
Scheelt dat ze altijd terug te nemen is anders had ik het ook zeker niet gedaan in die eindsprint. Er zat namelijk een S bocht voor de finish :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:04

Die van mij is 1.29. En hij kan knetter knetter hard. Maar of dit klopt:

Was wel echt vol gas en voluit.

Afbeelding

Hoeveel km denken jullie trouwens dat een pony met basis conditie zou kunnen maken in een keer? Gewoon even nieuwsgierig, ben aan het trainen voor een rit maar twijfel of we het halen...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:26

Het was lekker rustig in het bos, dus een mooi trainingsritje kunnen doen :)
De grafiek staat op tijd ingesteld, niet op afstand.

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:31

Ik galoppeer meestal ook gewoon een handgalopje. En alleen hard als ik zeker weet dat hij ook terug komt. Anders stappen we gewoon en heeft hij pech :j
Ik heb ook een hekel aan ongecontroleerd racen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:27

@ mooney : wat jammer om te lezen, maar wat niet meer gaat gaat niet meer hé :) Als het duidelijk is dan weet je vanzelf wat het juiste is om te doen :j Hopelijk kan hij nog héél lang genieten van het weidepaard wezen :D

Zag ook wat over maximale snelheden maar daar ga ik mij niet mee moeien, hier valt weinig te beleven op dat gebied _O-

Heb nog wat grafiekjes .. zondag een kleiner ritje gedaan:

Afbeelding

En vandaag eens een hele nieuwe ruiterroute! Aan de andere kant van het water, nog nooit geweest dus geen idee wat te verwachten. Hier en daar wat spannende momentjes maar ging goed, en ponybeest deed echt hard zijn best :D Op het einde hebben we er even spontaan wat galopmomentjes in gegooid, medepaard draafde wat hard, dus ik vroeg galop en kreeg dat heel vloeiend, zowel linkergalop als rechtergalop, moest maar vragen en ik kreeg het <3 *trots*

Afbeelding

Afbeelding

Nu 2 dagen "rust" voor hem, en vrijdag eens zien hoe hij zich voelt :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:58

Vind het altijd wel grappig, 50 km/u in de auto is langzaam maar op je paard is het heel hard :'). Shaggy is gelukkig altijd goed te houden. Behalve 1x bij ponyrennen, toen was ie echt helemaal van de planeet :=.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:25

Tyrcanol
It's not the distance but the speed that kills the horse.

Ik kan er niets over zeggen. Ik heb geen idee hoe ver je in training bent hoever je paard is en wat zijn achtergrond is. Dus ik zou geen afstand kunnen noemen. Wat voor rit hadbje zelf in gedachten dan? Als je al twijfelt of hij het haalt zou ik het niet doen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:38

Volgens mij had ik mijn ritje van zaterdag nog niet hier vermeld.

Met een stalgenootje 15 km gereden met mijn gouwe ouwe Jip, in een kleine 2 uur. Hij was lekker aan het sjouwen. Was echt even vergeten datie 28 is :D
Daarna 2 dagen bijgetankt, lekker in het zonnetje voor t eerst weer op de wei met gras. Lekker grazen, dat gaat wonderwel nog goed, hooi lukt niet meer.
En lekker liggen luieren/zonnen.

Vandaag had ik eigenlijk geen tijd, maar toch even heel snel een rondje op Jip gereden met Elmo als handpaard mee.
We hadden 5 km in 38 minuten geloof ik.
Lekker een eind gedraafd met twee looplustige haffies.
Elmo was Jip aan het het uitdagen, gekke sprongen maken enzo, maar Jip was niet onder de indruk en liet zich niet meesleuren in de gekke bui van Elmo.

Ik kijk eigenlijk nooit naar die maximum snelheid. Geen idee hoe hard Jip nog kan.
En van Elmo durf ik dat nog niet te testen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 02:55

Sterkte moony!

Record met mijn Tinker is 35,67 km/h. Ze luistert erg goed, ik maak me nooit zorgen over of ze terug komt.

Ons ritje vandaag:
Afbeelding

Ik post niet altijd alles hier, lees wel graag mee! Ben onlangs verhuisd dus nieuwe rij-omgeving, erg leuk! Helaas mag je op veel plekken de natuur niet in te paard, maar als ik en paardlief rustig en gemanierd zijn, het onder kantoortijden is en we niks kapot lopen, knijpt eigenlijk iedereen een oogje toe gelukkig.

Vorige week naar het wannabee-strand geweest, dat is echt mijn favo!

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:32

Mijn trekpaard haalt ook de +40km/u, dus weet wel zeker dat die rankere poownies harder gaan :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:36

Gister weer heerlijk rondje gedaan :D Net geen 20 kilometer. Juul is helemaal niet snel, maar blijft wel gaan zonder de heel tijd aan te moeten sporen. Vind het helemaal niet erg, ze is altijd met losse teugel te rijden en makkelijk terug te nemen. Dat rijdt zo relaxed.

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:38

kim345 schreef:
Tyrcanol
It's not the distance but the speed that kills the horse.

Ik kan er niets over zeggen. Ik heb geen idee hoe ver je in training bent hoever je paard is en wat zijn achtergrond is. Dus ik zou geen afstand kunnen noemen. Wat voor rit hadbje zelf in gedachten dan? Als je al twijfelt of hij het haalt zou ik het niet doen.

Dit is een gemiddeld ritje:

Afbeelding

We willen graag een rit van 30 km maken eind april ...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:07

Ik train eigenlijk ook niet vaak hele lange ritten. Toch kan mijn pony ritten van 30/40 kilometer goed aan. Maar dan rijden wij vrij rustig en doen er dus rustig 4 uur of langer over. Wij houden dan ook wel 1 of meerdere pauzes.

Bij bepaalde ritten is het vaak vermoeiender voor je pony als hij erg stresst van alles om zich heen.

Ik ga morgen voor het eerst proberen een route na te rijden die ik heb ingetekend in Endomondo.
Ben benieuwd of ik zo de weg kan vinden :D .

Edit: oja onze max speed recorg is volgens mij iets van 46 km/h. Maar ik vraag me af of dat klopt haha.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:30

En met wat voor tempo wil jedat doen? 30 km is niet zo schrikbarend ver..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:30

Tempo maakt me niet zo veel uit haha.
Normaal voor ponies is 7 gemiddeld dacht ik?

Jullie denken dat dat dus wel kan?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:47

Ik heb ook wel eens getest hoe hard paard kon draven. Tegenwoordig mag dat niet meer.
Met mijn vorige paard tikte ze in galop ook al snel de 40km/h aan, die nam soms zulke grote passen.

Vanmiddag heerlijk trainingsrondje gedaan. Paard deed het super goed. Veel mooie constante stukken kunnen draven. De grafiek ziet er nogal piekerig uit, omdat de paden op sommige plekken nog wat nattig of te bulterig waren. Verder heerlijk droog kunnen rijden.
Afbeelding

En we hebben sinds vandaag ook zo'n gaaf hoofdstel <3
Afbeelding
Afbeelding