Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:33

Kinderen laat ik meestal wel even aaien hoor, kun je ze gelijk nog wat dingen leren (niet bij de kont in de buurt komen, met de haren mee-aaien, blablabal)

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:34

zeeeeeeeeeer herkenbare zin!
van mij mogen ze altijd aaien enz, soms laat ik kleine kinderen ook nog wel even erop zitten als ze dat willen...
laatst had ik 10 kids die even wilde zitten... in de rij opstellen, ene kant erop, paar sec. bijven zitten, andere kant eraf en de volgende hahahaha, ze regelden het zich allemaal wel eventjes

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:35

haha leuk topic Haha! uhh noujaa van die kleine kindjes mogen van mij best aaien, en al ben ik op buitenrit en kom vrienden tegen natuurlijk ook Haha! Maar Soms heb je van die kleine etterbakiejs,,, en dan zeg ik gewoon"nee doe maar niet, vind ze niet zo leuk!"

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:42

Nee, ze mogen helaas niet aaien.
Nou moet ik zeggen dat mijn Kevin er van een afstand niet zo imposant uitziet maar als ze dan roepen "paardje aaien" en naar hem toe rennen zien ze ineens hoe groot hij is Haha! en vliegen ze direkt in de achteruit. Dan zeg ik ook dat ik liever niet heb dat ze hem aaien, Kevin is ontzettend vals geweest, kinderen doet hij nooit iets maar bij volwassenen kan hij van poeslief en knuffelig ineens veranderen in een duivels kreng, ik ben veel te bang dat hij dat ooit bij een kind ook eens zal doen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:49

Nee hoor, ik laat ze niet aaien. De enige reden waarom ik zou stoppen en mijn paard een plezier zou doen, is om iets te eten te krijgen. Laten ze dat nu meestal niet meehebben.

In het bos maak ik weleens een praatje. Zo hebben we vorig jaar een keer samen bosbessen gegeten, met de paarden, met een toevallige voorbijganger. Dan mag er wel geaaid worden.

Maar bij naroepen, dat weiger ik. Ik zeg ook gewoon kortaf : "nee". Ik vind dat ik geen uitleg verschuldigd ben.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:00

Vaak mogen ze wel aaien, tenzij het sinterklaastijd is en ik op een zondag het bos in ga (normaal gezegd ging ik niet op zondag het bos in, maar soms vergeet ik gewoon waarom ookalweer niet....het is dan dus echt stervens druk!!).
Ik heb namelijk een schimmel en dan wordt er constant "kijk eens!!!! paardje van sinterklaas!!!!! en hoe heet het paardje van sinterklaas???? AMERICO!" geroepen.
Echt walchelijk gewoon..... Clown

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:06

Hmm, ik kom eigenlijk nooit kinderen tegen. Of ze moeten bij hun ouders achter op de fiets zitten en dan verdraaien ze altijd hun nek om naar dat paard te kijken Haha! Mijn ervaring is dat de meeste mensen paarden eng vinden en dus zullen de ouders ook niet snel zelf met hun kind naar mij toe komen. Gelukkig niet, als ik aan het rijden ben heb ik geen zin om mijn tijd te verspillen met een knuffelend kind Clown

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:10

Alleen als ze netjes vragen en rustig naar me toe lopen. Niet als ze gelijk op me af rennen om vervolgens het paard om zn nek te vliegen. Maar ik moet zeggen dat ik het bij die kleine van me minder erg vind daar heb ik juist iets van vlieg m om zn hals dat zal nog vaak genoeg gebeuren dan went ie er maar aan( niks leuker dan een mini paardje)

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:21

Dat ligt een beetje aan mijn bui. Meestal wel, vooral als het lieve, rustige kinderen zijn, dan mogen ze dat wel, of als ik met de shetlander aan het wandelen ben mogen ze er ook wel op zitten. Echter heb ik een grote hekel aan luidruchtige, brutale, drukke kinderen, die schreeuwend op je paard af rennen (geloof me, die zijn er genoeg) en dan soms ook nog gelijk vragen of ze er op mogen rijden. Nou dan hoeft het van mij niet meer zo. Bovendien vind ik het dan ook nog gevaarlijk worden, mijn paard kan bestwel schrikken van een stel kinderen die schreeuwend op hem af rennen.
Ik vind het dus alleen goed bij rustige, lieve kinderen Lachen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:33

Als ze ergens mee bezig is (VD) moet ze het eerst afmaken, daarna mag ze naar haar fans Clown

Vaste fans mogen altijd even, anders is het even afwachten. Lief, verlegen, netjes en zacht is oké, luid, opscheppend en van die beter wetertjes niet.

Ze heeft wel echt gezag Clown Laatst werden haar twee grootste fans gepest, en ik ging expres langslopen. Fans blij, lopen meteen op Bubs af, die anderen wilden eerst, want zij waren toch veel meer Tong uitsteken Ik liet Bubs lekker aan de lange lijn, liep mooi door naar d'r bekenden Haha! 'Mogen wij ook?' 'Nee, Bobby weet dat jullie gemeen zijn, en dan is Bobby gemeen, en ik ook. Ga maar weg.'

En die andere twee maar glunderen en aaien he Haha!

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:36

Hangt er vanaf hoe ze het vragen en of ik er zin in heb. Soms komen er kindjes op me af en die beginnen gewoon te aaien, en dan loop ik door.. Maar als ze het vragen mag het meestal wel, behalve als ik geen zin heb, dan zeg ik dat paardje een beetje wild is Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:40

Ligt eraan. Als Cloud niet in een te fanatieke bui is, het een kindje is die zelf ook rustig is en het vraagt mag het wel. 'Op zijn neusje' zeg ik dan maar erbij.

