bij mijn eerste strandrit, met een vriendin, ben ik hard gevallen.
we waren samen weg, zij reed daar vaker, en kende het strand (in iedergeval dat begreep ik van haar)
toen we lekker aan het galopperen waren over het strand en ik ontspande kwamen we op gegeven moment een paar grote met water gevulde kuilen tegen... Zij kon er aan de buitenkant omheen, maar daar had ik de ruimte niet meer voor.
Heb geprobeert er tussendoor te sturen, maar de laatste kuil zat té dicht op de vorige en was te breed, dus paard galoppeerde recht de kuil in, struikelde, en lanceerde mij
lande languit op m'n buik/heup/voorkant v/d schouder in de kuil met water, en ben zo nog een stuk door gegleden. Meteen opgestaan en paardgevangen, en gekeken of het paard niets had. Toen pas gekeken wat ik zelf eigelijk had.
Ik en het paard hebben beide onwijs geluk gehad dat het paard niets heeft gebroken en niet op mij is gevallen. Hij had uiteindelijk alleen beetje spierpijn en 1 klein schaafplekje en een gescheurde naad in het zadel. Ik had een paar giga blauwe plekken en 2 gemene schaafplekken (1 heel naar precies onder de broekrant op m'n heup), verder gelukkig niets! nouja, spierpijn, maar dat spreekt voor zich.
pas meer dan een week na de val bedacht ik me wat er eigelijk allemaal wel had kunnen gebeuren, en het was achteraf echt een hele enge situatie, die helemaal nooit had mogen gebeuren. Ik had er niet mogen rijden zonder begeleiding van de verhuurder, ik had moeten weten dat er gaten zaten (tja, had iemand me meoten vertellen dus eigelijk) en ik had achteraf moeten remmen... op het moment dat het gebeurde ging het allemaal zo snel, dat ik alleen maar kon reageren.