begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirs_G

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:35

hm, hier moet ik even hard over nadenken. Ik glimlach wel altijd vriendelijk (A). Maar veel mensen zeggen mij ook gedag als ik langs ze rij. Mensen zeggen elkaar eerder gedag zodra ze andere mensen met een dier zien, ga maar eens met een hond lopen!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:45

Op mijn paard zeg ik vaak gedag, op een of andere manier nog vaker kinderen en ouderen.

Op straat alleen lopend zeg ik eigenlijk ook iedereen gedag, drenthe.
Maar vroeg woonde ik in het westen van het land en daar zei eigenlijk niemand elkaar gedag. Dus dat was wel even wennen Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:30

Iedereen zegt elkaar in Kampen gedag. Als je dan ook nog met een pony of een ezel langs komt, dan maken ze vaak wel een praatje. Hier in Zwolle is het wel wat minder, maar toen ik een paard reed in Balkbrug zei iedereen ook wel gedag ja. Zeker kinderen Haha!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:28

Ik zeg gedag tegen iedereen die ik tegenkom onderweg (te paard), ben ik automatisch mee begonnen toen ik op mijn 13e met mijn eerste verzorgpony op pad ging. En dat doe ik nu nog steeds. Wel jammer dat niet iedereen wat terug zegt (vooral oudere mensen op de fiets).
Op straat zeg ik alleen gedag tegen bekenden (buren ed), en verder niet. Ik weet zelf ook niet goed waarom ik te paard wel iedereen begroet en in de bewoonde wereld niet.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:23

Kirs_G schreef:
hm, hier moet ik even hard over nadenken. Ik glimlach wel altijd vriendelijk (A). Maar veel mensen zeggen mij ook gedag als ik langs ze rij. Mensen zeggen elkaar eerder gedag zodra ze andere mensen met een dier zien, ga maar eens met een hond lopen!

ja he, best apart.
als ik in het bos rijd dan begroet ik ook iedereen en bedank ze als ze vaart minderen of op een smal paadje even in de kant gaan staan, allhoewel sommige mensen zich half verstoppen in de varens waardoor me paard er niet meer langs durfd haha Haha!

cynt_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:03

Ik zeg altijd hooi,, Ik woon op texel en daar heb je dorpjes van 1 bij 1:P en alle boeren steken eigelijk altijd hun hand op, alleen de toeristen zeggen nooit iets trug, de meeste ken je niet maar je ziet ze wel vaak,

Troublesome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:00

Ik zeg ook vaak hoi, mensen kijken altijd zo angstig en dan stel ik ze gerust door te zeggen dat mijn paard niets doet en dat ze er met een gerust hard langs kunnen lopen..

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:02

ik zeg ook altijd hoooi,maargoed hier in overijssel is dat ook vrij normaal,zal wel met gehuchtjes te maken hebben ofzo,maar iedereen zegt ook hoooi terug ,

_Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:51

ik zeg altijd hoi, en nou ligt het er wel aan of hun gedag zeggen, want anders blijf je hoi zeggen.
maar somige mensen zeggen niets, en dan zeg ik ook niets Tong uitsteken

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:53

ja vaak wel,
hier zijn gzellige mensen die altijd wel wat zeggen.
dus dan is het wel zo netjes om iets terug te zeggen

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:12

ik begroet de mensen ook altijd. soms met een glimlach en anders met hallo. en iedereen reageert weer anders terug. somig gaan zelfs hele gespreken vertellen Knipoog best grapppig

marjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:39

zeg meestal wel gedag als mensen je aankijken of zelf al begroeten.wel zo netjes!

xxxNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:30

Meestal wel.
Soms krijg je helaas geen reactie, dan denk ik altijd maar dat diegene vast een kl#te dag heeft...
Andere mensen gaan je echt bewonderen en complimentjes geven, da's echt leuk. Probeer dan altijd een complimentje terug te geven of ik bedank natuurlijk beleefd.

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:05

als ik op de fiets zit, zeg ik soms gedag, maar als ik op het paard zit of te voet ben zeg ik het eigenlijk altijd. Ik blijf bijna nooit met een bekende praten, omdat mijn paard daar te ongeduldig voor is.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:15

Ik groet ook altijd, zal wel aan de streek liggen waar ik ben grootgebracht.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:19

Ik maak zelfs regelmatig een praatje! Laatst reed ik buiten en toen was het net even wat beter weer. Werd ik door 2 mensen gewoon aangesproken dat het toch wel genieten was en dat ze mijn paard zo mooi vonden (maar dat vinden ze dan allemaal Haha!). Dan praten we een beetje over en weer en ga ik weer verder.
In ieder geval groet ik altijd wel iedereen. Ook als ik netjes even wacht of mensen op mij wachten bedank ik even.

Kleine moeite toch!

Taarislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:38

als iemand me aankijkt glimlach ik altijd vriendelijk, als mensen hoi zeggen zeg ik hoi terug! is toch wel zo aardig Tong uitsteken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:14

Als mensen me voorrang of rekening met me houden dan groet ik altijd even. En voor de rest als iemand wat tegen me zeg dan zeg ik wat terug.

kwintaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:33

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt in welke omgeving je bent. Ik kom uit een klein brabants dorpje (700 inwoners) en daar is het heel normaal dat je iedereen die je tegenkomt gedag zegt, dus ook als je op een paard zit. Ga ik naar het dorp een paar km verder (ik gok ongeveer 10.000 inwoners, dus nog steeds niet groot) dat groeten de meeste mensen je opeens niet meer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:35

Ja hoor, ik begroet de meeste mensen wel. Kijk, als iemand me heel chagerijnig benaderd, dan is het een ander verhaal. Maar over het algemeen geldt toch wel dat wat je uitstraalt, je ook terug krijgt.

Wat me ook opvalt is dat hier in het dorp iedereen elkaar snel gedag zegt op straat. Ga ik de stad in, is dat een stuk minder. En daar ga je dan vanzelf in mee...... Knipoog

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:39

dat ligt bij mij nog al aan de situatie want als ik iemand al aan zie komen lopen en die gene ziet mij lopen en diegene zou een beetje glimlachen danzeg ik altijd even goedendag maar als ik iemand aan zie komen lopen met zijn hoofd op onweer dan houd ik mijn mond wel Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:41

Ik kom vaak dezelfde mensen tegen (hondenuitlaters) en die zeg ik altijd netjes gedag of ik knik even vriendelijk Lachen Bij onbekende mensen doe ik dat ook wel, maar dat is afhankelijk van hun blik Clown

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:42

Coentjuh schreef:
Hangt er vanaf.. Als ze echt zo straal voorbij komen fietsen (of rijden Haha! ) dan zeg ik ook niets! Maar als ze al zo zitten te kijken, kijk wat leuk iemand op een paard Haha!, dan is het natuurlijk anders. Net als met mensen in een auto, mensen die zachtjes voorbij komen rijden, daar zwaai je natuurlijk even naar! Helaas zijn er weinig mensen die zo voorzichtig zijn..

Inderdaad Lachen als ik niks zeg dan lach ik meestal effies Tong uitsteken

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:32

Ik zeg altijd automatisch gedag. Ik vind dat dat zo hoort. Of ze iets terug zeggen of niet. Je bent toch zo voorbij. Tong uitsteken En altijd in stap passeren.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:34

als ik buitenrij zeg ik ook meestal gedag tegen de mensen die ik tegen kom. Lachen