rengallop, hoe hard gaan die van jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bonzjo

Re: rengallop, hoe hard gaan die van jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:31

Diablo schreef:
De pony van mijn dochter is een beestje van 1.20 hoog en die haalt zo'n 22 km en houdt dat ook heel lang vol. Vond het behoorlijk hard voor die kleine pootjes.

mijn pony is ook 120 cm en haalt 55 km/h

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:34

Myukii schreef:
*grinnik* moet inderdaad een beetje lachen om iedereen die gelooft dat hun 'gewone' HTK-paarden rond de 60km/h zitten.. Dan is er echt wel een afwijking in je meetsysteem, want er zijn echte volbloeds/renpaarden die net wat boven die snelheid zitten.. Nagelbijten / Gniffelen Denk dat je voor een 'gewone' pony eerder aan de 50-55km/h moet denken, dan aan de 60-65km/h..

Wat een onzin...

Op Noorddijk race veel mensen regelmatig...

een meisjes met een FJORD (ja jongens een fjord) heeft gemeten met een scooter ernaast 65 km/h ongeveer 1 km lang (en hij was nog niet moe)

Deze paarden zijn gewoon gewent zo hard mogelijk tegen elkaar.... Mijn verzorgpony van 120 cm haalt met fiets ernaast (met kilometer teller) 55 km/h terwijl hij zo klein is...

Edit:

http://cwranchblog.blogspot.com/2007_04_01_archive.html
Awel, op nummer 6 staat niemand anders dan de quarter. De topsnelheid van de quarter is geklokt op 55 mph, dat is ruim 88 km/h. De quarter staat dan ook bekent als de beste sprinter onder de paarden, hij kan van stilstand tot topsnelheid gaan in slechts enkele passen. Hij kan die topsnelheid maar ongeveer een kilometer lang volhouden. Maar toch: 88 km/h is meer dan indrukwekkend.

Denk toch niet dat echte racepaarden 'maar' 60 gaan (natuurlijk kunnen zijn harder maar ze worden ingehouden metoogop krachten verdelen maar toch)

Chipz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:39

met 2 dravers van rond de 1,58 hoog in galop op het gras: 68,3 km/u. Ik vind het wel hard hoor en moet er achteraf ook niet te lang meer over nadenken. Wat als......

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:43

griebels schreef:
Lekker door de duinen peesblessures kweken Verward

ach dat valt allemaal wel mee, je moet er niet blijven crossen natuurlijk totdat ze erbij neer vallen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:43

sflj schreef:
Citaat:
Er is mij nog nooit iemand voorbij gegaan in ieder geval.

...ik rij ook altijd alleen! Haha!
Ik lach me rot hier! De gemiddelde bokker die >60km/u. haalt? Kom op nou, wie hou je voor de gek?
(en galop is met 1 L volgens mij! Knipoog )

Achjee...gaan we mierene*ken?? Lips are sealed
Het is hier geen 10 voor taal volgens mij hoor.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:46

Onassa schreef:
Achjee...gaan we mierene*ken?? Lips are sealed
Het is hier geen 10 voor taal volgens mij hoor.

Ach 't is misschien 1 van de weinige dingen die wèl waar zijn in dit topic Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:53

onassa: vergeefse moeite, geloof me

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:15

Er is een erg informatieve nieuw uitgebrachte dvd met oude filmbeelden van Felix Rodrigues de la Fuente: 'animal olympics'.
Heel leerzaam. Niet alleen mbt topsnelheden van verschillende diersoorten, maar vooral omdat de dieren niet alleen op vlak maar ook op stijgend en afdalend terrein gefilmd en die filmbeelden geklókt zijn.
Je kan ook perfect het bewegingsverloop zien onder deze omstandigheden.

Maak je verder niet druk Bert. Probeer deze dvd te pakken te krijgen. Echt heel leerzaam, vooral hellingafwaards, en uiteraard een bevestiging van jouw inbreng hier Knipoog

hc

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:25

Euh ik heb al mazzel als ik em al in galop kan houden. Das niet zijn sterkste kant. Hij draaft veeeeel liever, kan ie wat beter van de omgeving genieten !! Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 06:48

bonzjo schreef:
Myukii schreef:
*grinnik* moet inderdaad een beetje lachen om iedereen die gelooft dat hun 'gewone' HTK-paarden rond de 60km/h zitten.. Dan is er echt wel een afwijking in je meetsysteem, want er zijn echte volbloeds/renpaarden die net wat boven die snelheid zitten.. Nagelbijten / Gniffelen Denk dat je voor een 'gewone' pony eerder aan de 50-55km/h moet denken, dan aan de 60-65km/h..

Wat een onzin...

