Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phant0m

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:01

ja hoor...

toen ik een jaar of 12 was zijn we tijdens de manege een buitenrit wezen maken over de dijk..
1 meisje had zoveel problemen met haar pony en de instructrice vroeg of ik wou ruilen.. zo gezegd zo gedaan..
maar ondertussen was die pony al zo heet van het getrek en gezeul van dat andere meisje, dus toen ik hem wat been gaf
kwam der een hele mooie bok voor terug.. en toen lag ik daar op de dijk met mn goedgekeurde cap in 4 stukken....
lang leve een cap.. Haha!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:06

Haha niet hard maar wel grappig Pling
waren met een groepje van onze vereniging naar burgh Haamstede om daar op het strand te gaan rijden. toen we eenmaal bij het water waren wil iedereen er natuurlijk graag in met paard. helaas zag mijn pony toen hij eenmaal met 2 benen in het water stond een grote witte schuimgolf aankomen Haha! ik niet oplettend zat achterste voren Haha Mijn pony sprong weg en ik lag met mijn kont in het water Tong uitsteken kon gelukkig mijn teugels vasthouden zodat hij toen hij weg wou rennen mij weer omhoog trok Tong uitsteken eenmaal terug gekomen op stal moest ik natuurlijk wel iedereen trakteren Tong uitsteken Haha mijn pony is inmiddels al 4 jaar verkocht maar Blijft tog een moment dat k nooit vergeet Haha! en de mensen die erbij waren vergeten het ook niet *helaas* Tong uitsteken

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:59

Vorig jaar was ik met men verzorghaflinger buiten gaan rijden, zoals we elke week wel doen. Lekker aan het galopperen tot ze ergens van schrok. Ze draait haar om en ik op de grond. Natuurlijk schrikt ze hier nog erger van en stormt dus volle gas weg. Zonder mij. Ik kon dus niet veel anders doen dan achter haar aan beginnen lopen en de eigenaars opbellen. Heb er zeker een kilometer achter lopen hollen en ik moest aan de wandelaars vragen waar ze naar toe was gelopen. Al een geluk dat ze in haar verwarde toestand in een doodlopend weggetje was gelopen. Toen ze dat door had, kwam ik ook juist aan gelopen, en was ze precies blij om terug een vertrouwd gezicht te zien.
Dan maar te voet naar huis want ik had enorme rugpijn. Onderweg zijn de eigenaars me aan tegen gekomen, en hebben mij er terug opgeholpen. Alleen ging het niet door men rug.
De dag erna ben k maar naar de dokter gegaan. Heb een week amper kunnen zitten en bewegen.

Gevolg:
enkele maanden schrik gehad om nog te rijden. Niet zozeer van het rijden maar ik wou niet dat er iets met de pony zou gebeuren als ik weer zou vallen, en het is dan nog niet eens je eigen pony. Na enkele maanden (en wakkergeschud te zijn door de eigenaars) terug begonnen met rijden, rustig in de bak, lessen genomen. En nu rij ik terug vrolijk met haar door de bossen. Wel steeds mijn mobieltje mee zodat ik kan bellen in geval van nood.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:13

Yes. Wel 'n paar keer.
Een keer herinner ik me nog heel goed.
Ik reed ergens alleen in 'n ander dorp en op die weg werd ie vervelend.
Ik viel d'r af en schaafde keihard met m'n rug over de grond.
Was echt 'n hele bloederige, rode plek, maar op dat moment realiseerde ik me dat niet dus ik d'r op en doorgereden.
Eenmaal thuisgekomen wilde ik niets tegen m'n ouders zeggen, maar uiteindelijk toch verteld en ik schrok me rot toen ze me 'n foto lieten zien. Scheve mond

