Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:11

Hier ook ernstig behoefte aan droog weer.
2 april organiseer ik met een andere bokker trouwens een sponsorrit. Rit is 20km, in Numansdorp in een uniek natuurgebied dat normaal deels gesloten is voor publiek.
Er zijn nog een paar startplaatsen vrij. Mocht iemand interesse hebben, stuur me even een pb.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:12

Ik neem ook bij koud weer (koel)water mee: slobber maken, paard afsponsen, drinkwater voor in de paddock... Onderweg koelen heeft meestal niet zoveel toegevoegde waarde, zeker niet als er ook nog een fris windje staat. Dan is een extra zweetdeken voor de warmte eerder een aanrader.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:14

Hilli schreef:
Ik neem ook bij koud weer (koel)water mee: slobber maken, paard afsponsen, drinkwater voor in de paddock... Onderweg koelen heeft meestal niet zoveel toegevoegde waarde, zeker niet als er ook nog een fris windje staat. Dan is een extra zweetdeken voor de warmte eerder een aanrader.

Bedankt voor de info! Inderdaad had het over (koel)water voor onderweg. (Drink)water gaat zoiezo mee.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:44

Amanda schreef:
Hier ook ernstig behoefte aan droog weer.
2 april organiseer ik met een andere bokker trouwens een sponsorrit. Rit is 20km, in Numansdorp in een uniek natuurgebied dat normaal deels gesloten is voor publiek.
Er zijn nog een paar startplaatsen vrij. Mocht iemand interesse hebben, stuur me even een pb.

Jaaa.. daar doen wij aan mee. Heb er echt super veel zin in.. hoop stiekem dat het iets minder guur is dan vorig jaar.. Maar ach, ook dat mocht de pret niet drukken!
Vorig jaar ook nog 10km weer terug naar stal gereden, was een aardig ritje in totaal. :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:45

Het is een week later, dus hopelijk is het ook wat mooier weer :D
Graadje of 15, zonnetje, geen wind :j
Dat hebben we besteld :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:49

Dat zou inderdaad hemels zijn! _/-\o_
We zullen het zien, vorig jaar was echt gezellig.. hebben er ook een hele gave foto aan over gehouden van ons cluppie dikbillen :+ + 2 dunbillen..
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:13

Inderdaad gave foto!

De voorspellingen zien er in ieder geval beter uit! Hopen dat het zo blijft!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:39

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag van het mooie weer genoten op mijn guppie.
De laatste keer, dat ik met hem het bos inging, 2 maanden geleden, ben ik er keihard adgekatapulteerd.
Inmiddels in de bak meer bevestigd met rijden en vandaag weer een keer lekker gereden.
Op de terugweg bouwde hij wel weer spanning op, toen mijn vriendin toch maar het geleidetouw eraan laten maken en als handpaard naast haar paard verder gegaan. Hoop geleerd en we zijn al zoveel verder dan de vorige keer. Blij mee.
Gupje is wel moe nu, morgen heeftie even een dagje vrij om alles te verwerken.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 21:13

Ik heb mensen die me een verzoek hebben gestuurd vanochtend toegevoegd. Dit kan ik doen via mobiel dus dat gaat inderdaad vlotter.
Momenteel heb ik het erg druk en 9 van de 10 pb's die ik krijg hebben eerst een aantal keer een pb terug nodig voordat ik de juiste informatie heb. Dus daar was ik inderdaad nog niet aan begonnen (mijn excuses voor de mensen die een duidelijke bruikbare pb hadden gestuurd).

Ik zal wel vast een nieuwe openingspost klaar zetten voor wanneer we de 500 pagina's hebben bereikt, met daarin duidelijk de manier van aanmelden. Scheelt mij tijd en is ook fijner voor de nieuwe mensen omdat het sneller gaat. Maar het is nu nog even zo door rommelen tot die tijd.

