[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:36

ooooh, nee darkchrystal, dat méén je niet! Wat een oelewappers, alsof je niet al genoeg geklooi met zadels hebt zonder dat ze er verkeerde wrongen opzetten. Sjongejonge...

Fijn Marije, lekker gereden.
Miracle, is het niet erg glad op straat?
Marcella, ziet er lekker uit! maar niet heel veel sneeuw zo te zien bij jou? Hier ligt het echt 10 cm dik.
Bianca, jammer... beterschap met je oma. En hopen op nog een mooie sneeuwbui zodat jij ook je sneeuwritje kunt maken.
Dancer, ooh, dat klinkt goed! Hoe ging het?

Ik heb vandaag met stalgenootje een ritje gemaakt van een kilometer of 8, stap en stukken in draf. Sommige paden waren erg slecht omdat ze bezig zijn met kappen van de bomen, en van die grote machines worden de paden niet bepaald beter. Maar wel echt weer genoten van het witte winterse landschap hoor, zo prachtig!

Marcella

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:46

In het bos lag iets meer sneeuw, maar volgens mij was het dooi. Had verschillende keren dat er ineens sneeuw van de boomtakken naar beneden kwam.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:57

Goedemorgen :wave:

DC: Balen van je zadelproblemen zeg. :(:)

Ik heb dit weekend niet buitengereden, paard was een beetje frisjes, hij had veel stil gestaan. Vandaag ook maar in de bak rijden, het ziet er niet echt lekker uit voor een ritje. := En daarna als het nog droog is even oefenen met trailerladen. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:08

Gisteren was het prima te rijden in het bos; hier wel, tenminste.

Paard wordt hier niet warm of koud van een week stilstaan. Vorige winter heeft ie twee maanden nauwelijks gewerkt en ik kon zo opstappen en wegrijden, niks aan de hand.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:13

Die van mij normaal ook niet, maar met deze temperaturen ineens wel. :') Niet dat het niet had gekund hoor, maar voor mezelf ging ik maar liever in de bak. :=

En vandaag ook, even dressuur oefenen. := Plus dat ik optijd terug moet zijn voor het trailerladen. :j

Heb hier alleen helaas geen bos hihi.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:18

Somebitch schreef:
Die van mij normaal ook niet, maar met deze temperaturen ineens wel. :') Niet dat het niet had gekund hoor, maar voor mezelf ging ik maar liever in de bak. :=

En vandaag ook, even dressuur oefenen. := Plus dat ik optijd terug moet zijn voor het trailerladen. :j

Nah, als je dan je paard in de trailer krijgt, kom je gezellig hier in het bos rijden :)*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:21

Die van mij was wel iets druk gisteren, maar wel controleerbaar. Eigenlijk had ik gisteren wegens gevoelige hoeven met hoefschoenen moet rijden, maar weet dat het dan een cross wedstrijd gaat worden. Nadeel dat hij een keertje hoefbevangen is geweest, maar buit het ook wel eens uit naar mijn voordeel. Hij is dan wat voorzichtiger met zijn voetjes als ze bloot zijn op onregelmatige ondergrond. :+ }>

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:26

Somebitch schreef:

Hier is madame met deze temperaturen ineens ook wat sneller druk af en toe haha!
Of ze zit me gewoon te pesten :Y)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:52

Raya00: Nee viel ontzettend mee gelukkig! Op sommige plekjes wat kleine stukjes ijs, maar het was te overzien :)
Hier vandaag regen.. bah, wat een rotweer zeg! Dat wordt wss niet rijden vrees ik -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:33

Blugh, het is nu echt rotweer he??

Gisteren de hele dag druk geweest, had dus gehoopt vandaag te kunnen rijden maar zonde zadel beetje lastig..
Als het droger wordt maar even longeren..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:18

ikke schreef:
Somebitch schreef:

Nah, als je dan je paard in de trailer krijgt, kom je gezellig hier in het bos rijden :)*

Waar is hier? :))

Hier inderdaad ook regenachtig weer bah...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:19

Vreselijk weer ja, bah! Grijs en grauw buiten, en ook binnen :+ Ik heb nergens zin in zo, wil lekker naar buiten eigenlijk, maar ;t gaat steeds harder regenen lijkt wel -O-

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:20

Ik ook niet, hier gelukkig (nog) miezer regen. Het moet echt droog zijn vanmiddag want ik ga niet in de zeikregen trailerladen oefenen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:47

Hier is het niet bepaald mooi weer. := Gelukkig heeft paardjelief nog een paar vrije dagen. Hij wordt trouwens niet warm of koud van stil staan. Ja hij is blij en vrolijk als we weer aan het werk gaan. Maar hij kan net zo wild zijn wanneer we wel 6 dagen in de week rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:54

Gelukkig geven die van mij ook niks om kouder weer.
Vorig jaar heb ik de hele winter niet gereden, was daarna opstappen en wegrijden alsof we de dag ervoor nog gereden hadden. Heerlijk vind ik dat.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:55

Hier ook niet echt lekker weer! Waar blijft de zomer?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:56

Silence schreef:
Gelukkig geven die van mij ook niks om kouder weer.
Vorig jaar heb ik de hele winter niet gereden, was daarna opstappen en wegrijden alsof we de dag ervoor nog gereden hadden. Heerlijk vind ik dat.