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:21

Niet hard maar wel heel grappig Haha! . Het was in de polder en ik zat op een shetlander en achter mij waren fietsers die fietste rustig achter mij. Ik zat in gallop en het ging best wel relax toen de shet opeens opmdraaiden. Toen gleed het zadel op haar buik en ik eraf, singel was blijkbaar niet zo goed vast gemaakt. En toen dacht zo'n man achter mij dat ik me zeer had gedaan terwijl ik aan het lachen was. Toen ging die helpen en de shet vasthouden aan haar hoofstel enzo en toen ik klaar was met het zadel er weer goed op doen heeft ie wel 5x ofzo gevraagt of het zo echt wel ging Tong uitsteken . Best wel lief

Kirs_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:22

Wow...sommige mensen hier hebben een aardige smak gemaakt Ach gut Ik ben zelf 2 keer erg pijnlijk gevallen... De eerste keer was met een buitenritje in de duinen toen ik een jaar of 14 was. Voor me reden 3 anderen en die gingen opeens galopperen, geen probleem het ging nog allemaal goed met mij...Totdat de paarden wat sneller gingen dan de pony waar ik opzat. Op een gegeven moment zat ik in een rengalop (zie ik was mijn pony helemaal kwijt..de rem was stuk) op een stuk waar dat absoluut niet kon en we gingen een bochtje om. Om de hoek stonden de paarden stil omdat er eentje zn behoefte moest doen...auw...met een geweldige westernstop stond mijn paard stil..en ik vloog over mn paard heen in het enige prikkelbosje op de hele gotvergeten hei Boos! Het resultaat van deze valpartij waren 2 gescheurde enkelbanden waardoor ik 8 weken met krukken moest lopen.

De tweede keer was in de buitenbak. Ik was in mijn eentje en op een gegeven moment rijdt er zo'n grote hooiwagen voorbij, natuurlijk het moment voor mijn paard om gigantisch te schrikken en het op een rennen te zetten. Dit hield ik nog, mijn paard op een volte gezet en eventjes 10 minuutjes laten uitgalopperen. Denk ik het eindelijk weer helemaal onder controle te hebben komt er dus nog een 2x grotere hooiwagen aan! Nou toen was het eind zoek en scheurde mn paard rechtstreeks naar stal, bokkend en al. Waardoor ik er voor de uitgang van de buitenbak afviel op ijzeren balk waarmee je de buitenbak kan afsluiten...ik viel precies met mn pols op die balk..resultaat na 4 uur EHBO..een gebroken pols.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:34

Ja. Haha! 2 dagen op bed gelegen van de rugpijn. Ik had ook niet zo'n lieve pony. Schijnheilig

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:43

een aantal jaartjes geleden was ik met de manege op ponykamp in Laag Soeren. We waren een beetje aan het einde van de rit in het bos. Er was nog 1 lang en breed pad, dus we maakten nog een laatste galopje. Ik reed achter een pony en schuin voor die pony liep nog een pony. We gingen best hard dus ik zat in verlichte zit. Die pony die schuin voor die pony voor mij liep (volg je het nog Tong uitsteken) schrok ergens van (een grasspriet Verward) en sneed de pony voor mij af die dus volop remde en de pony waar ik op zat stond ook opeens stil. en toen vloog ik Haha! Tong uitsteken ik viel gelukkig niet hard, maar ik zag wel snel een paar bomen op me af komen Tong uitsteken haha het was eigenlijk een best komische actie Clown

Miekwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:08

Ik ben denk ik nu 5 jaar geleden?? gevallen. ik was samen met een vriendin van mij een bosrit aan het maken. lekker even een bosritje achter de rug te hebben liepen we weer terug naar de stal waar ze toendertijd nog stonden. bij de weg aangekomen komt er een tractor aan die begint te toeten. Het paard waar ik op zat schrok zo hard en begon te steigeren. Kon niet goed mijn evenwicht bewaren en vloeg eraf met mijn bips op het asfalt. dit heeft weken pijn gedaan.

freek_nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:34

ik wel Knipoog heel hard tegen een boom aan omdat ons ruiterpad loopt langs een snelweg en langs een brom/fiets pad en de pony waar ik op reed schrok heel snell en toen vloog ik tegen een boom trouwens de reden dat daar het ruiterpad ligt kweetniet maar die moeten we nemen om in het bos te komen Knipoog

Melaniee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:58

Ja ik ben er voor over af gevallen. En toen wat ik mijn ellebogen kin en knieen helemaal opliggen en ik had een gebroken rip.