Zo dat was weer de 'dienstmelding' voor deze keer, ik geniet ondertussen wel van de verhalen en foto's die worden geplaatst hoor. Leuk dat zoveel mensen hun ritjes delen, gezelllig!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:18

Ik doe ook mee aan die rit alleen ik tik de 45 Km aan dan iplaats 20 ;) aangezien ik er rijdend heen moet :P maar aagh ;)

Hier vandaag een heerlijke rit gemaakt vergat alleen de Km teller aan zetten kwam ik halve wege de rit achter oepss

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:42

mooney schreef:
Ik heb mensen die me een verzoek hebben gestuurd vanochtend toegevoegd. Dit kan ik doen via mobiel dus dat gaat inderdaad vlotter.
Momenteel heb ik het erg druk en 9 van de 10 pb's die ik krijg hebben eerst een aantal keer een pb terug nodig voordat ik de juiste informatie heb. Dus daar was ik inderdaad nog niet aan begonnen (mijn excuses voor de mensen die een duidelijke bruikbare pb hadden gestuurd).

Ik zal wel vast een nieuwe openingspost klaar zetten voor wanneer we de 500 pagina's hebben bereikt, met daarin duidelijk de manier van aanmelden. Scheelt mij tijd en is ook fijner voor de nieuwe mensen omdat het sneller gaat. Maar het is nu nog even zo door rommelen tot die tijd.

Zo dat was weer de 'dienstmelding' voor deze keer, ik geniet ondertussen wel van de verhalen en foto's die worden geplaatst hoor. Leuk dat zoveel mensen hun ritjes delen, gezelllig!

Moeten we even vlot doorkletsen dus! :D Of is het handig om een mod te benaderen die de huidige OP vast kan veranderen? De nieuwe manier van aanmelden is inderdaad moeilijk te vinden en niet bij iedereen bekend.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:47

Misschien ook gewoon handig als we nieuwe mensen gewoon even informeren over de nieuwe manier van aanmelden als ze zich in het topic melden ;). Dan is het ook zo geregeld!

En geloof dat we de 500 vast redelijk snel gaan aantikken nu het betere weer onderweg is en er meer ritten gemaakt zullen worden :=.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:55

Ik hoop vanmiddag na mijn tentamen nog even een klein rondje a 10 km te kunnen doen.
Dan morgen al mijn spullen weer schoonmaken en dan begint zaterdag het wedstrijdseizoen weer! :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:26

Ik hoop morgen weer een ritje te doen..

En ik ga in juni weer op penny weekend! *\%/* Heerlijk met de knollen naar de Drunense duinen. Heb ik heeeel erg veel zin in. =:) :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:44

Lijkt me zo leuk endurance rijden! Ik heb ooit kootwijkerbroek gereden in de kennismakingsklasse was echt heerlijk! Maar is voor mij nogal lastig te regelen met vervoer enz.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:50

evdpanne schreef:
Lijkt me zo leuk endurance rijden! Ik heb ooit kootwijkerbroek gereden in de kennismakingsklasse was echt heerlijk! Maar is voor mij nogal lastig te regelen met vervoer enz.

Ga dit ook doen volgende week, Ben nu al zenuwachtig ^^ volgends mij is Bente er wel klaar voor. Ze krijgt een steeds betere conditie en omdat ze nu zoveel beter in haar vel zit en ook een stuk is afgevallen (aka leniger), krijgt ze ook meer praatjes

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:31

Afstanden rijden door bos dat kan die pony van mij wel, die heeft echt goede conditie. Wij hebben toen 34km gereden en het was heerlijk weer dus echt fantastisch! Denk dat ik mijn pony gelukkiger zou maken met endurance dan met het dressuurwerk in de bak :=. Buiten heeft ie veel meer go :P. Hartslag was ook tijdens de rit het beste en had m gelijk aangeboden :P. Hij vond het op het terrein bij de start/finish nogal beetje spannend waardoor die daar wat hoger lag.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:44

Endurance 9 april in Ruinen wordt uitgesteld helaas ivm wateroverlast. Komt van zomer nieuwe datum.

Zelf vanochtend wel heerlijk droog rondje gereden. Wel paar plassen gehad, maar grotendeels lag het er mooi droog bij. Nu spierpijn, eerste keer in maand dat ik er weer op zat :')

Wel hoogtepuntje, heb vandaag de 1000 km met Juul gehaald *\o/* Op naar de volgende 1000 km. Gelijk maar nieuw record gezet wat betreft tempo, grotendeels alles in draf en galop. Heerlijk gereden.

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:47

linoleum schreef:
Endurance 9 april in Ruinen wordt uitgesteld helaas ivm wateroverlast. Komt van zomer nieuwe datum.

