Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jolliegirl schreef:koetjes schreef:dat klopt..... maar word die schade ook niet gedekt door een "gewone" paarden verzekering?
Wat mij zo verbaasd is het feit dat er zo'n ophef over is gemaakt. Je moest er 1 hebben, anders kon je nergens meer rijden, en het zou verplicht worden voor iedere ruiter..... bla bla bla. Allemaal nonsens! Ik noem dat geldklopperij.....
nou idd!!
ik heb hem in een weekend voor 300 euro gehaald
en zie dat sommige hem in 1 dag voor 50 euro halen..
geldklopperij.. hij is amper ergens verplicht...
baal wel dat ik nooit voorang krijg van rechts..! ze zouden de automobilistens beter moeten inlichten dat een ruiter (of aan de hand stappend) ook bij het verkeer hoort!
Mie_Pony schreef:en ze moeten inderdaad mensen beter inlichten over het verkeer!!!levende dieren/vluchtdieren moeten altijd voorrang krijgen! dit stond in mijn theorie van mijn brommerrijbewijs, maar dit wist ik al ervoor.
Mie_Pony schreef:mijn pony is als de dood voor tractors/vrachtwagens, zo was ik eens aan het wandelen met haar aan de hand op een boerenwegeltje. ze had net 4maand stilgestaan wegens een peesontsteking .. en dus was ik een wandelingetje aan het maken samen met een vriendin van mij. komt daar wel een tractor af zeker .. wij doen teken van wacht efjes we gaan eventjes terug lopen en daar inslaan zodat jij perfect kan doorrijden. nu we lopen terug en net voor we kunnen inslaan duwt die "tuuut" met zijn tractor op zen gaspedaal .. lientje(mijn pony) trekt haar los en begint te lopen .. ik bijna de gracht in natuurlijk .. dan voorzichtjes achter haar gelopen dat ze niet nog meer in paniek was en khad haar dan weer vast maar die "tuuut" met zijn tractor reedt nog achter me me op te jagen, en ik maar lientje proberen te kalmeren en zelf ook rustig te blijven .. een echte ramp !! dan konden ze eindelijk door hebben ze me eerst nog voor rot en vort uitgescholden .. dan ben ik samen met men vriendin en men pony terug naar huis gegaan met pony daar gezet de politie gebelt en zo kon het spelletje beginnen ..
nu komt het erop neer dat die mensen alleen een waarschuwing hebben gekregen .. later heeft die man me nog komen bedreigen dat hij op mijn gezicht zou komen slaan enzo .. en dat mijn pony ineens op een dag eens ging weg zijn ..
politie uw vriend noemen ze dit dan .. maar ze hebben er wel niks aan gedaan!
[/quote]Citaat:Wees blij dat jij niet ook een waarschuwing hebt gekregen van de politie. Als je pony zo bang is voor trekkers en vrachtwagens dan heb je niets te zoeken op wegen waar je die met regelmaat tegenkomt. Die chauffeur probeert zijn werk te doen en dan heb je een paar van die grieten die hun pony niet onder controle hebben waardoor je je werk niet kunt doen. Best vervelend, hoor.
Natuurlijk is het fijner als een trekkerchauffeur stopt en wacht tot jij uit de buurt bent, maar je mag ook verwachten dat iemand die een paard meeneemt over de weg capabel genoeg is om het dier onder controle te houden. Het komt erg vaak voor dat vriendelijke chauffeurs andermans fouten mogen oplossen en soms heb je een wat minder vriendelijke chauffeur die je maar eens duidelijker op je fouten wijst. JIJ had je pony niet onder controle, dus JIJ had helemaal niet op dat weggetje moeten lopen. Dat die chauffeur zich daarna slecht gedroeg met uitschelden en dreigen, is een ander verhaal, maar hou wel in de gaten dat jij een flink aandeel had in de situatie.
Jolandaa_ schreef:hmm ik vind dat je wel een klein beetje gelijk hebt, maar hoe wil die pony dan ooit over z'n trauma heen komen? het voor altijd ontlopen en dan uiteindelijk ooit weer een tractor tegen komen en dan er onder rennen in alle paniek?
Jolandaa_ schreef:ik vind dat ze hier in nederland wat meer rekening met dieren mogen houden. mijn paard is redelijk verkeersmak, maar mocht hij ergens van schrikken en onder een auto lopen dan had ik dat niet kunnen voor komen. een paard is een vlucht dier, dat altijd zal vluchten bij angst. hoe goed de ruiter ook mag zijn. auto's kunnen vaart minderen, ruim er om heen rijden en niet met plankgas voor je neus aanrijden...
TessxSchatje schreef:Het ruiterbewijs is alleen maar op bepaalde delen verplicht.. Ik heb hem zelf ook niet nodig, maar bij ons toen op de manege ging het ook rond, je moest je ruiterbewijs hebben anders mocht je nieteens meer met je pony de straat op! Dus ik dacht al van wat is dit dan weer voor prutsmuts, dus ik gemailt naar KHNS en bleek dat het alleen in bepaalde delen, zoals op de site vermeld stond verplicht was. En de manege iedereen het maar wijs proberen te maken, en flink geld ervoor vragen.. Ik geloof 160 dat ze er voor vroegen..
runningkawa schreef:kunnen jullie aub de quotes goed maken?
Zo is het erg verwarrend
Emytje schreef:Het Ruiterpaspoort is ook verplicht, bij maneges die zijn aangesloten bij de FNRS. Je mag daar dus alleen maar meerijden als je een ruiterpaspoort hebt (15 euro per jaar ofzo?). Hiermee kun je dan ook meedoen met wedstrijden (de F-proeven) en je ruiterbewijs halen in drie deelcursussen.Ik heb dat ding geloof ik ook alweer een jaar of 8 en het koetsiersbewijs alweer 4 jaar. Mennen heb ik na het examen nog maar 1 keer gedaan en paardrijden doe ik de laatste anderhalf jaar nog maar zeer sporadisch, moet je dus nagaan hoeveel het zegt over mijn niveau...Omdat ik nog nooit ergens mijn Ruiterbewijs heb moeten laten zien, heb ik ook bewust niet gekozen voor het Ruiterpaspoort (of heet het Paardenpaspoort?). Daarvan werd bij de manege waar ik toen reed gezegd dat dat verplicht ging worden voor weet ik veel wat allemaal, maar dat werd eerder ook gezegd van het Ruiterbewijs...
allegro schreef:Bij ons in de Amsterdamse waterleiding duinen kun je geen (verplichte) duin jaarkaart kopen zonder ruiterbewijs (stal grenst aan dit duin en andere ruiterpaden zijn alleen te bereiken via smal fietspad). Dus vandaar dat ik hem nog steeds trouw verleng.
Ik denk persoonlijk dat de KNHS van het geld dat ze hiervoor vangen niets doen aan het onderhoud van de ruiterpaden. (want van deze gebieden is de KNHS niet de eigenaar en volgens mij is de eigenaar verantwoordelijk hiervoor.. maar kan het mis hebben hoor!)
En die verzekering.... tja zou niet weten hoe dat zit. Ik heb destijds bij het behalen van mijn bewijs geen polis ontvangen o.i.d. terwijl ik van mijn WA (en andere) verzekeringen jaarlijks een overzicht ontvang.
Heeft iemand uberhaupt wel eens bij schade de verzekering ,die bij het ruiterbewijs zou horen, gebruikt?
Sandrina schreef:Ruiterbewijs Waarom NIET?
Van de bijdrage van het verlengen worden de ruiterpaden bekostigd, wisten jullie dat?