Saron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:02

Ik zit in 't gips Huilen, voor de komende 6 weken.

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:28

pfuu sommigen hebben inderdaad echt een goede smak gemaakt. IK doe even afkloppen, met mij is er namelijk nooit iets ergs geveurd.Afgod Ben er 1 keertje beetje afgegleden toen ik aan het rijden was zonder zadel.
maar jeej sommige mensen zijn echt goed in de aap gelogeerd door een val van het paard Scheve mond
Het valt me ook op dat het bij buitenritten vaak niet eens je eigen schuld is maar van die mensen die niet goed nadenken en gaan toeteren e.d. Niet erg handig

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:30

ik ben er gister afgelanceerd :s zit nu thuis en heb m'n sleutelbeen gebroken, rare was dat ik helemaal geen pijn had en wel moest lachen in het begin, totdat het doordrong dat je toch wel een beetje kapot bent

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:50

bij mijn eerste strandrit, met een vriendin, ben ik hard gevallen.
we waren samen weg, zij reed daar vaker, en kende het strand (in iedergeval dat begreep ik van haar)
toen we lekker aan het galopperen waren over het strand en ik ontspande kwamen we op gegeven moment een paar grote met water gevulde kuilen tegen... Zij kon er aan de buitenkant omheen, maar daar had ik de ruimte niet meer voor.
Heb geprobeert er tussendoor te sturen, maar de laatste kuil zat té dicht op de vorige en was te breed, dus paard galoppeerde recht de kuil in, struikelde, en lanceerde mij Verdrietig

lande languit op m'n buik/heup/voorkant v/d schouder in de kuil met water, en ben zo nog een stuk door gegleden. Meteen opgestaan en paardgevangen, en gekeken of het paard niets had. Toen pas gekeken wat ik zelf eigelijk had.

Ik en het paard hebben beide onwijs geluk gehad dat het paard niets heeft gebroken en niet op mij is gevallen. Hij had uiteindelijk alleen beetje spierpijn en 1 klein schaafplekje en een gescheurde naad in het zadel. Ik had een paar giga blauwe plekken en 2 gemene schaafplekken (1 heel naar precies onder de broekrant op m'n heup), verder gelukkig niets! nouja, spierpijn, maar dat spreekt voor zich.

pas meer dan een week na de val bedacht ik me wat er eigelijk allemaal wel had kunnen gebeuren, en het was achteraf echt een hele enge situatie, die helemaal nooit had mogen gebeuren. Ik had er niet mogen rijden zonder begeleiding van de verhuurder, ik had moeten weten dat er gaten zaten (tja, had iemand me meoten vertellen dus eigelijk) en ik had achteraf moeten remmen... op het moment dat het gebeurde ging het allemaal zo snel, dat ik alleen maar kon reageren.

SusKu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:09

Ben lang geleden, op mijn 15e, aangereden door een vrachtwagen langs een 80 km weg... lang leve de cap!
Zware hersenschudding, buiktrauma, gekneusde enkel en na jaren blijkt nu ook bekkeninstabiliteit. Mijn paard was er minder aan toe, zwaar getraumatiseerd, buikwond en ontstoken pezen die niet genazen... en is na twee jaar rust afgekeurd door de verzekering. Dat was voor mij de hartste klap.

