[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:09

De Eifel ken ik persoonlijk niet qua rijden maar zoals DC moet het heel mooi zijn.
Ja DC ben ook blij dat het goed is afgelopen met de kar en pony. Hebben ook een oplossing gevonden om het niet nog eens te laten gebeuren.
Morgen wel even rustig rondje rijden. Kan niet te ver want moet in de namiddag naar de tandarts :? met dochter samen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:43

Heerlijk ijsje met aardbeien gehaald bij IJs en Co vandaag. :9 Ben in totaal zo'n 3 uur en 28 minuten onderweg geweest en heb 18,5 km afgelegd. En paard en ik waren het al zat eigenlijk na 2,5 uur. :+
Afbeelding
Afbeelding

Was dus totaal verdwaalt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:53

genieten zeg!!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:41

Mooie omgeving maar balen als je er meer van ziet dan gepland.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:45

Ach aan de andere kant is het geen straf alleen mijn lijf is niet zo blij meer. En op het laatst liep alles te knakken en daar werd ik minder blij van.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:18

Vandaag klein rondje van 7 km gereden . M'n rug gaat alweer beter . Met rijden heb ik er weinig last van gehad en nu hopen dat het zo blijft. Wel genoten van ritje en was graag verder gegaan maar moest naar de tandarts. Goedgekeurd en over half jaartje weer op controle.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:48

Heb het dus flink te pakken van een dinsdag in de regen rijden en flink wat problemen met slijm wat gelijk mijn keel in loop dus ook beginnende keelpijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:53

Oh balen :\
Het is jnu heerlijk weer. Net een rondje van 8,5km gedaan. Heerlijk stukje gegaloppeerd. Hoop spannende dingen gezien. Hij bleef heel braaf bij een grote trekker met aanhanger, motoren, wielrenners, parachutist die naast ons landde ( := ) en nog wat normaal verkeer.
De eend die opvloog onder de brug toen wij er overheen liepen was wel reden om aan de kletter te gaan over hte fietspad. Lang leve de shanks en one rein stop :=
Jemig, ik schrok me rot. Maar had 'm gelukkig weer snel terug. We waren bijna thuis en hebben de laatste km in sneltreinstap afgelegd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:54

Kinel fijn! Geen nare zaken bij de tandarts hoop ik?

Balen Marcella, hopelijk zet t niet door.

Amanda wat schrikken is dat he als ze aan de ren gaan...mijn grote schrik altijd...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:58

Ja de mijne ook. Gelukkig kan ik hem redelijk snel tegenhouden nu. Maar daarom heb ik dus wel shanks in.
Het was lang geleden dat hij zo in paniek was. Maar tegenwoordig kan hij wel afvloeien. Of een soort van. Hij blijft in ieder geval wel bij me. Dat is wel prettig om te weten :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:16

Als het maar los blijf en niet vast gaat zitten, want dan heb ik probleem. Chronische bijholte ontsteking en daardoor gevoelig voor bronchitis.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:29

Marcella schreef:
Heb het dus flink te pakken van een dinsdag in de regen rijden en flink wat problemen met slijm wat gelijk mijn keel in loop dus ook beginnende keelpijn.

Ga propolis tinctuur halen en dat innemen dan is het zo over. Gebruik ik al heel lang. Ook voor m'n hooikoorts. Is voor vele dingen goed.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:31

Ik ben weer een ritje wezen maken! Helaas ging het aan een druk oversteekpunt beetje mis. Ik had een tochtje uitgestippeld waarvoor ik eigenlijk meteen een 70km weg op moet, vervolgens door een klein straatje oversteek naar een ZEER druk kruispunt, daar moet ik alleen oversteken maar dat mislukte :') Er gebeurde ook echt vanalles tegelijk, kan best geloven dat paard het niet meer moest weten. Er draaide echt net een mini mijn straatje in, er passeerde tegelijkertijd een hele grote bus aan grote snelheid, en waar ik in moest stond een camionet met aanhanger, en die deed teken dat ik eerst mocht oversteken, maar hij stond eigenlijk gigantisch in de weg... WANT paard is daar bang van het gootje en door de camionet moesten we te dicht bij dat gootje :') dus huppa, ik steek over, paard deinst achteruit terug de weg op, natuurlijk meteen verkeersopstopping dus even achteruit laten gaan de weg af en opnieuw geprobeerd. Vond hem echt beetje nijdig worden en ben dan maar klein stukje doorgegaan (ja OP die zeer drukke weg ja, want dat vinden we niet eng, die gootjes daarentegen) en en ander straatje ingeslaan.
Dit zorgde al voor een fikse omweg en ik merkte dat hij toch wat fris stond dus heb het bij een korter ritje gehouden. Voor de uitgestippelde route moest ik namelijk over een nog drukkere weg (vooral qua snelheid) en dat vind ik normaal niet erg, maar ik zou dan een slag in gaan naast een paardenwei en gezien zijn gedrag wou ik niet het risico niet nemen dat hij er dan niet in wou en daar op die baan gek zou doen. Verder wel langs een speeltuin gepasseerd met trampolines met stalen raamwerk boven waar inderen letterlijk aanhingen, en dat vond hij prima :')

