[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:09

Zit een beetje met een dilemma mijn garmin forerunner 305 is overleden. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken om er weer een te kopen. Belangrijkste optie is de terugstuur functie en gewoon simpel pols dingetje, omdat ik nu eenmaal niet altijd mijn handen vrij heb met die 18 jarige pingpongbal.

Maar er zoveel modellen erbij gekomen dat ik er gewoon niet meer eruit kom. :? Heeft er iemand tips of ideeën. |o

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:40

Zou je graag helpen maar ik heb geen verstand van die dingen :?

Marcella

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:18

Heb misschien al wat gevonden die ook niet zo heel duur is de garmin foretrex 310 (geen elektronisch kompas) of de 410 (wel elektronisch kompas en iets duurder). Bij elektronisch kompas geef hij ook nog richting aan als je stilstaat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:20

Waarom niet weer een 305? :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:58

Marcella, die foretrex zijn erg groot om om je pols te dragen. http://www.gps.nl/wandelnavigatie/garmi ... serie.html , misschien had je dat plaatje al gezien hoor, maar ik zou dat niet fijn vinden.
Dan zou ik er nog wat bijleggen ( als dat kan natuurlijk) en voor deze gaan: http://www.gps.nl/fitness-sport/garmin_ ... r_610.html .
Dit lijkt me ook wel een mooie voor jouw doel: http://www.futurumshop.nl/polar-rc3-gps ... eter.phtml .
Deze draag je dan weer niet als horloge, maar doet eigenlijk wel alleen simpel wat je wil: http://www.futurumshop.nl/bushnell-back ... -gps.phtml . Ik heb alleen geen idee of die ook onder een bladerdak werkt, van Garmin en Polar weet ik dat die dat wel heel goed doen.
Marcella, ik heb trouwens op youtube wel filmpjes gezien hoe je de batterij ervan kan vervangen, misschien doet hij het dan weer? Wel een gokje natuurlijk, maar goedkoper denk ik dan een nieuwe.

SB, de Forerunner 305 wordt niet meer gemaakt, en zijn vrees ik inmiddels zo oud, dat als je hem tweedehands koopt, dat je al snel opnieuw een overleden apparaat hebt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:19

Wilde inderdaad gewoon weer de 305, maar die zijn haast niet meer te krijgen en als ze nog te krijgen zijn word er de hoofdprijs voor gevraagd. En dat vind ik dan gewoon te duur voor ouder model en dan kijk ik liever verder.

Die foretrex lijk een een beetje kwam formaat op de forerunner 201 die ik als eerste gehad heb. Heb verschillende plaatjes gezien aangezien ik ze daarna op google ook nog ben wezen opzoeken. En zag dat ze ook in het leger gebruikt worden/werden.

Ben bang dat het meer is dan batterij aangezien het niet de eerste keer is dat hij crasht (4 of 5 de keer). Kan wel aanzetten heb even beeld en dan is het gewoon niks meer.

De 610 staat ook op mijn lijstje en die polar had ik nog niet gezien. Maar zit inderdaad gewoon een beetje met geld. Ben al bij dat ik een baan heb en eventueel een nieuwe zou kunnen betalen. Jammer genoeg geen full-time baan, want dan had geld niks uitgemaakt en had ik gewoon gelijk de 610 genomen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:38

Dat klinkt inderdaad wel als overleden, balen hoor! Misschien kan je die foretrex ergens in een winkel bekijken om te zien hoe hij zit als je hem om hebt? Ik heb niet zulke lange armen, niet zulke brede polsen, dus bij mij zou hij al snel in de weg zitten denk ik. Maar dat kan natuurlijk voor jou weer anders zijn hoor.
Misschien zijn er nog ergens reviews te zien van die bushnell, er is vast iets op te bedenken dat je die goed kan zien en dan niet om je pols. Die is wel erg prijsgunstig in elk geval. Oeps, de reviews bij Amazon liegen er niet om, doe maar niet lijkt me http://www.amazon.com/BUSHNELL-BACKTRAC ... B003VMXX7G . Daar heb je ook niet echt wat aan...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:19

Ik heb ze destijds op marktplaats gezien voor 50 euro..
Heb er zelf ook een overgenomen vorig jaar, werkt perfect. :)

Hopelijk vind je dan snel iets geschikts marcella :)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:52

Ik heb de Garmin 405 en een Forerunner, mijn voorkeur heeft zeker de Garmin. Forerunner is stuk groter .. Je kan eens het endurance forum in de gaten houden, daar komen ze soms "goedkoop" voorbij zetten.
Evt. wil ik je wel wat gegevens van mijn Forerunner doorsturen... misschien moet ik die maar eens verkopen aangezien ik die meer voor reserve heb..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:49

Mijn voorkeur heeft ook het liefst garmin heb er nu 2 gehad waarvan de eerste 2de hands was, maar moet zeggen dat nieuw me nog het beste beval.

De forerunner 201 is hetzelfde soort model en die heb ik gehad en paste om mijn pols zonder in de weg te zitten.