Op Noorddijk race veel mensen regelmatig...

een meisjes met een FJORD (ja jongens een fjord) heeft gemeten met een scooter ernaast 65 km/h ongeveer 1 km lang (en hij was nog niet moe)

Deze paarden zijn gewoon gewent zo hard mogelijk tegen elkaar.... Mijn verzorgpony van 120 cm haalt met fiets ernaast (met kilometer teller) 55 km/h terwijl hij zo klein is...
Edit:

http://cwranchblog.blogspot.com/2007_04_01_archive.html
Awel, op nummer 6 staat niemand anders dan de quarter. De topsnelheid van de quarter is geklokt op 55 mph, dat is ruim 88 km/h. De quarter staat dan ook bekent als de beste sprinter onder de paarden, hij kan van stilstand tot topsnelheid gaan in slechts enkele passen. Hij kan die topsnelheid maar ongeveer een kilometer lang volhouden. Maar toch: 88 km/h is meer dan indrukwekkend.

Denk toch niet dat echte racepaarden 'maar' 60 gaan (natuurlijk kunnen zijn harder maar ze worden ingehouden metoogop krachten verdelen maar toch)

Dat dénk ik ook ja! Hmhm, vast en zeker! Ja, natuurlijk gaat jouw verzorgpony wel gewoon zo hard! En die fjord gaat zéker wel 65km per uur! Had niks anders verwacht! Dromen

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 06:50

als jij met een fiets 55 km/h kunt fietsen kun je wel heel hard fietsen niet?? Knipoog

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:38

classic_life schreef:
als je de snelheid wilt weten kan moet je: de afstand weten en het aantal seconden die je erover deed.

Voorbeeld: je doet 40 seconden over 400 meter. En je berekent het zoals ik het hieronder heb gedaan

Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:05

jesvoltige schreef:
als jij met een fiets 55 km/h kunt fietsen kun je wel heel hard fietsen niet?? Knipoog

Haha! Haha! Haha!

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:07

jesvoltige schreef:

Nee ik niet mijn vader wel, wel wind mee maar de wind was niet super hard die dag Haha!

En voor de mensen die het niet geloven: dan toch lekker niet. Je mag best langskomen met je scooter en het uitproberen hoor

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:34

bonzjo schreef:
jesvoltige schreef:

Nee ik niet mijn vader wel, wel wind mee maar de wind was niet super hard die dag Haha!

En voor de mensen die het niet geloven: dan toch lekker niet. Je mag best langskomen met je scooter en het uitproberen hoor

srr maar 55 met de wind mee op de fiets klinkt mij een beetje ongelofig in de oren! Haha!

Lieven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:12

jesvoltige schreef:
srr maar 55 met de wind mee op de fiets klinkt mij een beetje ongelofig in de oren! Haha!

berg naar beneden geen probleem Haha!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:26

Heb het nog nooit gemeten!
Maar ben er toch best wel benieuwd na..
Het gaat best wel hard!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:25

Degenen die de snelheid van brommerklokjes, fietsklokjes of autoklokjes voor waarheid aannemen: ook die zijn over het algemeen niet helemaal zuiver. Als je het echt wilt weten kun je twee dingen doen, of je neemt een geijkte snelheidsmeter (bijvoorbeeld van een vrachtwagen) of je meet heel ouderwets je afstand op en klokt met een (gekalibreerde) stopwatch hoe lang je over die afgemeten afstand doet.
En ja, het is best mogelijk om 55 km/uur te fietsen, daar hoef je niet een beroepswielrenner voor te zijn, maar je bent dan wel wat meer getraind dan de gemiddelde Nederlander Knipoog

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:21

Idd, scooter/brommer kilometertellers zijn nooit precies, ze geven altijd harder aan dan dat je werkelijk gaat.

Ik heb wel officieel op de renbaan gemeten met mijn ex-verzorg paard(kwam ook van de baan af) 59 km/h gehaald. Was echt gaaf Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:34

Met GPS is het ook aardig secuur op te meten.

Lieven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:15

Onassa schreef:
Met GPS is het ook aardig secuur op te meten.

ja, maar niet over kleine afstanden....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:52

frankiej schreef:
griebels schreef:
Lekker door de duinen peesblessures kweken Verward

ach dat valt allemaal wel mee, je moet er niet blijven crossen natuurlijk totdat ze erbij neer vallen.

Duinen zijn zwaar en beter voor de pezen om ten alle tijden 1 been aan de grond te houden. Galop heeft een zweefmoment. Maakt dus niet uit of je even gaat crossen of tot ze erbij neervallen. Het is gewoon heel slecht voor de pezen Ja

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:20

ik blijf bij mijn mening.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:24

daaf4ever schreef:
Idd, scooter/brommer kilometertellers zijn nooit precies, ze geven altijd harder aan dan dat je werkelijk gaat.

Ik heb wel officieel op de renbaan gemeten met mijn ex-verzorg paard(kwam ook van de baan af) 59 km/h gehaald. Was echt gaaf Lachen

Ik denk dat scooters niet meer als 5 km naast zitten ? 50 voor een pony van 123 cm vind ik nog hard Pling

popez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:50

Ik wil graag mijn paard in een rustig controleerbaar galopje houden Bloos