Verder wel fijn gestapt, hij was aan pak frisser dan ik met dit weer :D 'Klein' galopje lukte niet haha, we hebben het wel erg rustig gehouden.

Ik weet niet hoe ik mijn endomondo tochtje hier kan plakken :(
Ik ben 1u10 weggeweest en heb hierbij 7km gestapt, erg rustig dus :)

Wel even meegeven dat ik nu 30 ben en tot twee maand geleden was ik panisch (ja echt) om met paard de weg op te gaan. Ben dus erg trots dat ik zelfs in momenten zoals vandaag blijf nadenken en reageren haha :) neh.

Volgende keer ga ik wat foto's nemen, ik ga eigenlijk altijd door de villabuurt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:09

Gisterenavond kort ritje gemaakt met mega stoute pony.
Hij was zo voorwaarts. Wilde niet stilstaan en dreigde met omhoog komen. -O-

Wel genoten, 3x groepje zwijnen gezien inclusief jongen...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:27

Weer eens heerlijk gereden vandaag na periode van warmte. Rug gaat ook weer goed gelukkig. Nu alleen opletten met bepaalde bewegingen. Maar dat mag voor nu de pret niet drukken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:02

Hier ook een kort ritje. 7,5 km met een snelheid van 8 km/u, inclusief instappen. Ik heb bewust een beetje op snelheid gereden. Kilo's moeten er af, conditie moet beter ~~}>
Stukken heel vlot gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Zelfs een flinke rengalop te pakken. :):)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:54

En dat alles zonder doe stekers. Bij ons tenminste.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:36

Even een tip om over na te denken. Weet niet wie van jullie paard in pension heeft staan. Bij ons zijn op een manege 30 zadels gestolen waaronder ook van pensionklanten. Nu blijkt dat je hiervoor alleen verzekerd bent als je een buitenshuis verzekering hebt. Dit valt niet onder de inboedel verzekering.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:46

Pfoe, heftig. Mijn paard staat gelukkig aan huis. Niet bij mij overigens, maar bij iemand anders. Terrein is niet ongezien te bereiken.
Niet interessant voor dieven :n

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:56

Vandaag weer klein ritje gemaakt. Begon in de zon toch wel warm te worden dus kleine ronde gemaakt.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 18:13

Ja het was echt weer lekker warm ineens. Gisteravond vrij laat 14 km gereden in aardig tempo en vanmorgen vroeg een kleine 30 in lekker tempo met wel een kleine pauze er in en lekker Herman kunnen koelen. Morgen wil ik even rustig een rondje stappen, zondag hoeden dus dan lekker de hei op met de schapen en honden ipv het paard :-)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:16

Zo mijn paardje heeft vakantie voor een paar weken. Dus ik ga even in de leesmosus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:55

Speciale reden voor de vakantie?

De mijne heeft ook bijna vakantie omdat ik bijna ga...tevens ga ik me voorlopig eerst even focussen op wat grondwerk want we lopen tegen wat problemen aan.
Ook heel leuk en nuttig..

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:58

Ja wij gaan ook bijna weg dus zij mag samen met haar kleine vriendjes ook genieten en haar buik vol eten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:09

Grondwerk is zeker nuttig.
Jim heeft geen vakantie. Anders groeit hij dicht. :+
Wij doen de vakantie altijd in de winter. Wel doen we in de zomer minder bakwerk en meer naar buiten.

Vandaag een ritje van ruim 2 uur in de benen. Kilometer of 15 denk ik. Mijn voet was er wel klaar mee, maar dit is alweer meer dan een paar weken terug. En veel gestapt, dat scheelt ook. Als het tempo hoger ligt heb ik er minder last van.
Samen met zijn vriendje Nic. Die iets harder loopt dan Jim :))
Afbeelding

Afbeelding