Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:21

Jaan81 schreef:
Hier kort rondje met t fjordenvriendje gedaan, móest echt ff m'n nieuwe zadel testen, haha!

En goedgekeurd? Wat voor een zadel ligt er nu op hem?

xxVon

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:23

Ik heb ook een rondje gedaan, had niet zoveel tijd dus maar standaard rondje. Wel met hoefschoenen uitdoen een wondje gevonden door de schoen, niet groot maar toch vervelend. Gelijk ingesmeerd met honing zalf en afwachten hoe het er mogen uitziet.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:22

xxVon schreef:
Jaan81 schreef:
Hier kort rondje met t fjordenvriendje gedaan, móest echt ff m'n nieuwe zadel testen, haha!

En goedgekeurd? Wat voor een zadel ligt er nu op hem?

Een wintec Isabell werth, tweedehands hoor.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:31

Welkom nieuwkomers! Veel goede kilometers toegewenst! :D

Leuke foto's en mooie ritjes komen er weer voorbij.

Jaan een nieuw zadel voor Fjordenvriend. Maakt niet uit dat het tweedehands is toch? Ik heb ook een tweedehands Massimo vz. Ik ben er maar wat blij mee! :D

Ik ben gisterochtend weer eens met de trailer op pad geweest. En heel verrassend is de locatie weer de Zwarte Dennen geworden haha 8-)
Ik moest op tijd weer thuis zijn omdat mijn vader de auto s'middags weer nodig had, dus het is een rondje van 15 km geworden.
De paden lagen er super goed bij en we hebben lekkere stukken kunnen draven. Het tempo in het draven is nog een beetje schommelend. Meneer wil steeds harder en ik wil 1 tempo :P
En daarnaast heeft hij ook nog een stuk gegaloppeerd het laatste stuk!!! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:22

Wat een weer vandaag <3
Heb 15 km gedaan met de trailer en m'n schoon moeder naar de Maarsseveense plassen geweest. Ze deed t geweldig, zonder twijfel de trailer in, geen gekke bokkensprongen met het rijden en super net tempo van 9,3km er uur. Morgen heeft ze vrij.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:11

Ik vandaag bijna 18km gereden tijdens de Strao Noordwelle, maar endomondo heeft m blijkbaar niet opgeslagen, want kan m niet vinden.... :(
Pas die update gedaan, maar alleen maar drama: kan geen foto's en tekst meer toevoegen, want hij gaat van stop gelijk naar het kaartje etc en mis dus steeds een boel workouts. Iemand dat nog meer?

Verder werkelijk heerlijk gereden!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:13

Bij stopt endomondo er halverwege gewoon mee de laatste tijd.

Ben jaloers jaan! Julie hadden ook echt geweldig weer! Kiwi nog ontmoet? :+

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:40

Endomondo is de laatste tijd bij mij steeds het GPS signaal kwijt. Zou kunnen dat dat komt omdat we in een nieuw gebied zitten (hiervoor nooit last van gehad).

Vanmorgen ben ik met een stalgenootje een buitenrit wezen maken. Handig voor mij want zij weet de weg en ik moet alles nog ontdekken. We hebben 10 km gereden in iets meer dan een uur.

Afbeelding

Mijn merrie begint al te wennen in haar nieuwe kudde. Ze weet nu hoe de waterbak werkt (scheelt de stalhouder weer want die vulde voor haar een specikuip) en dat je hoofd er niet afvalt wanneer je die door de spijlen voor het hooi steekt snapt ze nu ook. Buiten dat is ze gewoon mijn relaxte paardje, je zou niet zeggen dat ze er pas een week staat.

edit: nu met het juiste kaartje

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:59

Mooie ritjes komen er voorbij!
Is je zadel fijn jaan?

Hier trouwens geen problemen met Endomondo. Maar heb ook nog niet ge-update.

Hier twee uiterst verschillende ritjes.
Gister en vandaag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb overigens al meer km's gemaakt dan heel vorig jaar samen ! :D
Maar ja vorig jaar ook amper gereden :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:03

Ik ben sinds vandaag ook deelnemer aan de bokkersbokaal.
Dus ik zal me hier ook even voorstellen.

Marije, twee haflingers, een fitte senior van 28 en een jonge kleuter van 5, bijna 6, die ik momenteel aan het doorrijden ben.
Met Jip rijd ik geen enorme afstanden meer, km of 8-10 gemiddeld, af en toe wat langere rondes. Met Elmo moet het buitenrijden nog opgepakt gaan worden, heb al wel buiten gereden, maar de laatste keer ben ik er vrij had afgetorpedeerd. De winter, met natte weilanden of een klein paddockje, nodigen niet echt uit tot lekker spelen buiten. En de bak is regelmatig nat of het is al donker als ik op stal ben.
Kortom, ik ben nu km aan het maken in de bak en daarin gaan we met sprongen vooruit. Het voorjaar komt eraan, dan mag hij ook weer mee als rijpaard het bos in. Hij gaat wel ong. 1x per week als handpaard mee naast Jip, dat gaat hartstikke goed.

Oja en we staan in Rheden naast de Veluwezoom, km ruiterpad aan onze voeten!

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:49

Naskapower schreef:
Endomondo is de laatste tijd bij mij steeds het GPS signaal kwijt. Zou kunnen dat dat komt omdat we in een nieuw gebied zitten (hiervoor nooit last van gehad).