Maar hoevaak sturen ouders hun kinder er wel niet op af om hem te aaien. Of zitten er ineens kinderhandjes aan zijn buik. Op hun tenen staan doet hij niet snel, hij weet wel waar hij zijn voeten heen zet. Maar als hij denkt dat er een vlieg op zijn buik zit en hij trapt naar zijn hand....

Moirae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:51

Bij Ruska nee, te gevaarlijk. De dame is zer gevoelig voor aanrakingen,
en om haar dan bij kinderen te laten, absoluut niet.
Bij Donna laat ik het bijna altijd toe, ze zal nog geen vlieg kwaad doen.
Ze is dol op geknuffel. Alleen dan ligt het nog wel aan het kind (Kinderen.).
Als ze te druk zijn jammer dan, leer eerst maar respect te hebben voor
anderen en in dit geval hun paard Lachen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:53

Ik rij gewoon door, altijd. K krijg daar geregeld boze gezichten en boze opmerkingen over. Maar het is mijn pony en ik wil het niet hebben. Deels ook voor hun eigen veiligheid omdat mijn pony dus absoluut niet van vreemde/andere mensen houdt. ( lees ze wil nog wel eens bijten en slaan.)

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:54

Ik zou gewoon laten aaien aangezien onze paarden allemaal geen vlieg kwaad doen.
Naja ons hengstje zou ik iets minder snel laten aaien aangezien die soms erg lomp is en ze voete weer raar plaatst.
En dat is niet echt fijn.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:55

Helaas, er wordt niet geaaid.
Ik roep altijd: nee, nu niet, volgende keer!
Waarom: ik heb daar gewoon geen zin in.

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:56

Bij mij ligt het eraan op welke paard dat ik rijd Knipoog
Ze zijn niet allemaal even betrouwbaar en die ene heeft al wel eens iets gedaan dus Knipoog

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:01

Ik heb trouwens weer is me geheugen opgefrist en het ruiterbewijsboek weer is gelezen... daar stond trouwens in dat je als het kan je paard altijd aan kinderen "moet"(weet niet hoe het er precies in stond) laten aaien...dat is een 1 of andere beleefdheidsvorm...

offtopic: er stond ook nog zo iets geks in dat als een politie je aanhoud, je van je paard moet afstappen omdat ze zich anders beledigt kunnen voelen whaahaa Haha! Clown (omdat je dan op de rug van een paard meestal groter bent als hun(LOL Duivel )

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:18

Als je kunt moet je kinderen laten aaien. Okee, prima 'Ja aai maar, die maaiende hoeven maakt niets uit. Nee, hij wil je niet bijten, hij wil een snoepje. Gewoon een misverstand. Ik zit niet fout, kijk maar in het boek van het ruiterbewijs' Tong uitsteken

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:19

horsefan08 schreef:
Ik heb trouwens weer is me geheugen opgefrist en het ruiterbewijsboek weer is gelezen... daar stond trouwens in dat je als het kan je paard altijd aan kinderen "moet"(weet niet hoe het er precies in stond) laten aaien...dat is een 1 of andere beleefdheidsvorm...

offtopic: er stond ook nog zo iets geks in dat als een politie je aanhoud, je van je paard moet afstappen omdat ze zich anders beledigt kunnen voelen whaahaa Haha! Clown (omdat je dan op de rug van een paard meestal groter bent als hun(LOL Duivel )

Pech voor 't ruiterbewijs dan maar.

't Ligt er echt aan, mijn bui, wat ik aan 't doen ben (je hebt hobbelen en je hebt rijden *LOL* ), dan ook nog hoe 't paard is en wat voor koters 't zijn. Sommige zijn zo onbeschoft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:21

Ik doe dat niet, veel mensen hebben geen idee hoe een paard reageerd en hebben dus een hoef op hun teen, leggen een fiets onder je paard of wapperen voor het hoofd met hun handen omdat ze niet durven te aaien. In alle gevallen ben je dan als ruiter of eigenaar van het paard aansprakelijk als er wat mis gaat, dus laten ze maar lekker in een kinderboerderij of manege gaan aaien.

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:37

als ze dood willen moeten ze t zeker doen Haha! Knipoog
nee.. ik laat het niet toe. mijn paard en vreemden gaan niet samen Tong uitsteken

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:40

Ik word er helemaal gek van!! Met rijden valt het nog wel mee, dan kun je gewoon even gas geven en ben je weg. Probleempje: ik wandel heel veel met ze. In een kinderrijke omgeving....waar verder weinig paarden staan. Volgens mij heb ik de helft van de kinderen in de omgeving voor het eerst in aanraking gebracht met het verschijnsel 'paard' Knipoog. Soms wil ik gewoon even doorwandelen, na gezin nummer 3, maar dan ben je dus 'die chagrijnige met die pony's ' dus dat doe ik meestal toch maar niet. Wegrennen staat ook een beetje raar Haha!.

Gelukkig heb ik er ééntje die absoluut niet door vreemden geaait wil worden. Ben ik snel klaar haha.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:42

Ligt aan het moment.
Ben ik lekker rustig aan het rijden dan mag het altijd wel. Anouar is echt super lief en voorzichtig met kinderen. Hij doet netjes z'n hoofd naar beneden en blijft doodstil staan.

Tijdens de training doe ik het liever niet, dan rij ik liever door.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:43

horsefan08 schreef:

Beleefdheid besmeefdheid.

Ik begin er niet aan, duurt niet lang en dan staat de hele buurt te dringen. Soms mag het wel, heel afhankelijk van de kindertjes.