Gaat trouwens op vakantie mee en pony gaat ook mee is al zolang geleden dat ik op vakantie ben geweest dat ik er gewoon even van wil genieten. Maar heb dus nog wel even tijd om te kijken ervoor.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:01

adnariM schreef:
Ik heb de Garmin 405 en een Forerunner, mijn voorkeur heeft zeker de Garmin. Forerunner is stuk groter .. Je kan eens het endurance forum in de gaten houden, daar komen ze soms "goedkoop" voorbij zetten.
Evt. wil ik je wel wat gegevens van mijn Forerunner doorsturen... misschien moet ik die maar eens verkopen aangezien ik die meer voor reserve heb..

Die forerunner is niet zo groot hoor, die Foretrex is een stuk groter. Overigens zijn die beide ook van Garmin :D . Welke forerunner heb jij dan eigenlijk Miranda?

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:02

Volgens mij is dat de 201, vanavond eens loeren!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:11

Die 201 zal dus de Foretrex ( toch ook wel hier en daar Forerunner genoemd zag ik) zijn, de grotere inderdaad. Die 405 is een Forerunner. Die 405 is ook al uit de verkoop trouwens, net als die 201.

http://www.fitnessdigital.nl/garmin-for ... tAodgjUA3w, Marcella, deze is er ook nog zo te zien, die lijkt wel heel erg op je 305. Als je niet van verandering houdt is dat ook nog een optie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:01

Jet schreef:
Die 201 zal dus de Foretrex ( toch ook wel hier en daar Forerunner genoemd zag ik) zijn, de grotere inderdaad. Die 405 is een Forerunner. Die 405 is ook al uit de verkoop trouwens, net als die 201.

http://www.fitnessdigital.nl/garmin-for ... tAodgjUA3w, Marcella, deze is er ook nog zo te zien, die lijkt wel heel erg op je 305. Als je niet van verandering houdt is dat ook nog een optie.

:~

Zal dan toch ook echt moeten kijken om te sparen. :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:54

Wanneer ga je met je pony op vakantie? Hopelijk heb je nog even de tijd om te sparen. Volgens mij is deze in principe ook al uit de verkoop, dus je moet wel mazzel hebben om hem nog ergens te kunnen kopen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:14

Eind juni, maar eigenlijk bijna net zo duur als de 305 die ik nog nieuw gevonden heb. -O- En vind dat best duur voor modellen die uit de productie zijn. :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:18

Je moet er denk ik nog wel op letten dat je hem uit Nederland koopt, in elk geval niet uit Amerika. Waarom durf ik niet meer te zeggen, maar ik weet dat daar problemen mee waren om die in Nederland te gebruiken. Ja, goedkoop zijn ze zeker niet, maar ik kwam de rekening gister nog tegen van die Forerunner 305 van mij en die was beduidend hoger destijds...
Ik zie wel een 305 op Marktplaats staan die volgens zeggen ongebruikt is. Die is niet duur, maar dan zou je hem wel moeten kunnen testen voordat je hem koopt lijkt me.
En er staat iemand op die reparaties uitvoert, misschien toch een poging wagen?
http://www.marktplaats.nl/z/garmin-fore ... runner+305 .

Deze engelse link met een soortgelijk probleem en oplossingen ervoor vond ik ook nog: http://community.runnersworld.com/topic ... f-randomly , misschien kan je daar nog iets mee?

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:52

Het is de Forerunner 101 wat ik heb, iets ouder type denk ik hihi.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:26

Die lijkt qua formaat wel op de Foretrex. Dan is de Forerunner 305 toch wel prettiger dragen om je pols :D .

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:27

Zo heb mijn ritje er weer opzitten voor vandaag . Was lang geleden dat we aan de losse teugel in volle galop gingen . Zelf nog stukje losse handen. Ben weer trots op mijn haffie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:27

Hier ook heerlijk buitengereden en nog een domme hond die plat wou worden onder de hoeven van mijn pony. En pony die gewoon door blijf lopen zonder op of om te kijken.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:05

Ja die honden afentoe.... Ik heb ook vaak dat er een hond achter me aan komt en dat het niet terug naar zijn baasje wilt, baasje raakt dan vervolgens meestal van streek waardoor de hond al helemaal niet meer te pakken is.

Tristan moet een paar dagen op rust in de wei. Hij heeft vandaag een hele behandeling van de paardenosteopaat gehad. Hij had een blokkade in zijn ruggenwervel bij zijn bekken. De osteopaat heeft hem nu helemaal los gewerkt en nu mag het even rustig herstellen. Woensdag gaan we weer
buiten een rustig rondje enkel stappen en vandaar uit weer opbouwen.

Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:55

Hij vindt het niet erg zo te zien. Zondag gaan we klein rondje zodat we daarna met gezin wat kunnen gaan doen. Volgende week worden voorijzers vervangen en kinnen we er weer tijdje tegenaan. Volgende week zondag heeft ze vrij dan gaan we maar de menwedstrijden in horst. Komt ook neusje van de zalm.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:48

Mijne was dinsdag behandeld door osteopaat, die staat ook altijd te slapen.
Vandaag rondje gement, was heerlijk!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:18

Was al vroeg uit de veren 6u om precies te zijn. Hebben zeven jonge kuikens sinds vrijdag en die waren vannacht behoorlijk aanwezig. Dus was al vroeg weg. Heerlijk gereden haar wat was het koud. Brrrrr.