Rij nog steeds paard en begeleid bijna wekelijks bosritten, gelukkig op een manege die tegen het bos aan ligt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:51

Telt met je vallen paard ook? Want dan kan ik ja zeggen Vork 4,5 jaar geleden samen met Darmorah gevallen en enkel gebroken, was redelijk hard dus Clown

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:15

jaa.. paar jaren geleden (6jr + nog steeds wel eens last ervan)
Bosrit, met ponykamp. Meisje wou niet op de pony i.v.m. omstandigheden die ik niet meer weet dus mocht ik op die pony naar t bos.
Kwamen we bij een breed pad. Ik zat als 2de (achter instructrice) en haar paard schrok van honden en zij viel eraf, mijn pony die sprong erover heen en die ging verder en ik was beugel kwijt geloof ik (1 of 2) en dr was er nog 1 achteraan gegaan ze rende dus met zn 3e. Ik riep tegen het paard van hooo en stop maar helemaal niks.
En ik weet alleen nog dat er een bocht was en na die bocht moest je oversteken (op verharde weg) maar in die bocht ging ik rechtdoor en de pony nam wel de bocht.

Het enige is dat ik nog weet dat ik de pony achtermij onderste boven heb gezien, dat ik last van mn been had en mn hoofd. Heb ook mn cap afgedaan maar ik weet er vrij weining van.

Het was gelukkig de laatste dag die avond bonte avond. was in ziekenhuis geweest, toen ik weer terug kwam om nog ff te kijken bij de bonte avond hoorde ik ook van het meisje die achter mij reed had wezen huilen omdat ze niet kon stoppen om mij te helpen..

Verder was mn neus niet gebroken of iets . Wel raar want kan nog steeds eigenlijk niet een zonnebril opzetten. Mn been deed wat zeer dus liep beetje mak. En mn beide oogleden waren mooi paars, de 1 wat donkerder dan de ander..

Vind het nog steeds naar om langs die plek te gaan. Ik rij dus ook nooit via die weg als ik naar t bos gaat mn eigen paardje Lachen

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:40

telt het ook als je tegen een boom bent geslingerd? want dat heeft meer pijn gedaan dan alle keren dat ik ben gevallen! ik zat zonder zadel op een ijslander die er vandoor ging, ik racete op een boom af, paard erlangs, maar ik niet! er was niet veel me me aan de hand, maar had wel pijn...

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:41

Ja mn beugel brak af en toen viel ik op de weg Scheve mond

farahpearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:45

1 keer op kamp dat is 4 jaar ofzo geleden want hij sprong over een boomstam (was een manege paard was nog te klein voormijn eigenpaard om buiten te rijden)

_hidde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:48

IK NOG NOOIT Tong uitsteken

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:53

Afkloppen!! Knipoog

Ik ben nog maar een paar keer echt hard gevallen. Altijd meer van die kleine onbenullige ik-kukel-er-af-zonder-pijn-te-doen-ongelukken. Vorig jaar heb ik een flinke smak gemaakt. Mijn paard reed achteraan in de groep en ik was niet goed aangesloten, dus bedacht Tjaldur dat hij een sprintje moest trekken. Hij ging rechtdoor, de rest van de groep rechtsaf, maar op het laatste moment ging hij toch de groep achterna, waardoor ik bijna in de sloot kukelde. Kwam flink hard op mijn hoofd terecht. Gelukkig wel met helm, maar heb echt weken met een pijnlijke nek rondgelopen.

Oja, en Tjal vindt het altijd leuk om in de zomer te gaan zwemmen. Hij loopt dat gewoon de sloot in met ruiter en al en gaat liggen rollen in het water. Niet zo fijn als je been er nog onder ligt. Bloos

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:17

In een sloot Clown

Er kwamen honden al blaffend aangerend, paard voor me ging op de rem, die van mij moest ook op de rem en gleed wat schuin door. Ik was mijn evenwicht kwijt dus hing veel te ver naar voren. Mijn paard stond met zijn voorbenen al bijna in de sloot door die nootstop, hij wilde de sloot niet in dus sprong hij 180 graden om, ik vloog vervolgens met eenmooie boog de sloot in Nagelbijten / Gniffelen

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:45

Wel ooit bijna, omdat mijn paard ervandoor ging en in een x stopte voor een boom die was omgeknakt en dwars voor het pad hing.. :S Ik schrok me kapot en lag er bijna af! Maar ik ben er nog nooit écht vanaf gevallen in het bos!