Ik rij in hetzelfde gebied. Af en toe heeft mijn telefoon ook moeite met de GPS vinden. Meestal gaat het wel goed. Komt denk ik doordat je al midden in het bos zit (aan het begin van de rit), waar de bommen meer invloed hebben. Op de hei kan mijn telefoon namelijk altijd de GPS weer vinden.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:07

Susan88 schreef:
Ik rij in hetzelfde gebied. Af en toe heeft mijn telefoon ook moeite met de GPS vinden. Meestal gaat het wel goed. Komt denk ik doordat je al midden in het bos zit (aan het begin van de rit), waar de bommen meer invloed hebben. Op de hei kan mijn telefoon namelijk altijd de GPS weer vinden.

Bommen??? :oo Dat hoop ik toch niet...!

Mijn kaartje van de strao gister stond er gisteravond toch ineens wel bij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:33

Hee Marije. Hoe ver is Vaassen bij Rheden vandaan? O:)

Vandaag weer een lekker rondje gedaan. Idee was: veel stappen en relaxen. Uitvoering: stuiteren, galopperen, stappen om op adem te komen en weer verder. Doodvermoeiend :')
Halverwege was hij het kwijt en hebben we alsnog redelijk rustig kunnen stappen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:56

Goedemiddag allemaal, nieuwe deelnemer meld zich! :D

Even kort voorstellen, ik ben Esther, 19 jaar en rijd een aantal keer in de week op bijrijdpony Moonlight, een lieve schimmel pony. Die het afentoe nog wel een beetje spannend vind naar buiten, gezien ik net een paar weken met hem rijd maak ik dus nog maar korte ritjes buiten.
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de endomondo app, maar wel mijn routes al ingetekend en via de site ruiterenenmennen een mogelijk nieuwe route ontdekt. Die ga ik zeker een keertje uitproberen.
Pony staat trouwens in omgeving de glind, dus als er mensen in de omgeving zijn met ervaring met betreffing tot goede ruiter routes hoor ik het graag, ben namelijk nieuw in de omgeving ^^.
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:03

Vandaag weer met m'n grote vriend stiek naar buiten geweest. En wat vind ie het toch mooi :). Hij liep weer lekker voorwaarts voorop. Zelfs op een stukje zandpad ff uitgestrekte draf eruit gegooid :'). Mafkees! Hij loopt alles eruit met z'n bijna 22 jaar.....
Afbeelding
Afbeelding

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:58

Jaan81 schreef:
Susan88 schreef:

Bommen??? :oo Dat hoop ik toch niet...!

Hahaha _O- . Oeps, foutje :+ Het moet natuurlijk BOMEN zijn 8)7

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:00

Hier gisteren ook meegedaan aan de strao.
18 Km erbij gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:08

Wat een lekkere rondjes allemaal! Het is er ook wel weer voor.

Hier vrijdag een rondje gedaan met wat nieuwe mensen en paarden, kleine 20 km.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag een rondje gedaan met wat nieuwe 'paadjes', deze liepen helaas niet helemaal verder, dus toen maar een rondje dorp ervan gemaakt. :)
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:46

Amanda schreef:
Hee Marije. Hoe ver is Vaassen bij Rheden vandaan? O:)

Afbeelding
Toch nog zo'n 50 km, afhankelijk van waar je precies zit in Vaassen...

Ik heb vandaag ook lekker van het zonnetje genoten met de Gouwe Ouwe.
15,5 km, hij had er zin an!

Afbeelding

Afbeelding

Was het bij jullie ook zo druk in het bos?
Hier was de natuur volgens mij in de aanbieding. Alle parkeerplaatsen langs de hei en in her bos puilden uit van de auto's. Zo druk zie ik het echt zelden!
Gelukkig blijven de meeste wandelaars redelijk kort rond die parkeerplaatsen hangen en heb ik er dus niet al te veel last van.
Heb heerlijk gereden, al had de wind van mij wel wat minder hard mogen staan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:53

Het was inderdaad druk in het bos. Vandaag niet met paard geweest, maar met de hond.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:55

Wat een heerlijke ritjes weer! En flinke sjonge!
Zo ver zijn wij nog lang niet :D

Maar wil eind dit jaar mee doen aan een rally hier een dorp verder.
Dat is 40KM dat is voor ons een hele prestatie, zeker met mijn cushie!

Hier was het gister enorm druk in de bossen! Was ook lekkerder qua weer dan vandaag, vandaag waaide het heel erg fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:57

Hier was geen kip :+ Had wel meer verwacht maar het schijnt dat het vanmorgen wel druk was (was een mountainbike-rit en die waren veel paarden tegengekomen...)

[***] heeft zijn eerste echte onder-het-zadel-rit weer gedaan, gewoon stappen, maar hij ging wel goed!

Afbeelding

Morgen nog een rondje, ben benieuwd :)
Wind was wel erg koud, zeker zo in de velden :brr:

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:09

Ik heb ook op de Veluwezoom gereden. Vanaf de Elsberg, rondje Tunnekesweg. Idd veel wandelaars.
10km in een uur. Sancerre was wel wat heet en de wind was koud.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:10

Lekker aan het rijden iedereen.

Was ook van plan om rondje te maken, maar druk bezig geweest met alle andere paardjes en toen was het al te laat. Wel lekker dagje gehad, maar geen km erbij.

Ach Juul kan wel dagje zonder aandacht, de rest krijgt anders nauwelijks aandacht, dus dat was ook wel eens goed voor ze.