Zelf vanochtend wel heerlijk droog rondje gereden. Wel paar plassen gehad, maar grotendeels lag het er mooi droog bij. Nu spierpijn, eerste keer in maand dat ik er weer op zat :')

Wel hoogtepuntje, heb vandaag de 1000 km met Juul gehaald *\o/* Op naar de volgende 1000 km. Gelijk maar nieuw record gezet wat betreft tempo, grotendeels alles in draf en galop. Heerlijk gereden.

[ [url=m/Rg0c5G.png]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! Super mooi rondje.. jammer dat Ruinen niet doorgaat, moet er dan wel heel beroerd bij liggen. Vooral omdat ze voorspellen dat het de komende twee weken droog gaat blijven

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:49

Nat heidegebied en herinrichting om het nog natter te maken. Gevolg is dat water op geen enkele manier weg kan, het er sneller is dan ergens anders en het er meer is dan ergens anders. Zelfs in de zomer is het nog best een nat gebied, maar nu staat letterlijk de helft onder water.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:50

Hooi,
mag ik mij als nieuwbakken eigenaar ook hier melden?
Ik heb mij een 1m50 shetlander aangeschaft, die gelukkig net zoals ik naar buiten gaan heerlijk vindt. Aangezien ik altijd heb geroepen dat ik met haar wil gaan TREC'en of guppen-endurance (nou ja, ik riep ook altijd dat ik een Mulassier ging kopen en ben thuisgekomen met een bonte HafXNF :') ) , moet ze kilometers maken en ben ik dat dmv Endomondo gaan loggen. Voorlopig is de meest gigantische afstand een 14km in hoofdzakelijk stap en wat draf, maar ach, komt vanzelluf, dinkie is sinds een goeie 3.5mnd onder zadel :(:) . Elke rit een stukje verder of een standje sneller.
Bij deze dan maar even aangemeld om nuttige tips en leuke ritten op te pikken *\o/*

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:35

Welkom!

Boehoe, mijn vermoedens waren helaas kloppend..... Door het vele op de weg rijden door te natte bermen zijn de hoeven van mijn pony echt heeeel kort geworden. Toch maar de keuze gemaakt om hem voor op ijzers te laten zetten. Maar hoefsmit heeft me toch aangeraden om tot ongeveer 5 mei nog maar even niet naar buiten te gaan met hem. Net nu het mooi weer wordt en ik voor het weekend een groot rondje Bernisse wilde gaan doen |(. Sowieso balen dat ie niet naar buiten mag, pony houd van buiten rijden..... Nu dus alleen nog maar kilometers maken met Stiek, die zn hoeven waren verassend genoeg nog wel goed....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:39

Met ijzers eronder nog steeds niet naar buiten??
Wat is daar het idee achter?
Voeten zijn met de ijzers toch weer gewoon beschermd?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:49

evdpanne schreef:
Welkom!

Boehoe, mijn vermoedens waren helaas kloppend..... Door het vele op de weg rijden door te natte bermen zijn de hoeven van mijn pony echt heeeel kort geworden. Toch maar de keuze gemaakt om hem voor op ijzers te laten zetten. Maar hoefsmit heeft me toch aangeraden om tot ongeveer 5 mei nog maar even niet naar buiten te gaan met hem. Net nu het mooi weer wordt en ik voor het weekend een groot rondje Bernisse wilde gaan doen |(. Sowieso balen dat ie niet naar buiten mag, pony houd van buiten rijden..... Nu dus alleen nog maar kilometers maken met Stiek, die zn hoeven waren verassend genoeg nog wel goed....

Hoefschoenen.. ideaal voor de asfalt rijders onder ons aangezien er demping is door de zool van de schoen en dus de klap niet hard aankomt in de gewrichten van de benen.. Ijzers beschermen wel, maar verzwakken over het algemeen de algehele conditie van de hoeven (je slaat er toch gaten in)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:02

Ik snap het ook niet helemaal evdpanne...
Ik zou ook denken met ijzers is het gewoon weer beschermd!

Leuk lieneke! Is wateren dan ook niet wat om te starten? Niet gek ver weg en ook een erg mooie omgeving!

Vandaag heerlijk gereden in het zonnetje, Smurf was goed fris!
Heb uiteindelijk 13 km gereden.