Maar dat kan bij die van mij normaal gesproken ook. :j Gelukkig!

Nou inderdaad zomer mag al wel weer komen hoor. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:02

De mijne geeft daar gelukkig ook niets om, hoeveel hij bereden wordt of stilstaat.
komt elke dag minimaal 7 uur buiten...
Kan er zo opstappen na een tijdje stilstaan.

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:41

de mijne geeft er ook geen bal om of hij nu een maand stil staat of een dag.. ik vindt dat ideaal aan een paard! dat was voor mij ook een ''eis'' voor me paard aangezien ik met me werk af en toe gewoon lang weg ben en onregelmatig.

nou met me oma gaat het beter! ze heeft nacht moeten overnachten maar ze is van de schrik bekomen. nu komt ze zo naar huis.

net wel ekkes gereden in de binnenbak toch blij dat die ik nu tot me beschikking heb. jammer genoeg geen sneeuwrit kunnen maken maar wie weet.

iemand ervaring met hotel de mallejan in vierhouten? daar willen we met een clubje heen gaan vd lente.?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:47

Mijn pony is wel wat frisser als ze langer heeft stilgestaan, maar maakt er verder gelukkig niks van

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:21

Bij mij maakt het overigens ook niet uit of ze wel of niet lang stilgestaan heeft :) .
Het is enkel de winter die ervoor zorgt dat ze met enige regelmaat in de bak bij de linkergalop een bokje erin wil gooien.
Althans dat was vorig jaar zo, dit jaar valt het nog mee dus ik hoop dat het iets met de balans was die vorig jaar nog wat minder was. Maarja waarom ze het dan alleen in de winter deed? We zullen zien ;)

Dinsdag of woensdag staat er weer een lekkere rit op de planning :D !

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:35

Bij mijn paard merk ik het wel een beetje als hij heeft stil gestaan of veel rustige, kortere ritten heb gemaakt. Hij moet het er dan even uitrennen op de vlakte. Hij heeft dat helemaal erg als hij een paar dagen op pad is geweest met een groen paard of onzekere combinatie. Tijdens die ritten is hij ontzettend braaf en gedraagt hij zich als ideaal leerpaard, maar daarna moet hij het er echt even uitrennen. Ik denk dat hij de spanning van andere oppikt, daar heel braaf op reageert, maar zodra het kan, moet die spanning er ook weer uit.
Zo heb ik wel eens na een rit van een uur of 2 of 2,5 nog een kilometer of 8 in voornamelijk galop of anders stevige draf gereden omdat hij het écht even kwijt moest. Hij is dan prima controleerbaar hoor, maar ik merk aan hem dat hij dat echt even nodig heeft.

Vandaag heb ik toch nog een lekkere rit kunnen maken. Hij was wel druk (vanwege de wind?) maar het was heerlijk! Het was ook lekker rustig in het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:39

Dat merk ik ook zeker wel. :j Er rijden twee personen les op mijn paard, 1 die echt een beginner is en 1 die toch wel wat meer kan. Vooral bij de eerst is hij super braaf. Doet gaan stap verkeerd en is heel geduldig. Als ik dan op stap heb ik mijn handen vol aan hem. := Dan wil hij echt flink aan het werk en vooral hard. Misschien toch even de spanning er uit.
Ben allang blij dat hij het bij mij niet en niet bij haar. Maar ook blij dat hij aan geeft er behoefte aan te hebben. :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:48

Judith, mooi he! Ze weten wel wanneer ze braaf moeten zijn, maar ook wanneer ze de spanning kunnen laten afvloeien. Ik vind het een goede eigenschap! Een vriendin van mij heeft laatst een stuk op mijn paard gereden, gewoon in het bos. Hij was stikbraaf, maar zij had behoorlijk wat spanning. Toen ik weer terug naar stal reed, was ik ook binnen no-time thuis. Alles was eng en hij wilde alleen maar hard. De heenweg kostte mij een uur, de terugweg een half uur. Maar ondanks dat hij dan al zijn spanning kwijt moet, blijft hij netjes binnen mijn grenzen. Dus de gang die ik wil, geen al te gekke sprongen, niet bokken, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:52

Vind het ergens ook wel een compliment. Blijkbaar voelt hij bij mij de vrijheid om eens flink gek te doen en zijn energie te laten gaan. Geeft toch wel aan dat hij plezier in het werk heeft. Hij blijft alle tijden onder controle trouwens. 1 x HO is ook gewoon klaar. :)

Wat een geweldig lieve beesten zijn het ook hè, dat ze zo voorzichtig kunnen zijn en zo duidelijk de grenzen kennen en de ruiter kunnen lezen. <3