Dan maar weer illegaal naar buiten (doe ik al jaren) en straks dus ook op mijn eigen paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kebie schreef:Maar als er op maneges een proefje wordt gereden wordt er wel verwacht dat je niet met loszittende kleding komt, en dat je er al enigzins uitziet als een wedstrijdruiter. Het is wel het grote voorbeeld.
Nadya schreef:Kebie, ik snap het niet; je zegt in de tweede alinea dat het ruiterbewijs verplicht is in het Gooisch Natuurreservaat en in je derde alinea zeg je dat het van een aparte Stichting is.
Geloof me nou maar, hier (Gooisch Natuurreservaat) moet je echt met een ruiterbewijs rijden. Hoe het momenteel zit qua Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer of weet ik veel wat weet ik niet precies.
Het Spanderswoud is van Natuurmonumenten en ook daar is een ruiterbewijs echt verplicht. Tenzij dat in het afgelopen jaar veranderd is, maar daar heb ik nooit iets over gehoord.
sultannetje schreef:Ik hoorde dat je in het gooi niet eens op pad kan met een manege paard als je geen bewijs hebt. Krijg je hem gewoon niet mee
runningkawa schreef:waarom ben je blij dat je het al hebt?
Ik ben nog steeds blij dat ik het niet heb
runningkawa schreef:wat is er veliger wat betreft rijden op andermans paarden na het behalen van dat bewijs?
Lenneke_ schreef:Ik moest eerst m'n ruiterbewijs hebben voordat ik alleen buiten mocht rijden van m'n moeder.
Achteraf ben ik blij dat ik het toen gehaald heb. Toen was het nog een stuk goedkoper en makkelijker.
Ik zie de meerwaarde er eigelijk niet zo heel erg van. Je bent er wel mee verzekerd, maar dat ben je zowiezo al via je gewone WA verzekering.
Dat examen vond ik ook niet heel veel voorstellen, maar misschien dat dat nu anders is.
runningkawa schreef:waarom ben je blij dat je het al hebt?
Ik ben nog steeds blij dat ik het niet heb